Γ.Δ.
1357.3 -2,40%
ACAG
-1,10%
6.29
CENER
-2,84%
6.84
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
-0,91%
9.77
OPTIMA
-0,10%
9.8
TITC
-1,89%
26
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
-5,15%
1.326
ΑΒΕ
0,00%
0.5
ΑΔΜΗΕ
-2,79%
2.09
ΑΚΡΙΤ
-3,70%
0.91
ΑΛΜΥ
-2,72%
2.5
ΑΛΦΑ
-3,62%
1.518
ΑΝΔΡΟ
-0,86%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-4,31%
11.32
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
-4,85%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,55%
7.36
ΑΤΤ
-0,92%
10.8
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,76%
5.19
ΒΙΟΚΑ
-1,03%
2.87
ΒΙΟΣΚ
-2,17%
1.125
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
-9,72%
0.195
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-3,34%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-5,73%
15.46
ΔΑΑ
-0,17%
8.166
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-3,62%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,32%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,34%
1.445
ΕΕΕ
-3,11%
27.4
ΕΚΤΕΡ
-0,65%
3.82
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
-3,80%
2.28
ΕΛΛ
-0,67%
14.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,20%
2.495
ΕΛΠΕ
-1,94%
8.07
ΕΛΣΤΡ
-1,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-3,52%
1.81
ΕΛΧΑ
-1,77%
1.778
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,42%
9.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.21
ΕΤΕ
-2,00%
7.066
ΕΥΑΠΣ
-2,44%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-3,04%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-1,37%
1.804
ΕΧΑΕ
-2,20%
4.89
ΙΑΤΡ
-3,27%
1.625
ΙΚΤΙΝ
-1,35%
0.44
ΙΛΥΔΑ
-6,49%
1.44
ΙΝΚΑΤ
-3,19%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.71
ΙΝΛΟΤ
-2,87%
1.014
ΙΝΤΕΚ
-3,04%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,45%
4.44
ΙΝΤΕΤ
-4,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-3,93%
3.18
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,67%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,63%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-1,85%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-7,96%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-3,46%
5.02
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-6,14%
1.3
ΛΑΒΙ
-4,51%
0.783
ΛΑΜΔΑ
-2,64%
6.28
ΛΑΜΨΑ
-2,44%
32
ΛΑΝΑΚ
-6,60%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
+2,22%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,87%
2.62
ΜΑΘΙΟ
-4,05%
1.065
ΜΕΒΑ
-2,65%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-1,37%
2.88
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-2,36%
3.72
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,75%
25.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-2,55%
26.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,78%
1.9
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
35.36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.74
ΝΑΥΠ
-0,80%
0.99
ΞΥΛΚ
-0,70%
0.282
ΞΥΛΚΔ
-37,50%
0.001
ΞΥΛΠ
-1,27%
0.312
ΞΥΛΠΔ
-77,27%
0.0025
ΟΛΘ
+2,24%
22.8
ΟΛΠ
-3,25%
23.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,80%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,03%
0.864
ΟΤΕ
-1,82%
14
ΟΤΟΕΛ
-2,43%
12.84
ΠΑΙΡ
+2,63%
1.17
ΠΑΠ
-0,77%
2.59
ΠΕΙΡ
-2,00%
3.718
ΠΕΤΡΟ
-6,44%
8.42
ΠΛΑΘ
-1,55%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-1,59%
1.116
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-2,57%
3.975
ΡΕΒΟΙΛ
-1,56%
1.58
ΣΑΡ
-1,40%
11.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-3,74%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,50%
2
ΣΠΕΙΣ
+0,55%
7.32
ΣΠΙ
-7,14%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.206
ΤΕΝΕΡΓ
-5,34%
17.2
ΤΖΚΑ
-3,29%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.68
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,45%
0.348
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-3,45%
0.28
ΦΡΛΚ
-3,40%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΣΕΒ: Οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στο εμπόριο

Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμόσουν το λειτουργικό τους μοντέλο και τη στρατηγική τους αναφορικά με την εφοδιαστική αλυσίδα, για να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους, μέσα σε ένα περιβάλλον αλληλοκαλυπτόμενων πλέον κρίσεων. Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα που προέκυψε από την εκδήλωση που διοργάνωσε ο ΣΕΒ για τις εντεινόμενες επιπτώσεις που επιφέρει η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, στο Διεθνές Εμπόριο και την Εφοδιαστική Αλυσίδα, με την υποστήριξη του ΕΒΕΑ και των Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων ΣΒΑΠ, ΣΒΘΣΕ, ΣΘΕΒ, ΣΕΒΠΕ&ΔΕ και ΣΒΣΕ.

Όπως αναφέρει ο ΣΕΒ, είναι γεγονός ότι η σημερινή κατάσταση δοκιμάζει τις αντοχές της εφοδιαστικής αλυσίδας και την προσαρμοστικότητα των επιχειρήσεων. Η προσπάθεια συγκράτησης του κόστους χωρίς μετακύληση στο τελικό προϊόν έχει αντικειμενικά όρια. Όσο διαρκεί η κρίση, θα χρειαστούν μέτρα στήριξης για τις πληττόμενες επιχειρήσεις, λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή κρατική στήριξη που απολαμβάνουν και υπό κανονικές συνθήκες ανταγωνιστές τρίτων χωρών, οι οποίοι απευθύνονται στις ίδιες εξαγωγικές αγορές.
Σημειώνεται ότι την εκδήλωση παρακολούθησαν πάνω από 100 επιχειρήσεις και θεσμικοί φορείς.

Οι κ.κ. Καλλίνικος Καλλίνικος, Πρόεδρος της Επιτροπής Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ΣΕΒ και Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ομίλου Goldair και Πάνος Λώλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Εξωστρέφειας του ΣΕΒ και Γενικός Διευθυντής του κλάδου χαλκού της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, τόνισαν τη σημασία της κρίσης, στην προσπάθεια της χώρας μας να καταστεί ένας διαμετακομιστικός κόμβος, με τον κ. Λώλο, να προσθέτει «ότι αυτή η προσπάθεια και το momentum που υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, πρέπει να συνεχιστεί και να δοθεί μεγάλη έμφαση στην μετατροπή της χώρας μας σε ένα πραγματικά πολύ ανταγωνιστικό, περιφερειακό τουλάχιστον, διαμετακομιστικό κέντρο». Ταυτόχρονα, επισήμανε την αντικειμενική απώλεια μεριδίων αγορών που έχει επιφέρει η διαταραχή αυτή σε ορισμένες επιχειρήσεις, λόγω της γεωγραφικής τοποθεσίας, η οποία όμως μπορεί να αποτελέσει και συγκριτικό πλεονέκτημα.

Για τις επιπτώσεις στο λιμάνι του Πειραιά μίλησε ο Δρ. Αθανάσιος Καρλής, Deputy Manager Marketing του ΟΛΠ Α.Ε, ο οποίος τόνισε ότι οι απώλειες είναι μέχρι στιγμής περιορισμένες και ότι η Cosco Shipping θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον Πειραιά, παρέχοντας απευθείας συνδέσεις με Ασία και Δ. Ευρώπη και πραγματοποιώντας μεταφορτώσεις στον Πειραιά.
Η μείωση ή/και διακοπή εισαγωγών και εξαγωγών από και προς Ασία, η σημαντική αύξηση του χρόνου παράδοσης, η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, η αύξηση του κόστους μεταφοράς, η εκτόξευση των ναύλων με πιο ραγδαίο ρυθμό σε σχέση με την πανδημία (τα ναύλα εισαγωγής αυξήθηκαν 200%-300%, ενώ τα ναύλα εξαγωγής αυξήθηκαν 300%-1400% σε ορισμένες διαδρομές), η αύξηση ασφαλίστρων, οι μαζικές αφίξεις (Bottlenecks), η αύξηση κόστους διαχείρισης και οι διαταραχές στις τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού, αποτελούν τις σημαντικές επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις εταιρείες 3PL, σύμφωνα με την κα. Νάνσυ Καλαϊτζή, Διευθύντρια Θαλασσίων Μεταφορών της Goldair Cargo και τον κ. Δημήτριο Καραγιάννη, Chief Commercial Operating Officer της SARMED.

H κρίση στην Ερυθρά θάλασσα έχει διαταράξει τα δρομολόγια των πλοίων (πρωτίστως των container vessel), αυξάνοντας τόσο τους ναύλους, όσο και το χρόνο μεταφοράς και μειώνοντας παράλληλα τα διαθέσιμα εμπορευματοκιβώτια. Αυτή την στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Ανδρέα Λουκάκη, Managing Director στη VIEXAL S.A., δεν γνωρίζουμε με σιγουριά πότε θα αφιχθούν οι πρώτες ύλες και τα ανταλλακτικά στο λιμάνι του Πειραιά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στον προγραμματισμό της παραγωγής. Ένα ακόμα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, είναι η αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (περίπου 71%) από την μεγαλύτερη απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα πλοία.

Μέσα από το παράδειγμα της μακροβιότητας της ΝΕΟΤΕΧ ο κ. Αλέξανδρος Κατραούζος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, ανέδειξε ως πρωταρχικό σημείο ανθεκτικότητας τη διασπορά πελατών σε διαφορετικές αγορές και τη διαφοροποίηση προμηθευτών. Στην υπέρβαση διαδοχικών κρίσεων σε ένα ασταθές περιβάλλον, αποκτά αυξανόμενη βαρύτητα η συμβολή των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.

Αναφορικά με την μετακύληση του κόστους στο τελικό προϊόν, o κ. Αλέξανδρος Ανδρεούλης, Regional Logistics Manager στην INTERSPORT, δήλωσε πως η Intersport έχει κατορθώσει να απορροφήσει τις δυσκολίες, χωρίς να υπάρχει επιβάρυνση για τον καταναλωτή στις αγορές των Βαλκανίων όπου δραστηριοποιείται, τόσο στην παρούσα περίοδο, όσο και για το επόμενο διάστημα.

Ο κ. Παύλος Πασχόπουλος, Διευθυντής Κλάδου Διεθνούς Εμπορίας στον Όμιλο ΤΙΤΑΝ, επεσήμανε πως «η κρίση στον Κόλπο του Άντεν αυξάνει τα μίλια πλεύσης για την πλειονότητα όλων των τύπων πλοίων, λόγω της απόκλισης προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Αυτό έχει αυξήσει τη ζήτηση για πλοία κατά 2,5% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2023 και έχει οδηγήσει σε ανισορροπίες στην αλυσίδα εφοδιασμού. Τα βήματα που έχουν κάνει οι εταιρείες που προμηθεύονται στρατηγικά υλικά από τις αγορές του Ινδικού Ωκεανού και της Ασίας, είναι: η αύξηση της συμβατικής κάλυψης με ταξίδια στις αρχές του έτους έναντι του spot καθώς και η αντιστάθμιση και η αντικατάσταση με πηγές στρατηγικών υλικών από άλλες γεωγραφικές περιοχές. Το βασικό ερώτημα παραμένει η διάρκεια της κρίσης, η οποία όλοι ελπίζουν να είναι σύντομη.».

Τη φαρμακευτική βιομηχανία εκπροσώπησε ο κ. Γιώργος Σπίγκος, Διευθυντής Εξαγωγών στην UNI-PHARMA, το λιανικό εμπόριο ο κ. Θρασύβουλος Παγουλάτος, Γενικός Διευθυντής Αγορών στην ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, την Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων BusinessEurope η Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια κα. Luisa Santos και την BMI Fitch Solutions ο Αναλυτής Λειτουργικού Κινδύνου, κ. Keaton Fitzpatrick.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!