Γ.Δ.
1416.78 +0,37%
ACAG
+0,17%
5.76
BOCHGR
-0,45%
4.39
CENER
+1,63%
9.36
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-0,43%
9.3
NOVAL
+0,19%
2.62
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
-0,76%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,23%
1.444
ΑΒΕ
+5,41%
0.526
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,68%
3.02
ΑΛΦΑ
-0,17%
1.4675
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.54
ΑΡΑΙΓ
-0,69%
10.03
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,11%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.72
ΑΤΤ
+28,43%
2.62
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.17
ΒΙΟ
+0,36%
5.63
ΒΙΟΚΑ
+0,28%
1.78
ΒΙΟΣΚ
-1,99%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
+1,85%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-3,18%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,68%
17.7
ΔΑΑ
+0,03%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+2,02%
11.64
ΔΟΜΙΚ
-4,38%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,06%
0.297
ΕΒΡΟΦ
+1,03%
1.475
ΕΕΕ
+0,18%
32.8
ΕΚΤΕΡ
+0,13%
1.54
ΕΛΒΕ
0,00%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,65%
1.842
ΕΛΠΕ
+0,29%
7.02
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,94%
1.682
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.822
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.108
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
+0,38%
7.45
ΕΥΑΠΣ
-1,54%
3.19
ΕΥΔΑΠ
+0,72%
5.58
ΕΥΡΩΒ
+0,99%
1.9895
ΕΧΑΕ
-0,68%
4.375
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
+2,83%
0.291
ΙΛΥΔΑ
-0,78%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+1,64%
4.35
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
1.084
ΙΝΤΕΚ
+0,50%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,85%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.17
ΙΝΤΚΑ
+1,22%
2.915
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+2,90%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+4,33%
1.565
ΚΟΡΔΕ
+0,48%
0.422
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+1,40%
5.08
ΚΡΙ
+1,54%
13.2
ΚΤΗΛΑ
+1,11%
1.82
ΚΥΡΙΟ
+0,60%
0.998
ΛΑΒΙ
+0,13%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-0,79%
7.49
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.262
ΛΕΒΠ
-5,22%
0.218
ΛΟΓΟΣ
+1,49%
1.36
ΛΟΥΛΗ
+2,26%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
-0,80%
3.71
ΜΕΝΤΙ
-2,18%
2.24
ΜΕΡΚΟ
+2,94%
42
ΜΙΓ
-1,38%
3.205
ΜΙΝ
+3,85%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,39%
20.78
ΜΟΝΤΑ
+1,41%
3.59
ΜΟΤΟ
+0,77%
2.62
ΜΟΥΖΚ
-2,82%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,86%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.63
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,73%
32.9
ΝΑΚΑΣ
+3,45%
3
ΝΑΥΠ
-0,27%
0.732
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.5
ΟΛΠ
+0,55%
27.3
ΟΛΥΜΠ
+2,53%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.804
ΟΤΕ
+1,99%
15.89
ΟΤΟΕΛ
+1,53%
10.6
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.988
ΠΑΠ
+0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
+0,90%
3.7
ΠΕΡΦ
-1,56%
6.3
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,28%
3.61
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
0,00%
0.242
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
+2,41%
1.7
ΣΑΡ
+0,37%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,89%
0.336
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.58
ΣΠΕΙΣ
+0,32%
6.22
ΣΠΙ
+2,30%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.5
ΤΖΚΑ
-1,58%
1.245
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,13%
1.602
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,72%
7.55
ΦΡΙΓΟ
-2,88%
0.27
ΦΡΛΚ
-0,40%
3.755
ΧΑΙΔΕ
+10,66%
0.675

Καταναλωτικά αγαθά και τηλεπικοινωνίες κυριάρχησαν στις καταγγελίες το 2023

Σημαντικά αυξημένες υπήρξαν οι καταγγελίες πολιτών προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2023, με τα καταναλωτικά αγαθά, τις τηλεπικοινωνίες και την ενέργεια να συνιστούν την πρώτη τριάδα σε ποσοστά επί των καταγγελιών με ποσοστά 36,2%, 19,6% και 17,1% αντίστοιχα.

Στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών, η πλειοψηφία των καταγγελιών αφορούσε είδη ένδυσης-υπόδυσης, Τ.Π.Ε και μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές, ενώ στις ταχυδρομικές υπηρεσίες και ηλεκτρικές επικοινωνίες τη συντριπτική πλειοψηφία των καταγγελιών συγκέντρωσαν οι υπηρεσίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και τα κούριερ.

Συνολικά το 2023, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε κατά 19,7% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το 2022 (16.005 έναντι 13.374).

Η αύξηση γίνεται μεγαλύτερη (20,30%), εάν συνυπολογιστούν και οι αναφορές που υποβλήθηκαν στο -υπό την αρμοδιότητα της ΑρχήςΕΚΚ Ελλάδας (από 13.889 το 2022 σε 16.709 αναφορές το 2023).

Καταγγελίες: Πού οφείλονται οι μεγάλες αυξήσεις σε ορισμένους κλάδους

Παράλληλα, τη μεγαλύτερη αύξηση σε αναφορές το 2023 σε σχέση με το 2022 παρουσίασαν οι κλάδοι των υπηρεσιών αναψυχής (154,3%), των καταναλωτικών αγαθών (92,8%), των υπηρεσιών υγείας (80%), των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών (79,6%), καθώς και των υπηρεσιών εκπαίδευσης (53%).

Όπως εξηγεί η έκθεση, η πολύ μεγάλη αύξηση των αναφορών του κλάδου των υπηρεσιών αναψυχής οφείλεται σε παράπονα που υπέβαλαν οι καταναλωτές σχετικά με τη συναυλία γνωστού συγκροτήματος για τον λόγο ότι αυτή διεξήχθη κανονικά στην προγραμματισμένη ημερομηνία, παρά την επικράτηση άστατων και έντονων καιρικών συνθηκών-φαινομένων.

Ακόμα, η αύξηση σε ό,τι αφορά τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών οφείλεται, κατά μείζονα λόγο, σε σοβαρές δυσλειτουργίες του ηλεκτρονικού εμπορίου (κυρίως, αναστολή εκτέλεσης παραγγελιών λόγω της αιφνίδιας και απροειδοποίητης παύσης λειτουργίας δημοφιλών e-shops), όπου ο Συνήγορος του Καταναλωτή έδρασε αποτελεσματικά:

Ομαδοποίησε τις αναφορές των καταναλωτών και όπου διαπιστώθηκε υπεξαίρεση ποσών, συνέταξε και απέστειλε μηνυτήριες αναφορές, προκειμένου να επιληφθεί αρμοδίως η Δικαιοσύνη, ενώ παράλληλα εισηγήθηκε και στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων.

Η αύξηση των αναφορών στον κλάδο των υπηρεσιών υγείας δείχνει να σχετίζεται με την
άνοδο κατά 32,8% σε σχέση με το 2022 των παραπόνων που αφορούν στην κατάρτιση και
εκτέλεση συμβάσεων, σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι η τιμολόγηση υπηρεσιών ήταν
ζήτημα που και το 2023 παρέμεινε σε σχετικά υψηλό επίπεδο (23%).

Στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες ένας από τους λόγους αύξησης των αναφορών εντοπίζεται στην κατάργηση εκπτώσεων που σχετίζονται με την έκδοση ηλεκτρονικών λογαριασμών. Στον συγκεκριμένο εμπορικό κλάδο θα πρέπει να επισημανθεί η συμμετοχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή στη διαβούλευση της Ε.Ε.Τ.Τ. για την τροποποίηση του Κανονισμού Γενικών Αδειών και, συγκεκριμένα, η σθεναρή άρνηση της Αρχής στην επιχειρούμενη ενσωμάτωση διάταξης περί επιβολής ρήτρας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής σε ενεργές συμβάσεις παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (κινητής και σταθερής τηλεφωνίας), που θα επέφερε δυσβάσταχτη και αιφνίδια επιβάρυνση στους συνδρομητές, εν μέσω μάλιστα μιας ήδη πολύ δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.

Στο 80% το ποσοστό επίλυσης των διαφορών

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή επιλύει τις αναφορές αρμοδιότητάς του σε ποσοστό σχεδόν 80% (67,70% υπέρ καταναλωτή, 12,08% υπέρ προμηθευτή) και εντός -κατά μέσο όρο- 96 ημερών. Αν και το συνολικό ποσοστό επίλυσης διαφορών (79,78%) παραμένει, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, σε ικανοποιητικά υψηλό επίπεδο, υπό την έννοια ότι με τη διαμεσολάβηση της Αρχής επιτυγχάνεται στατιστικά η επίλυση οκτώ στις 10 διαφορών, εντούτοις ο μέσος χρόνος επίλυσης σημειώνει περαιτέρω ελαφρά επιδείνωση κατά δύο ημέρες σε σχέση με το 2022.

Η εξήγηση εντοπίζεται στον συνδυασμό: (α) της μεγάλης μεσοσταθμικής αύξησης των αναφορών και (β) της χρονίζουσας υποστελέχωσης της Αρχής, δεδομένου ότι οι ίδιοι ή λιγότεροι σε σχέση με το 2022 ειδικοί επιστήμονες καλούνται να χειριστούν μεγαλύτερο αριθμό αναφορών, εξηγείται στην έκθεση.

Διαβάστε επίσης

Η δυσαρέσκεια των πολιτών και η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ευρώπη

Τέλος χρόνου για τα ανασφάλιστα οχήματα: Ξεκινούν οι ψηφιακές διασταυρώσεις

Τι σηματοδοτεί η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!