Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Hermès: Το πανάκριβο μυστικό που την κρατά στην κορυφή 180 χρόνια

Ένα προϊόν πρέπει να ενσωματώνει την αδιαμφισβήτητη αυτοπεποίθηση των δημιουργών του για να διατίθεται σε τιμή άνω των 10.000 δολαρίων. Είναι το αντίτιμο που ζητά η Hermès για μια τσάντα Birkin ή Kelly. Άρρηκτα συνδεδεμένες με τον θρύλο της Γκρέις Κέλι και της Τζέιν Μπίρκιν, οι δυο τσάντες κοστίζουν μια μικρή περιουσία, όπως και πολλά άλλα προϊόντα του ομίλου.

Η Hermès έχει καταφέρει να διατηρήσει τη διαχρονικότητα  των προϊόντων της χάρις σε μια αξιοζήλευτη προσήλωση στον λιτό, ευφυή και καινοτόμο σχεδιασμό. Η ανεξάντλητη δημιουργικότητα των ιδρυτών, τεχνιτών και σχεδιαστών της, για πάνω από 180χρόνια  έχουν βοηθήσει τον οίκο να κρατήσει την αυτονομία του κόντρα στο παλιρροϊκό κύμα των εξαγορών και συγχωνεύσεων του κλάδου των ειδών πολυτελείας. Αν και η Hermès ουδέποτε είχε τις μαζικές πωλήσεις των γιγάντων της μόδας, όπως η Kering και η LVMH, η οικονομική κατάστασή της ήταν στερεή ανεξάρτητα από τις οικονομικές συνθήκες. Εν ολίγοις, η Hermès είναι μια διαφορετική κατηγορία από μόνη της στον κόσμο της πολυτέλειας.

Η λίστα αναμονής για μια τσάντα Birkin ή Kelly εξακολουθεί να είναι μακροσκελής όταν ο υπόλοιπος κλάδος προειδοποιεί για πιο μετριοπαθή αποτελέσματα μέσα στο επόμενο διάστημα. Οι Financial Times διαπιστώνουν πως η Kering ανακοίνωσε ότι η κερδοφορία στον οίκο μόδας Gucci, ένα από τα πολυτιμότερο περιουσιακά στοιχεία του ομίλου, δεν θα ανακάμψει νωρίτερα από το 2024.

Οι πωλήσεις της LVMH, (ένας πανίσχυρος όμιλος που ελέγχει ιστορικούς οίκους όπως η Bulgari και Dior), δεν αυξάνονται πια με τα διψήφια ποσοστά. Ενισχύθηκαν κατά 9% το γ’ τρίμηνο καθώς οι Αμερικανοί καταναλωτές έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους λόγω του πληθωρισμού ενώ η Κίνα δεν παρουσίασε τις ισχυρές επιδόσεις των προηγούμενων μηνών.

Αντίθετα από τους ανταγωνιστές, οι πωλήσεις της Hermès αναρριχήθηκαν 15,6% το γ’ τρίμηνο. Αν και το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 27,5% που σημειώθηκε για το β’ τρίμηνο και το 23% για το α’ τρίμηνο, τα νούμερα είναι σαφώς υψηλότερα από τον υπόλοιπο κλάδο. Όπως δήλωσε πρόσφατα και ο οικονομικός διευθυντής της Hermès, Ερίκ ντε Αλγκουέκ, «ορισμένοι στον κλάδο θεωρούν πως μπορεί να υπάρξει μια επιβράδυνση αλλά σε αυτή τη φάση δεν διακρίνουμε κάτι τέτοιο».

Στενός έλεγχος στην αλυσίδα παραγωγής

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της Hermès είναι ο στενός έλεγχος που διατηρεί στις αλυσίδες παραγωγής της και η σταθερή επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Από τους 19.700 εργαζόμενους του οίκου, οι 7.025 είναι καταξιωμένοι τεχνίτες, ενώ το 62% του προσωπικού εργάζεται στη Γαλλία. Η αντοχή στο πέρασμα του χρόνου και η φινέτσα παραμένουν από τον 19ο αιώνα σταθεροί παρονομαστές, ακόμη και στη σημερινή εποχή που η μόδα έχει ταυτιστεί με το εφήμερο.

Ο όμιλος διατηρεί 52 εργοστασιακές εγκαταστάσεις στη Γαλλία. Παράλληλα έχει δώδεκα μονάδες παραγωγής στην Ελβετία, την Ιταλία, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ, το Βιετνάμ και την Αυστραλία, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του. Το 76% των προϊόντων της Hermès κατασκευάζονται in-house και όχι εργολάβους. Η ζήτηση για τα μαντήλια, τις τσάντες, τις ζώνες και τα υπόλοιπα προϊόντα του ομίλου φαίνεται να μένει ανεπηρέαστη από τον πεσιμισμό που επικρατεί για την προοπτική της παγκόσμιας οικονομίας.

Η Λεϊλά Μεντσάρι και οι μυθικές βιτρίνες του οίκου

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό της Hermès είναι το βάρος που έδωσε στη διακόσμηση των βιτρινών.  Η τυνήσια Λεϊλά Μεντσάρι, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών στο Παρίσι, αφιέρωσε το ταλέντο της στην Hermès επί μια 50ετία, δημιουργώντας μαγικούς, παραμυθένιους κόσμους στο προφίλ των καταστημάτων. Οι βιτρίνες του οίκου φιλοξένησαν έργα τέχνης, όπου η τόλμη συμβάδιζε με τη δημιουργικότητα. Όπως είχε πει το 2020 ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Hermès, Πιέρ-Αλέξις Ντουμάς μετά τον θάνατο της Μεντσάρι στην ηλικία των 92 ετών, «είναι δύσκολο να διακρίνουμε τι είναι η Hermès και τι Λεϊλά».

Έξι γενεές έχουν περάσει από τον οίκο Hermès

Από το πρώτο εργαστήρι που άνοιξε ο Τριερί Ερμές το 1837 στην οδό Basse-du-Rempart, o οίκος έχει περάσει από έξι γενεές. Αφού καταξιώθηκε στην κατασκευή ειδών ιππασίας και καθιέρωσαν το φερμουάρ στα δερμάτινα είδη, ο οίκος παρουσίασε το πρώτο Hermes μαντήλι το 1937, σχεδιασμένο από τον Ρομπέρ Ντουμάς, γαμπρό του Εμίλ Ερμές.

Το 1949 ξεκίνησε την παραγωγή γραβατών λόγω της ζήτησης που υπήρχε στο κατάστημα των Καννών από όσους άντρες δεν πληρούσαν τον ενδυματολογικό κώδικα του γειτονικού καζίνο. Η τσάντα Kelly παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1930 και έγινε διαχρονικά διάσημη το 1956, όταν φωτογραφήθηκε στο χέρι της Γκρέις Κέλι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!