Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Η Μέση Ανατολή καθυστερεί τον IMEC: Οι επιπτώσεις για το λιμάνι του Πειραιά

Ο πόλεμος της Χαμάς με το Ισραήλ δεν εκτροχίασε μόνον την επικείμενη συμφωνία του Τελ Αβίβ με το Ριάντ και την ομαλή ροή του παγκόσμιου εμπορίου από τις θαλάσσιες οδούς της Ερυθράς Θάλασσας. Πριν ακόμη από την υλοποίησή τους, τα σχέδια για την κατασκευή του εμπορικού διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC) κινδυνεύουν να μπουν στο συρτάρι, καθώς όχι μόνον ο πόλεμος στη Λωρίδα της Γάζας, αλλά και οι πρόσφατες συγκρούσεις στον Λίβανο, το Ιράκ, τη Συρία, την Υεμένη και την Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να λειτουργήσουν αποτρεπτικά, καθώς εντείνεται η αστάθεια στη Μέση Ανατολή.

Στο πλαίσιο της Συνόδου Κορυφής των G20, που έλαβε χώρα πέρυσι τον Σεπτέμβριο στο Νέο Δελχί, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Σαουδικής Αραβίας, της ΕΕ, της Ινδίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας και των ΗΠΑ για την κατασκευή ενός διαδρόμου μέσω σιδηροδρόμων και λιμανιών, που θα έδινε μια εναλλακτική στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Η Ουάσιγκτον, μάλιστα, υποστήριξε θερμά την κατασκευή  του IMEC, ο οποίος θεωρητικά ξεκινά από την Ινδία και καταλήγει στην Ευρώπη μέσω των ΗΑΕ, της Σαουδικής Αραβίας, της Ιορδανίας, του Ισραήλ και της Ελλάδας από το λιμάνι του Πειραιά.

Οι ΗΠΑ θεωρούν πως ο IMEC μπορεί να αποτελέσει το αντίπαλον δέος της Πρωτοβουλίας μιας Ζώνης, ενός Δρόμου (Belt and Road Initiative), η οποία είναι ουσιαστικά η αναβίωση του Δρόμου του Μεταξιού από την Κίνα. Αλλά οι προκλήσεις ήταν ήδη μεγάλες πριν από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς σε γειτονικά εδάφη του Ισραήλ και τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας, που ακολούθησε.

Ο IMEC, η Κίνα και το λιμάνι του Πειραιά

Όπως επισημαίνει το κέντρο ερευνών Carnegie Endowment for International Peace, το Πεκίνο μπορεί να ασκήσει επιρροή στον IMEC, εφόσον η κινεζική εταιρεία Cosco κατέχει πλειοψηφικό μερίδιο στο λιμάνι του Πειραιά. Μάλιστα, το Carnegie αναφέρει πως «σε αυτό το σημείο είναι αβέβαιο εάν η Ινδία και οι ΗΠΑ αγνόησαν αυτό το σημαντικό γεωπολιτικό  ζήτημα ή εάν θα αποπειραθούν να αγοράσουν μερίδια στον Πειραιά και να μετατοπίσουν την ισορροπία δυνάμεων μακριά από την Cosco».

Συν τοις άλλοις, το διμερές εμπόριο ανάμεσα στην Κίνα και τη Σαουδική Αραβία ανήλθε πέρυσι στα 72 δισ. δολάρια, μη συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών η Κίνα έχει καταφέρει γενικά να διευρύνει τη σφαίρα επιρροής της στην περιοχή, ενώ έχει βαθύνει το χάσμα και ο γεωπολιτικός ανταγωνισμός με τις ΗΠΑ.

Με το πολεμικό μέτωπο στη Γάζα και τον κίνδυνο για μια ευρεία ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή, μειώνονται οι πιθανότητες συνεργασίας του Ισραήλ με τα αραβικά κράτη. Ας μη λησμονείται, επίσης, το γεγονός πως «η Τουρκία, το Ιράν και η Ρωσία μαζί με την Κίνα ήταν ιδιαίτερα ανήσυχες» με την ανακοίνωση του IMEC, δηλώνει η Ρομάνα Βλαχούτιν, η οποία ήταν ειδική απεσταλμένη της ΕΕ στον τομέα της συνδεσιμότητας, στο πρακτορείο Bloomberg. «Ίσως αυτή να είναι η καλύτερη απόδειξη για τη στρατηγική σημασία του οικονομικού διαδρόμου». Η ενόχληση της Άγκυρας ήταν εμφανής. Λίγο μετά τη σύνοδο των G20, η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πρότεινε ένα εναλλακτικό σχέδιο, με τη χάραξη ενός δικτύου που θα ένωνε τον Περσικό Κόλπο με την Ευρώπη μέσω λιμανιών στα ΗΑΕ, το Κατάρ και το Ιράκ.

Πάντως, ο IMEC δεν φαίνεται να μπαίνει πλήρως στο περιθώριο από τις ΗΠΑ, ακόμη και κάτω από την τρέχουσα συγκυρία. Ο εκπρόσωπος Τύπου του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας των ΗΠΑ, Τζον Κίρμπι, δήλωσε αυτήν την εβδομάδα πως γίνονται προσπάθειες για να τεθούν τα θεμέλιά του. «Ενώ πρόκειται, κυρίως, για ένα σιδηροδρομικό δίκτυο, υπάρχουν διάφοροι κόμβοι logistics και προσφέρονται ευκαιρίες για τη βελτίωση των υποδομών και της απασχόλησης», δήλωσε ο ίδιος. «Αλλά είναι μια διαδικασία ετών»…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!