Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Γιατί οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις “τρέχουν” να εγκαταλείψουν την Κίνα

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις επιδιώκουν να μειώσουν την εξάρτηση τους στην Κίνα όσο οι Βρυξέλλες θέτουν στο στόχαστρο επιδοτήσεις που δίνει το Πεκίνο μαζί με τοπικές κυβερνήσεις στην εγχώρια βιομηχανία και σε τεχνολογίες αιχμής. Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει μέσα στις επόμενες ημέρες να αναγγείλει εάν θα αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EVs) από την Κίνα, καθώς οι ελκυστικές τιμές τους αποδίδονται σε κρατικές επιδοτήσεις, προσδίδοντας άδικα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα εις βάρος των προϊόντων της Δύσης.

Τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ε.Ε επικρατούν φόβοι για ένα κύμα φθηνών προϊόντων από την Κίνα καθώς το Πεκίνο προσπαθεί να τονώσει τη μεταποίηση μετά το πλήγμα της πανδημίας. Παραδόξως, εάν τελικά αποφασιστεί η αύξηση των δασμών από την Ε.Ε στις εισαγωγές EVs από την Κίνα θα επηρεάσει επίσης μοντέλα των Tesla, Renault, BMW και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Δύσης που παράγονται εκεί. Απέναντι σε τέτοιας φύσεως εξελίξεις, οι επιχειρηματίες στην Ευρώπη επιταχύνουν τις διαδικασίες για να μειώσουν την εξάρτηση από την Κίνα όσο επιδεινώνεται η πόλωση με τη Δύση και κυρίως τις ΗΠΑ.

«Οι εταιρείες τείνουν να μειώνουν την παραγωγή στην Κίνα», επιβεβαιώνει ο Ρίτσαρντ Λομπ, διευθύνων σύμβουλος της Dragon Sourcing, η οποία διατηρεί την έδρα της στο Βέλγιο και επικεντρώνεται στην ανάθεση εργολαβιών προς τις αναπτυσσόμενες αγορές.

Απευθυνόμενος στους Financial Times, υπογραμμίζει πως οι ΗΠΑ έχουν πρωτοστατήσει στην μείωση της έκθεσης στην κινεζική οικονομία, αλλά λαμβάνονται όλο και πιο πολλά μέτρα και στην Ευρώπη. Οι εταιρείες στην Ε.Ε αναζητούν εναλλακτικές σε άλλες χώρες από την Ινδία μέχρι το Βιετνάμ. Ιδιαίτερη ανησυχία παρατηρείται σε εταιρείες λιανικού εμπορίου από τις βιομηχανίες ρούχων, ηλεκτρονικών ειδών ή και παιχνιδιών, αναφέρουν πηγές της βρετανικής εφημερίδας.

Ο προστατευτισμός στο παγκόσμιο εμπόριο επεκτείνεται από τις κυβερνήσεις και των δυο πλευρών του Ατλαντικού. Στην προεκλογική μάχη των ΗΠΑ, Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι κινούνται πια σε όμοιες κατευθύνσεις. Δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας από τότε που οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν την επιβολή δασμών 100% στις εισαγωγές EVs από την Κίνα. Η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν δεν αύξησε μόνον τους δασμούς στα EVs αλλά σε εισαγωγές 18 δισ. δολαρίων, συνολικά, από την Κίνα.

Όμως, οι δασμοί στα κινεζικά EVs από την ΕΕ αναμένεται να είναι αρκετά χαμηλότεροι στο 25% από το ισχύον 10%. Η Γερμανία είναι ιδιαίτερα διστακτική στο να σκληρύνει τη στάση της ως προς την Κίνα, δεδομένης της έκθεσης της βαριάς βιομηχανίας της στη 2η ισχυρότερη οικονομία του κόσμου. Είναι πάντα ανοικτό το ενδεχόμενο να αντιδράσει το Πεκίνο με αντίποινα την ώρα που, παραδείγματος χάριν, οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι η Volkswagen, εξαρτώνται από την Κίνα.

Ήδη από το 2022 αναφέρεται σε έκθεση του Jacques Delors Institute πως ο εμπορικός και τεχνολογικός πόλεμος μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ θα επηρέαζε άμεσα στις ευρωπαϊκές εταιρείες. Τότε είχαν επιβληθεί περιορισμοί στις εισαγωγές 59 κινεζικών εταιρειών από τις ΗΠΑ εκτός των δασμών σε προϊόντα περίπου 300 δισ. δολαρίων. Έκτοτε έχουν προστεθεί μέτρα και δεν έχει ανακληθεί κανένα.

Διαβάστε επίσης:

Σε κινούμενη άμμο η οικονομική και πολιτική σταθερότητα Γαλλίας & ΕΕ

Στεγαστικά: Ξένοι πολίτες στο στόχαστρο των ελληνικών τραπεζών

ΥΠΕΝ: Πώς εξελίσσεται ο σχεδιασμός για τις περικοπές ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!