Γ.Δ.
1449.4 -0,63%
ACAG
-1,19%
5.8
CENER
-0,10%
9.89
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
+0,93%
8.65
NOVAL
-0,36%
2.74
OPTIMA
-1,01%
11.78
TITC
-0,95%
31.3
ΑΑΑΚ
-9,30%
5.85
ΑΒΑΞ
-2,46%
1.428
ΑΒΕ
+0,43%
0.462
ΑΔΜΗΕ
-1,10%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
+0,71%
2.835
ΑΛΦΑ
-0,88%
1.685
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,50%
12.08
ΑΣΚΟ
+1,76%
2.89
ΑΣΤΑΚ
+2,56%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
-3,24%
13.45
ΑΤΤΙΚΑ
-0,39%
2.53
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,45%
5.97
ΒΙΟΚΑ
-1,96%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.3
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,37%
17.82
ΔΑΑ
+0,13%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-2,58%
11.32
ΔΟΜΙΚ
-0,95%
3.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,43%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.495
ΕΕΕ
-0,06%
32
ΕΚΤΕΡ
+0,24%
4.12
ΕΛΒΕ
+1,92%
5.3
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.23
ΕΛΛ
+0,37%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,52%
2.59
ΕΛΠΕ
-1,70%
7.51
ΕΛΣΤΡ
+1,74%
2.34
ΕΛΤΟΝ
-0,68%
1.756
ΕΛΧΑ
-2,55%
1.832
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
+0,35%
8
ΕΥΑΠΣ
+0,89%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-0,93%
2.12
ΕΧΑΕ
-1,45%
4.77
ΙΑΤΡ
+10,00%
1.815
ΙΚΤΙΝ
+0,38%
0.3915
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,61%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+1,11%
1.27
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,81%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+1,20%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+0,87%
3.49
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+4,98%
1.58
ΚΕΠΕΝ
-3,85%
1.75
ΚΛΜ
-1,61%
1.525
ΚΟΡΔΕ
-2,36%
0.496
ΚΟΥΑΛ
-1,55%
1.268
ΚΟΥΕΣ
-1,13%
5.27
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+2,25%
1.135
ΛΑΒΙ
+0,33%
0.923
ΛΑΜΔΑ
-2,81%
7.26
ΛΑΜΨΑ
0,00%
35.6
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.965
ΛΕΒΚ
0,00%
0.314
ΛΕΒΠ
-8,39%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.43
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.69
ΜΕΡΚΟ
+7,62%
45.2
ΜΙΓ
-0,26%
3.765
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,64%
22.8
ΜΟΝΤΑ
+3,03%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.745
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,78%
25.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.47
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-2,51%
35.78
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-6,57%
0.91
ΞΥΛΚ
+2,11%
0.291
ΞΥΛΠ
-13,41%
0.426
ΟΛΘ
-1,88%
20.9
ΟΛΠ
+0,37%
27.15
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.5
ΟΠΑΠ
0,00%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.898
ΟΤΕ
-1,13%
14.04
ΟΤΟΕΛ
+0,17%
11.8
ΠΑΙΡ
-1,83%
1.07
ΠΑΠ
+1,26%
2.42
ΠΕΙΡ
+0,37%
3.79
ΠΕΤΡΟ
+0,70%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+5,04%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+6,53%
5.38
ΡΕΒΟΙΛ
-1,80%
1.91
ΣΑΡ
-0,87%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-8,82%
0.031
ΣΕΝΤΡ
+1,77%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+2,11%
1.695
ΣΠΕΙΣ
+1,48%
6.86
ΣΠΙ
+0,90%
0.674
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.29
ΤΖΚΑ
+2,74%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,89%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.925
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γιατί οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις “τρέχουν” να εγκαταλείψουν την Κίνα

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις επιδιώκουν να μειώσουν την εξάρτηση τους στην Κίνα όσο οι Βρυξέλλες θέτουν στο στόχαστρο επιδοτήσεις που δίνει το Πεκίνο μαζί με τοπικές κυβερνήσεις στην εγχώρια βιομηχανία και σε τεχνολογίες αιχμής. Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει μέσα στις επόμενες ημέρες να αναγγείλει εάν θα αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EVs) από την Κίνα, καθώς οι ελκυστικές τιμές τους αποδίδονται σε κρατικές επιδοτήσεις, προσδίδοντας άδικα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα εις βάρος των προϊόντων της Δύσης.

Τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ε.Ε επικρατούν φόβοι για ένα κύμα φθηνών προϊόντων από την Κίνα καθώς το Πεκίνο προσπαθεί να τονώσει τη μεταποίηση μετά το πλήγμα της πανδημίας. Παραδόξως, εάν τελικά αποφασιστεί η αύξηση των δασμών από την Ε.Ε στις εισαγωγές EVs από την Κίνα θα επηρεάσει επίσης μοντέλα των Tesla, Renault, BMW και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Δύσης που παράγονται εκεί. Απέναντι σε τέτοιας φύσεως εξελίξεις, οι επιχειρηματίες στην Ευρώπη επιταχύνουν τις διαδικασίες για να μειώσουν την εξάρτηση από την Κίνα όσο επιδεινώνεται η πόλωση με τη Δύση και κυρίως τις ΗΠΑ.

«Οι εταιρείες τείνουν να μειώνουν την παραγωγή στην Κίνα», επιβεβαιώνει ο Ρίτσαρντ Λομπ, διευθύνων σύμβουλος της Dragon Sourcing, η οποία διατηρεί την έδρα της στο Βέλγιο και επικεντρώνεται στην ανάθεση εργολαβιών προς τις αναπτυσσόμενες αγορές.

Απευθυνόμενος στους Financial Times, υπογραμμίζει πως οι ΗΠΑ έχουν πρωτοστατήσει στην μείωση της έκθεσης στην κινεζική οικονομία, αλλά λαμβάνονται όλο και πιο πολλά μέτρα και στην Ευρώπη. Οι εταιρείες στην Ε.Ε αναζητούν εναλλακτικές σε άλλες χώρες από την Ινδία μέχρι το Βιετνάμ. Ιδιαίτερη ανησυχία παρατηρείται σε εταιρείες λιανικού εμπορίου από τις βιομηχανίες ρούχων, ηλεκτρονικών ειδών ή και παιχνιδιών, αναφέρουν πηγές της βρετανικής εφημερίδας.

Ο προστατευτισμός στο παγκόσμιο εμπόριο επεκτείνεται από τις κυβερνήσεις και των δυο πλευρών του Ατλαντικού. Στην προεκλογική μάχη των ΗΠΑ, Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι κινούνται πια σε όμοιες κατευθύνσεις. Δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας από τότε που οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν την επιβολή δασμών 100% στις εισαγωγές EVs από την Κίνα. Η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν δεν αύξησε μόνον τους δασμούς στα EVs αλλά σε εισαγωγές 18 δισ. δολαρίων, συνολικά, από την Κίνα.

Όμως, οι δασμοί στα κινεζικά EVs από την ΕΕ αναμένεται να είναι αρκετά χαμηλότεροι στο 25% από το ισχύον 10%. Η Γερμανία είναι ιδιαίτερα διστακτική στο να σκληρύνει τη στάση της ως προς την Κίνα, δεδομένης της έκθεσης της βαριάς βιομηχανίας της στη 2η ισχυρότερη οικονομία του κόσμου. Είναι πάντα ανοικτό το ενδεχόμενο να αντιδράσει το Πεκίνο με αντίποινα την ώρα που, παραδείγματος χάριν, οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι η Volkswagen, εξαρτώνται από την Κίνα.

Ήδη από το 2022 αναφέρεται σε έκθεση του Jacques Delors Institute πως ο εμπορικός και τεχνολογικός πόλεμος μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ θα επηρέαζε άμεσα στις ευρωπαϊκές εταιρείες. Τότε είχαν επιβληθεί περιορισμοί στις εισαγωγές 59 κινεζικών εταιρειών από τις ΗΠΑ εκτός των δασμών σε προϊόντα περίπου 300 δισ. δολαρίων. Έκτοτε έχουν προστεθεί μέτρα και δεν έχει ανακληθεί κανένα.

Διαβάστε επίσης:

Σε κινούμενη άμμο η οικονομική και πολιτική σταθερότητα Γαλλίας & ΕΕ

Στεγαστικά: Ξένοι πολίτες στο στόχαστρο των ελληνικών τραπεζών

ΥΠΕΝ: Πώς εξελίσσεται ο σχεδιασμός για τις περικοπές ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!