Γ.Δ.
1471.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.93
CENER
0,00%
8.46
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
8.55
OPTIMA
0,00%
11.74
TITC
0,00%
30.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.558
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
0,00%
2.795
ΑΛΦΑ
0,00%
1.68
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.82
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.9
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.34
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.315
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.545
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.48
ΔΑΑ
0,00%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.335
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.66
ΕΕΕ
0,00%
32.4
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.33
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.55
ΕΛΠΕ
0,00%
8.515
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.844
ΕΛΧΑ
0,00%
1.946
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
8.39
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.12
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.98
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.1
ΕΧΑΕ
0,00%
5.09
ΙΑΤΡ
0,00%
1.625
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4035
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.71
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.15
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.89
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.29
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.84
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.512
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.226
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.345
ΛΑΒΙ
0,00%
0.942
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.81
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.945
ΛΕΒΚ
0,00%
0.328
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.988
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.89
ΜΙΝ
0,00%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
28.08
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.58
ΜΟΤΟ
0,00%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.94
ΝΑΥΠ
0,00%
0.938
ΞΥΛΚ
0,00%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.54
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
24.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.78
ΟΠΑΠ
0,00%
14.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.927
ΟΤΕ
0,00%
14.11
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.86
ΠΑΙΡ
0,00%
1.08
ΠΑΠ
0,00%
2.4
ΠΕΙΡ
0,00%
3.75
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.78
ΠΛΑΘ
0,00%
4.115
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.216
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.715
ΣΑΡ
0,00%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.52
ΣΠΙ
0,00%
0.69
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.26
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.724
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.254
ΦΡΛΚ
0,00%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΙΣΧΥΡΟΙ ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ ΣΤΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΤΗΣ EASA

Σε μια τοξική εργασιακή κουλτούρα και ένα καθεστώς τρόμου αναφέρονται στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), ο οποίος καλείται να αναλάβει εκτεταμένες ευθύνες ενώ δέχεται πιέσεις για μείωση των δαπανών. Ευθύνες επιρρίπτονται στον εκτελεστικό διευθυντή της EASA, Πάτρικ Κι, σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες που αποκαλύπτει το ειδησεογραφικό δίκτυο Politico.

Υπάλληλοι που μίλησαν ανώνυμα έκαναν λόγο για αυθαίρετες μετακινήσεις προσωπικού μεταξύ διαφορετικών τμημάτων. Περιέγραψαν ένα κλίμα εχθρότητας ανάμεσα στον Κι και υψηλόβαθμα στελέχη, γεγονός που θα μπορούσε να υποβαθμίσει την αποστολή της EASA. «Η ρίζα του προβλήματος είναι πως το σύστημα διοίκησης εναποθέτει υπερβολική ισχύ σε ένα άτομο. Δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχων και ισορροπιών. Η ΕΕ οφείλει να δώσει το παρόν εδώ», σχολίασε ένας εργαζόμενος.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), που λειτουργεί κάτω από την ομπρέλα του ΟΗΕ, ζητά από τις αρμόδιες υπηρεσίες να καλλιεργούν μια κουλτούρα ασφάλειας με τη διεξαγωγή π.χ. τακτικών απολογισμών της διοίκησης με την ανώνυμη συμμετοχή των ερωτηθέντων ώστε οι αρμόδιοι εμπειρογνώμονες να μπορούν να εντοπίζουν τυχόν προβλήματα. Όταν τον Απρίλιο ολοκληρώθηκε  έρευνα προσωπικού, όπου συμμετείχε σχεδόν το ήμισυ του προσωπικού της EASA, μόνον το 21% δήλωσε πως ο εκτελεστικός διευθυντής δείχνει να είναι αμερόληπτος και μόνον το 13% ισχυρίστηκε πως είναι διαφανής στη λήψη αποφάσεων. Aντίστοιχη έρευνα που διεξήχθη το 2019 κατέληξε στο συμπέρασμα πως μόνον το 31% των ερωτηθέντων «αισθάνονταν ασφαλείς να εκφράσουν ανοικτά την άποψη τους και να διαφωνήσουν με τον τρόπο που γίνονται τα πράγματα». Μόνον το 28% «ένιωθε εμπιστοσύνη στις αποφάσεις της ανώτατης διοίκησης».

Σε γενικές γραμμές, το προσωπικό της EASA ανησυχεί πως έτσι συμβιβάζονται τα συστήματα ασφαλείας της EASA σε μια περίοδο που επεκτείνονται οι αρμοδιότητες του οργανισμού, αναλαμβάνοντας την επιτήρηση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) ενώ αναμένεται να αποκτήσει μεγαλύτερο ρόλο στο κανονιστικό πλαίσιο των αεροπορικών μεταφορών.

Παράπονα μόνον από λίγους της EASA

Ο Πάτρικ Κι δήλωσε στο Politico πως τα παράπονα αυτά προέρχονται από μια μειονότητα του προσωπικού της EASA, τονίζοντας πως είναι περήφανος για τη δουλειά που γίνεται στον οργανισμό. Ο Κι ανέλαβε το 2013 καθήκοντα εκτελεστικού διευθυντή στην EASA αφού προηγουμένως είχε εργαστεί στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το 2018, οι Βρυξέλλες έδωσαν το πράσινο φως για δεύτερη θητεία. Ύστερα από σύσταση του διοικητικού συμβουλίου της EASA, το οποίο απαρτίζεται από τις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών, για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση των δαπανών, ο Κι δήλωσε στο Politico πως η λήψη μέτρων είναι απαραίτητη λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στον αεροπορικό κλάδο, ο οποίος καλύπτει το 70% του προϋπολογισμού του οργανισμού. Αλλά δήλωσε πως «η αποτελεσματικότητα δεν αφορά τη μείωση των θέσεων εργασίας».

Επιπροσθέτως, μέλη της «κοινότητας στην πολιτική αεροπορία» θεωρούν πως υπό τη διοίκηση του Κι, η EASA συντάσσεται αρκετά με τον κλάδο, αναφέρει το Politico. «Τα τελευταία χρόνια, η EASA τείνει να λαμβάνει αποφάσεις που μειώνουν τα βάρη για τον αεροπορικό κλάδο», σχολιάζει ο Όλα Μπλόμπκουιβστ, πρόεδρος της διεθνούς ένωσης μηχανικών αεροσκαφών (ΑΕΙ). Όπως έχει επισημανθεί από την ΑΕΙ, η EASA επιτρέπει τελευταία την εξ αποστάσεως επιθεώρηση των αεροσκαφών αντί της επιτόπιας εποτείας. Η EASA αποδίδει τις αλλαγές αυτές στην πανδημία, με τον Κι να υπεραμύνεται των υψηλών κριτηρίων του οργανισμού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!