Γ.Δ.
879.23 +0,27%
CENER
+0,51%
2.93
CNLCAP
+0,58%
8.6
TITC
-0,29%
13.6
ΑΑΑΚ
0,00%
6.7
ΑΑΑΠ
0,00%
3.3
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.02
ΑΒΕ
-0,42%
0.479
ΑΔΜΗΕ
+1,62%
2.515
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.655
ΑΛΜΥ
+0,44%
2.27
ΑΛΦΑ
+0,38%
1.0595
ΑΝΔΡΟ
+1,32%
7.65
ΑΝΕΚ
+6,67%
0.08
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.09
ΑΡΑΙΓ
+1,26%
4.81
ΑΣΚΟ
+0,94%
2.14
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.85
ΑΤΕΚ
0,00%
0.458
ΑΤΤ
-14,45%
0.45
ΑΤΤΔ
-75,00%
0.025
ΑΤΤΙΚΑ
+5,37%
1.08
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.464
ΒΙΟ
-0,89%
4.48
ΒΙΟΚΑ
+3,45%
1.5
ΒΙΟΣΚ
-2,65%
0.662
ΒΙΟΤ
+0,53%
0.382
ΒΙΣ
0,00%
1
ΒΟΣΥΣ
-1,92%
2.04
ΒΥΤΕ
+1,32%
3.06
ΓΕΒΚΑ
-1,24%
1.195
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,16%
9.615
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,56%
0.684
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.294
ΔΡΟΜΕ
-0,54%
0.369
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.996
ΕΕΕ
+0,11%
27.7
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.18
ΕΛΒΕ
+0,83%
6.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-2,02%
0.485
ΕΛΙΝ
0,00%
1.64
ΕΛΛ
+0,72%
16.82
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,51%
1.39
ΕΛΠΕ
-0,17%
5.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.65
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.8
ΕΛΧΑ
-0,86%
1.854
ΕΝΤΕΡ
+0,37%
5.46
ΕΠΙΛΚ
-2,86%
0.272
ΕΠΣΙΛ
-3,21%
5.42
ΕΣΥΜΒ
+1,74%
0.585
ΕΤΕ
+2,71%
2.763
ΕΥΑΠΣ
-0,66%
4.51
ΕΥΔΑΠ
+2,88%
7.5
ΕΥΠΙΚ
0,00%
4.82
ΕΥΡΩΒ
+0,80%
0.91
ΕΧΑΕ
-0,41%
3.685
ΙΑΤΡ
+1,46%
1.735
ΙΚΤΙΝ
-1,03%
0.767
ΙΛΥΔΑ
-1,85%
1.33
ΙΝΚΑΤ
-0,51%
1.97
ΙΝΛΙΦ
+0,98%
4.12
ΙΝΛΟΤ
-3,01%
0.805
ΙΝΤΕΚ
-0,82%
3.63
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,72%
6.95
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.872
ΙΝΤΚΑ
+2,15%
1.9
ΚΑΜΠ
-1,38%
2.14
ΚΑΡΕΛ
+1,46%
278
ΚΕΚΡ
+1,42%
2.495
ΚΕΠΕΝ
+0,62%
3.26
ΚΛΜ
+1,23%
0.658
ΚΜΟΛ
-0,63%
3.14
ΚΟΡΔΕ
+2,80%
0.514
ΚΟΥΑΛ
+2,22%
0.322
ΚΟΥΕΣ
-1,37%
17.3
ΚΡΕΚΑ
+1,01%
0.2
ΚΡΕΤΑ
0,00%
1.09
ΚΡΙ
0,00%
8.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+6,38%
1.25
ΛΑΒΙ
-0,82%
0.605
ΛΑΜΔΑ
-1,22%
6.9
ΛΑΜΨΑ
-0,50%
19.9
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.326
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.05
ΛΟΥΛΗ
-0,81%
2.44
ΛΥΚ
-0,33%
1.525
ΜΑΘΙΟ
+1,92%
0.53
ΜΕΒΑ
-2,16%
2.27
ΜΕΝΤΙ
+1,95%
4.18
ΜΕΡΚΟ
+2,63%
46.8
ΜΙΓ
+14,14%
0.0331
ΜΙΝ
+2,68%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,12%
13.6
ΜΟΝΤΑ
+0,78%
0.645
ΜΟΤΟ
+1,93%
1.85
ΜΟΥΖΚ
+1,34%
0.606
ΜΠΕΛΑ
-2,27%
12.49
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,95%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.7
ΜΥΤΙΛ
+1,99%
14.87
ΝΑΚΑΣ
+5,79%
2.56
ΝΑΥΠ
-1,80%
1.09
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
0,00%
0.25
ΞΥΛΠ
+17,24%
0.34
ΟΛΘ
+0,78%
25.7
ΟΛΠ
+0,34%
17.74
ΟΛΥΜΠ
-0,72%
1.66
ΟΠΑΠ
+2,12%
12.5
ΟΤΕ
-0,52%
15.39
ΟΤΟΕΛ
+0,67%
8.96
ΠΑΙΡ
-1,08%
0.918
ΠΑΠ
0,00%
2.26
ΠΕΙΡ
+0,23%
1.293
ΠΕΤΡΟ
+0,27%
7.36
ΠΛΑΘ
-1,74%
6.78
ΠΛΑΙΣ
+0,76%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
18.1
ΠΡΔ
-2,55%
0.306
ΠΡΕΖΤ
0,00%
5.75
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.49
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.45
ΠΡΟΦ
-1,97%
5.96
ΡΕΒΟΙΛ
+1,65%
1.235
ΣΑΡ
-0,47%
8.54
ΣΑΡΑΝ
+9,74%
1.69
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0445
ΣΕΝΤΡ
+1,77%
0.288
ΣΙΔΜΑ
+1,32%
3.08
ΣΠΕΙΣ
+1,11%
9.1
ΣΠΙ
-2,78%
0.7
ΣΠΥΡ
0,00%
0.25
ΤΕΝΕΡΓ
-1,19%
13.34
ΤΖΚΑ
-1,25%
3.15
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,07%
0.895
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.154
ΦΙΕΡ
+1,73%
0.588
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.6
ΦΡΙΓΟ
+3,63%
0.2
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.915
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-1,54%
0.64
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Σκαραμαγκά

Τη δημιουργία τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αλλά και η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, βρίσκονται στα σχέδια του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου αναφορικά με την αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το σχέδιο, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, θα εκπονηθεί σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους, καθώς η εφοπλιστική επιχείρηση δεν διαθέτει τεχνογνωσία για την ανάπτυξη τέτοιων ενεργειακών μονάδων παραγωγής ενέργειας και φύλαξης ενεργειακών αποθεμάτων.

Ωστόσο, η τοποθεσία είναι ιδανική δεδομένου ότι πρόκειται για εγκαταστάσεις που είναι πολύ κοντά στην Αθήνα ενώ ταυτόχρονα είναι εύκολος ο ανεφοδιασμός τους με καύσιμη πρώτη ύλη που θα μεταφέρεται από μεγάλα ποντοπόρα LNG carriers. Οι συγκεκριμένες μονάδες θα δημιουργηθούν στο πρώτο ακίνητο που ανέλαβε η εφοπλιστική εταιρεία (Milina Enterprises), έπειτα από διαγωνισμό από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) αντί 37 εκατ. ευρώ.

Είναι ακίνητο με μεγάλο μέτωπο προς τη θάλασσα στο οποίο θα μπορούν να προσδέσουν μεγάλα LNG Carriers που θα φέρουν την καύσιμη πρώτη ύλη. Σημειώνεται ότι o όμιλος Dynagas, που ελέγχεται από τον Γ. Προκοπίου, συνιστά έναν από τις μεγαλύτερους διεθνώς και διαχειρίζεται 16 LNG Carriers.

Το ακίνητο ακόμη, μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρος φύλαξης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς η χώρα στερείται αντίστοιχων χώρων διατήρησης στρατηγικών αποθεμάτων ενέργειας, όσο διαρκεί η μετάβαση από τον λιγνίτη στην πράσινη ενέργεια. Σήμερα υπάρχει μόνον μια τερματική μονάδα εκείνη της Ρεβυθούσας, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν άλλες δύο στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για την Αλεξανδρούπολη και το σταθμό FSRU που θα δημιουργήσει ο όμιλος Κοπελούζου και η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) που βρίσκεται νότια της Καβάλας.

Πολλοί διαβλέπουν στα σχέδια του εφοπλιστή κ. Προκοπίου άλλη μια προσπάθεια απεξάρτησης των Βαλκανίων, αλλά και της ανατολικής Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Θα μπορούσε δηλαδή ο Σκαραμαγκάς να αποτελέσει τερματικό σταθμό για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ελλάδα μέχρι και την Ουγγαρία μέσω ενός αγωγού. Έτσι μπορεί να δημιουργηθεί ένα εναλλακτικό κανάλι φυσικού αερίου, που ενδιαφέρει, όχι μόνο τους Ευρωπαίους, αλλά και τους Αμερικανούς.

Το ναυπηγείο των yachts

Η δεύτερη αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, αφορά στη δημιουργία ναυπηγείου για την ανάπτυξη νέων και την επισκευής παλιών yachts. H δραστηριότητα αυτή θα αναβιώσει το υφιστάμενο ναυπηγείο που σήμερα ανήκει στην εταιρεία Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (ΕNΑΕ) και υπολειτουργεί. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η εφοπλιστική οικογένεια δεν επιθυμεί πλέον αμυντικές ναυπηγήσεις και επισκευές και θα εστιαστεί αποκλειστικά σε πολιτικές ναυπηγήσεις.

Οι όποιες αμυντικές ναυπηγήσεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού θα αναληφθούν από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δίνοντας έτσι δουλειά και στην αμερικανο-ιταλική σύμπραξη των Fincantieri-Onex-DFC. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα εστιαστούν στην ναυπήγηση yachts στα οποία θεωρείται ότι η χώρα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στο Πέραμα έχει αναπτυχθεί μια σημαντική τεχνογνωσία η οποία με την κατάλληλη κεφαλαιακή στήριξη, μπορεί να σταθεί σε διεθνές επίπεδο, κερδίζοντας ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς.

Η αλλαγή ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων

Στο μεταξύ, κανονικά προχωρά η αλλαγή ιδιοκτησίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Όπως ενημέρωσαν οι εργαζόμενοι, πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε από το Πρωτοδικείο Αθηνών η απόφαση που εγκρίνει το διαγωνισμό για την μεταβίβαση του ενεργητικού των Ναυπηγείων στον πλειοδότη Γιώργο Προκοπίου. Αυτό σημαίνει ότι η δικαιοσύνη έκρινε ότι ο διαγωνισμός καλώς έγινε και τα αποτελέσματα του είναι σύννομα.

Μάλιστα πριν λίγες ημέρες η κυβέρνηση έφερε μια τροπολογία με την οποία ενισχύονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με επιπλέον 10,3 εκατ. ευρώ, με στόχο την ολοκλήρωση της αναγκαίων εργασιών και δοκιμών στα υποβρύχια «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ». Με την ίδια τροπολογία επίσης δίδονται επιπλέον 3,4 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης της τορπιλακάτου (ΤΠΚ) με αριθμό 7 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Πάντως κατά της πώλησης του ακινήτου της ΕΤΑΔ στον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου, εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου, ο οποίος ζητεί την απόδοση του παράλιου μετώπου, και συγκεκριμένα του προβλήτα 4, εκεί δηλαδή που ο επενδυτής ενδιαφέρεται να δέσουν τα LNG Carriers. Ωστόσο όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, αυτό θεωρείται απίθανο να συμβεί, με δεδομένο ότι επί δεκαετίες αποτελούσε ιδιοκτησία της ΕΝΑΕ και δεν υπήρχε πρόσβαση των περιοίκων στην περιοχή.

Ο Δήμος Χαλανδρίου, μέσω της προσφυγής του στο ΣτΕ, θέλει να κηρυχθεί το παράλιο μέτωπο ως αιγιαλός στον οποίο θα πρέπει να έχουν πρόσβαση οι πολίτες του δήμου. Σήμερα ωστόσο, το συγκεκριμένο ακίνητο φιλοξενεί δομή μεταναστών, την οποία δημιούργησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η οποία πλέον έχει δημιουργήσει μια υποτυπώδη αστική δραστηριότητα που στόχο έχει να υποστηρίξει την ζωή των μεταναστών. Η δραστηριότητα αυτή έχει φέρει σούπερμαρκετ, εστιατόρια κ.λπ. με επιδίωξη των υποστήριξη της δομής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!