Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Τα σημαντικότερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα – Στη 12η θέση ο Πειραιάς

Στην 12η θέση της παγκόσμιας λίστας ναυτιλιακών κέντρων κατατάσσεται η Αθήνα (Πειραιάς) για το 2022, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Leading Maritime Cities (LMC), που δημοσιεύτηκε χθες. Στην αντίστοιχη μελέτη για το 2020, η Αθήνα είχε βρεθεί μία θέση υψηλότερα, στην 11η θέση.

Η έκθεση αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του DNV, του μεγαλύτερου νηογνώμονα παγκοσμίως και της εταιρείας Menon Economics. Στην κορυφή της σχετικής λίστας, για ακόμα μια χρονιά, βρίσκεται το ναυτιλιακό κέντρο της Σιγκαπούρης, ενώ ακολουθούν κατά σειρά εκείνα του Ρότερνταμ και του Λονδίνου. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τα ναυτιλιακά κέντρα της Σαγκάης και του Τόκιο.

Πού υστερεί το ναυτιλιακό κέντρο της πρωτεύουσας 

Όπως φαίνεται, το ναυτιλιακό κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας δεν είναι σε θέση να αποκτήσει διεθνή χαρακτήρα, προσελκύοντας ξένους ναυτιλιακούς ομίλους. Αντιθέτως, όπως επισημαίνεται και στην έκθεση, η παροχή υπηρεσιών (νομικών, ασφαλειών κτλ.), εστιάζει αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Με τον τρόπο αυτό, απεμπολείται το σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα της Αθήνας, που δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι αποτελεί έδρα της μεγαλύτερης ναυτιλιακής δύναμης παγκοσμίως. Πράγματι, όπως προκύπτει και από την έκθεση, παρότι η Αθήνα βρίσκεται στην πρώτη θέση διεθνώς, αναφορικά με την παρουσία ναυτιλιακών εταιρειών, υστερεί σημαντικά στις υπόλοιπες κατηγορίες, με βάση τις οποίες προκύπτει η τελική βαθμολογία, όπως η πρόσβαση σε ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομικές υπηρεσίες, υποδομές λιμανιών και logistics, ναυτιλιακή τεχνολογία και ανταγωνιστικότητα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα κατατάσσεται στην κορυφή της σημαντικότερης κατηγορίας, καθώς φιλοξενεί τον μεγαλύτερο όγκο πλοιοκτητριών εταιρειών και εταιρειών διαχείρισης πλοίων. Μάλιστα, σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα πριν από δύο χρόνια, το μέγεθος του υπό διαχείριση στόλου των εταιρειών που φιλοξενούνται στην Αθήνα έχει καταγράψει αύξηση κατά 20%. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στην έρευνα, το ναυτιλιακό κέντρο της Αθήνας προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προς τις ναυτιλιακές εταιρείες, από την κάλυψη καθημερινών αναγκών των πλοίων, μέχρι την διαχείριση πληρωμάτων και τεχνικών ζητημάτων, αξιοποιώντας κυρίως το εγχώριο εργασιακό δυναμικό υψηλής κατάρτισης. Ωστόσο, το ναυτιλιακό κέντρο της Αθήνας εξακολουθεί να εστιάζει περισσότερο στις ελληνικές εταιρείες και όχι στις διεθνείς, γεγονός που εξηγεί και την τελική βαθμολογία.

Η μάχη των λιμανιών

Μάλιστα, όπως τονίζεται στη σχετική ανάλυση, η Αθήνα δεν προβλέπεται, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, να αναρριχηθεί σημαντικά στο μέλλον, καθώς τα ναυτιλιακά κέντρα, που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προϋποθέσεις μελλοντικής ανάπτυξης (σε πέντε χρόνια από σήμερα), θεωρούνται η Σιγκαπούρη, η οποία αναμένεται να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της και η Σαγκάη που προβλέπεται να βρεθεί στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας. Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, αναμένεται μάχη ανάμεσα σε Λονδίνο, Όσλο και Ρότερνταμ, ενώ το Ντουμπάι αναμένεται να βρεθεί στην έκτη θέση μέχρι το 2027, σημειώνοντας σημαντική ανάπτυξη. Οι ειδικοί εκτιμούν επίσης ότι τα κέντρα της Σιγκαπούρης, του Όσλο, της Σαγκάης και της Κοπεγχάγης θα ηγηθούν του τεχνολογικού και ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλίας, ενώ το Όσλο ειδικά ξεχωρίζει για την ηγετική του θέση στον τομέα των βιώσιμων τεχνολογιών και λύσεων για την προστασία των ωκεανών, τομέας που θα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!