Γ.Δ.
942.46 -1,58%
CENER
-1,10%
3.6
CNLCAP
+2,33%
8.8
TITC
-0,54%
14.62
ΑΑΑΚ
0,00%
9.7
ΑΑΑΠ
0,00%
3.56
ΑΒΑΞ
-3,15%
1.046
ΑΒΕ
0,00%
0.483
ΑΔΜΗΕ
-0,77%
2.58
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.62
ΑΛΜΥ
-1,38%
2.14
ΑΛΦΑ
-1,16%
1.28
ΑΝΔΡΟ
-1,88%
7.85
ΑΝΕΚ
-1,57%
0.094
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
-0,18%
5.47
ΑΣΚΟ
-2,56%
2.28
ΑΣΤΑΚ
-1,67%
8.85
ΑΤΕΚ
0,00%
0.432
ΑΤΤ
-0,68%
0.174
ΑΤΤΙΚΑ
+0,45%
1.125
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.372
ΒΙΟ
-2,41%
4.86
ΒΙΟΚΑ
-1,30%
1.52
ΒΙΟΣΚ
-3,38%
0.686
ΒΙΟΤ
-1,75%
0.56
ΒΙΣ
0,00%
1
ΒΟΣΥΣ
-3,00%
1.94
ΒΥΤΕ
-0,83%
3.59
ΓΕΒΚΑ
-2,73%
1.245
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,62%
9.7
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-1,35%
8.8
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+0,52%
0.774
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.29
ΔΡΟΜΕ
-2,64%
0.406
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.948
ΕΕΕ
-2,33%
30.96
ΕΚΤΕΡ
-1,18%
1.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.95
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-2,70%
0.504
ΕΛΙΝ
-4,10%
1.87
ΕΛΛ
-1,05%
18.78
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,30%
1.319
ΕΛΠΕ
-2,90%
6.7
ΕΛΣΤΡ
+2,83%
2.54
ΕΛΤΟΝ
-1,91%
1.795
ΕΛΧΑ
-3,45%
1.96
ΕΝΤΕΡ
-1,45%
5.42
ΕΠΙΛΚ
-6,35%
0.236
ΕΠΣΙΛ
-0,45%
4.4
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
0.63
ΕΤΕ
-1,82%
3.232
ΕΥΑΠΣ
+0,86%
4.68
ΕΥΔΑΠ
-1,76%
7.82
ΕΥΠΙΚ
-1,69%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
0.994
ΕΧΑΕ
-1,73%
3.98
ΙΑΤΡ
-4,26%
1.8
ΙΚΤΙΝ
-1,78%
0.774
ΙΛΥΔΑ
-3,14%
1.54
ΙΝΚΑΤ
+0,95%
2.13
ΙΝΛΙΦ
+0,45%
4.46
ΙΝΛΟΤ
-2,99%
0.65
ΙΝΤΕΚ
-4,42%
3.46
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
7.15
ΙΝΤΕΤ
-3,27%
0.888
ΙΝΤΚΑ
-3,04%
1.784
ΚΑΜΠ
-2,62%
2.23
ΚΑΡΕΛ
+0,70%
286
ΚΕΚΡ
-1,27%
1.868
ΚΕΠΕΝ
0,00%
3
ΚΛΜ
-1,15%
0.69
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.479
ΚΟΥΑΛ
-4,13%
0.441
ΚΟΥΕΣ
-1,94%
19.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.17
ΚΡΙ
-3,29%
8.22
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
-2,00%
1.47
ΛΑΒΙ
-1,39%
0.71
ΛΑΜΔΑ
-2,77%
7.195
ΛΑΜΨΑ
+0,95%
21.2
ΛΑΝΑΚ
-6,36%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.38
ΛΕΒΠ
0,00%
0.3
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.19
ΛΟΓΟΣ
-2,68%
1.09
ΛΟΥΛΗ
-0,80%
2.48
ΛΥΚ
-3,82%
1.51
ΜΑΘΙΟ
-1,79%
0.55
ΜΕΒΑ
-1,44%
2.05
ΜΕΝΤΙ
-1,06%
4.66
ΜΕΡΚΟ
-2,85%
47.8
ΜΙΓ
-4,96%
0.0345
ΜΙΝ
-2,96%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,09%
15
ΜΟΝΤΑ
+0,78%
0.645
ΜΟΤΟ
-2,77%
2.11
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.67
ΜΠΕΛΑ
-0,76%
14.44
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,46%
2.18
ΜΠΤΚ
+4,23%
0.74
ΜΥΤΙΛ
-2,23%
15.37
ΝΑΚΑΣ
-3,51%
2.2
ΝΑΥΠ
-1,83%
1.07
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.23
ΞΥΛΚ
-6,11%
0.246
ΞΥΛΠ
+3,31%
0.25
ΟΛΘ
-0,78%
25.6
ΟΛΠ
-1,81%
17.36
ΟΛΥΜΠ
-1,90%
1.756
ΟΠΑΠ
-2,06%
12.85
ΟΤΕ
-0,15%
16.9
ΟΤΟΕΛ
+0,52%
9.6
ΠΑΙΡ
0,00%
1.18
ΠΑΠ
-4,61%
2.69
ΠΕΙΡ
-1,83%
1.449
ΠΕΤΡΟ
-1,32%
7.48
ΠΛΑΘ
-1,50%
6.57
ΠΛΑΙΣ
-1,22%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+1,65%
18.5
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
-0,61%
1.63
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
9
ΠΡΟΦ
-1,78%
6.62
ΡΕΒΟΙΛ
-4,81%
1.285
ΣΑΡ
-1,14%
8.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.53
ΣΑΤΟΚ
-7,69%
0.06
ΣΕΝΤΡ
-5,02%
0.303
ΣΙΔΜΑ
-3,73%
2.58
ΣΠΕΙΣ
-4,00%
9.6
ΣΠΙ
+3,45%
0.75
ΣΠΥΡ
-18,40%
0.204
ΤΕΝΕΡΓ
-2,71%
12.9
ΤΖΚΑ
-3,04%
2.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
+9,71%
1.13
ΥΑΛΚΟ
+2,50%
0.123
ΦΙΕΡ
-1,08%
0.55
ΦΛΕΞΟ
+0,74%
6.85
ΦΡΙΓΟ
-3,33%
0.174
ΦΡΛΚ
-2,71%
4.305
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-2,17%
0.675
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Τα σημαντικότερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα – Στη 12η θέση ο Πειραιάς

Στην 12η θέση της παγκόσμιας λίστας ναυτιλιακών κέντρων κατατάσσεται η Αθήνα (Πειραιάς) για το 2022, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Leading Maritime Cities (LMC), που δημοσιεύτηκε χθες. Στην αντίστοιχη μελέτη για το 2020, η Αθήνα είχε βρεθεί μία θέση υψηλότερα, στην 11η θέση.

Η έκθεση αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του DNV, του μεγαλύτερου νηογνώμονα παγκοσμίως και της εταιρείας Menon Economics. Στην κορυφή της σχετικής λίστας, για ακόμα μια χρονιά, βρίσκεται το ναυτιλιακό κέντρο της Σιγκαπούρης, ενώ ακολουθούν κατά σειρά εκείνα του Ρότερνταμ και του Λονδίνου. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τα ναυτιλιακά κέντρα της Σαγκάης και του Τόκιο.

Πού υστερεί το ναυτιλιακό κέντρο της πρωτεύουσας 

Όπως φαίνεται, το ναυτιλιακό κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας δεν είναι σε θέση να αποκτήσει διεθνή χαρακτήρα, προσελκύοντας ξένους ναυτιλιακούς ομίλους. Αντιθέτως, όπως επισημαίνεται και στην έκθεση, η παροχή υπηρεσιών (νομικών, ασφαλειών κτλ.), εστιάζει αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Με τον τρόπο αυτό, απεμπολείται το σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα της Αθήνας, που δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι αποτελεί έδρα της μεγαλύτερης ναυτιλιακής δύναμης παγκοσμίως. Πράγματι, όπως προκύπτει και από την έκθεση, παρότι η Αθήνα βρίσκεται στην πρώτη θέση διεθνώς, αναφορικά με την παρουσία ναυτιλιακών εταιρειών, υστερεί σημαντικά στις υπόλοιπες κατηγορίες, με βάση τις οποίες προκύπτει η τελική βαθμολογία, όπως η πρόσβαση σε ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομικές υπηρεσίες, υποδομές λιμανιών και logistics, ναυτιλιακή τεχνολογία και ανταγωνιστικότητα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα κατατάσσεται στην κορυφή της σημαντικότερης κατηγορίας, καθώς φιλοξενεί τον μεγαλύτερο όγκο πλοιοκτητριών εταιρειών και εταιρειών διαχείρισης πλοίων. Μάλιστα, σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα πριν από δύο χρόνια, το μέγεθος του υπό διαχείριση στόλου των εταιρειών που φιλοξενούνται στην Αθήνα έχει καταγράψει αύξηση κατά 20%. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στην έρευνα, το ναυτιλιακό κέντρο της Αθήνας προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προς τις ναυτιλιακές εταιρείες, από την κάλυψη καθημερινών αναγκών των πλοίων, μέχρι την διαχείριση πληρωμάτων και τεχνικών ζητημάτων, αξιοποιώντας κυρίως το εγχώριο εργασιακό δυναμικό υψηλής κατάρτισης. Ωστόσο, το ναυτιλιακό κέντρο της Αθήνας εξακολουθεί να εστιάζει περισσότερο στις ελληνικές εταιρείες και όχι στις διεθνείς, γεγονός που εξηγεί και την τελική βαθμολογία.

Η μάχη των λιμανιών

Μάλιστα, όπως τονίζεται στη σχετική ανάλυση, η Αθήνα δεν προβλέπεται, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, να αναρριχηθεί σημαντικά στο μέλλον, καθώς τα ναυτιλιακά κέντρα, που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προϋποθέσεις μελλοντικής ανάπτυξης (σε πέντε χρόνια από σήμερα), θεωρούνται η Σιγκαπούρη, η οποία αναμένεται να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της και η Σαγκάη που προβλέπεται να βρεθεί στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας. Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, αναμένεται μάχη ανάμεσα σε Λονδίνο, Όσλο και Ρότερνταμ, ενώ το Ντουμπάι αναμένεται να βρεθεί στην έκτη θέση μέχρι το 2027, σημειώνοντας σημαντική ανάπτυξη. Οι ειδικοί εκτιμούν επίσης ότι τα κέντρα της Σιγκαπούρης, του Όσλο, της Σαγκάης και της Κοπεγχάγης θα ηγηθούν του τεχνολογικού και ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλίας, ενώ το Όσλο ειδικά ξεχωρίζει για την ηγετική του θέση στον τομέα των βιώσιμων τεχνολογιών και λύσεων για την προστασία των ωκεανών, τομέας που θα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!