Γ.Δ.
1424.83 +0,00%
ACAG
0,00%
6
CENER
+1,95%
7.33
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
+0,20%
9.96
OPTIMA
+0,40%
7.56
TITC
+0,38%
26.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7.6
ΑΒΑΞ
+0,72%
1.686
ΑΒΕ
+0,39%
0.51
ΑΔΜΗΕ
+2,63%
2.34
ΑΚΡΙΤ
+1,96%
1.04
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.73
ΑΛΦΑ
-0,12%
1.735
ΑΝΔΡΟ
-0,86%
6.92
ΑΡΑΙΓ
-0,79%
12.48
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+1,75%
11.65
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.15
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,83%
6.11
ΒΙΟΚΑ
-2,18%
2.69
ΒΙΟΣΚ
+1,21%
1.255
ΒΙΟΤ
0,00%
0.398
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
-2,74%
1.775
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,56%
14.32
ΔΑΑ
-0,06%
8.695
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,08%
11.93
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.58
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.34
ΕΒΡΟΦ
-1,20%
1.65
ΕΕΕ
-0,62%
28.9
ΕΚΤΕΡ
+1,00%
4.03
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,70%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,19%
2.69
ΕΛΠΕ
-1,43%
8.29
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.58
ΕΛΤΟΝ
+0,51%
1.97
ΕΛΧΑ
-0,44%
2.25
ΕΝΤΕΡ
+0,81%
7.44
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
-0,20%
10.16
ΕΣΥΜΒ
+0,87%
1.155
ΕΤΕ
-0,64%
7.198
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.31
ΕΥΔΑΠ
+1,45%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
1.908
ΕΧΑΕ
0,00%
5.49
ΙΑΤΡ
+1,67%
1.83
ΙΚΤΙΝ
-1,89%
0.518
ΙΛΥΔΑ
+1,12%
1.355
ΙΝΚΑΤ
-0,18%
5.49
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
5
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,31%
6.46
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+2,39%
4.075
ΚΑΜΠ
-4,22%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
-0,30%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+6,00%
0.636
ΚΟΥΑΛ
+2,65%
0.852
ΚΟΥΕΣ
+0,71%
5.65
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+0,42%
1.205
ΛΑΒΙ
+1,09%
0.93
ΛΑΜΔΑ
+1,18%
6.84
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,25%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.318
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
4.08
ΜΕΝΤΙ
+1,63%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-2,27%
4.3
ΜΙΝ
+1,45%
0.7
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,61%
26.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.6
ΜΟΤΟ
+2,03%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.85
ΜΠΕΛΑ
+1,18%
27.36
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,61%
36.58
ΝΑΚΑΣ
-2,78%
2.8
ΝΑΥΠ
+1,79%
1.14
ΞΥΛΚ
0,00%
0.386
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
+0,77%
26.05
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.8
ΟΠΑΠ
+0,36%
16.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.907
ΟΤΕ
-0,50%
13.89
ΟΤΟΕΛ
+0,15%
13.52
ΠΑΙΡ
0,00%
1.32
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-1,52%
4.008
ΠΕΤΡΟ
+0,20%
9.82
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.18
ΠΛΑΚΡ
-1,90%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.328
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+1,44%
4.24
ΡΕΒΟΙΛ
+1,43%
1.77
ΣΑΡ
+0,87%
9.25
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0585
ΣΕΝΤΡ
+0,53%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+4,57%
2.29
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.54
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
+0,48%
16.67
ΤΖΚΑ
0,00%
1.7
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,59%
1.686
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.404
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,23%
4.27
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Θεσσαλονίκη: Xρονιά ορόσημο για την κρουαζιέρα το 2024

Αναβαθμίζεται η Θεσσαλονίκη στον τομέα της κρουαζιέρας μετά και την κρίση στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι δραματικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και ο αντίκτυπός τους στην Ανατολική Μεσόγειο, μεταβάλλουν και το τοπίο στον τουρισμό, ειδικότερα στον τομέα της κρουαζιέρας, με αλλαγές δρομολογίων και παραμονή ή και διανυκτέρευση κρουαζιερόπλοιων σε σταθμούς όπου θα παρέμεναν λιγότερο χρόνο. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή αναγκάζουν τις ξένες μεγάλες εταιρείες να επανασχεδιάζουν και να αναπροσαρμόζουν τις δραστηριότητές τους. Ωστόσο, παρά τις όποιες αλλαγές το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, όχι μόνο δεν μετρά απώλειες, αλλά, όλα δείχνουν ότι το 2024 θα αποτελέσει χρονιά ορόσημο στην ιστορία της κρουαζιέρας για την πόλη.

Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά τα τελευταία χρόνια αναμένεται να ξεκινήσει, το 2024, η κρουαζιέρα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την άφιξη του «Celebrity Infinity» στις 3 Φεβρουαρίου, με το πρόγραμμα να προβλέπει διανυκτέρευση και παραμονή στην πόλη επί είκοσι επτάμισι ώρες. Υπενθυμίζεται ότι η κρουαζιέρα ξεκίνησε φέτος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 10/2, πέρυσι στις 5/2 και το 2021 στις 29/6.

79 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη το 2024

Οι προοπτικές της κρουαζιέρας για το 2024 στη Θεσσαλονίκη εμφανίζονται άκρως ενθαρρυντικές με κορυφαίες εταιρείες διεθνώς, όχι μόνο να κάνουν πιο έντονη την παρουσία τους στην πόλη, αλλά να δρομολογούν στο λιμάνι ολοένα και περισσότερα πλοία πολυτελείας- κάτι που αποτυπώνουν τα στοιχεία που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της ΟΛΘ ΑΕ (23/11). Μολονότι η φετινή σεζόν δεν έχει ολοκληρωθεί, για το 2024 έχουν προγραμματιστεί 79 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της πόλης έναντι των 68 φέτος, 61 το 2022 και 17 το 2021.

Ειδικότερα, από το αναρτημένο πρόγραμμα κρουαζιέρας στην ιστοσελίδα της ΟΛΘ ΑΕ προκύπτει ότι το «Celebrity Infinity» της εταιρείας Celebrity Cruises, θυγατρικής της Royal Caribbean, να είναι αυτό που θα κάνει το «ποδαρικό» για το 2024 και συγκεκριμένα στις 3 Φεβρουαρίου προερχόμενο από τον Πειραιά. Το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο με χωρητικότητα 2.200 επιβάτες και 1.000 άτομα πλήρωμα, αναμένεται να προσεγγίσει τη Θεσσαλονίκη συνολικά είκοσι φορές το 2024 με τις επτά από αυτές να αφορούν και σε διανυκτέρευση.

Ενδεικτικό της θετικής πορείας για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της πόλης το 2024, είναι ότι στις 25 Ιουνίου του 2024 θα πλεύσει στον Θερμαϊκό και θα δέσει για πρώτη φορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το κρουαζιερόπλοιο «Crystal Symphony» της Crystal Cruises, που ειδικεύεται στα ταξίδια πολυτελείας. Μάλιστα, από το 2025 η πόλη θα αποτελέσει για το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο σταθμό homeporting, δηλαδή επιβίβασης ή και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων, όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για τους προερχόμενες από άλλες χώρες.

Η αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εδραιώνουν την εμπιστοσύνη των εταιρειών κρουαζιέρας που την επιλέγουν, ενώ η λειτουργία του νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας, που φέρει την ονομασία «Μέγας Αλέξανδρος», δημιουργεί νέα δεδομένα.

«Με τη λειτουργία του νέου επιβατικού σταθμού, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρωταγωνιστεί, αφού αποτελεί το μόνο-μέχρι στιγμής- στην Ελλάδα που πληροί τις προϋποθέσεις της νέας ευρωπαϊκής οδηγίας και λειτουργεί με τις νέες απαιτήσεις Σένγκεν του συστήματος εισόδου – εξόδου, σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία 2017/2226/ΕΕ», επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στη διάρκεια της τελετής εγκαινίων του που έγιναν πρόσφατα. Όπως ανέφερε πλέον στο λιμάνι της πόλης θα μπορούν να δένουν ταυτόχρονα δύο μεγάλα κρουαζιερόπλοια που θα μεταφέρουν συνολικά 6.000 άτομα, πλην των πληρωμάτων τους.

Ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία τον Ιούλιο του 2023, έχει συνολικό εμβαδό 2000 m2 και διαθέτει δύο επιπλέον θέσεις ελλιμενισμού. Είναι πλήρως εξοπλισμένος, ικανός να εξυπηρετεί αφίξεις homeporting και transit και δύο πλοία ταυτόχρονα στα κρηπιδώματα 9 και 10. Μερικά ακόμη χρήσιμα στοιχεία για τον νέο τερματικό σταθμό κρουαζιέρας είναι ότι το εμβαδόν κρηπιδωμάτων 9 και 10 είναι 32.300 τ.μ. και του περιβάλλοντα χώρου 14.000 m2.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας, καθώς βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση ως ένα από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης, η οποία βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Β. Ελλάδας, όπως μεταξύ άλλων την αρχαία Πέλλα, τη Βεργίνα, το Άγιο Όρος και την Αμφίπολη.

Η Θεσσαλονίκη είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή και πολυπολιτισμική πόλη στο κέντρο της Βόρειας Ελλάδας και η κύρια πύλη για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με 15 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και περισσότερα από 30 μουσεία σε κοντινή απόσταση από το λιμάνι. Είναι η πρώτη και μοναδική πόλη της Ελλάδας που έγινε μέλος του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO για την προσφορά μιας δημιουργικής γαστρονομικής σκηνής. Προσφέρει πληθώρα επιλογών και μόλις οι επισκέπτες γνωρίσουν τα αξιοθέατα της πόλης θέλουν να εξερευνήσουν περισσότερα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!