Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Σταϊκούρας: Επιταχύνονται οι εργασίες στα μεγάλα έργα

Στην επιτάχυνση των εργασιών στα μεγάλα έργα στάθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση για τον απολογισμό του έργου του τελευταίου τριμήνου, κατηγοριοποιώντας τα σε 8 μεγάλες ενότητες:

1ον. Υλοποίηση εμβληματικών δημόσιων έργων.

  • Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία ολοκληρώνεται και παραδίδεται στις 31 Ιανουαρίου.
  • Τα τμήματα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Ε65 εξελίσσονται και αναμένεται να παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024.
  • Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η υλοποίησή του αναμένεται να διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο και να ξεπεράσει το 75% τον Δεκέμβριο, ενώ – στο σύνολό του – το έργο θα παραδοθεί, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2025.
  • Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), και τις επόμενες ημέρες θα ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές.
  • Υποβλήθηκαν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά.
  • Κατατέθηκαν οι συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι.
  • Ξεκίνησαν οι εργασίες του αυτοκινητόδρομου Μπράλος – Άμφισσα.
  • Συμβασιοποιήθηκε το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, και ξεκίνησαν οι σχετικές εργασίες.
  • Τέλος, οι εργασίες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρούν όπως δεσμευτήκαμε στις προγραμματικές μας δηλώσεις και το έργο θα παραδοθεί στην κοινωνία τον εφετινό Νοέμβριο.

2ον. Υλοποίηση έργων από τις Κτιριακές Υποδομές.

Βρίσκονται σε εξέλιξη 50 έργα, προϋπολογισμού 146 εκατ. ευρώ, ενώ προγραμματίζονται πρόσθετα έργα ύψους 850 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024 – 2027.

Πρόκειται για ένα ευρύ πρόγραμμα κατασκευής νέων και ανακαίνισης υφιστάμενων κτιρίων σε όλη την επικράτεια, που αφορά σχολικές μονάδες, νοσοκομεία, δικαστικά μέγαρα και άλλα δημόσια ακίνητα.

Ενδεικτικά, το τελευταίο διάστημα:

  • Υπεγράφη η σύμβαση για την αποκατάσταση του κτιρίου του Συμβουλίου της Επικρατείας στο Αρσάκειο Μέγαρο.
  • Ανακατασκευάστηκε το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο στις Βρυξέλλες.
  • Παραδόθηκαν δύο σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις στη Λυκόβρυση.
  • Ολοκληρώθηκε το νέο Ειδικό Σχολείο για Άτομα με Αναπηρία στο Περιστέρι.
  • Θεμελιώθηκε το νέο Διθέσιο Νηπιαγωγείο Παραλίου Άστρους.
  • Εγκαινιάζεται, αύριο, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Μάκρης.

3ον. Αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές στην Κεντρική Ελλάδα.

Αναλήφθηκαν, τις τελευταίες εβδομάδες, συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

  • Υπογράψαμε Μνημόνιο Συνεργασίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την αποκατάσταση φθορών σε 33 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα.
  • Επανεκκίνησαν τα δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Από την ημερομηνία επανεκκίνησης μέχρι και προχθές, δηλαδή σε χρονικό διάστημα ενός μήνα, 59.900 επιβάτες μετακινήθηκαν στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα.

Ωριμάζουν οι διαδικασίες για την δρομολόγηση των σχετικών ενεργειών πλήρους αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και τεχνικών έργων, οδικών αξόνων και γεφυρών σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

4ον. Αναδιάρθρωση του Ελληνικού Σιδηρόδρομου.

Θέτουμε σε εφαρμογή το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ, που παρουσιάσαμε στο  Υπουργικό Συμβούλιο.

Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας που αναλαμβάνει τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

Στη νέα εταιρεία των Σιδηρόδρομων Ελλάδος, με πυρήνα τον ΟΣΕ, εντάσσονται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο τροχαίο υλικό.

Ο νέος φορέας θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για τις μελέτες, τα έργα και όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, σε συνεργασία, πάντα, με τους λοιπούς φορείς του τομέα.

Προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες για αναβάθμιση της τεχνογνωσίας και την ενίσχυση του προσωπικού.

Παράλληλα, προχωρά η δρομολόγηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Καταθέτουμε, τέλος Ιανουαρίου, πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – 2» (CEF-2) για τα έργα:

  • Αναβάθμιση τμήματος ΣΚΑ – Οινόη.
  • Αναβάθμιση τμήματος Λιόσια – Κόρινθος.
  • Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
  • Υλοποίηση του έργου Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
  • Υλοποίηση του έργου Ρίο – Πάτρα.

Στόχος η σύνδεση λιμένων και ΒΙΠΕ της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

5ον. Ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών.

Αναλήφθηκαν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με την ΥΠΑ και την ΑΠΑ για την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας.

Μεταξύ άλλων, εγκρίθηκε ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας της ΑΠΑ και προωθείται ο Εθνικός Κανονισμός Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με τις επιθεωρήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), να αυξήσει τα επίπεδα αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών προτύπων ασφαλείας από το 69,1% στο 74,9%, πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο, που είναι στο 69,3%.

6ον. Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων.

Εργαζόμαστε μεθοδικά, ώστε τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ταυτόχρονα, προχωρά η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, τα οποία αναμένονται τη διετία 2024 – 2025.

Τέλος, μέσα στο 2024, θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες προμήθειας επιπλέον λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται η διαδικασία 150 νέων προσλήψεων στον ΟΑΣΘ.

Το αποτέλεσμα είναι, για πρώτη φορά μετά από 2 έτη, να κυκλοφορούν περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

7ον. Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Επιταχύνθηκε η καταβολή επιδοτήσεων στον 2ο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ σχεδιάζεται η 3η φάση του Προγράμματος.

Μόλις προχθές, επανα-διατέθηκαν 6,4 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος έχει ήδη απορροφηθεί.

Επιδιώκουμε ακόμη υψηλότερες ταχύτητες, παράλληλα με την επέκταση του δικτύου των φορτιστών.

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, οι ήπιες μορφές μετακίνησης και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας, αποτελούν βασικές παραμέτρους σε όλα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) των Δήμων και των Περιφερειών που εγκρίνει το Υπουργείο.

8ον. Ψηφιοποίηση Υπηρεσιών.

Στον τομέα των Μεταφορών, όλη η πληροφόρηση σχετικά με το όχημα ενσωματώθηκε στο «MyAuto», ενώ τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία η εφαρμογή για το point system. Στο Gov.gr Wallet, 1.033.092 πολίτες έχουν «κατεβάσει» το δίπλωμα οδήγησης, και 193.018 το «MyAuto».

Ταυτόχρονα, ένα σύνολο διαδικασιών που αφορά στα διπλώματα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, μέσα από τις εφαρμογές που έχουμε αναπτύξει.

Οι πολίτες δεν ταλαιπωρούνται με επισκέψεις στις Υπηρεσίες, η δημόσια διοίκηση εξοικονομεί σημαντικά κόστη και αποκτά νέες δυνατότητες ελέγχου και διασταύρωσης δεδομένων.

Στον τομέα των Υποδομών, το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών τίθεται σε λειτουργία.

Παράλληλα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο και ο Οδικός Χάρτης για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης (ΒΙΜ) αναρτώνται σε δημόσια διαβούλευση.

Συμπερασματικά, εργαζόμαστε στη βάση συγκεκριμένου σχεδίου, μεθοδικά και αποφασιστικά, προκειμένου να αναβαθμίσουμε το σύνολο των υποδομών και των υπηρεσιών μεταφορών της χώρας μας.

Η εισαγωγική τοποθέτηση της Χριστίνας Αλεξοπούλου

Ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουμε συμπληρώσει 7 μήνες θητείας. Σε αυτό το διάστημα τοποθετήθηκαν σημαντικές βάσεις και πλέον σήμερα μπορούμε να πούμε ότι με σκληρή και μεθοδική εργασία έχουμε το πρώτο αποτύπωμα της δουλειάς μας.

Θα ξεκινήσω με μια ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία, στην οποία δίνω ιδιαίτερη έμφαση και θεωρώ ότι θα πρέπει να αναδειχθεί. Στοχεύοντας στην επιτάχυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, τροποποιήσαμε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Πιο συγκεκριμένα, αποφασίσαμε την απομάκρυνση αιτήσεων που λίμναζαν για μήνες χωρίς να απορροφούν κονδύλια από το πρόγραμμα, εφαρμόζοντας 45ημερη προθεσμία για υποβολή παραγγελίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και απελευθερώσαμε κεφάλαια ύψους 6,4 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, δίνουμε την δυνατότητα σε ακόμα περισσότερους πολίτες που το επιθυμούν να επιδοτηθούν για την αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σημειώνω ότι ήδη από την περασμένη Τρίτη η πλατφόρμα είναι ανοικτή για όσους επιθυμούν να κάνουν την αίτησή τους, προκειμένου να υπαχθούν στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ».

Θα πρέπει να τονίσω ότι συνολικά έχουν δεσμευτεί 65 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις, ενώ λόγω της πολύ μεγάλης ζήτησης παρατείναμε το πρόγραμμα ως το τέλος Απριλίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 ταξινομήθηκαν 6.382 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα μας. Μέχρι σήμερα στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις, εκ των οποίων στις 19.571 εγκρίθηκε η επιδότηση. Μόνο τους τελευταίους 2 μήνες, επιχορηγήθηκαν 3.239 πολίτες με συνολικό ποσό 8,5 εκ. ευρώ.

Στο πρόγραμμα Πράσινα Ταξί θα δοθεί παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων κατά 1 έτος, από 31/12/2023 σε 31/12/2024, ενώ έχει ολοκληρωθεί η πρώτη καταβολή επιδότησης του ποσού των 22.500 ευρώ σε επαγγελματία οδηγό στην πόλη της Πτολεμαΐδας. Την ίδια στιγμή σχεδιάζουμε ένα πρόγραμμα για την εγκατάσταση των πρώτων φορτιστών στις πιάτσες των ταξί, η οποία είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών ταξί για το πρόγραμμα. Η ίδια παράταση δίνεται και στο e-Astypalea, όπου επίσης αυξήσαμε την επιδότηση απόσυρσης για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από 3.000 σε 10.000 ευρώ. Τέλος, στο Φορτίζω Παντού, η υποβολή αιτήσεων παρατείνεται ως τις 31 Μαΐου και σύντομα ολοκληρώνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες και να δώσουμε σε όλη την αγορά τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις σημαντικές επιδοτήσεις που προβλέπει το πρόγραμμα.

Σε ό,τι αφορά στην Οδική Ασφάλεια, υλοποιούμε συγκεκριμένες δράσεις και σχεδιάζουμε τις επόμενες με το βλέμμα στο μέλλον. Συγκεκριμένα, επεξεργαστήκαμε τον Νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας  ο οποίος αλλάζει για πρώτη φορά από το 2008. Ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος μας είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Στην ίδια κατεύθυνση, σχεδιάζουμε την επέκταση της χρήσης τεχνολογικών μέσων  για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Θυμίζω ότι έχουμε επικαιροποιήσει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.

Το σύνολο της ελληνικής κυβέρνησης, ξεκινώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και καταλήγοντας στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας. Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκούμαστε στο ζήτημα της θεσμοθέτησης της σχετικής Εθνικής Στρατηγικής ή του ΚΟΚ, αλλά έχουμε ήδη ξεκινήσει να εργαζόμαστε στην κατεύθυνση της υλοποίησης μέρους των συμπεριλαμβανόμενων δράσεων. Στόχος μας είναι η αξιοποίηση ευφυών συστημάτων και της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη, για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου, ενώ μέσω της ενοποίησης μητρώων και συστημάτων θα μπορούμε να διευκολύνουμε όχι μόνο το έργο της αστυνομίας αλλά και των πολιτών – οδηγών.

Αδιαμφισβήτητη προτεραιότητά μας παραμένει και  η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, για την οποία έχουμε ήδη ολοκληρώσει μια σειρά δράσεων. Υλοποιούμε πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση, τις σύγχρονες μορφές κινητικότητας, αλλά και για την προσβασιμότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία (140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη), για τα οποία σας έχουμε ήδη ενημερώσει, θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε 3 μήνες, ενώ συνεχίζονται κανονικά οι διαδικασίες για την προμήθεια των υπολοίπων, συνολικά 1.300,  λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, αναμένουμε το πρότυπο λεωφορείο τις επόμενες ημέρες, ώστε να ξεκινήσει μια σειρά δοκιμών και προεργασίας για την παραλαβή των υπόλοιπων 249. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που τηρούμε, εκτιμώμενος χρόνος άφιξης για το σύνολο των οχημάτων είναι οι αρχές Μαρτίου, ευελπιστώντας ότι δεν θα υπάρξει ανασχεδιασμός της πορείας των πλοίων που θα μεταφέρουν τα λεωφορεία λόγω της αναταραχής στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα μας καθυστερήσει μόνο για κάποιες λίγες ημέρες.

Κατά τα άλλα, το πρόγραμμα για την αύξηση ισχύος και τις προπαρασκευαστικές ενέργειες για την εγκατάσταση των φορτιστών στα αμαξοστάσια, συνεχίζεται χωρίς καμία καθυστέρηση. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές εργασίες από τον ΔΕΔΔΗΕ για την απαραίτητη επαύξηση ισχύος των αμαξοστασίων και προχωράμε την προετοιμασία τους για την εγκατάσταση των φορτιστών, τους οποίους προμηθευόμαστε από τον Ανάδοχο του διαγωνισμού.

Θέλω επίσης να τονίσω ιδιαίτερα την προτεραιότητα που δίνουμε, ως πολιτική ηγεσία, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, τον οποίο υλοποιούμε ως οριζόντια δέσμη μεταρρυθμίσεων, με τρεις βασικούς στόχους: την ευχρηστία των παρεχόμενων υπηρεσιών, την απλούστευση των διαδικασιών και τη διαφάνεια των συναλλαγών. Ευχρηστία, απλότητα και διαφάνεια, πάντα στην υπηρεσία των πολιτών.

Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η ψηφιοποίηση μιας σειράς εγγράφων που ολοκληρώνουν το ψηφιακό πορτοφόλι των οδηγών. Με τα έγγραφα αυτά, ο οδηγός πλέον δεν θα χρειάζεται να ψάχνει στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου του σε περίπτωση ελέγχων, αλλά θα μπορεί να κάνει απλά ένα διπλό κλικ στο πλαϊνό κουμπάκι του κινητού του και να τα έχει όλα διαθέσιμα, σε ψηφιακή μορφή. Πέρα λοιπόν από το δίπλωμα οδήγησης, ο  πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά του είναι σε κίνηση ή ακινησία, το αποτέλεσμα του τελευταίου Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματός του. Παράλληλα μέσω του Gov.gr Wallet, ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο.

Συνεχίζουμε τις δράσεις ψηφιοποίησης με σειρά νέων υπηρεσιών που, μεταξύ άλλων, σχετίζονται με την εκπαίδευση των οδηγών, τις συγκοινωνίες και τις μεταφορές, και πάντοτε με σταθερή έμφαση όπως προαναφέρθηκε, άμεσα ή έμμεσα, στην οδική ασφάλεια. Εδώ, θέλω να κάνω ειδική μνεία στην υπηρεσία TapNPay, η οποία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις λεωφορειακές γραμμές Express για το αεροδρόμιο. Με τη νέα αυτή υπηρεσία ο επιβάτης θα μπορεί να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της Αθήνας χωρίς να χρειάζεται εισιτήριο, απλά με τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο. Η υπηρεσία αυτή, η σύμβαση για την υλοποίηση της οποίας υπεγράφη από τον ΟΑΣΑ την προηγούμενη εβδομάδα, θα είναι διαθέσιμη στο σύνολο της Αθηναϊκής Μητρόπολης πριν το τέλος του 2024.

Επιπλέον, την επόμενη εβδομάδα ολοκληρώνεται η δοκιμαστική περίοδος και ξεκινά η κανονική λειτουργία τριών νέων ψηφιακών υπηρεσιών, τις οποίες δημοσιεύσαμε με ΚΥΑ τον Δεκέμβριο και είναι διαθέσιμες μέσω του Gov.gr. Η Ψηφιακή Πύλη Κινητικότητας συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες του Gov.gr που σχετίζονται με οχήματα σε μια ενιαία σελίδα, το auto.gov.gr, ώστε να μπορούν όλοι οι πολίτες να τις βρίσκουν, γιατί κάποιες από αυτές, που είναι μάλιστα πολύ χρήσιμες, παραμένουν σχετικά άγνωστες. Η βεβαίωση βαθμών ποινής του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ ή Point System) παρέχει στον οδηγό άμεση πρόσβαση στους πόντους που ίσως έχει από τροχαίες παραβάσεις, ώστε να αποφύγει τη συγκέντρωση περισσότερων. Το πλήρες ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ, μεταξύ άλλων περιέχει τα χιλιόμετρα που καταγράφονται σε κάθε έλεγχο για ένα όχημα, πληροφορία που ενισχύει και τη διαφάνεια στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Στην κατεύθυνση της διαφάνειας, ιδιαίτερη σημασία έχει για εμάς μια σειρά ηλεκτρονικών μητρώων για οχήματα, φορείς και επαγγελματίες οδηγούς, όπως το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.). Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι, επειδή στόχος μας δεν είναι η ταλαιπωρία των πολιτών μέσω της διανομής προστίμων, το επόμενο διάστημα θα θεσμοθετηθεί η υποχρεωτικότητα της καταχώρησης στο ΜΕΜΟ για την ταξινόμηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.

Ταυτόχρονα ετοιμάζουμε νομοθετική ρύθμιση, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για τον εντοπισμό οχημάτων που δεν έχουν περάσει τον έλεγχο ΚΤΕΟ, δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας ή είναι ανασφάλιστα, μέσω ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων. Συγχρόνως, εισάγουμε ρυθμίσεις για τη διοικητική εκκαθάριση των τηρούμενων Μητρώων Οχημάτων, προκειμένου να αποσυρθούν από την κυκλοφορία οχήματα που δεν είναι τακτοποιημένα ως προς τις ανωτέρω υποχρεώσεις τα τελευταία 7 τουλάχιστον χρόνια.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, αναθεωρήσαμε επίσης τον Κανονισμό για τα Δικαιώματα Επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σε αυτό το σημείο να επαναλάβω ότι τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα, δικαιούνται να επιβιβαστούν, χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση, στα δημόσια οδικά μέσα μεταφοράς (Λεωφορεία και Τρόλεϊ), καθώς επίσης και στα μέσα Σταθερής Τροχιάς (Μετρό, Τραμ).

Ας σημειωθεί επίσης ότι, κατόπιν αιτήματος της ΕΣΑΜΕΑ,  υπογράφουμε σήμερα απόφαση για τη σύσταση μικτής επιτροπής μεταξύ θεσμικών εκπροσώπων του υπουργείου και των ατόμων με αναπηρία, για τη λήψη αποφάσεων και τον συντονισμό των ζητημάτων που αφορούν στην άμεση ενίσχυση της προσβασιμότητας όλων των πολιτών σε ΜΜΜ.

Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και για τη Βελτίωση του Σιδηροδρομικού Δικτύου σε όλη χώρα. Από τον Δεκέμβριο έχει αποκατασταθεί η σύνδεση Αθήνας –Θεσσαλονίκης, η οποία είχε διακοπεί από τις καταστροφές που προκάλεσαν οι κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias», ενώ πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε ο νέος φορέας που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Το αποτύπωμα της δουλειάς μας είναι ήδη ορατό και στο συγκοινωνιακό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία τεσσάρων νέων λεωφορειακών γραμμών Express, που προσφέρουν συνολικά 160 νέα δρομολόγια, τα οποία θα ενισχυθούν περαιτέρω με την πρόσληψη συνολικά 150 οδηγών στον ΟΑΣΘ. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας παραλαβής των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τη Δευτέρα επισκεφθήκαμε το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη, όπου θα τοποθετηθούν 55 ειδικοί φορτιστές. Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ολοκληρώσει τις εργασίες, ώστε να υπάρχει επαρκής ηλεκτροδότηση στο αμαξοστάσιο, ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την ανάδειξη του αναδόχου που θα εκτελέσει το έργο.

Σε ό,τι αφορά στα Υδατοδρόμια, θεσπίζουμε τις απαραίτητες μεταβατικές διατάξεις για όσα εξ αυτών βρίσκονται σε διαδικασία χορήγησης Αδειών Ίδρυσης και Λειτουργίας, σε συνεννόηση με όλους τους Συναρμόδιους Φορείς και Υπουργεία και με βάση τις κοινοτικές δεσμεύσεις. Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας αδειοδότησης, υλοποιούμε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Συνοψίζοντας,  σε αυτούς τους μήνες έντονης πολιτικής δράσης η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατέστησε φανερό πως η σκληρή και μεθοδική εργασία είναι ο κινητήριος μοχλός για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί. Οι προσπάθειες αυτές αποτυπώνονται σε μια σειρά από σημαντικές πρωτοβουλίες, τις οποίες παρέθεσα σήμερα και οι οποίες αναδεικνύουν όχι μόνο το έργο που επιτελέσαμε αυτό το χρονικό διάστημα, αλλά και μέρος από τον σχεδιασμό μας για τις επόμενες σημαντικές δράσεις του Υπουργείου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!