Χωρίς φρένο κινούνται οι πωλήσεις της Apple στην ελληνική αγορά, με τους Έλληνες καταναλωτές και τις εγχώριες εταιρείες να δαπανούν πάνω από 200 εκατ. ευρώ μέσα σε ένα εξάμηνο για την αγορά των προϊόντων του αμερικανικού κολοσσού, σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Παρά την ακρίβεια και τις πιέσεις στους οικογενειακούς και εταιρικούς προϋπολογισμούς, τα iPhone, τα Mac και τα iPad συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος, με τις πωλήσεις να ενισχύονται σε διψήφιο ποσοστό και να απογειώνουν την παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα.
Μέσα σε μόλις έξι μήνες, οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 206 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 12% σε σχέση με πέρυσι, την ώρα που ο πληθωρισμός και η ακρίβεια εξακολουθούν να πιέζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Η δυναμική ενισχύθηκε κυρίως στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, χάρη στη δράση “Ψηφιακά Εργαλεία για ΜΜΕ”.
Όπως προκύπτει από την οικονομική έκθεση του πρώτου εξαμήνου που δημοσιοποίησε η Quest, η iSquare, θυγατρική του ομίλου Quest Holdings και επίσημος διανομέας όλων των προϊόντων Apple στην Ελλάδα (Apple Authorised Distributor), αλλά και στην Κύπρο, σημείωσε αύξηση πωλήσεων 12% σε σχέση με πέρυσι, ενισχύοντας παράλληλα την κερδοφορία της. Αναλυτικά, η iSquare πέτυχε πωλήσεις 206,4 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, δηλαδή πάνω από 21 εκατ. περισσότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Η επίδραση του «Ψηφιακά Εργαλεία ΜμE»
Το πρώτο τρίμηνο η άνοδος περιορίστηκε στο 5%, όμως το δεύτερο τρίμηνο εκτοξεύτηκε στο 19%, χάρη κυρίως στη δράση «Ψηφιακά Εργαλεία για Μμε» που ξεκίνησε τον Απρίλιο. Το πρόγραμμα ενίσχυσε την αγορά υπολογιστών Mac και ταμπλετών iPad, όπου η Apple απέσπασε μερίδιο άνω του 30% και στις δύο κατηγορίες.
Παρά τις πιέσεις από τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, που περιορίζουν την κατανάλωση, η iSquare κατόρθωσε να αυξήσει μερίδια αγοράς. Η εταιρεία συνέχισε το επενδυτικό της σχέδιο, επεκτείνοντας τα σημεία πώλησης και ενισχύοντας τις εκπαιδεύσεις προσωπικού. Στην Κύπρο, όπου η ανάπτυξη ήταν πιο ήπια σε σχέση με την Ελλάδα, συνεχίστηκε η αναβάθμιση του δικτύου εξουσιοδοτημένων μεταπωλητών.
Η συμβολή της iStorm
Στο μεταξύ, η iStorm -η αλυσίδα αποκλειστικών καταστημάτων Apple Premium Partner- ενίσχυσε τον ρόλο της στην αγορά. Με 19 σημεία σε Ελλάδα και Κύπρο (15 και 4 αντίστοιχα), η εταιρεία κατέγραψε άνοδο 10% στις πωλήσεις της. Καθοριστική ήταν η πλήρης ένταξη τριών νέων καταστημάτων που άνοιξαν στο τέλος του 2024 (Γιάννενα, Κηφισιά, Αγία Παρασκευή), καθώς και τα νέα projects του 2025.
Στις 4 Απριλίου λειτούργησε το πλήρως ανακαινισμένο κατάστημα στο Κολωνάκι, πλέον ως Apple Premium Partner, ενώ λίγες ημέρες μετά, στις 11 Απριλίου, εγκαινιάστηκε το πρώτο εποχικό κατάστημα στην Μύκονο, που θα λειτουργεί κάθε χρόνο από Απρίλιο έως Οκτώβριο.
Η iStorm επένδυσε επίσης στην αναβάθμιση του ηλεκτρονικού καταστήματός της (istorm.gr και istorm.com.cy), ενώ λάνσαρε και τη νέα σειρά αξεσουάρ “iStorm Essentials”, ενισχύοντας περαιτέρω την προϊοντική της γκάμα.
Νέες επενδύσεις
Πάντως, για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, οι προσδοκίες είναι πιο συγκρατημένες. Το πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία για ΜΜΕ» ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο και δεν θα συνεχίσει να τροφοδοτεί τη ζήτηση σε Mac και iPad.
Η αγορά αναμένεται να παραμείνει σταθερή, με πιθανές οριακές αυξήσεις, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις εξακολουθούν να περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, όπως επιβεβαίωσαν τα στελέχη της Quest κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025. Πάντως, η εταιρεία ποντάρει πολλά στο λανσάρισμα των νεών προϊόντων του αμερικανικού κολοσσού, που παραδοσιακά γίνεται το τελευταίο τετράμηνο του έτους, εκτιμώντας ότι αυτό θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις της iSquare, η οποία αναμένει ότι και το 2025 θα είναι ένα έτος περαιτέρω ανάπτυξης της iSquare με αύξηση πωλήσεων και αύξηση κερδοφορίας.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, iSquare και iStorm σχεδιάζουν να διατηρήσουν τη δυναμική τους μέσα από νέες επενδύσεις: αναβαθμίσεις καταστημάτων, περαιτέρω εκπαιδεύσεις προσωπικού και ενίσχυση των online καναλιών. Στην Κύπρο, η iStorm προγραμματίζει τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος έως το τέλος του 2025, ενώ η νέα σειρά αξεσουάρ και οι βελτιωμένες υπηρεσίες θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο το brand. Επιπλέον, η παραδοσιακή ενίσχυση των πωλήσεων στο τελευταίο τετράμηνο λόγω νέων προϊόντων της Apple αναμένεται να στηρίξει την ανάπτυξη.