Γ.Δ.
1435.19 0,00%
ACAG
0,00%
6.56
CENER
0,00%
7.52
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
9.61
OPTIMA
0,00%
10.28
TITC
0,00%
28.1
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.46
ΑΒΕ
0,00%
0.467
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.2
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.64
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.55
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.26
ΔΑΑ
0,00%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.3
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
29.46
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.56
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.54
ΕΛΠΕ
0,00%
8.265
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.844
ΕΛΧΑ
0,00%
1.904
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.23
ΕΤΕ
0,00%
7.56
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.73
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.99
ΕΧΑΕ
0,00%
5.09
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.438
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.555
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.965
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.126
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.585
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.37
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.83
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.985
ΜΙΝ
0,00%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.06
ΜΟΤΟ
0,00%
2.98
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
0,00%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
0,00%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.883
ΟΤΕ
0,00%
14.22
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.921
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.54
ΠΛΑΘ
0,00%
3.995
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.585
ΣΑΡ
0,00%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.98
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.1
ΤΖΚΑ
0,00%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.314
ΦΡΛΚ
0,00%
4.135
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Διαδικτυακός τζόγος: Αυξάνεται το όριο για κάθε ποντάρισμα

Στην αύξηση του πονταρίσματος στα τυχερά παίγνια μέσω διαδικτύου προσανατολίζεται η κυβέρνηση. Επιδίωξη είναι η αύξηση του «χτυπήματος» στα τυχερά παίγνια που διεξάγονται μέσω γεννήτριας αριθμών (εικονική ρουλέτα, εικονικοί κουλοχέρηδες, εικονικό τραπέζι black jack κ.λπ.), από 2 ευρώ που είναι σήμερα σε 5 ή 10 ή και περισσότερα ευρώ. Και αυτό συμβαίνει, επειδή το όριο που έχει τεθεί περιόρισε σημαντικά τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων και μαζί τους τη φορολογία παιγνίων.

Ειδικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι στο νέο καθεστώς λειτουργίας των τυχερών παιγνίων διαδικτύου που ισχύει από τον περασμένο Αύγουστο, τα έσοδα από τα παίγνια που διεξάγονται με γεννήτριες τυχαίων αριθμών, έχουν μειωθεί κατά 50%. Αυτό στερεί έσοδα από τον κλάδο, αλλά ταυτόχρονα και φορολογικά έσοδα στην κυβέρνηση που εισπράττει το 35% των ακαθάριστών εσόδων των παρόχων ως φόρο παιγνίων. Και αν δεν αλλάξει κάτι, εκτιμάται ότι οι πάροχοι θα χάσουν ακαθάριστα έσοδα (gross gaming revenues, GGR) ύψους 300 εκατ. ευρώ, και τα δημόσια ταμεία φορολογικά έσοδα πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Τόσο οι επιχειρήσεις του κλάδου, όσο και η Επιτροπή Παιγνίων φέρονται να έχουν πείσει τόσο το Μέγαρο Μαξίμου, όσο και τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα ότι το όριο των 2 ευρώ που έχει τεθεί πρέπει να αλλάξει. Αυτό συμβαίνει, επειδή το όριο που ισχύει από τον περασμένο Αύγουστο, έχει «διώξει» το 20% των πιο καλών παικτών που δημιουργούν το 70% των ακαθάριστων εσόδων.

Οι τελευταίοι ωστόσο, δεν σταμάτησαν να παίζουν. Απλά εικάζεται ότι έχουν μεταφέρει τη δραστηριότητά τους σε παράνομους παρόχους, είτε επίγειων, είτε διαδικτυακών τυχερών παιγνίων.

Το όριο στα τυχερά παίγνια διαδικτύου αφορά στα παίγνια που διεξάγονται με γεννήτρια τυχαίων αριθμών. Δεν αφορά στα παίγνια στοιχηματισμού. Στα τελευταία, όπου στοιχηματίζεται η έκβαση ενός μελλοντικού γεγονότος (π.χ. το αποτέλεσμα ενός ποδοσφαιρικού αγώνα), δεν υπάρχει όριο. Ωστόσο καθώς στα τυχερά παίγνια στοιχηματισμού, οι παίκτες μπορούν εύκολα να αξιολογήσουν τις αποδόσεις, τα περιθώρια ακαθάριστων εσόδων, για τους παρόχους είναι χαμηλά.

Αντίθετα, εκεί που δεν μπορούν να αξιολογηθούν οι αποδόσεις, είναι στα τυχερά παίγνια μέσω γεννήτριας τυχαίων αριθμών . Από τα παίγνια αυτά, παρόλο που είναι λιγότερο δημοφιλή και έλκουν πολύ λιγότερα πονταρίσματα απ’ ό,τι ο στοιχηματισμός, εν τούτοις προέρχεται το μεγαλύτερο ακαθάριστο έσοδο (GGR) για τον πάροχο. Υπενθυμίζεται ως ακαθάριστο έσοδο ορίζεται το σύνολο των πονταρισμάτων (τζίρος) μείον τις αποδόσεις (κέρδη) των παικτών. Κάποιοι μάλιστα ονομάζουν τα GGR και ως ακαθάριστα κέρδη των παρόχων.

Οι πάροχοι, εκτός από την αύξηση του ορίου πονταρίσματος, ζητούν και άλλες διευκολύνσεις από την κυβέρνηση. Για παράδειγμα, να μην υπάρχει η χρονοκαθυστέρηση στο ποντάρισμα που γίνεται σήμερα μέσω υπολογιστή ή κινητού τηλεφώνου. Η χρονοκαθυστέρηση είναι μικρή, μόλις 3 δευτερόλεπτα, αλλά για τον «παθιασμένο» παίκτη μπορεί να φαντάζει αιώνας. Επίσης, οι εταιρείες του κλάδου ζητούν να επανέλθει εκ νέου η διαφήμιση των τυχερών παιγνίων αυτής της κατηγορίας, τα οποία λόγω του εθισμού που προκαλούν απαγορεύεται η διαφήμισή τους.

Ακόμη, οι εταιρείες ζητούν περισσότερες δόσεις στα τιμήματα των αδειών που έλαβαν το περασμένο καλοκαίρι, τη μη φορολόγηση του εισοδήματος στην Ελλάδα καθώς οι περισσότερες από αυτές έχουν έδρα στη Μάλτα, τη μείωση της φορολογίας των κερδών των παικτών κ.ά. Είναι σίγουρο ότι όλα τα παραπάνω δεν θα ικανοποιηθούν, αλλά το πρωταρχικό αίτημα έχει μπει σε διαδικασία υλοποίησης και το μόνο ζητούμενο είναι το νέο όριο που θα τεθεί.

Οι εταιρείες έχουν ζητήσει το ποντάρισμα να ανέλθει σε 25 ευρώ, αλλά εκτιμάται ότι το ποσό αυτό έχει τεθεί με στόχο η κυβέρνηση να εγκρίνει κάτι χαμηλότερο π.χ. κάτι μεταξύ 10 και 20 ευρώ. Αν συμβεί αυτό, τότε το 80%-90% των παικτών που χάθηκε εξαιτίας του μέτρου των 2 ευρώ, θα επιστρέψει από τον παράνομο τζόγο στον νόμιμο. Οι άνθρωποι της αγοράς ωστόσο θεωρούν απίθανο να επιστρέψει το 100%.

Σημειώνεται ότι επί πολλά χρόνια (τουλάχιστον μια δεκαετία), τα τυχερά παίγνια διαδικτύου δεν είχαν κανένα περιορισμό. Από το 2017 και μετά, είχε αρχίσει να ωριμάζει η ιδέα της πλήρους νομιμοποίησης του διαδικτυακού τζόγου, κάτι που στάθηκε εφικτό μόλις την περασμένο Αύγουστο. Πλέον, οι εταιρείες λειτουργούν σε ένα πλαίσιο νομιμότητας χωρίς βεβαίως να απουσιάζουν οι παράνομοι που πάντοτε θα υπάρχουν. Το όριο των 2 ευρώ τέθηκε, για να μην θίξει ιδιαίτερα τα επίγεια τυχερά παίγνια OPAP Play και Καζίνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!