Γ.Δ.
1054.59 +0,84%
ACAG
+0,42%
12.04
CENER
0,00%
3.91
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
+0,42%
12.05
TITC
+0,69%
14.66
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.7
ΑΒΑΞ
+0,52%
0.772
ΑΒΕ
+0,76%
0.528
ΑΔΜΗΕ
+2,33%
1.76
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.165
ΑΛΦΑ
-0,71%
1.125
ΑΝΔΡΟ
+4,07%
6.4
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
7.6
ΑΣΚΟ
+0,45%
2.22
ΑΣΤΑΚ
+0,48%
8.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.35
ΑΤΡΑΣΤ
+1,94%
5.25
ΑΤΤ
+1,83%
13.32
ΑΤΤΔ
+41,99%
1.4
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,60%
4.22
ΒΙΟΚΑ
-3,43%
1.97
ΒΙΟΣΚ
+0,65%
0.617
ΒΙΟΤ
-6,90%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.179
ΒΟΣΥΣ
-3,67%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,50%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,37%
10.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
+2,57%
7.98
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,29%
0.788
ΔΟΥΡΟ
-3,85%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,64%
0.311
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.77
ΕΕΕ
+0,84%
25.23
ΕΚΤΕΡ
+2,14%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,97%
0.407
ΕΛΙΝ
0,00%
2.1
ΕΛΛ
+0,30%
16.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,50%
2.025
ΕΛΠΕ
+2,16%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΤΟΝ
+0,88%
2.29
ΕΛΧΑ
+0,49%
1.652
ΕΝΤΕΡ
+1,06%
3.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
+0,27%
7.48
ΕΣΥΜΒ
+1,31%
0.618
ΕΤΕ
+0,27%
4.47
ΕΥΑΠΣ
-1,18%
3.36
ΕΥΔΑΠ
-0,61%
6.5
ΕΥΡΩΒ
-0,65%
1.217
ΕΧΑΕ
-0,13%
3.925
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+0,52%
0.577
ΙΛΥΔΑ
-0,42%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+0,63%
1.59
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.62
ΙΝΛΟΤ
+1,56%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+1,64%
4.34
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
+2,62%
1.02
ΙΝΤΚΑ
+1,22%
1.82
ΚΑΜΠ
-5,43%
2.44
ΚΑΡΕΛ
0,00%
314
ΚΕΚΡ
+3,83%
1.084
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
+0,83%
0.968
ΚΟΡΔΕ
+1,74%
0.586
ΚΟΥΑΛ
+0,74%
0.544
ΚΟΥΕΣ
-0,39%
5.05
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.308
ΚΡΙ
+1,60%
6.34
ΚΤΗΛΑ
+5,45%
1.74
ΚΥΡΙΟ
+3,20%
1.13
ΛΑΒΙ
+0,99%
0.407
ΛΑΜΔΑ
+3,09%
5.83
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
-9,62%
0.282
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
+1,96%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
3.14
ΜΕΝΤΙ
-0,28%
3.56
ΜΕΡΚΟ
0,00%
51
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
-0,81%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,87%
23.68
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.716
ΜΟΤΟ
-0,33%
2.98
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
19.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,89%
2.28
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.56
ΜΥΤΙΛ
+1,55%
26.2
ΝΑΚΑΣ
+7,14%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
0.998
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
+1,65%
24.7
ΟΛΠ
+1,05%
19.18
ΟΛΥΜΠ
-0,49%
2.04
ΟΠΑΠ
-1,47%
14.79
ΟΤΕ
+0,97%
13.49
ΟΤΟΕΛ
-0,82%
12.16
ΠΑΙΡ
0,00%
0.924
ΠΑΠ
+1,29%
2.36
ΠΕΙΡ
+2,23%
1.9975
ΠΕΤΡΟ
+0,89%
6.8
ΠΛΑΘ
+1,13%
4.045
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-1,31%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
+1,93%
2.9
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.275
ΣΑΡ
+0,44%
6.83
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+1,80%
0.283
ΣΙΔΜΑ
+1,30%
2.34
ΣΠΕΙΣ
-2,42%
6.44
ΣΠΙ
+1,69%
0.6
ΣΠΥΡ
-2,70%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+1,55%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,53%
1.89
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,91%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.19
ΦΙΕΡ
0,00%
0.425
ΦΛΕΞΟ
-0,58%
8.55
ΦΡΙΓΟ
+2,73%
0.0565
ΦΡΛΚ
+1,14%
3.54
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+2,94%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Το τίμημα της δόξας: Πόσο κοστίζει μια διασημότητα;

«Ο συντάκτης αυτού του άρθρου αξίζει μια γενναία αύξηση», λέει ο Bret «The Hitman» Hart, ένας επαγγελματίας παλαιστής της δεκαετία του 1990.

«Είναι ο καλύτερος που υπάρχει, ο καλύτερος που υπήρξε, δεν θα υπάρξει ποτέ καλύτερος», προσθέτει, επαναλαμβάνοντας μια παλιά, χαρακτηριστική του φράση. Για τα κολακευτικά αυτά σχόλια, ο αποδέκτης τους πλήρωσε τον κ. Hart $150.

Ο κ. Hart είναι μία από τις 10.000 διασημότητες του Cameo, μιας διαδικτυακή υπηρεσία όπου ο καθένας μπορεί να αναθέσει σε κάποιον διάσημο να βιντεοσκοπήσει ένα σύντομο μήνυμα.

Η δημοτικότητά του έχει αυξηθεί καθώς οι διασημότητες αναζητούν νέες πηγές εισοδήματος και οι καταναλωτές που βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό αναζητούν τρόπους να ξοδέψουν χρήματα.

Πέρυσι πλήρωσαν περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια για 1,3 εκατομμύρια βίντεο, περισσότερα από ό,τι τα τρία προηγούμενα χρόνια μαζί.

Τα ταλέντα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας περιλαμβάνουν από τον Jack Nicklaus, παίκτη του γκολφ ($1.000 ανά κλιπ) και τον Vicente Fox, πρώην πρόεδρο του Μεξικού ($300), έως τον Barkley the Dog, ένα σκύλο ($5).

Το Cameo, όπως και η Uber, είναι μια αγορά δύο όψεων. Ωστόσο, οι περισσότεροι χρήστες του Uber δεν νοιάζονται για το αυτοκίνητο που θα τους παραλάβει, αρκεί να είναι καθαρό, ασφαλές και να τους μεταφέρει στον προορισμό τους.

Στο Cameo όμως η συναισθηματική σύνδεση μεταξύ του θαυμαστή και του αστέρα είναι σημαντική.

«Η τιμή που θα διαμορφωθεί στην αγορά εξαρτάται από την αξία που δημιουργείται για τον δυνητικό πελάτη», λέει η Jill Avery, καθηγήτρια στο Harvard Business School, η οποία έχει μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο οι διαδικτυακοί influencers αποτιμούν τον εαυτό τους.

Αλλά η «αξία» είναι δύσκολο να αποτιμηθεί όταν πρόκειται για συναισθήματα.

Snoop Dog
Ο ράπερ Snoop Dog είναι κι αυτός στο Cameo/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πώς καταλαβαίνουν οι διασημότητες τι αμοιβές να χρεώσουν; Ένας τρόπος είναι μέσω ενός απλού υπολογισμού κόστους-ευκαιρίας.

Ο Steven Galanis, αφεντικό του Cameo, θυμάται τη συζήτηση που είχε με έναν παίκτη του μπάσκετ με ετήσιο συμβόλαιο 25 εκατομμυρίων δολαρίων.

Για μια εβδομάδα εργασίας 40 ωρών με δεκαπενθήμερο διακοπών, το συνολικό ποσό αντιστοιχεί σε $208 το λεπτό. «Εάν χρέωνε $100 και έκανε δύο ή τρία βίντεο το λεπτό, θα μπορούσε από το Cameo να κερδίσει περισσότερα χρήματα», λέει ο κ. Galanis.

Ωστόσο, οι περισσότερες διασημότητες λειτουργούν ανεξάρτητα. Μπορούν να δοκιμάσουν μία από τις δύο στρατηγικές, λέει η κ. Avery.

Η πρώτη αφορά την «αυξομείωση της τιμής» – ξεκινάς με υψηλή τιμή και στη συνέχεια προβαίνεις σε μείωση, όταν βλέπεις τη ζήτηση να υποχωρεί.

Η δεύτερη στρατηγική είναι η «τιμή διείσδυσης», χαμηλή τιμολόγηση για μεγιστοποίηση του όγκου. Οι διασημότητες χρησιμοποιούν συχνά και τις δύο, ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτουν.

Μια άλλη μέθοδος είναι να δοκιμάσει κανείς την αγορά. Αυτή η προσέγγιση, παραδόξως, δεν χρησιμοποιείται και πολύ.

Αν και οι διασημότητες μπορούν να αλλάξουν τις τιμές τους όσο συχνά θέλουν, μόνο το 30% το έκανε τουλάχιστον μία φορά και λιγότερο από το 10% το έκαναν περισσότερες από πέντε.

Υπάρχουν βέβαια και λιγότερο ορθολογικοί λόγοι που παίζουν ρόλο. Ο Snoop Dogg, ένας ράπερ διάσημος για τις ποσότητες μαριχουάνας που καπνίζει, επέμεινε να χρεώνει $420, έναν αριθμό που σχετίζεται με την καλλιέργεια του συγκεκριμένου φυτού.

Δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στη ζήτηση και τελικά αύξησε τη χρέωση του στα $1.000. Άλλοι χρεώνουν λίγο παραπάνω από αυτούς που αντιλαμβάνονται ως ανταγωνιστές τους ή, κάποιες φορές, έχοντας μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους, χρεώνουν εξαιρετικά υψηλές τιμές.

Ωστόσο η πραγματικότητα φέρνει την ισορροπία.

Ο κ. Galanis θυμάται μια τηλεοπτική σταρ που ξεκίνησε από $60 και διαπίστωσε ότι η ζήτηση παρέμεινε αμετάβλητη έως τα $99. Όταν όμως αύξησε την τιμή της στα $125, η ζήτηση μειώθηκε στο μισό.

Με άλλα λόγια, οι θαυμαστές είναι αυτοί που κανονίζουν την αξία, όπως τη φήμη.

 

© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!