Γ.Δ.
1420.28 -0,29%
ACAG
+0,17%
6.02
CENER
-1,27%
7
CNLCAP
+0,65%
7.8
DIMAND
+0,20%
10
OPTIMA
-0,52%
7.6
TITC
-0,39%
25.7
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.748
ΑΒΕ
+2,42%
0.508
ΑΔΜΗΕ
-2,49%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
1.03
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,90%
1.712
ΑΝΔΡΟ
+0,87%
6.96
ΑΡΑΙΓ
+0,32%
12.4
ΑΣΚΟ
+0,77%
2.62
ΑΣΤΑΚ
+1,96%
10.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+1,45%
7
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.41
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,32%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+0,36%
2.79
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.28
ΒΙΟΤ
-6,88%
0.406
ΒΙΣ
-9,72%
0.26
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.84
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,69%
14.68
ΔΑΑ
+1,05%
8.7
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,24%
11.9
ΔΟΜΙΚ
+2,33%
4.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,27%
0.361
ΕΒΡΟΦ
-1,44%
1.37
ΕΕΕ
+0,49%
29
ΕΚΤΕΡ
-0,49%
4.04
ΕΛΒΕ
+3,41%
5.15
ΕΛΙΝ
-2,12%
2.31
ΕΛΛ
+1,47%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,28%
2.7
ΕΛΠΕ
+0,63%
8
ΕΛΣΤΡ
-2,61%
2.61
ΕΛΤΟΝ
-2,48%
1.97
ΕΛΧΑ
-2,65%
2.2
ΕΝΤΕΡ
-0,29%
6.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
-0,75%
10.64
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
0,00%
7.23
ΕΥΑΠΣ
+1,21%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-1,30%
1.892
ΕΧΑΕ
-0,91%
5.43
ΙΑΤΡ
-0,28%
1.795
ΙΚΤΙΝ
-2,08%
0.519
ΙΛΥΔΑ
-0,35%
1.42
ΙΝΚΑΤ
+0,95%
5.3
ΙΝΛΙΦ
-1,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
-1,01%
1.18
ΙΝΤΕΚ
-3,79%
6.35
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
-1,12%
1.32
ΙΝΤΚΑ
-3,74%
4.12
ΚΑΜΠ
0,00%
2.31
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-3,07%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.02
ΚΛΜ
-0,29%
1.725
ΚΟΡΔΕ
+3,53%
0.646
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
0.904
ΚΟΥΕΣ
+1,91%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,97%
10.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
-2,87%
1.015
ΛΑΒΙ
-2,02%
0.872
ΛΑΜΔΑ
-0,58%
6.91
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
-0,93%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
-1,92%
0.306
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+4,13%
1.26
ΛΟΥΛΗ
+1,38%
2.93
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.19
ΜΕΒΑ
0,00%
4.2
ΜΕΝΤΙ
-0,63%
3.16
ΜΕΡΚΟ
-5,65%
43.4
ΜΙΓ
-1,15%
4.3
ΜΙΝ
-4,38%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,25%
27.6
ΜΟΝΤΑ
-0,77%
2.58
ΜΟΤΟ
+1,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.82
ΜΠΕΛΑ
+0,50%
27.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
+9,42%
0.755
ΜΥΤΙΛ
-1,13%
36.72
ΝΑΚΑΣ
-0,70%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,89%
1.12
ΞΥΛΚ
-1,32%
0.375
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
0,00%
21.4
ΟΛΠ
+1,02%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.86
ΟΠΑΠ
-0,12%
16.16
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.905
ΟΤΕ
-1,84%
13.9
ΟΤΟΕΛ
+0,15%
13.58
ΠΑΙΡ
+1,53%
1.325
ΠΑΠ
0,00%
2.32
ΠΕΙΡ
-0,30%
3.968
ΠΕΤΡΟ
-1,95%
10.05
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.255
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.8
ΠΡΔ
0,00%
0.33
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+4,03%
4.39
ΡΕΒΟΙΛ
-1,63%
1.815
ΣΑΡ
-0,53%
9.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
+9,84%
0.067
ΣΕΝΤΡ
-0,80%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+0,48%
2.11
ΣΠΕΙΣ
-1,79%
7.66
ΣΠΙ
-0,30%
0.668
ΣΠΥΡ
-8,87%
0.226
ΤΕΝΕΡΓ
+0,12%
16.27
ΤΖΚΑ
0,00%
1.735
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
+2,26%
0.408
ΦΛΕΞΟ
-4,65%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-2,58%
0.378
ΦΡΛΚ
0,00%
4.25
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Το τίμημα της δόξας: Πόσο κοστίζει μια διασημότητα;

«Ο συντάκτης αυτού του άρθρου αξίζει μια γενναία αύξηση», λέει ο Bret «The Hitman» Hart, ένας επαγγελματίας παλαιστής της δεκαετία του 1990.

«Είναι ο καλύτερος που υπάρχει, ο καλύτερος που υπήρξε, δεν θα υπάρξει ποτέ καλύτερος», προσθέτει, επαναλαμβάνοντας μια παλιά, χαρακτηριστική του φράση. Για τα κολακευτικά αυτά σχόλια, ο αποδέκτης τους πλήρωσε τον κ. Hart $150.

Ο κ. Hart είναι μία από τις 10.000 διασημότητες του Cameo, μιας διαδικτυακή υπηρεσία όπου ο καθένας μπορεί να αναθέσει σε κάποιον διάσημο να βιντεοσκοπήσει ένα σύντομο μήνυμα.

Η δημοτικότητά του έχει αυξηθεί καθώς οι διασημότητες αναζητούν νέες πηγές εισοδήματος και οι καταναλωτές που βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό αναζητούν τρόπους να ξοδέψουν χρήματα.

Πέρυσι πλήρωσαν περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια για 1,3 εκατομμύρια βίντεο, περισσότερα από ό,τι τα τρία προηγούμενα χρόνια μαζί.

Τα ταλέντα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας περιλαμβάνουν από τον Jack Nicklaus, παίκτη του γκολφ ($1.000 ανά κλιπ) και τον Vicente Fox, πρώην πρόεδρο του Μεξικού ($300), έως τον Barkley the Dog, ένα σκύλο ($5).

Το Cameo, όπως και η Uber, είναι μια αγορά δύο όψεων. Ωστόσο, οι περισσότεροι χρήστες του Uber δεν νοιάζονται για το αυτοκίνητο που θα τους παραλάβει, αρκεί να είναι καθαρό, ασφαλές και να τους μεταφέρει στον προορισμό τους.

Στο Cameo όμως η συναισθηματική σύνδεση μεταξύ του θαυμαστή και του αστέρα είναι σημαντική.

«Η τιμή που θα διαμορφωθεί στην αγορά εξαρτάται από την αξία που δημιουργείται για τον δυνητικό πελάτη», λέει η Jill Avery, καθηγήτρια στο Harvard Business School, η οποία έχει μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο οι διαδικτυακοί influencers αποτιμούν τον εαυτό τους.

Αλλά η «αξία» είναι δύσκολο να αποτιμηθεί όταν πρόκειται για συναισθήματα.

Snoop Dog
Ο ράπερ Snoop Dog είναι κι αυτός στο Cameo/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πώς καταλαβαίνουν οι διασημότητες τι αμοιβές να χρεώσουν; Ένας τρόπος είναι μέσω ενός απλού υπολογισμού κόστους-ευκαιρίας.

Ο Steven Galanis, αφεντικό του Cameo, θυμάται τη συζήτηση που είχε με έναν παίκτη του μπάσκετ με ετήσιο συμβόλαιο 25 εκατομμυρίων δολαρίων.

Για μια εβδομάδα εργασίας 40 ωρών με δεκαπενθήμερο διακοπών, το συνολικό ποσό αντιστοιχεί σε $208 το λεπτό. «Εάν χρέωνε $100 και έκανε δύο ή τρία βίντεο το λεπτό, θα μπορούσε από το Cameo να κερδίσει περισσότερα χρήματα», λέει ο κ. Galanis.

Ωστόσο, οι περισσότερες διασημότητες λειτουργούν ανεξάρτητα. Μπορούν να δοκιμάσουν μία από τις δύο στρατηγικές, λέει η κ. Avery.

Η πρώτη αφορά την «αυξομείωση της τιμής» – ξεκινάς με υψηλή τιμή και στη συνέχεια προβαίνεις σε μείωση, όταν βλέπεις τη ζήτηση να υποχωρεί.

Η δεύτερη στρατηγική είναι η «τιμή διείσδυσης», χαμηλή τιμολόγηση για μεγιστοποίηση του όγκου. Οι διασημότητες χρησιμοποιούν συχνά και τις δύο, ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτουν.

Μια άλλη μέθοδος είναι να δοκιμάσει κανείς την αγορά. Αυτή η προσέγγιση, παραδόξως, δεν χρησιμοποιείται και πολύ.

Αν και οι διασημότητες μπορούν να αλλάξουν τις τιμές τους όσο συχνά θέλουν, μόνο το 30% το έκανε τουλάχιστον μία φορά και λιγότερο από το 10% το έκαναν περισσότερες από πέντε.

Υπάρχουν βέβαια και λιγότερο ορθολογικοί λόγοι που παίζουν ρόλο. Ο Snoop Dogg, ένας ράπερ διάσημος για τις ποσότητες μαριχουάνας που καπνίζει, επέμεινε να χρεώνει $420, έναν αριθμό που σχετίζεται με την καλλιέργεια του συγκεκριμένου φυτού.

Δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στη ζήτηση και τελικά αύξησε τη χρέωση του στα $1.000. Άλλοι χρεώνουν λίγο παραπάνω από αυτούς που αντιλαμβάνονται ως ανταγωνιστές τους ή, κάποιες φορές, έχοντας μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους, χρεώνουν εξαιρετικά υψηλές τιμές.

Ωστόσο η πραγματικότητα φέρνει την ισορροπία.

Ο κ. Galanis θυμάται μια τηλεοπτική σταρ που ξεκίνησε από $60 και διαπίστωσε ότι η ζήτηση παρέμεινε αμετάβλητη έως τα $99. Όταν όμως αύξησε την τιμή της στα $125, η ζήτηση μειώθηκε στο μισό.

Με άλλα λόγια, οι θαυμαστές είναι αυτοί που κανονίζουν την αξία, όπως τη φήμη.

 

© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!