Γ.Δ.
1477.22 +0,25%
ACAG
-0,47%
6.29
CENER
+0,48%
8.39
CNLCAP
+0,63%
8.05
DIMAND
0,00%
9.67
OPTIMA
+1,45%
11.18
TITC
+3,32%
31.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,35%
1.462
ΑΒΕ
-1,27%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.195
ΑΚΡΙΤ
-3,68%
0.915
ΑΛΜΥ
-1,79%
2.75
ΑΛΦΑ
+0,34%
1.626
ΑΝΔΡΟ
+0,87%
6.94
ΑΡΑΙΓ
-0,08%
12.78
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-1,37%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,83%
6.1
ΒΙΟΚΑ
+2,76%
2.61
ΒΙΟΣΚ
+5,90%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+1,82%
1.68
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,09%
16.76
ΔΑΑ
-0,02%
8.298
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+3,70%
11.76
ΔΟΜΙΚ
-0,42%
4.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+1,81%
1.685
ΕΕΕ
+0,70%
31.64
ΕΚΤΕΡ
-1,01%
4.43
ΕΛΒΕ
+2,97%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
-1,39%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,58%
2.615
ΕΛΠΕ
+1,26%
8.435
ΕΛΣΤΡ
+1,28%
2.37
ΕΛΤΟΝ
+0,78%
1.8
ΕΛΧΑ
0,00%
2.02
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
-7,14%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
-0,69%
8.084
ΕΥΑΠΣ
+1,26%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,87%
2.072
ΕΧΑΕ
+3,10%
5.32
ΙΑΤΡ
+0,29%
1.705
ΙΚΤΙΝ
-2,38%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,14%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-0,37%
5.37
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.97
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-5,33%
4.26
ΙΝΤΕΤ
+1,99%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+0,68%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+2,67%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,92%
1.64
ΚΟΡΔΕ
-0,75%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,11%
1.242
ΚΟΥΕΣ
+1,06%
5.7
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,50%
1.365
ΛΑΒΙ
-0,93%
0.852
ΛΑΜΔΑ
+1,30%
7.04
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
-9,84%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,68%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,15%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-8,33%
0.99
ΜΕΒΑ
-1,03%
3.86
ΜΕΝΤΙ
+1,02%
2.96
ΜΕΡΚΟ
-4,66%
45
ΜΙΓ
+0,88%
4
ΜΙΝ
0,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,73%
27.04
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-7,07%
27.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,26%
39.16
ΝΑΚΑΣ
+0,72%
2.8
ΝΑΥΠ
-1,01%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,49%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,47%
0.358
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.2
ΟΛΠ
-0,61%
24.6
ΟΛΥΜΠ
-1,38%
2.86
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.55
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,20%
0.929
ΟΤΕ
+1,40%
14.5
ΟΤΟΕΛ
+1,26%
12.9
ΠΑΙΡ
+1,28%
1.19
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
-0,24%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+1,12%
9.04
ΠΛΑΘ
-0,12%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,63%
4.82
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.71
ΣΑΡ
+0,34%
11.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,27%
0.371
ΣΙΔΜΑ
-0,52%
1.895
ΣΠΕΙΣ
+1,51%
8.06
ΣΠΙ
-3,03%
0.704
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,52%
18.74
ΤΖΚΑ
-3,72%
1.555
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,36%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,23%
1.71
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,23%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
-1,44%
4.12
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Ερυθρά Θάλασσα: Η εκτροπή πλοίων εκτινάσσει τις τιμές καυσίμων

Η εκτροπή των δρομολογίων όλο και περισσότερων πλοίων γύρω από την Αφρική για την αποφυγή πιθανών επιθέσεων από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα αλλάζει τα πρότυπα ανεφοδιασμού και αυξάνει τη ζήτηση καυσίμων σε απομακρυσμένα λιμάνια, από τον Μαυρίκιο έως τη Νότια Αφρική και τα Κανάρια Νησιά.

Τα πλοία αναμένεται επίσης να ανεφοδιάζονται περισσότερο στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ, τα δύο πιο πολυσύχναστα λιμάνια ανεφοδιασμού, όπου τα καύσιμα έχουν ανταγωνιστικές τιμές, καθώς προσπαθούν να αντισταθμίσουν την αβεβαιότητα σχετικά με τις αλλαγές στα δρομολόγια, δήλωσαν έμποροι και αναλυτές.

Οι επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τα αντίποινα των αμερικανικών επιδρομών έχουν αυξήσει τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή, καθώς ο πόλεμος στη Γάζα μαίνεται. Οι επιθέσεις των συμμαχικών με το Ιράν Χούθι, οι οποίες, όπως λένε, γίνονται για την υποστήριξη των Παλαιστινίων, στοχεύουν σε μια διαδρομή που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης και λειτουργεί ως ζωτικός αγωγός μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Εκατοντάδες μεγάλα πλοία έχουν αλλάξει πορεία γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας 10-14 ημέρες ταξιδιού, για να αποφύγουν τις επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους από τους Χούθι.

Συμφόρηση στα λιμάνια καυσίμων σε όλη την Αφρική

«Τα πλοία απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα και επαναδρομολογούνται γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής -αυτή η αυξημένη κίνηση έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια καυσίμων σε όλη την Αφρική και έχει ασκήσει σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές», δήλωσε στο Reuters ο John A. Bassadone, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula. Η ζήτηση καυσίμων bunker αυξήθηκε σε λιμάνια όπως το Port Louis του Μαυρίκιου, το Γιβραλτάρ και λιμάνια στα Κανάρια Νησιά και τη Νότια Αφρική, δήλωσαν έμποροι και πηγές του κλάδου, με τις πωλήσεις να κάνουν άλμα στο Κέιπ Τάουν και το Ντέρμπαν.

Άλμα 15% στις τιμές καυσίμων

Οι τιμές των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στο Κέιπ Τάουν έχουν κάνει άλμα 15% σε σχεδόν 800 δολάρια ανά μετρικό τόνο από τα μέσα Νοεμβρίου, όταν ξεκίνησαν οι επιθέσεις, όπως έδειξαν τα στοιχεία του προμηθευτή καυσίμων Integr8 Fuels.

«Έχουμε δει μια αύξηση στη ζήτηση καυσίμων στη Νότια Αφρική, ιδιαίτερα για τα πλοία που χρησιμοποιούν μόνο bunker τον τελευταίο καιρό», δήλωσε ο Philip Wang Balke, ανώτερος έμπορος καυσίμων για την Αφρική στην Integr8, προσθέτοντας ότι η προσφορά περιορίζεται, καθώς περισσότεροι πλοιοκτήτες και διαχειριστές αγοράζουν καύσιμα εκ των προτέρων για να εξασφαλίσουν επαρκείς προμήθειες.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν τα πρώτα που εκτράπηκαν από την Ερυθρά Θάλασσα και τώρα τα πετρελαιοφόρα και τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου ακολουθούν το παράδειγμα, εκτρέποντας τη ζήτηση καυσίμων σε λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου εις βάρος της Ανατολικής Μεσογείου, ανέφεραν πηγές του κλάδου.

«Αναμένουμε αυξημένη ζήτηση στη Λας Πάλμας και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου, καθώς είναι πιθανό τα αφρικανικά λιμάνια να υπερβούν τη χωρητικότητά τους», πρόσθεσε ο Bassadone της Peninsula.

Η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ δεν έχουν δει ακόμη αύξηση της ζήτησης, αν και οι αγορές είναι έτοιμες να αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες, καθώς τα πλοία σηκώνουν περισσότερα καύσιμα σε ανταγωνιστικές τιμές, δήλωσαν έμποροι.

«Εάν τα πλοία είναι επιρρεπή σε υψηλότερα τονοχιλιόμετρα ή σε αβεβαιότητες, είναι πιθανό να γεμίσουν τις δεξαμενές τους σε περίπτωση που καταλήξουν σε ακριβά λιμάνια και μπορούν να εξοικονομήσουν λίγο αγοράζοντας λιγότερα λόγω των έξτρα καυσίμων που αγόρασαν στη Σιγκαπούρη», δήλωσε ένας διαχειριστής καυσίμων με έδρα την Ασία.

Τα ασφάλιστρα spot για τα άμεσα καύσιμα καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στη Σιγκαπούρη αυξήθηκαν σε 25 έως 30 δολάρια ανά μετρικό τόνο πάνω από τις τιμές φορτίου στα μέσα Ιανουαρίου, ανεβαίνοντας από περίπου 20 δολάρια στις αρχές Ιανουαρίου, δήλωσαν πηγές του κλάδου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!