Γ.Δ.
1472.91 -0,04%
ACAG
-0,79%
6.27
CENER
+0,48%
8.39
CNLCAP
+1,25%
8.1
DIMAND
0,00%
9.67
OPTIMA
+0,54%
11.08
TITC
+3,32%
31.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,21%
1.464
ΑΒΕ
-0,21%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-3,68%
0.915
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,65%
1.61
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,47%
12.73
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-1,64%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-1,75%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.41
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,50%
6.08
ΒΙΟΚΑ
-1,57%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+7,01%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-1,71%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,82%
1.68
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.66
ΔΑΑ
+0,24%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+2,56%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,42%
4.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,51%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,60%
1.665
ΕΕΕ
+0,38%
31.54
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.465
ΕΛΒΕ
+2,97%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,62%
2.43
ΕΛΛ
-1,05%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.595
ΕΛΠΕ
+0,78%
8.395
ΕΛΣΤΡ
+0,43%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
2.02
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
-7,14%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,38%
1.335
ΕΤΕ
-0,84%
8.072
ΕΥΑΠΣ
+2,52%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+1,33%
2.061
ΕΧΑΕ
+2,33%
5.28
ΙΑΤΡ
+0,88%
1.715
ΙΚΤΙΝ
-2,38%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,14%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,30%
5.32
ΙΝΛΙΦ
+0,20%
5
ΙΝΛΟΤ
-0,70%
1.142
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.21
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+1,99%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.67
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+3,00%
1.545
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.63
ΚΟΡΔΕ
-3,77%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,48%
1.25
ΚΟΥΕΣ
+1,60%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,94%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,43%
1.38
ΛΑΒΙ
-0,58%
0.855
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.92
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-0,77%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-1,02%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+0,76%
3.995
ΜΙΝ
-4,76%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,29%
27.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,33%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-7,07%
27.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,20%
38.98
ΝΑΚΑΣ
+0,72%
2.8
ΝΑΥΠ
-1,01%
0.98
ΞΥΛΚ
+0,75%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,47%
0.358
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.2
ΟΛΠ
-0,20%
24.7
ΟΛΥΜΠ
-1,38%
2.86
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.919
ΟΤΕ
+0,77%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+0,78%
12.84
ΠΑΙΡ
+2,13%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,29%
3.74
ΠΕΤΡΟ
-0,89%
8.86
ΠΛΑΘ
-0,12%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.8
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.7
ΣΑΡ
+0,52%
11.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,54%
0.37
ΣΙΔΜΑ
-0,26%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
-3,58%
0.7
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,60%
18.57
ΤΖΚΑ
-4,02%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,36%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,23%
1.71
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,23%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
-1,67%
4.11
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ευνοεί τα λιμάνια της Αφρικής

Με την Ερυθρά Θάλασσα να μετατρέπεται σε… απαγορευμένη ζώνη για τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς κολοσσούς, ολοένα και περισσότεροι καπετάνιοι στρέφουν την πυξίδα τους προς χώρες της Αφρικής, όπως Ναμίμπια (δυτικά) και Μαυρίκιο (ανατολικά), προκειμένου να αποφύγουν τις επιθέσεις των Χούθι και να μεταφέρουν με ασφάλεια τα εμπορεύματά τους στην Ευρώπη. Από αυτό το ξεχασμένο… δρομολόγιο του Βάσκο ντα Γκάμα ελέω της Διώρυγας του Σουέζ, που ενεργοποιήθηκε και πάλι, προσθέτοντας επιπλέον 7-10 ημέρες ταξιδιού και αυξάνοντας σημαντικά το κόστος των ναύλων αλλά και των καυσίμων, η Αφρική δείχνει να βγαίνει οικονομικά κερδισμένη.

Για την ακρίβεια, όπως μετέδωσε το Bloomberg, τα αφρικανικά λιμάνια με στρατηγική θέση μετατρέπονται σε απάγκιο για τα πλοία, προσφέροντας ασφαλή ανεφοδιασμό. Η απότομη μετατόπιση της ναυτιλιακής κίνησης από την Ερυθρά Θάλασσα προς τα λιμάνια της Αφρικής αλλάζει άρδην τους ναυτικούς χάρτες, επηρεάζοντας την παγκόσμια -διά θαλάσσης- εφοδιαστική αλυσίδα και φέρνοντας στο προσκήνιο νέα λιμάνια σε βάρος άλλων, όπως το στρατηγικό λιμάνι του Εϊλάτ (Ισραήλ) και το λιμάνι του Πειραιά, που βρίσκονται αντιμέτωπα με σημαντική μείωση της εμπορικής κίνησης.

Επίσης, ανεβάζει κατακόρυφα τις πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων, όπως συμβαίνει σε Κέιπ Τάουν και Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση με το κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, το οποίο έχει αυξηθεί κατά 15% στη Νότια Αφρική σε σχέση με τα μέσα Νοεμβρίου 2023. Αρκετές, πάντως, ναυτιλιακές φροντίζουν να φορτώνουν με επιπλέον καύσιμα τα πλοία τους, προκειμένου να μειωθούν οι στάσεις στο νέο δρομολόγιο που δημιουργείται μετά την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!