Η Chery Automobile, η μεγαλύτερη εξαγωγική εταιρεία αυτοκινήτων της Κίνας, είδε τις μετοχές της να σημειώνουν απότομη άνοδο στο ντεμπούτο τους στο Χονγκ Κονγκ, μετά τη συγκέντρωση 9,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων Χονγκ Κονγκ (1,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) μέσω της αρχικής δημόσιας προσφοράς. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί τη συνεχιζόμενη ζήτηση των επενδυτών για κινεζικά αυτοκίνητα, παρά την ολοένα και πιο κορεσμένη αγορά.
Οι μετοχές της Chery Auto σημείωσαν άνοδο περίπου 11% την Πέμπτη, φτάνοντας στα 34,16 δολάρια Χονγκ Κονγκ έναντι δημόσιας προσφοράς στα 30,75 δολάρια, γεγονός που αποτιμά την εταιρεία στα 195,62 δισεκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ (25,15 δισ. δολάρια ΗΠΑ) και την καθιστά μία από τις κινεζικές επιχειρήσεις που αξιοποιούν την ακμάζουσα αγορά IPO του Χονγκ Κονγκ.
Παρά το ότι η εισαγωγή πραγματοποιήθηκε κανονικά, η εταιρεία ακύρωσε την τελετή στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, καθώς η πόλη παρέμεινε κλειστή την προηγούμενη μέρα εξαιτίας του σούπερ τυφώνα Ragasa.
Η αυτοκινητοβιομηχανία επιταχύνει την επέκτασή της στο Βιετνάμ, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Το δευτερεύον brand Jetour, που επικεντρώνεται στα SUV, θα εισέλθει στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, λανσάροντας τρία SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Πολωνία.
Τον Ιούλιο, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι θα διαθέτει στο Ηνωμένο Βασίλειο οχήματα με την επωνυμία Chery, ενώ νωρίτερα, τον Ιανουάριο, παρουσίασε τη μάρκα Jaecoo και πέρυσι λάνσαρε τη μάρκα Omoda στη βρετανική αγορά.
Η Chery έχει περάσει «λίγο απαρατήρητη», καθώς «όλοι μιλούσαν για την BYD» τα τελευταία χρόνια, δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sino Auto Insights, Tu Le, στην εκπομπή «The China Connection» του CNBC την Πέμπτη.
Διαβάστε ακόμη: BYD: Πτώση μετοχών αξίας 45 δισ. δολαρίων κλονίζει το δυναμικό της Κίνας
«Η Chery κατασκευάζει ήδη σε πολλές χώρες, οπότε είναι πιθανό να αποτελεί το αντικείμενο του φθόνου πολλών Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων», πρόσθεσε, επισημαίνοντας τη δημοτικότητα της μάρκας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία. «Βλέπουμε μεγάλη ανάπτυξη και δύναμη από τη μάρκα Chery».
Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν παγκόσμιες αντιξοότητες. Στις ΗΠΑ, τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής υπόκεινται σε δασμό 100% σύμφωνα με το άρθρο 301 του νόμου περί εμπορίου του 1974. Τον Οκτώβριο του 2024, ο Καναδάς ακολούθησε το παράδειγμα των ΗΠΑ, επιβάλλοντας δασμό 100% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εφάρμοσε επίσης δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, με ορισμένα να αντιμετωπίζουν επιβαρύνσεις έως και 45,3%, που θα τεθούν σε ισχύ στα τέλη του 2024.
Ο Le σημείωσε ότι, ενώ η Chery έχει «κάποια έκθεση» στους δασμούς, η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει επίσης τοπικά στη Μέση Ανατολή και τη Νοτιοανατολική Ασία. Αυτό μετριάζει μέρος του κινδύνου και την τοποθετεί σε «πολύ καλύτερη θέση» από πολλούς άλλους παίκτες που επιδιώκουν μόνο τις εξαγωγές, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος.
Η Chery πούλησε 242.736 οχήματα τον Αύγουστο, εκ των οποίων 129.472 εξήχθησαν, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 14,6% και 32,3% αντίστοιχα.