Γ.Δ.
1015.48 +1,14%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+3,95%
3.68
CNLCAP
0,00%
7.7
DIMAND
0,00%
14
TITC
+1,69%
14.44
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
0,00%
5.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
0.909
ΑΒΕ
0,00%
0.536
ΑΔΜΗΕ
+3,39%
1.95
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,49%
2.07
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.2
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΝΕΚ
0,00%
0.19
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+2,23%
6.43
ΑΣΚΟ
+0,47%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-3,05%
7.62
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+2,17%
4.7
ΑΤΤ
+2,31%
0.1508
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+5,02%
4.6
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
1.63
ΒΙΟΣΚ
-0,29%
0.694
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.31
ΒΙΣΔ
0,00%
0.7
ΒΟΣΥΣ
+5,77%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+4,17%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,49%
12.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+0,35%
7.27
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,24%
0.828
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.339
ΕΒΡΟΦ
-4,75%
0.802
ΕΕΕ
+1,14%
22.24
ΕΚΤΕΡ
+4,92%
1.6
ΕΛΒΕ
-0,82%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,91%
0.41
ΕΛΙΝ
+0,52%
1.92
ΕΛΛ
0,00%
17
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,23%
2.185
ΕΛΠΕ
+2,97%
7.62
ΕΛΣΤΡ
+5,68%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΧΑ
+1,72%
1.77
ΕΝΤΕΡ
-0,77%
3.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
+1,81%
6.74
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.63
ΕΤΕ
-0,02%
4.315
ΕΥΑΠΣ
+0,56%
3.58
ΕΥΔΑΠ
+2,04%
6.99
ΕΥΡΩΒ
+1,45%
1.191
ΕΧΑΕ
0,00%
3.82
ΙΑΤΡ
-0,30%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+1,25%
0.568
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.16
ΙΝΚΑΤ
-2,23%
1.58
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.86
ΙΝΛΟΤ
-1,54%
0.64
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,54%
6.6
ΙΝΤΕΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΚΑ
-0,65%
1.838
ΚΑΜΠ
-1,59%
2.48
ΚΑΡΕΛ
0,00%
312
ΚΕΚΡ
-2,64%
1.252
ΚΕΠΕΝ
-4,35%
2.2
ΚΛΜ
+2,99%
0.69
ΚΟΡΔΕ
+1,03%
0.49
ΚΟΥΑΛ
-0,61%
0.489
ΚΟΥΕΣ
+0,96%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
-2,86%
6.12
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+1,78%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,22%
0.456
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
6.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
+0,43%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
+3,73%
2.5
ΛΥΚ
-2,69%
2.53
ΜΑΘΙΟ
-2,01%
0.73
ΜΕΒΑ
0,00%
2.74
ΜΕΝΤΙ
-0,28%
3.59
ΜΕΡΚΟ
+1,70%
47.8
ΜΙΓ
+8,67%
0.0489
ΜΙΝ
+8,44%
0.488
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,99%
22.54
ΜΟΝΤΑ
+2,87%
0.716
ΜΟΤΟ
+0,43%
2.33
ΜΟΥΖΚ
-0,29%
0.692
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
16.77
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,45%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+2,94%
23.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+1,35%
0.225
ΞΥΛΠ
+15,38%
0.24
ΟΛΘ
+0,42%
24
ΟΛΠ
+1,28%
17.44
ΟΛΥΜΠ
-2,78%
2.1
ΟΠΑΠ
+1,04%
13.6
ΟΤΕ
+2,74%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.28
ΠΑΙΡ
+0,67%
0.906
ΠΑΠ
+0,40%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,25%
1.82
ΠΕΤΡΟ
-0,33%
6.1
ΠΛΑΘ
+1,50%
4.395
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.59
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,69%
2.88
ΡΕΒΟΙΛ
+2,78%
1.295
ΣΑΡ
-0,67%
7.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.18
ΣΑΤΟΚ
-5,77%
0.0245
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.304
ΣΙΔΜΑ
+5,93%
2.5
ΣΠΕΙΣ
-0,95%
6.26
ΣΠΙ
-0,63%
0.632
ΣΠΥΡ
+5,26%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-1,07%
20.28
ΤΖΚΑ
-0,79%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.03
ΥΑΛΚΟ
+7,27%
0.236
ΦΙΕΡ
+2,28%
0.448
ΦΛΕΞΟ
+4,35%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+6,00%
0.106
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+6,00%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Θριάσιο: Οι αριθμοί και το χρονοδιάγραμμα του πρώτου εμπορευματικού κέντρου

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους επιδιώκει να ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή του πρώτου εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα η Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ), με στόχο την ολοκλήρωση του έργου μέσα σε 24 μήνες.

Η πολυετής ταλαιπωρία της μεγάλης επένδυσης, εξαιτίας της παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που στην ουσία ακύρωσε τη σύμβαση που είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν ευνοεί τη ΘΕΚ ΑΕ, στην οποία συμμετέχουν οι ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (60%) και η Goldair Cargo (40%). H εκτίναξη του κόστους υλικών οδηγεί σε σημαντική αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, που πλέον υπολογίζεται κοντά στα 150 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις των 110-120 εκατ. Ταυτόχρονα, πρόσθετη επιβάρυνση για την εταιρεία είναι η αύξηση του κόστους δανεισμού, καθώς τα επιτόκια βρίσκονται αρκετά μακριά από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΘΕΚ ΑΕ, Βασίλης Μαγκλάρας, υποστηρίζει πως το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της χώρας «σχεδιάζεται ώστε να αξιοποιήσει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, καθώς απευθύνεται όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή». Προσθέτει πως γι’ αυτόν τον λόγο «δεν μας ανησυχεί το εμπορικό κομμάτι». Το εμπορευματικό κέντρο, λέει ο κ. Μαγκλάρας, σχεδιάζεται με «”πράσινα” χαρακτηριστικά, ώστε να περιορίζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των εταιρειών που θα στεγάζονται», αλλά και «με τεχνολογικά χαρακτηριστικά, που θα επιτρέπουν την αποδοτική λειτουργία τους». Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως η Ελλάδα θα αποκτήσει υποδομές που σήμερα υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου έχει αναλάβει η Mytilineos, η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με τη ΘΕΚ ΑΕ για την οριστικοποίηση του σχεδιασμού. Αν και η σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η ΘΕΚ για την κατασκευή και διαχείριση του κέντρου στην έκταση των 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο είναι αρκετά λεπτομερής. Ο εργολάβος καλείται να κατασκευάσει τουλάχιστον 235.000 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) στεγασμένων χώρων (αποθήκες, γραφεία και άλλες χρήσεις), υποδομές που θα μπορούν να «σηκώσουν» τουλάχιστον 400.000 πελάτες, 900 φορτηγά και 50 βαγόνια τρένου (σε καθημερινή βάση), θέσεις στάθμευσης για περίπου 2.000 ΙΧ και 400 φορτηγά και σύστημα ασφαλείας με δύο σημεία ελέγχου.

Τα εμπορευματικά κέντρα αυτού του μεγέθους παρέχουν στους πελάτες τους διάφορα μοντέλα συνεργασίας. Για παράδειγμα, μπορεί μια μεγάλη εταιρεία (π.χ. μια αλυσίδα πολυκαταστημάτων) να μισθώσει μέχρι και 50.000 τ.μ. χώρου, που θα τον διαμορφώσει η ίδια ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις της. Σε μια άλλη περίπτωση, μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες logistics προς τρίτους μπορεί να μισθώσει χώρους, ενώ υπάρχει ακόμα και η περίπτωση να παρέχονται όλες οι υπηρεσίες από το εμπορευματικό κέντρο. Οι φιλοδοξίες του επενδυτικού σχήματος επεκτείνονται και σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα η αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου για τη δημιουργία γραμμών συναρμολόγησης προϊόντων, που στη συνέχεια θα διοχετεύονται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αν και οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν, ενώ αυτή την περίοδο προωθούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις σε σύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους στην Αττική, ο κ. Μαγκλάρας θεωρεί πως τα πλεονεκτήματα του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο είναι τέτοια, που θα αντιμετωπίσει την όποια αναταραχή. Προβλέπει πως γύρω από την εγκατάσταση θα δημιουργηθεί ένα νέο οικοσύστημα. Η κυβέρνηση προσπαθεί αυτήν την περίοδο να παραχωρήσει το γειτονικό εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ, που θα συμπληρώσει το σχέδιο της ΘΕΚ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!