Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Limit-down σε έργα και γλυπτά Ευρωπαϊκής Τέχνης

Με πολύ χαμηλό τζίρο ολοκληρώθηκαν οι αγοραπωλησίες έργων Ευρωπαϊκής Τέχνης 19ου αιώνα, μέσω του οίκου Sotheby’s στη Νέα Υόρκη. Το συνολικό ποσό έκλεισε στα 743.400 δολάρια με πολλά έργα να μένουν απούλητα και αρκετά να αλλάζουν χέρια σε τιμές κάτω των αρχικών εκτιμήσεων.

Το πρώτο βασικό συμπέρασμα είναι ότι ο άνισος αγώνας της ΕΚΤ για την άνοδο του πληθωρισμού, η ενεργειακή κρίση και η γεωπολιτική αιχμαλωσία της Ευρώπης ρίχνουν την ψυχολογία των επενδυτών που ήδη έχουν πάψει να βρίσκουν ενδιαφέρουσα την κατηγορία της ευρωπαϊκής τέχνης 19ου αιώνα.

Αυτό συμβαίνει για τον εξής λόγο: τα πολύ καλά, αυθεντικά ζωγραφικά έργα 19ου αιώνα έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται, αφού ήδη, τα περισσότερα βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Πλέον, δεν εμφανίζονται συχνά πίνακες εξαιρετικής ποιότητας, θεματογραφίας και σπανιότητας, στη δευτερογενή αγορά, επομένως η ζήτηση δεν είναι τόσο δυνατή για εκείνα που τίθενται προς πώληση.

Η τάση για ευρωπαϊκή τέχνη 19ου αιώνα έχει αρχίσει να πέφτει και για έναν ακόμη λόγο: το μεγαλύτερο μέρος των επενδυτών και νέων συλλεκτών στρέφεται κυρίως στη Σύγχρονη Τέχνη. Μάλιστα, τα τελευταία δύο χρόνια, προτιμά να τοποθετεί χρήματα στη ψηφιακή τέχνη και τα NFT, επιβεβαιώνοντας πως μια νέα κατηγορία έχει αρχίσει να μαρκάρει τη διεθνή art market.

Χαρακτηριστικό είναι το γράφημα της Artprice που επιβεβαιώνει τη μικρή θέση που κατέχει στην παγκόσμια αγορά τέχνης η κατηγορία του 19ου αιώνα. Καταλαμβάνει μόνο ένα 10%, την ώρα που η Μοντέρνα, μεταπολεμική και Σύγχρονη Τέχνη αγγίζουν το 81% της αγοράς.

ΠΤΩΣΗ

Έξω από τα προγνωστικά έπεσαν πολλά έργα αγγίζοντας τιμές κάτω της αρχικής εκτίμησης. Παράδειγμα αποτελεί ο πίνακας του Γάλλου ζωγράφου Hugues Merle (1823 – 1881) με τίτλο «A Spanish Beauty». Παρά το γεγονός ότι είναι λάδι σε καμβά με διαστάσεις 55,8×45,7εκ., χρονολογίας 1857 και υπογεγραμμένο ως Hugues Merle, δεν κατάφερε να πιάσει τις εκτιμώμενες τιμές των 10.000 με 20.000 δολαρίων.

Χωρίς να έχει κρατημένη τιμή (ρεζέρβα), το έργο άλλαξε χέρια στα 9.450 δολάρια, συμπεριλαμβανομένων και των προμηθειών του οίκου.

Κατά τα ίδια, το έργο του Ολλανδού ζωγράφου Albert Johan (Jan) Neuhuys (1844 – 1914) με τίτλο «The Sewing Lesson» (λάδι σε καμβά 129,5×106,5εκ.) πωλήθηκε σε τιμή πολύ πιο κάτω από τις προβλέψεις των εκτιμήσεων. Οι τιμές της εκτίμησής του κυμαίνονταν από 6.000 έως 8.000 δολάρια, αλλά αγοράστηκε έναντι 3.780 δολαρίων.

Μια άλλη περίπτωση ήταν το γλυπτό του Pierre Jules Mêne (1810-1879) «Jument Arabe et son Poulain, No. 1 (Kemlem-Handani)». Είχε αρχική τιμή εκτίμησης 4.000 με 6.000 δολάρια, όμως αγοράστηκε χαμηλότερα, έναντι 3.024 δολαρίων.

Επιπλέον, δεν ήταν λίγα τα φαβορί που δεν κατάφεραν να προσελκύσουν το συλλεκτικό και επενδυτικό ενδιαφέρον, μένοντας απούλητα, παρά την παλαιότητά τους.

Ο πίνακας του Ιταλού ζωγράφου Rubens Santoro (1859 – 1942) με θέμα το κανάλι της Βενετίας (τίτλος: «Venetian Canal») δεν έπιασε τις εκτιμώμενες τιμές των 60.000 με 80.000 δολαρίων και επέστρεψε στον ιδιοκτήτη του. Ήταν ένα από τα φαβορί της δημοπρασίας μιας και είχε αξιολογηθεί ως ένα καλό και εμπορικό έργο. Είναι λάδι σε καμβά (41,9×33εκ.), και φέρει υπογραφή ‘Rubens Santoro’.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!