Λιγότερο ενθουσιώδεις ήταν το 2025 οι Έλληνες με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV). Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (Battery Electronic Vehicles) μειώθηκαν στη χρονιά που φεύγει σε λίγες ημέρες.
Αντίθετα, αυξήθηκαν θεαματικά οι πωλήσεις στα οχήματα υβριδικής τεχνολογίας (HEV). Το μερίδιο τους αυξήθηκε φέτος κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες και από 48% που ήταν το 2024, αναμένεται να κλείσει στο 58%. Και όσο οι Έλληνες ανακαλύπτουν τα πλεονεκτήματα της υβριδικής κίνησης, το μερίδιό τους μήνα με το μήνα θα αυξάνεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου.
Η μεγαλύτερη, μάλιστα, ανάπτυξη κατά 28% συντελέστηκε στα υβριδικά οχήματα με τη χρήση καλωδίου φόρτισης (Plug-in HEV), οι πωλήσεις των οποίων το 2025 ανήλθαν κατά περίπου 28%. Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από τη διαδικτυακή σελίδα evstats.gr.
Σημειώνεται ότι παρόλο που η χρονιά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, φαίνεται ότι φέτος θα πουληθούν περίπου 600-700 BEV οχήματα λιγότερα απ’ ότι το 2024. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα που παρακολουθεί σε καθημερινή βάση τις νέες ταξινομήσεις οχημάτων, είναι πρώτη φορά που καταγράφεται πτώση πωλήσεων στα BEVs μέσα σε μια χρονιά από το 2020 και μετά. Συγκεκριμένα, η μείωση των πωλήσεων ανήλθε σε 7%.
Δύσκολη χρονιά για τα οχήματα Tesla στην Ελλάδα
Στη μείωση αυτή «κάηκε» και ο γνωστός δισεκατομμυριούχος Ελον Μασκ. Όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, οι πωλήσεις της Tesla υπέστησαν βαρύ πλήγμα, υποχωρώντας κατά 48%. Ειδικότερα, οι πωλήσεις μόλις που ξεπέρασαν τα 1.000 οχήματα, όταν το 2024 είχαν πλησιάσει τα 2.000.
Αντίστοιχες μειώσεις πωλήσεων υπέστη η Tesla και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι πωλήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη των αυτοκινήτων Tesla, κατά τους πρώτους 10 μήνες του έτους, υποχώρησαν κατά 30% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Αυτό συνέβη παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις BEV οχημάτων στην Ευρώπη -σε αντίθεση με την Ελλάδα- σημείωσε αύξηση κατά 16%.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2025 © evstats.gr
Πόσα καινούργια αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην Ελλάδα το 2025
Στη χώρα μας φέτος οι πωλήσεις οχημάτων θα ανέλθουν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα. Μέχρι και τα μέσα του μήνα οι πωλήσεις ήταν 133.083 οχήματα (ολόκληρο το 2024: 137.130 οχήματα). Καθώς, ωστόσο, κάθε μήνα πωλούνται 10.000 έως 11.000 οχήματα, εκτιμάται ότι οριακά οι πωλήσεις το 2025 θα ξεπεράσουν εκείνες του 2024. Από αυτά:
- Μόλις το 6% των οχημάτων ήταν BEV,
- το 58% ήταν υβριδικής τεχνολογίας (HEV και PHEV) και
- το υπόλοιπο 36% οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης (Internal Combustion Engine, ICE). Πρόκειται, δηλαδή, για οχήματα με μετάδοση κίνησης αποκλειστικά μέσω βενζινοκινητήρα, diesel και φυσικού αερίου.
Πρακτικά, ο μεγάλος χαμένος στις πωλήσεις είναι η τελευταία κατηγορία οχημάτων με τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Το μερίδιό της στην Ελλάδα υποχώρησε κατά περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες (2024: 45%). Στον αντίποδα, ο μεγάλος κερδισμένος είναι τα οχήματα υβριδικής τεχνολογίας, τα οποία πλέον αντιστοιχούν σε περισσότερο από 50% από τις νέες πωλήσεις αυτοκινήτων.
Βασικές επιλογές των καταναλωτών οι Toyota και BYD
Σημειώνεται ότι τόσο στην υβριδική τεχνολογία, όσο και στα οχήματα με αποκλειστικά μηχανές εσωτερικής καύσης, κυρίαρχος είναι η Toyota. Στα ηλεκτρικά κυρίαρχος είναι η κινεζική BYD. Μάλιστα, η κινεζική εταιρεία είναι η μόνη εταιρεία παραγωγής BEV αυτοκινήτων που αύξησε το 2025 τις πωλήσεις. Μέσα στο 2025 πούλησε 1.647 οχήματα (ολόκληρο το 2024: 1.553) οχήματα, τα οποία αναμένεται οριακά να αυξηθούν μέσα στις ημέρες που απομένουν.
Αύξηση ηλεκτρικών πωλήσεων σημείωσε και η Toyota, η οποία ωστόσο κινείται σε χαμηλά επίπεδα (2025: 85 οχήματα), όπως επίσης και η κινεζική Lynk & Co (2025: 57 οχήματα). Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων σημείωσαν υποχώρηση, όπως η Tesla (-48%), η Volvo (-44%) και η VW (-38%). Από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο η BMW κράτησε δυνάμεις, σημειώνοντας υποχώρηση 4%.