Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Οι βασικοί λόγοι της αύξησης της τιμής των αυτοκινήτων

Οι τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής των αυτοκινήτων το τελευταίο χρονικό διάστημα αυξάνονται συνεχώς, ανεβάζοντας συνολικά το κόστος ενός καινούριου αυτοκινήτου. Παράλληλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και το κυνήγι της ασφάλειας προκειμένου τα μοντέλα να εξασφαλίσουν τα πολυπόθητα αστέρια του EuroNCAP αποτελεί μια άλλη αιτία αύξησης, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και την αύξηση του μεταφορικού κόστους, που κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει αυξηθεί κατακόρυφα.

Τα πλαστικά ενός αυτοκινήτου, ο χάλυβας, τα κρύσταλλα, ο χυτοσίδηρος, τα διάφορα κράματα αλουμινίου, ο χαλκός και τα συνθετικά ειδικά μονωτικά κατά το τρέχον έτος σημείωσαν μεγάλη αύξηση, συμπαρασύροντας και τις τιμές των αυτοκινήτων, καθώς τις συγκεκριμένες αυξήσεις οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις μετακυλίουν στο τελικό προϊόν. Σύμφωνα με αναλυτές, ο χαλκός ως χρηματιστηριακό προϊόν, αναμένεται και τα επόμενα χρόνια να συνεχίσει να ανεβαίνει, επηρεάζοντας κυρίως την παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.

Το ίδιο και ο μόλυβδος που χρησιμοποιείται στην κατασκευή μπαταρίας, ενώ το ίδιο ισχύει και για το καθαρό αλουμίνιο που χρησιμοποιείται ευρέως στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η αύξηση της τιμής της ενέργειας η οποία είναι απαραίτητη για την παραγωγή και επεξεργασία των μετάλλων, αποτελεί έναν άλλο παράγοντα, που αυξάνει το κόστος του τελικού προϊόντος.

Εκτόξευση του κόστους των μεταφορών

Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα παραμένει η εκτόξευση του κόστους των μεταφορών. Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, το κόστος έχει υπερδιπλασιαστεί, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την αύξηση του χρονικού διαστήματος παράδοσης πρώτων υλών που διαφοροποιεί αυξητικά την τιμή τους.

Τα συστήματα ασφαλείας και ο τεχνολογικός εξοπλισμός μπορεί να κάνουν πιο «έξυπνα» και πιο ασφαλή τα αυτοκίνητα, όμως ανεβάζουν την τιμή τους. Ο ισχυρός άνδρας της Renault, Luca de Meo πριν λίγες ημέρες δεν στάθηκε μόνο στην επισήμανση των αυξήσεων που ήδη πραγματοποιήθηκαν, αλλά προέβλεψε ότι αυτές θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, καθώς ακριβαίνουν μια σειρά από πρώτες ύλες, το κόστος του φυσικού αερίου, της ενέργειας αλλά και των μεταφορικών.

Από την άλλη η μεγάλη έλλειψη των ημιαγωγών, έχει μειώσει την παραγωγή των αυτοκινήτων. Αυτό έχει ως συνέπεια οι εταιρείες να μην προβαίνουν σε προσφορές, αφού δεν μπορούν να καλύψουν την ζήτηση.

Μέρος της λύσης αποτελεί η κυκλική οικονομία. Η αποτελεσματικότερη ανακύκλωση των πρώτων υλών και κυρίως αυτών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μπαταριών αποτελεί ένα βασικό θέμα που θα βοηθήσει να παραμείνει όσο το δυνατόν σταθερό το κόστος. Παράλληλα, η αύξηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας παγκοσμίως θα δώσει μερική λύση στο θέμα, ενώ η ομαλοποίηση των γραμμών παραγωγής με την άμεση διάθεση ημιαγωγών θα επαναφέρει το κομμάτι της παραγωγής των αυτοκινήτων σε μια κανονικότητα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!