Γ.Δ.
1361.96 -2,07%
ACAG
-2,52%
6.2
CENER
-2,56%
6.86
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
-0,71%
9.79
OPTIMA
-0,10%
9.8
TITC
-0,94%
26.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
-2,86%
1.358
ΑΒΕ
+0,40%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-2,09%
2.105
ΑΚΡΙΤ
-6,35%
0.885
ΑΛΜΥ
-2,14%
2.515
ΑΛΦΑ
-3,33%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.96
ΑΡΑΙΓ
-3,13%
11.46
ΑΣΚΟ
-1,55%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-4,58%
7.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,55%
7.36
ΑΤΤ
-0,46%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
-1,78%
2.21
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,87%
5.08
ΒΙΟΚΑ
-3,45%
2.8
ΒΙΟΣΚ
-1,74%
1.13
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.216
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-2,74%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-4,76%
15.62
ΔΑΑ
-0,20%
8.164
ΔΑΙΟΣ
-2,23%
3.5
ΔΕΗ
-2,92%
10.99
ΔΟΜΙΚ
+1,44%
4.565
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,02%
0.34
ΕΒΡΟΦ
-2,01%
1.465
ΕΕΕ
-1,84%
27.76
ΕΚΤΕΡ
+0,26%
3.855
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
-1,69%
2.33
ΕΛΛ
-0,33%
14.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,20%
2.52
ΕΛΠΕ
-1,52%
8.105
ΕΛΣΤΡ
-0,42%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-2,24%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,22%
1.788
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,42%
9.02
ΕΣΥΜΒ
+0,83%
1.22
ΕΤΕ
-2,36%
7.04
ΕΥΑΠΣ
+0,61%
3.3
ΕΥΔΑΠ
-2,32%
5.47
ΕΥΡΩΒ
-1,69%
1.798
ΕΧΑΕ
-2,00%
4.9
ΙΑΤΡ
-0,60%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,22%
0.445
ΙΛΥΔΑ
-4,55%
1.47
ΙΝΚΑΤ
-3,09%
4.855
ΙΝΛΙΦ
-1,67%
4.72
ΙΝΛΟΤ
-1,72%
1.026
ΙΝΤΕΚ
-4,15%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,45%
4.44
ΙΝΤΕΤ
-3,20%
1.21
ΙΝΤΚΑ
-1,21%
3.27
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
-4,02%
334
ΚΕΚΡ
+0,67%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,66%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-2,21%
0.53
ΚΟΥΑΛ
-4,37%
1.226
ΚΟΥΕΣ
-1,73%
5.11
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,53%
1.35
ΛΑΒΙ
-4,51%
0.783
ΛΑΜΔΑ
-3,57%
6.22
ΛΑΜΨΑ
-2,44%
32
ΛΑΝΑΚ
-6,60%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
+2,22%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,87%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.11
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.77
ΜΕΝΤΙ
-1,37%
2.88
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,26%
3.8
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,37%
25.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
-0,35%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-2,47%
26.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,04%
1.895
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,62%
35.32
ΝΑΚΑΣ
-2,19%
2.68
ΝΑΥΠ
-0,60%
0.992
ΞΥΛΚ
-2,11%
0.278
ΞΥΛΚΔ
-25,00%
0.0012
ΞΥΛΠ
-1,90%
0.31
ΞΥΛΠΔ
-77,27%
0.0025
ΟΛΘ
+2,24%
22.8
ΟΛΠ
-1,42%
24.25
ΟΛΥΜΠ
-1,93%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,19%
16.19
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,34%
0.87
ΟΤΕ
-1,47%
14.05
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
12.98
ΠΑΙΡ
+0,88%
1.15
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,79%
3.726
ΠΕΤΡΟ
-6,00%
8.46
ΠΛΑΘ
-1,29%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-1,41%
1.118
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-2,57%
3.975
ΡΕΒΟΙΛ
-1,87%
1.575
ΣΑΡ
-0,53%
11.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,67%
0.364
ΣΙΔΜΑ
-1,00%
1.99
ΣΠΕΙΣ
+1,37%
7.38
ΣΠΙ
-5,29%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.206
ΤΕΝΕΡΓ
-3,41%
17.55
ΤΖΚΑ
-3,59%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,31%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-5,91%
0.35
ΦΛΕΞΟ
-1,28%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-3,45%
0.28
ΦΡΛΚ
-3,64%
3.97
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αύξηση πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα στην ΕΕ τον Γενάρη

Τον Ιανουάριο του 2024, η αγορά νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανέκαμψε, μετά την επιβράδυνση που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2023. Οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων τον πρώτο μήνα της χρονιάς αυξήθηκαν κατά 12,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Κυκλοφορήσαν 851.690 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ. Συγκεκριμένα, σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημειώθηκε σημαντική ανάπτυξη, με τη Γερμανία (+19,1%), την Ιταλία (+10,6%), τη Γαλλία (+9,2%) και την Ισπανία (+7,3%) να επιτυγχάνουν είτε υψηλό μονοψήφιο είτε διψήφιο αριθμό κέρδη.

Τον πρώτο μήνα της χρονιάς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 10,9% του μεριδίου αγοράς (από 9,5% τον Ιανουάριο του 2023), ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν μερίδιο σχεδόν 30%, σταθεροποιώντας τη θέση τους ως η δεύτερη πιο προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ανήλθε σε σχεδόν 50% τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνοντας πτώση από το 54% πριν από έναν χρόνο.

Αύξηση 28,9% στα καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία

Τον Ιανουάριο του 2024 οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 28,9% στις 92.741 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 10,9%. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ -που καλύπτουν μαζί το 66% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία- κατέγραψαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Βέλγιο (+75,5%), Ολλανδία (+72,2%), Γαλλία (+36,8%) και Γερμανία (+23,9%).

Τον Ιανουάριο οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών – ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 23,5%, ωθούμενες από τη σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+26,5%), Γαλλία (+29,9%), Γερμανία (+24,3%) και Ιταλία ( +14,2%). Αυτό οδήγησε στην πώληση 245.068 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2024, που αντιπροσωπεύουν το 28,8% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέκαμψαν μετά την πτώση τον Δεκέμβριο του 2023 και αυξήθηκαν κατά 23,8% στις 66.660 μονάδες τον Ιανουάριο του 2024. Αυτή η αύξηση προήλθε κυρίως από σημαντικές αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (+65,2%) και η Γερμανία (+ 62,6%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Συρρικνώνεται η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ

Τον Ιανουάριο η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ επεκτάθηκε κατά 4%, ωθούμενη από αξιοσημείωτες αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+26,7%) και η Γερμανία (+16,9%). Παρά το γεγονός ότι διατήρησε το προβάδισμά του με 35,2% της αγοράς τον Ιανουάριο, το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 37,9% τον ίδιο μήνα το 2023.

Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 4,9% τον Ιανουάριο. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-23,4%), Ισπανία (-10,2%) και Ιταλία (-8,7%). Ωστόσο, η Γερμανία απέκλινε από αυτήν την τάση με ρυθμό ανάπτυξης 4,3%. Τον Ιανουάριο του 2024 οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έφτασαν τις 114.415 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 13,4%, από 15,8% το 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!