Γ.Δ.
1604.29 +0,21%
ACAG
+0,33%
6.01
AEM
+1,08%
4.498
AKTR
+5,75%
5.33
BOCHGR
+0,79%
5.08
CENER
-0,94%
9.46
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
+0,24%
8.5
EVR
+0,68%
1.49
NOVAL
+0,78%
2.6
OPTIMA
+3,29%
13.8
TITC
-0,23%
43
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+1,18%
2.15
ΑΒΕ
-1,32%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+2,15%
2.85
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.755
ΑΛΜΥ
-1,19%
4.15
ΑΛΦΑ
+1,19%
1.8695
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+0,19%
10.75
ΑΣΚΟ
+3,13%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-2,67%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.8
ΑΤΤ
+0,55%
0.73
ΑΤΤΙΚΑ
-1,22%
2.43
ΒΙΟ
+1,03%
5.86
ΒΙΟΚΑ
+3,34%
1.855
ΒΙΟΣΚ
+0,99%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,03%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,42%
19.06
ΔΑΑ
+0,36%
8.44
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
+0,73%
13.8
ΔΟΜΙΚ
+3,80%
2.865
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,17%
0.375
ΕΒΡΟΦ
-0,49%
2.05
ΕΕΕ
+0,47%
38.68
ΕΚΤΕΡ
+3,22%
2.245
ΕΛΒΕ
+1,98%
5.15
ΕΛΙΝ
0,00%
2.22
ΕΛΛ
0,00%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.285
ΕΛΠΕ
+1,46%
7.985
ΕΛΣΤΡ
+1,31%
2.32
ΕΛΤΟΝ
+1,09%
1.85
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.065
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.15
ΕΤΕ
-2,14%
8.416
ΕΥΑΠΣ
+1,80%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,66%
6.12
ΕΥΡΩΒ
-0,65%
2.444
ΕΧΑΕ
+1,40%
5.07
ΙΑΤΡ
+3,80%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,22%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
+0,28%
1.82
ΙΝΛΙΦ
+1,23%
4.92
ΙΝΛΟΤ
-0,18%
1.112
ΙΝΤΕΚ
+0,67%
5.99
ΙΝΤΕΤ
+0,88%
1.15
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
-0,62%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
+6,01%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,89%
0.448
ΚΟΥΑΛ
+3,67%
1.356
ΚΟΥΕΣ
+0,62%
6.48
ΚΡΙ
-0,90%
16.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.962
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.836
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
-0,57%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+0,31%
3.22
ΜΑΘΙΟ
-3,84%
0.702
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-0,43%
2.33
ΜΕΡΚΟ
0,00%
37.4
ΜΙΓ
-1,04%
2.845
ΜΙΝ
-4,07%
0.472
ΜΟΗ
+1,98%
22.64
ΜΟΝΤΑ
-0,54%
3.67
ΜΟΤΟ
+1,76%
2.895
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,44%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,53%
3.81
ΜΠΡΙΚ
+0,84%
2.39
ΜΠΤΚ
-0,76%
0.65
ΜΥΤΙΛ
+0,39%
36.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.24
ΝΑΥΠ
0,00%
0.778
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
-1,05%
28.2
ΟΛΠ
+1,36%
33.6
ΟΛΥΜΠ
+2,34%
2.62
ΟΠΑΠ
-1,17%
16.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
+2,38%
15.07
ΟΤΟΕΛ
-0,55%
10.94
ΠΑΙΡ
+0,90%
1.005
ΠΑΠ
+0,37%
2.68
ΠΕΙΡ
+0,26%
4.672
ΠΕΡΦ
+1,70%
5.39
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.296
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,81%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.69
ΣΑΡ
+0,66%
12.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,85%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.57
ΣΠΕΙΣ
+2,11%
5.8
ΣΠΙ
+0,68%
0.594
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,31%
1.505
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,65%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+9,80%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,23%
4.3
ΧΑΙΔΕ
-8,27%
0.61

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κατακτήσουν την Κίνα το 2025

Οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Κίνα αναμένεται να ξεπεράσουν αυτές των συμβατικών οχημάτων, δηλαδή όσων λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μέσα στον επόμενο χρόνο για πρώτη φορά στην ιστορία. Εάν η πρόβλεψη αυτή επαληθευτεί τότε οι επιπτώσεις θα είναι μεγάλες για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που υστερούν δραματικά στην αγορά της ηλεκτροκίνησης ενώ οι προοπτικές κερδοφορίας τους εξαρτώνται, κυρίως, από την αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας σε αντίθεση με την κορεσμένη ζήτηση της Δύσης.

Η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά του παγκόσμιου κλάδου σε όρους πωλήσεων, με την ηλεκτροκίνηση να εξαπλώνεται σε ταχύτατους ρυθμούς λόγω των γενναιόδωρων επιδοτήσεων που δίνει το Πεκίνο στις εταιρείες αλλά και της κυρίαρχης θέσης που έχει η χώρα στην τεχνολογία και την επεξεργασία σπάνιων γαιών. Μολονότι το μερίδιο των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών έχει συρρικνωθεί στην κινεζική αγορά, εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην κερδοφορία τους. Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους, οι μάρκες αυτοκινήτων από το εξωτερικό, όπως η αμερικανική Tesla και η  γερμανική Volkswagen, αντιπροσώπευαν το 43% της αγοράς αυτοκινήτων από το 50,5% έναν χρόνο πριν. Τον περασμένο Απρίλιο, ωστόσο, η Honda είχε ανακοινώσει πως παρατηρείται πτώση της ζήτησης σε μοντέλα που ήταν περιζήτητα, όπως τα Accord, Civic και CR-V.

Σύμφωνα με έρευνα των Financial Times, που στηρίχθηκε σε στοιχεία επενδυτικών τραπεζών και ερευνητικών κέντρων, η ζήτηση ηλεκτροκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων στην Κίνα θα αυξηθεί κατά 20% μέσα στο 2025 από το 2024. Οι πωλήσεις τους θα ξεπεράσουν τα 12 εκατ. αυτοκίνητα, δηλαδή μπορεί να υπερδιπλασιαστούν από τα 5,9 εκατ. που είχαν καταγραφεί το 2022. Παράλληλα, οι πωλήσεις των συμβατικών μοντέλων αναμένεται να υποχωρήσουν πάνω από 10% σε λιγότερα από 11 εκατ. οχήματα. Είναι, ως εκ τούτου, πιθανό να παρουσιαστεί πτώση σχεδόν 30% από τις πωλήσεις των 14,8 εκατ. αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που ίσχυαν το 2022. Παράγοντες της αγοράς επιβεβαιώνουν πως η Κίνα έχει επενδύσει προ πολλού στην έρευνα και ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, με αποτέλεσμα να αιφνιδιάζει τους παραδοσιακούς παίκτες της Δύσης.

Η αμηχανία των ανταγωνιστών είναι ορατή, από την επιβολή δασμών στα εισαγόμενα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, αλλά και από τις διαβουλεύσεις μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών για τη σύναψη στρατηγικών συμμαχιών ή τη μεταξύ τους συγχώνευση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πρόσφατη ανακοίνωση για τη συγχώνευση των ιαπωνικών Honda και Nissan, με τις διεργασίες να αναμένεται πως θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον Αύγουστο του 2026. Βασικό κίνητρο της συμφωνίας αυτής αποτέλεσε η μεγάλη εισροή EVs από την Κίνα στην παγκόσμια οικονομία και μάλιστα σε πολύ χαμηλές τιμές. Οικονομικοί αναλυτές, στο μεταξύ, τονίζουν πως η Δύση δεν θα καταφέρει να επιτύχει τους στόχους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων δίχως τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικότερα την BYD, καθώς έχουν προβάδισμα στην ηλεκτροκίνηση. Το 2023, η BYD πούλησε κάτι παραπάνω από 3 εκατ. οχήματα έναντι των 531.500 της Volkswagen κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2023 και των περισσότερων από 1,75 εκατ. της Tesla μέσα στα προηγούμενα τέσσερα οικονομικά τρίμηνα.

Διαβάστε επίσης

Μπορεί η Lego να παραμείνει η πιο cool κατασκευάστρια παιχνιδιών στον κόσμο;

Love Actually: Η κλασική ταινία των Χριστουγέννων με τα μάτια των πρωταγωνιστών

Ύποπτο “βραχυκύκλωμα” στην ηλεκτρική διασύνδεση Φινλανδίας & Εσθονίας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!