Γ.Δ.
1529.57 -0,07%
ACAG
+0,33%
6.02
BOCHGR
-0,79%
5
CENER
+0,51%
9.8
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,36%
8.22
EVR
-1,68%
1.465
NOVAL
+4,22%
2.47
OPTIMA
0,00%
13
TITC
-0,44%
45.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+1,10%
1.84
ΑΒΕ
+1,52%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,81%
2.71
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+0,12%
4.255
ΑΛΦΑ
-0,12%
1.716
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,64%
10.7
ΑΣΚΟ
+1,21%
3.34
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.1
ΑΤΕΚ
+9,92%
0.72
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+1,37%
2.22
ΒΙΟ
+0,52%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-1,29%
1.91
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,56%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.72
ΔΑΑ
-0,55%
8.354
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,26%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-1,53%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-5,06%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+6,82%
1.88
ΕΕΕ
+0,37%
33
ΕΚΤΕΡ
-5,38%
1.76
ΕΛΒΕ
+3,24%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.24
ΕΛΠΕ
-1,33%
7.4
ΕΛΣΤΡ
+2,22%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-1,41%
1.822
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,27%
1.195
ΕΤΕ
+0,12%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,89%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
2.39
ΕΧΑΕ
+0,52%
4.85
ΙΑΤΡ
0,00%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+4,38%
5.01
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6
ΙΝΤΕΤ
-1,74%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-0,15%
3.245
ΚΑΡΕΛ
-1,20%
328
ΚΕΚΡ
-0,74%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-0,89%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-1,44%
1.372
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.19
ΚΡΙ
-1,56%
15.75
ΚΤΗΛΑ
-2,20%
1.78
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+5,14%
0.838
ΛΑΜΔΑ
-0,99%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,83%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΟΓΟΣ
+1,23%
1.65
ΛΟΥΛΗ
-1,30%
3.04
ΜΑΘΙΟ
+6,93%
0.648
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,25%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,94%
21.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,00%
25.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.28
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,35%
33.72
ΝΑΚΑΣ
-1,99%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-3,17%
27.5
ΟΛΠ
0,00%
30.85
ΟΛΥΜΠ
-1,15%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,19%
16.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,64%
0.788
ΟΤΕ
-1,42%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-0,53%
11.22
ΠΑΙΡ
-8,57%
0.96
ΠΑΠ
+1,18%
2.57
ΠΕΙΡ
+1,27%
4.314
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.28
ΠΛΑΘ
-2,29%
4.055
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+1,63%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
-0,60%
1.645
ΣΑΡ
+4,20%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,96%
0.351
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,79%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,75%
4.01
ΧΑΙΔΕ
+3,45%
0.6

DW: Διαχρονικά παραμελημένοι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι

Η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση στην Ελλάδα γράφει η γερμανική έκδοση της Le Monde diplomatique, σε εκτενή της αναφορικά με τις αστοχίες που οδήγησαν στην τραγωδία της 1ης Μαρτίου στα Τέμπη.

«Πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν ως υπεύθυνο ολόκληρο το “σύστημα” – και όχι απλώς ένα μεμονωμένο “τραγικό ανθρώπινο λάθος”, όπως ανέφερε αρχικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Για τη βελτίωση του δικτύου είχαν εγκατασταθεί διάφορα συστήματα σηματοδότησης, τα οποία προέρχονταν από διάφορους ξένους κατασκευαστές, όμως εν συνεχεία δεν υπήρχαν αρκετά ανταλλακτικά, καθώς το ελληνικό κράτος και η δυσκίνητη γραφειοκρατία του καθυστερούσαν τις εισαγωγές. Σε αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι, σήμερα, τα σήματα εξακολουθούν να λειτουργούν χειροκίνητα.

Επιπλέον, στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας ETCS (European Train Control System). Παρ’ ότι υπάρχουν κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δίχως λειτουργικό ETCS, αυτές διαθέτουν, τουλάχιστον, άλλα συστήματα ασφαλείας, όπως το ATP (Automatic Train Protection). Εδώ και πολύ καιρό, τόσο η Πανελλήνια Ένωση Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων (ΠΕΠΕ), όσο και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχαν επανειλημμένως προειδοποιήσει για την επικινδυνότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο μάλιστα, ακόμη και πριν το δυστύχημα, θεωρούνταν το πιο επικίνδυνο σε ολόκληρη την Ε.Ε.».

Όπως εξηγεί η εφημερίδα, «η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση, με τις κυβερνήσεις να προτιμούν την κατασκευή δρόμων, αποσκοπώντας στη μεγιστοποίηση των εσόδων από τα διόδια και τους φόρους στα καύσιμα. Αντιθέτως, μόνο τα τελευταία χρόνια, το ένα τρίτο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου επηρεάστηκε από τις πολιτικές λιτότητας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!