Γ.Δ.
1451.68 +1,15%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
-0,27%
7.5
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
-0,42%
9.57
OPTIMA
+2,72%
10.56
TITC
+2,31%
28.75
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+1,78%
1.486
ΑΒΕ
+3,43%
0.483
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.93
ΑΛΜΥ
-1,07%
2.77
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.64
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-0,08%
12.25
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,74%
8.12
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,98%
5.66
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-0,40%
1.255
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,51%
1.68
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,35%
16.48
ΔΑΑ
-0,45%
8.38
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,50%
11.47
ΔΟΜΙΚ
+0,11%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,86%
0.346
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,36%
29.86
ΕΚΤΕΡ
+0,66%
4.59
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,38%
2.575
ΕΛΠΕ
+0,48%
8.305
ΕΛΣΤΡ
-1,22%
2.43
ΕΛΤΟΝ
-4,01%
1.77
ΕΛΧΑ
+1,37%
1.93
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,44%
1.26
ΕΤΕ
+1,38%
7.664
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+1,41%
2.018
ΕΧΑΕ
+0,39%
5.11
ΙΑΤΡ
+3,10%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+0,91%
0.442
ΙΛΥΔΑ
+8,36%
1.685
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
4.975
ΙΝΛΙΦ
+2,50%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+1,78%
1.146
ΙΝΤΕΚ
+1,61%
6.3
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
4.3
ΙΝΤΕΤ
+5,93%
1.34
ΙΝΤΚΑ
+1,44%
3.52
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,26%
1.565
ΚΟΡΔΕ
+5,88%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,51%
5.99
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,36%
10.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,86%
1.44
ΛΑΒΙ
+4,22%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+1,61%
6.93
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-8,57%
0.32
ΛΕΒΠ
+3,57%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,40%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+4,18%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,38%
4.08
ΜΙΝ
+0,78%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,83%
26.82
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,01%
3.01
ΜΟΥΖΚ
-0,68%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+0,35%
28.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.03
ΞΥΛΚ
-2,02%
0.291
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-7,88%
0.304
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+1,44%
24.6
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+1,29%
16.49
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,93%
0.9
ΟΤΕ
+0,35%
14.27
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.7
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,10%
3.964
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+1,63%
4.06
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,01%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+1,58%
1.61
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.98
ΣΠΕΙΣ
-2,27%
7.76
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,66%
18.22
ΤΖΚΑ
-2,41%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
-5,04%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,64%
0.36
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
-0,85%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

DW: Διαχρονικά παραμελημένοι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι

Η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση στην Ελλάδα γράφει η γερμανική έκδοση της Le Monde diplomatique, σε εκτενή της αναφορικά με τις αστοχίες που οδήγησαν στην τραγωδία της 1ης Μαρτίου στα Τέμπη.

«Πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν ως υπεύθυνο ολόκληρο το “σύστημα” – και όχι απλώς ένα μεμονωμένο “τραγικό ανθρώπινο λάθος”, όπως ανέφερε αρχικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Για τη βελτίωση του δικτύου είχαν εγκατασταθεί διάφορα συστήματα σηματοδότησης, τα οποία προέρχονταν από διάφορους ξένους κατασκευαστές, όμως εν συνεχεία δεν υπήρχαν αρκετά ανταλλακτικά, καθώς το ελληνικό κράτος και η δυσκίνητη γραφειοκρατία του καθυστερούσαν τις εισαγωγές. Σε αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι, σήμερα, τα σήματα εξακολουθούν να λειτουργούν χειροκίνητα.

Επιπλέον, στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας ETCS (European Train Control System). Παρ’ ότι υπάρχουν κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δίχως λειτουργικό ETCS, αυτές διαθέτουν, τουλάχιστον, άλλα συστήματα ασφαλείας, όπως το ATP (Automatic Train Protection). Εδώ και πολύ καιρό, τόσο η Πανελλήνια Ένωση Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων (ΠΕΠΕ), όσο και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχαν επανειλημμένως προειδοποιήσει για την επικινδυνότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο μάλιστα, ακόμη και πριν το δυστύχημα, θεωρούνταν το πιο επικίνδυνο σε ολόκληρη την Ε.Ε.».

Όπως εξηγεί η εφημερίδα, «η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση, με τις κυβερνήσεις να προτιμούν την κατασκευή δρόμων, αποσκοπώντας στη μεγιστοποίηση των εσόδων από τα διόδια και τους φόρους στα καύσιμα. Αντιθέτως, μόνο τα τελευταία χρόνια, το ένα τρίτο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου επηρεάστηκε από τις πολιτικές λιτότητας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!