Γ.Δ.
1159.68 -0,75%
ACAG
0,00%
5.85
CENER
0,00%
6.35
CNLCAP
0,00%
6.55
DIMAND
0,00%
11.65
OPTIMA
0,00%
7.2
TITC
0,00%
16.98
ΑΑΑΚ
0,00%
7.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.302
ΑΒΕ
0,00%
0.538
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.095
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
2.47
ΑΛΦΑ
0,00%
1.235
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.7
ΑΝΕΚ
0,00%
0.25
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.44
ΑΣΚΟ
0,00%
2.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.336
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.95
ΑΤΤ
0,00%
11.98
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.04
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.16
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.04
ΒΙΟΤ
0,00%
0.246
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.56
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
13
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
0,00%
9
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.19
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.99
ΕΕΕ
0,00%
25.19
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.76
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.566
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.992
ΕΛΠΕ
0,00%
7.12
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.36
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.955
ΕΛΧΑ
0,00%
1.72
ΕΝΤΕΡ
0,00%
5.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.136
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.43
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.03
ΕΤΕ
0,00%
5.02
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.09
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.54
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.4355
ΕΧΑΕ
0,00%
4.53
ΙΑΤΡ
0,00%
1.78
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.478
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.2
ΙΝΚΑΤ
0,00%
2.97
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.12
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.62
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.15
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.956
ΚΑΜΠ
0,00%
2.2
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.055
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.34
ΚΛΜ
0,00%
1.07
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.512
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.56
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.41
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
8.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.89
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.998
ΛΑΒΙ
0,00%
0.668
ΛΑΜΔΑ
0,00%
5.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.312
ΛΕΒΠ
0,00%
0.396
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
0,00%
3.64
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
37.2
ΜΙΓ
0,00%
3.845
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.26
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.88
ΜΟΤΟ
0,00%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.64
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.77
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
0,00%
0.97
ΞΥΛΚ
0,00%
0.302
ΞΥΛΠ
0,00%
0.336
ΟΛΘ
0,00%
23.3
ΟΛΠ
0,00%
21.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.41
ΟΠΑΠ
0,00%
15.45
ΟΤΕ
0,00%
13.53
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
0.986
ΠΑΠ
0,00%
2.04
ΠΕΙΡ
0,00%
2.58
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.94
ΠΛΑΘ
0,00%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.494
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7
ΠΡΟΦ
0,00%
4
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.77
ΣΑΡ
0,00%
7.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.16
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.039
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.35
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.15
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.566
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
14.18
ΤΖΚΑ
0,00%
1.885
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.218
ΦΙΕΡ
0,00%
0.43
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.075
ΦΡΛΚ
0,00%
4.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.57

DW: Διαχρονικά παραμελημένοι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι

Η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση στην Ελλάδα γράφει η γερμανική έκδοση της Le Monde diplomatique, σε εκτενή της αναφορικά με τις αστοχίες που οδήγησαν στην τραγωδία της 1ης Μαρτίου στα Τέμπη.

«Πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν ως υπεύθυνο ολόκληρο το “σύστημα” – και όχι απλώς ένα μεμονωμένο “τραγικό ανθρώπινο λάθος”, όπως ανέφερε αρχικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Για τη βελτίωση του δικτύου είχαν εγκατασταθεί διάφορα συστήματα σηματοδότησης, τα οποία προέρχονταν από διάφορους ξένους κατασκευαστές, όμως εν συνεχεία δεν υπήρχαν αρκετά ανταλλακτικά, καθώς το ελληνικό κράτος και η δυσκίνητη γραφειοκρατία του καθυστερούσαν τις εισαγωγές. Σε αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι, σήμερα, τα σήματα εξακολουθούν να λειτουργούν χειροκίνητα.

Επιπλέον, στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας ETCS (European Train Control System). Παρ’ ότι υπάρχουν κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δίχως λειτουργικό ETCS, αυτές διαθέτουν, τουλάχιστον, άλλα συστήματα ασφαλείας, όπως το ATP (Automatic Train Protection). Εδώ και πολύ καιρό, τόσο η Πανελλήνια Ένωση Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων (ΠΕΠΕ), όσο και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχαν επανειλημμένως προειδοποιήσει για την επικινδυνότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο μάλιστα, ακόμη και πριν το δυστύχημα, θεωρούνταν το πιο επικίνδυνο σε ολόκληρη την Ε.Ε.».

Όπως εξηγεί η εφημερίδα, «η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση, με τις κυβερνήσεις να προτιμούν την κατασκευή δρόμων, αποσκοπώντας στη μεγιστοποίηση των εσόδων από τα διόδια και τους φόρους στα καύσιμα. Αντιθέτως, μόνο τα τελευταία χρόνια, το ένα τρίτο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου επηρεάστηκε από τις πολιτικές λιτότητας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!