Γ.Δ.
1033.44 +0,37%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
-0,81%
3.68
CNLCAP
-1,95%
7.55
DIMAND
+7,06%
13.65
TITC
-0,55%
14.54
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
0,00%
6.2
ΑΒΑΞ
+1,08%
0.94
ΑΒΕ
+3,38%
0.55
ΑΔΜΗΕ
-0,31%
1.94
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.585
ΑΛΜΥ
-1,20%
2.465
ΑΛΦΑ
-0,40%
1.255
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΝΕΚ
-2,73%
0.178
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+3,82%
6.8
ΑΣΚΟ
+1,38%
2.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.6
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.82
ΑΤΤ
+30,00%
0.182
ΑΤΤΙΚΑ
-10,23%
1.975
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+1,33%
4.56
ΒΙΟΚΑ
+3,07%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-0,77%
0.645
ΒΙΟΤ
0,00%
0.26
ΒΙΣ
-9,71%
0.186
ΒΟΣΥΣ
+2,80%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,62%
1.255
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,13%
11.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.18
ΔΕΗ
+0,33%
7.525
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,27%
0.774
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,56%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+4,94%
0.808
ΕΕΕ
+0,27%
22.18
ΕΚΤΕΡ
+0,64%
1.57
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,23%
0.41
ΕΛΙΝ
+2,43%
2.11
ΕΛΛ
-0,29%
17.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+6,34%
2.18
ΕΛΠΕ
+0,52%
7.73
ΕΛΣΤΡ
-1,19%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-1,32%
2.25
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.73
ΕΝΤΕΡ
-0,73%
4.09
ΕΠΙΛΚ
-1,48%
0.133
ΕΠΣΙΛ
+0,87%
6.94
ΕΣΥΜΒ
+4,25%
0.638
ΕΤΕ
-2,56%
4.38
ΕΥΑΠΣ
+0,86%
3.52
ΕΥΔΑΠ
+0,84%
7.2
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.32
ΕΧΑΕ
-1,50%
3.94
ΙΑΤΡ
+1,83%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+1,51%
0.605
ΙΛΥΔΑ
+1,71%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+4,00%
1.666
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.635
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
3.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
-3,82%
6.3
ΙΝΤΕΤ
+2,43%
1.055
ΙΝΤΚΑ
+5,37%
1.924
ΚΑΜΠ
-0,40%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+2,67%
308
ΚΕΚΡ
+4,67%
1.254
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+4,55%
0.92
ΚΟΡΔΕ
-2,55%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,00%
0.49
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.2
ΚΡΕΚΑ
-1,96%
0.2
ΚΡΙ
-2,52%
6.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
+7,14%
1.2
ΛΑΒΙ
+1,65%
0.43
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
6.3
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
+0,43%
0.944
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.29
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
-0,94%
1.05
ΛΟΥΛΗ
+2,40%
2.56
ΛΥΚ
+0,79%
2.54
ΜΑΘΙΟ
+6,92%
0.695
ΜΕΒΑ
-0,73%
2.72
ΜΕΝΤΙ
-0,27%
3.74
ΜΕΡΚΟ
+4,00%
46.8
ΜΙΓ
+4,83%
0.076
ΜΙΝ
+6,38%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,61%
22.76
ΜΟΝΤΑ
-2,32%
0.674
ΜΟΤΟ
0,00%
2.31
ΜΟΥΖΚ
+0,57%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,88%
16.81
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,52%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-0,50%
24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.36
ΝΑΥΠ
-1,35%
1.095
ΞΥΛΚ
+0,84%
0.24
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
+1,71%
23.8
ΟΛΠ
+0,35%
17.3
ΟΛΥΜΠ
+0,49%
2.07
ΟΠΑΠ
+4,03%
14.46
ΟΤΕ
+0,97%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+1,75%
10.48
ΠΑΙΡ
+1,03%
0.98
ΠΑΠ
+0,82%
2.46
ΠΕΙΡ
-0,86%
1.9
ΠΕΤΡΟ
+1,31%
6.18
ΠΛΑΘ
+0,46%
4.39
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
+1,85%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+6,19%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,96%
3.08
ΡΕΒΟΙΛ
+2,36%
1.3
ΣΑΡ
+1,43%
7.81
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
-0,33%
0.299
ΣΙΔΜΑ
-0,38%
2.59
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.62
ΣΠΙ
+0,65%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,07%
18.9
ΤΖΚΑ
+3,23%
1.915
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,86%
1.08
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
0,00%
0.42
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+12,12%
0.111
ΦΡΛΚ
+1,40%
3.63
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,95%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Διώρυγα του Σουέζ: Κατά 80% επανήλθε το Ever Given στη σωστή θέση

Το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, που προσάραξε πριν από σχεδόν μία εβδομάδα κι έκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ, προκαλώντας ασφυξία στη διεθνή κίνηση των πλοίων, έχει επανέλθει κατά το 80% στη «σωστή κατεύθυνση», διαβεβαίωσε η Αρχή της Διώρυγας.

«Η θέση του πλοίου έχει επανέλθει κατά το 80% στη σωστή κατεύθυνση», εκτίμησε ο Οσάμα Ράμπια, πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, προτού προσθέσει ότι η πρύμνη του σκάφος «απομακρύνθηκε κατά 102 μέτρα από την όχθη, ενώ απείχε τέσσερα μέτρα μόλις».

Στην ανακοίνωση της αρχής, ο ναύαρχος Ράμπια αναφέρει ότι το πλοίο άρχισε «με επιτυχία» να πλέει ξανά.

Στις 11:30 ώρα Ελλάδος ξεκινούν πάλι οι ελιγμοί για τον απεγκλωβισμό του

«Οι ελιγμοί ώστε το πλοίο να πλεύσει ξανά θα ξαναρχίσουν όταν η ροή του νερού θα αυξηθεί εκ νέου, από τις 11:30» (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας), διευκρίνισε.

Το νερό, εξήγησε, πρέπει να φθάσει σε επαρκές επίπεδο ώστε να «πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος κατά τρόπο ώστε να επανατοποθετηθεί στο μέσον της θαλάσσιας οδού».

Πρέπει πρώτα να κατευθυνθεί στη «ζώνη αναμονής» για να αποφραχθεί το κανάλι

Χωρίς να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της Διώρυγας, ο Αιγύπτιος αξιωματούχος διαβεβαίωσε ότι η ναυσιπλοΐα θα ξαναρχίσει «μετά το τέλος των επιχειρήσεων για να πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος, το οποίο θα κατευθυνθεί κατόπιν προς τη ζώνη αναμονής» ώστε να αποφραχθεί το κανάλι.

Η πρύμη του πλοίου μήκους 400 μέτρων και εκτοπίσματος 220.000 τόνων απομακρύνθηκε από τη δυτική όχθη της Διώρυγας, κατέγραψαν νωρίς σήμερα το πρωί οι εξειδικευμένες υπηρεσίες εντοπισμού πλοίων Vessel Finder και My Ship Tracking.

Το επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή προσκείμενη στη Διώρυγα, η οποία ζήτησε να μην κατονομαστεί.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο αυτόν, «οι ομάδες οι οποίες βρίσκονται επιτόπου προχώρησαν σε τεχνικές επαληθεύσεις και βεβαιώθηκαν ότι η μηχανή του πλοίου λειτουργεί».

Την αλλαγή της θέσης του γιγαντιαίου πλοίου μαρτυρά και μία σειρά από βίντεο, που ανέβασε στο youtube o ιστότοπος vesselfinder.com.

Επίσης στον ιστότοπο fleetmon.com, μπορεί κανείς να δει σε διάγραμμα κάτοψης τo Ever Given, καθώς αλλάζει θέση στη διώρυγα.

 

EVER GIVEN
Διάγραμμα της θέσης του Ever Given/FleetMon

 

Λίγη ώρα νωρίτερα εκπρόσωπος της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας, είχε γνωστοποιήσει πως το γιγαντιαίο πλοίο έχει «στρίψει» αλλά «δεν πλέει» ακόμα πλήρως.

Τα αίτια του συμβάντος, την 23η Μαρτίου, δεν έχει διευκρινιστεί μέχρι και σήμερα.

Ο ναύαρχος Ραμπία αναφέρθηκε σε ενδεχόμενο «ανθρώπινο λάθος» κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το Σάββατο.

Προηγουμένως, διάφορες πηγές υπεδείκνυαν τους ισχυρούς ανέμους και μια αμμοθύελλα ως τα πιθανά αίτια.

Τουλάχιστον 380 άλλα πλοία περιμένουν να περάσουν τη Διώρυγα, ανάμεσά τους δεκάδες που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, ή χύδην φορτίο, ή αργό πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο, ή υγροποιημένο αέριο πετρελαίου.

Από τη Διώρυγα του Σουέζ, μήκους 190 χιλιομέτρων, περνάει περί το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται δια θαλάσσης παγκοσμίως και κάθε ημέρα που το κανάλι στρατηγικής σημασίας παραμένει κλειστό συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις και δυσβάστακτα κόστη.

Μεταξύ των εγκλωβισμένων πλοίων και 16 ελληνικά

Μεταξύ των εμπορικών πλοίων που αναμένουν τον απεγκλωβισμό για να εξακολουθήσουν τη διαδρομή τους, βρίσκονται και 16 ελληνικά.

Όπως ανέφερε η εταιρεία Inchcape Shipping Services, πάροχος θαλασσίων υπηρεσιών, στο Twitter, το πλοίο αποκολλήθηκε από το βυθό με επιτυχία στις 4:30 τοπική ώρα.

Η εταιρεία εντοπισμού πλοίων VesselFinder άλλαξε το στάτους του πλοίου σε «εν πλω», ενώ εκκρεμεί ακόμη η επίσημη ανακοίνωση από την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ.

Ειδικά συνεργεία έσκαβαν όλη μέρα την Κυριακή για να απομακρύνουν μέρος της όχθης της Διώρυγας, στην οποία το φορτηγό είχε προσαράξει διαγώνια, ώστε το σκάφος να μπορέσει να πλεύσει ξανά κανονικά, όπως είχε αναφέρει νωρίτερα η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ.

Το Ever Given, πλοίο με εκτόπισμα 220.000 τόνων, ανήκει στην ιαπωνική Shoei Kisen και το διαχειρίζεται η Evergreen Marine υπό την παναμαϊκή σημαία.

Η προσάραξή του εξαιτίας ριπής ανέμου εν μέσω αμμοθύελλας έκλεισε τη Διώρυγα, με αποτέλεσμα 369 σκάφη που σκόπευαν να τη διαπλεύσουν να αποκλειστούν.

Η τιμή του αργού πετρελαίου έπεσε άμεσα μετά την ανακοίνωση του απεγκλωβισμού του πλοίου, με το αργό Brent να διαμορφώνεται στα 63,67 δολάρια το βαρέλι, υποχωρώντας κατά ένα δολάριο.

Οι δηλώσεις του προέδρου Αλ-Σίσι

Ο πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι εξέφρασε την ικανοποίησή του για την «επιτυχημένη» επιχείρηση αποκόλλησης του Ever Given.

«Σήμερα οι Αιγύπτιοι κατάφεραν να βάλουν τέλος στην κρίση του πλοίου που προσάραξε στη διώρυγα του Σουέζ, παρά την τεράστια τεχνική πολυπλοκότητα αυτής της διαδικασίας», έγραψε ο Σίσι στο Twitter, αφού η Αρχή της Διώρυγας ανακοίνωσε πως το πλοίο «έχει επανέλθει κατά 80% στη σωστή κατεύθυνση».

Tα πιο δύσκολα έπονται

Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Royal Boskalis, τον μητρικό όμιλο της ολλανδικής εταιρείας που έχει αναλάβει να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτών που έχει κλείσει τη διώρυγα του Σουέζ, προειδοποίησε σήμερα ότι τα πιο δύσκολα βρίσκονται μπροστά μας για να αποκολληθεί το πλοίο.

«Το καλό νέο είναι ότι η πρύμνη έχει αποκολληθεί, όμως αυτό ήταν κατά την άποψή μας το πιο απλό τμήμα της επιχείρησης. Η πρόκληση παραμένει το εμπρός τμήμα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Πέτερ Μπερντόφσκι μιλώντας στο ολλανδικό δημόσιο ραδιοσταθμό.

Η κυκλοφορία των πλοίων μέσω της διώρυγας θα επαναληφθεί μόλις το πλοίο οδηγηθεί στην περιοχή των λιμνών, που αποτελεί ένα πιο πλατύ τμήμα της διώρυγας, πρόσθεσε.

Τουλάχιστον 369 σκάφη περιμένουν για να διασχίσουν τη διώρυγα, ανάμεσά τους δεκάδες πλοία εμπορευματοκιβωτίων, χύδην φορτίου, πετρελαιοφόρα και σκάφη που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο ή υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, δήλωσε ο πρόεδρος της SCA Οσάμα Ραμπίε.

Η SCA έχει ανακοινώσει πως θα επιταχύνει τους διάπλους της διώρυγας μόλις απελευθερωθεί το Ever Given.

Ο Ραμπίε δήλωσε πως μπορεί να χρειαστούν από δυόμιση έως τρεις ημέρες για να περάσουν όλα τα πλοία που έχουν συγκεντρωθεί στις δύο πλευρές της διώρυγας, όμως ο ναυτιλιακός όμιλος Maersk ανακοίνωσε πως οι διαταραχές στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα εξαιτίας του επεισοδίου μπορεί να διαρκέσουν για εβδομάδες ή και μήνες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!