ΣΑΤΑ: Τα ταξί θα μπορούν να εισέρχονται στις λεωφορειολωρίδες

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ενημέρωσε το προεδρείο του ΣΑΤΑ ότι ο νέος ΚΟΚ προβλέπει είσοδο των Ταξί στις λεωφορειολωρίδες

Ταξί © InTime

Τα ταξί θα μπορούν να εισέρχονται στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας, όπως θα προβλέπει ο νέος ΚΟΚ, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΑΤΑ.

Ο ΣΑΤΑ αναφέρει δε στην ανακοίνωσή του ότι αυτή την εξέλιξη μετέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, στο προεδρείο κατά την διάρκεια της σημερινής συνάντησης.

Ειδικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση: «Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας εξαιρεί τα ΕΔΧ Ταξί και τις μοτοσυκλέτες από την απαγόρευση εισόδου από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτό μετέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου στο Προεδρείο του ΣΑΤΑ κατά την διάρκεια της σημερινής συνάντησης. Μετά την ψήφιση του νόμου απαιτείται η σχετική υπουργική απόφαση».

Υπενθυμίζεται ότι, χωρίς ταξί βρίσκεται η Αττική από τις 6:00 το πρωί της Τετάρτης μέχρι τις 6:00 το πρωί της Πέμπτης λόγω της 24ωρης απεργίας που εξήγγειλε το Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί (ΣΑΤΑ) για τις λεωφορειολωρίδες και το φορολογικό.

Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ:

Με απόφαση που πήρε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΤΑ (συνεδρίαση 05/02/2025) ορίστηκε 24ωρη απεργία των Ταξί της Αττικής την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025.

Το ΣΑΤΑ ζητεί:

  • Ελεύθερη είσοδο των Ε.Δ.Χ. Ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας (λεωφορειολωρίδες).
  • Να δοθεί λύση στο πρόβλημα της υποκλοπής έργου από εταιρίες με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.
  • Να σταματήσουν οι παράνομες εκπτώσεις – προσφορές της Uber και της Bolt που παρανομούν σκόπιμα (δεν τηρούν το νόμιμο κόμιστρο που ορίζει η Πολιτεία) και εντείνουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
  • Να εφαρμοστεί η τροπολογία που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία (Ν. 4607/2019 άρθρο 75).
  • Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
  • Ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
    Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου 12000 ευρώ.
  • Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση μας είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
    Ελεύθερη ταξινόμηση πολυθέσιων Ε.Δ.Χ. Ταξί & μεταχειρισμένων 5ετίας.
  • Τα αιτήματα μας είναι δίκαια και θα αγωνιστούμε γι΄ αυτά μέχρι εσχάτων!!!

Διαβάστε επίσης

Πώς η Ινδία μετατρέπεται σε ένα απροσδόκητο πρότυπο για την Ευρώπη

Το “χρυσό” μηνιαίο κόστος ζωής σε 12 μητροπόλεις του κόσμου

Εξοικονομώ για την Αποχέτευση: Επιδοτήσεις έως 1.100 ευρώ για σύνδεση στο δίκτυο