Γ.Δ.
814.06 -0,32%
CENER
-0,75%
2.645
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,35%
14.25
TITC
-1,09%
10.9
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.1
ΑΒΑΞ
+1,33%
0.76
ΑΒΕ
+0,70%
0.578
ΑΔΜΗΕ
-1,34%
1.622
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.515
ΑΛΜΥ
+0,42%
1.9
ΑΛΦΑ
+0,05%
0.866
ΑΝΔΡΟ
-1,85%
5.3
ΑΝΕΚ
+0,55%
0.091
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-2,17%
4.5
ΑΣΚΟ
-0,50%
1.98
ΑΣΤΑΚ
-1,45%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.428
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.72
ΑΤΤ
-3,48%
0.0942
ΑΤΤΙΚΑ
-0,91%
0.87
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.22
ΒΙΟ
-0,83%
3.57
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.6
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.57
ΒΙΟΤ
-7,64%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.7
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.08
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
+3,28%
1.26
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,39%
8.78
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
+0,09%
5.435
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,50%
0.796
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.7
ΕΕΕ
-2,05%
21.5
ΕΚΤΕΡ
+1,11%
1.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.72
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-5,17%
0.44
ΕΛΙΝ
+0,59%
1.7
ΕΛΛ
-0,64%
15.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,96%
1.6
ΕΛΠΕ
-0,15%
6.48
ΕΛΣΤΡ
+4,17%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,96%
2.1
ΕΛΧΑ
-0,30%
1.352
ΕΝΤΕΡ
+3,03%
3.4
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
-0,38%
5.2
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.624
ΕΤΕ
+2,86%
3.275
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.44
ΕΥΔΑΠ
-0,14%
7.25
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
+0,23%
0.88
ΕΧΑΕ
-0,65%
3.04
ΙΑΤΡ
0,00%
1.345
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.471
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.155
ΙΝΚΑΤ
-1,79%
1.65
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.74
ΙΝΛΟΤ
+0,84%
0.6
ΙΝΤΕΚ
-0,88%
3.38
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,33%
6.3
ΙΝΤΕΤ
-3,85%
0.8
ΙΝΤΚΑ
+3,00%
1.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.45
ΚΑΡΕΛ
-1,45%
272
ΚΕΚΡ
+0,93%
0.977
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.26
ΚΛΜ
0,00%
0.508
ΚΟΡΔΕ
+3,62%
0.486
ΚΟΥΑΛ
+1,28%
0.396
ΚΟΥΕΣ
+0,24%
4.12
ΚΡΕΚΑ
+2,70%
0.228
ΚΡΙ
+1,85%
5.5
ΚΤΗΛΑ
-3,33%
1.45
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.03
ΛΑΒΙ
0,00%
0.45
ΛΑΜΔΑ
+0,88%
5.705
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.7
ΛΕΒΚ
0,00%
0.228
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.99
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.25
ΛΥΚ
0,00%
1.58
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.72
ΜΕΒΑ
-0,94%
2.1
ΜΕΝΤΙ
+1,33%
3.04
ΜΕΡΚΟ
-6,17%
42.6
ΜΙΓ
+2,41%
0.0298
ΜΙΝ
0,00%
0.486
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,31%
16.61
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.628
ΜΟΤΟ
-0,95%
2.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,22%
13.57
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,47%
2.13
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,53%
1.89
ΜΠΤΚ
0,00%
0.52
ΜΥΤΙΛ
-1,28%
14.6
ΝΑΚΑΣ
+1,00%
2.02
ΝΑΥΠ
-6,81%
0.93
ΞΥΛΚ
+1,02%
0.1975
ΞΥΛΠ
0,00%
0.194
ΟΛΘ
-0,86%
23.1
ΟΛΠ
-0,14%
14.58
ΟΛΥΜΠ
-1,98%
1.73
ΟΠΑΠ
-0,33%
12.15
ΟΤΕ
-0,99%
15
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.18
ΠΑΙΡ
-0,27%
0.748
ΠΑΠ
+0,40%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,32%
1.0785
ΠΕΤΡΟ
-0,20%
4.98
ΠΛΑΘ
+0,97%
3.64
ΠΛΑΙΣ
+1,40%
2.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
-3,20%
0.424
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.115
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,18%
2.745
ΡΕΒΟΙΛ
-0,43%
1.165
ΣΑΡ
-1,64%
6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.021
ΣΕΝΤΡ
-1,44%
0.274
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.965
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.8
ΣΠΙ
0,00%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.17
ΤΕΝΕΡΓ
+0,57%
17.8
ΤΖΚΑ
-2,12%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+1,13%
0.449
ΦΛΕΞΟ
-2,22%
6.6
ΦΡΙΓΟ
-3,50%
0.0965
ΦΡΛΚ
-1,00%
2.47
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-2,23%
0.438
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Συμμαχία Mytilineos – Vinci για την Αττική Οδό

Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι επαφές ελληνικών και ξένων ομίλων για τη συγκρότηση των κοινοπραξιών που θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς στις 20 Απριλίου καλούνται από το ΤΑΙΠΕΔ να εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Mytilineos αναμένεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό σε κοινοπραξία με τον γαλλικό όμιλο Vinci με τον οποίο είχε συνεργαστεί και στην πρόσφατη διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ένα δεύτερο σχήμα έχει ήδη δημιουργηθεί από τον όμιλο Κοπελούζου και την αυστραλιανή Macquarie που πρόσφατα ολοκλήρωσε τη συμφωνία απόκτησης του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι όμιλοι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ, που ελέγχουν σήμερα την Αττική Οδός ΑΕ και διαχειρίζονται τον οδικό άξονα, θα καταθέσουν κοινή προσφορά για τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Δεν επιβεβαιώνονται, όμως, οι φήμες σύμφωνα με τις οποίες θα συνεργαστούν με τον γαλλικό όμιλο Egis ο οποίος συμμετέχει και σήμερα στην εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού, την Αττικές Διαδρομές. Σημειώνεται πως οι Γάλλοι της Egis ελέγχουν και το 25% της κοινοπραξίας υπό τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που επικράτησε στο διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό.

Οι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ θα διεκδικήσουν από κοινού τη νέα σύμβαση παραχώρησης με συνέταιρο έναν άλλο γαλλικό όμιλο, τον επενδυτικό κολοσσό Ardian. Η Ardian έδωσε μέχρι τέλος μάχη για την απόκτηση του 49% του ΑΔΜΗΕ ενώ συγκαταλέγεται στους ομίλους που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Με ξένο επενδυτικό όμιλο, που έχει επίσης συμμετάσχει σε παλαιότερους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, φέρεται να συζητά η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Και στην Intrakat έχουν γίνει δέκτες προτάσεων από διεθνείς ομίλους για από κοινού διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Εδώ και εβδομάδες κυκλοφορούν διάφορα ονόματα διεθνών παικτών όπως η Atlantia (μεγαλύτερος μέτοχος του οποίου είναι η οικογένεια Benetton) που (μέσω θυγατρικών) αναζητούν τοπικούς εταίρους για συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Προβλέψεις για έσοδα 2,5 – 3 δισ. ευρώ

Στην αγορά κατασκευών προβλέπουν πως τα έσοδα που μπορεί να αντλήσει το ΤΑΙΠΕΔ από τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης μπορεί να ξεπεράσουν και τα 2,5 δισ. ευρώ και να κινηθούν κοντά στα τρία δισ. ευρώ. Οι συγκεκριμένες προσδοκίες στηρίζονται στις προβλέψεις για ετήσια λειτουργική κερδοφορία άνω των 150 εκατ. ευρώ από τη διαχείριση του οδικού άξονα των 72 χιλιομέτρων. Οι αναλυτές θεωρούν, επίσης, πως ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός κυρίως γιατί οι Ολλανδοί της Reggeborgh που ελέγχουν την Ελλάκτωρ «θα δώσουν μάχη μέχρις εσχάτων» αφού η Αττική Οδός είναι σήμερα το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του κατασκευαστικού ομίλου.

Τα τελευταία χρόνια η Αττική Οδός αποτέλεσε το μαξιλάρι ασφαλείας για τον όμιλο Ελλάκτωρ, αλλά και τον όμιλο ΑΒΑΞ. Τα παχυλά μερίσματα της Αττικής Οδού, που προσεγγίζουν τα 750 εκατ. ευρώ για την τελευταία επταετία, διέσωσαν τους δύο ομίλους που κατέγραψαν τεράστιες ζημιές από τις κατασκευές. «Χωρίς την «ένεση μερισμάτων» από την Αττική Οδό, η Ελλάκτωρ θα είχε ακόμα σοβαρότερα προβλήματα». Το ίδιο αποφασισμένοι να διεκδικήσουν τον πλέον κερδοφόρο οδικό άξονα της χώρας είναι, όμως, και οι ανταγωνιστές της Ελλάκτωρ.

Το μοντέλο του διαγωνισμού που επέλεξαν ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση, χωρίς σοβαρό κατασκευαστικό αντικείμενο, ενισχύει τη θέση των funds στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Όμως η προκήρυξη προβλέπει πως είναι απαραίτητη η συμμαχία με κατασκευαστικό όμιλο καθώς ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει και τις εργασίες ελαφριάς και βαριάς συντήρησης του οδικού άξονα. Συνεπώς αναμένονται προσφορές από μικτά σχήματα στις 20 Απριλίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!