Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Τα χρυσά χιλιόμετρα της Αττικής Οδού, η άφιξη της Chevron για τα κοιτάσματα φυσικού αερίου και η απόβαση υπουργών στο Παρίσι

Έρχεται και η Chevron

Επιμένουν οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες, μετά την ExxonMobil, η επίσης αμερικανική Chevron επιδιώκει ενεργή εμπλοκή στο πρόγραμμα έρευνας για κοιτάσματα φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Τόσο ενεργή, που φέρεται να συζητεί την απόκτηση μεριδίου στην κοινοπραξία, στην οποία έχουν παραχωρηθεί τα δύο «οικόπεδα» νότια και νοτιοδυτικά της Κρήτης, αλλά και στην παραχώρηση που έχει η HelleniQ Energy στο Ιόνιο. Ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Ανδρ. Σιάμισιης, είχε υποστηρίξει στην τελευταία τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές πως τα αποτελέσματα των πρώτων σεισμικών ερευνών στο Ιόνιο ήταν πολύ καλά.

Τα «χρυσά» χιλιόμετρα της Αττικής Οδού και τα νέα διόδια

Συζητήθηκε το ρεπορτάζ του powergame.gr την Παρασκευή για τα χαμηλότερα διόδια που προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που θα τεθεί σε εφαρμογή από τα τέλη του 2024. Για την ακρίβεια, μέσα σε δύο ώρες ήταν πρώτο θέμα σχεδόν σε όλα τα οικονομικά sites. Λίγο αργότερα ακολούθησε και δήλωση του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, που μας επιβεβαίωνε.

– Η νέα σύμβαση προβλέπει διόδια στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα, όχι επειδή είχαμε Black Friday, αλλά επειδή το έργο έχει αποσβεστεί και σίγουρα δεν πρόκειται να επαναληφθεί το φαινόμενο με τα «χρυσά« χιλιόμετρα, με βάση τη συντήρηση… Μ’ αυτά και μ’ αυτά, αρχίζουν να ξεφουσκώνουν και οι προβλέψεις για παχυλότατα έσοδα για το ΤΑΙΠΕΔ από τη νέα σύμβαση. Πάντως, αυτές τις ημέρες η διοίκηση του Ταμείου έχει άλλους πονοκεφάλους. Προσπαθεί να καταλάβει γιατί από το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως δεν έχει κάνει σωστές κυκλοφοριακές μελέτες για την Αττική Οδό.

«Καίει» την ElvalHalcor το ενεργειακό κόστος

Στη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία κόστους για την ElvalHalcor έχει αναδειχθεί η ενέργεια. Συγκεκριμένα, στους εννέα μήνες του 2022 το 18% του κόστους του ομίλου αφορά δαπάνες ενέργειας. Το μέγεθος αυτό είναι ιδιαίτερα διογκωμένο, αφού την αντίστοιχη περίοδο του 2021 οι δαπάνες ενέργειας αντιστοιχούσαν στο 11% των συνολικών δαπανών. Σημειώνεται ότι το 2021 οι δαπάνες ενέργειας στον όμιλο ήταν η πέμπτη κατά σειρά κατηγορία κόστους. Το κόστος μισθοδοσίας παραμένει η πιο σημαντική κατηγορία κόστους, παρά τη μείωση στο 26% φέτος από 27% το 2021.

Το άγχος της κυβέρνησης με τις ΜμΕ

Σχεδόν τα μισά επενδυτικά σχέδια που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης προέρχονται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, τα 121 επενδυτικά σχέδια από τα 224 που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα προέρχονται από ΜμΕ. Η εξέλιξη αυτή δίνει μεγάλη ανακούφιση στην κυβέρνηση και στο οικονομικό επιτελείο, καθώς φέρονται να είναι ιδιαίτερα «αγχωμένοι» με την κριτική της αντιπολίτευσης σχετικά με τις παρεχόμενες ενισχύσεις των μικρομεσαίων. Και παρ’ όλο που το Ταμείο Ανάκαμψης είναι σχεδιασμένο για την ενίσχυση μεγάλων επενδυτικών σχεδίων και έργων -το ΕΣΠΑ είναι σχεδιασμένο για ενισχύσεις ΜμΕ-, εντούτοις η κυβέρνηση καθημερινά πασχίζει να δείξει ότι και το Ταμείο Ανάκαμψης βοηθά τις ΜμΕ.

Υπό γερμανικό έλεγχο ο κουμπαράς της Ευρωζώνης

Μπορεί να πέρασε στα… ψιλά, αλλά ελπίζουμε να μην το βρούμε μπροστά μας. Εδώ και μήνες, στο Eurogroup δινόταν μάχη χαρακωμάτων για το ποιος θα αναλάβει τα ηνία του ESM, μετά τη λήξη της θητείας του Κ. Ρέγκλινγκ. Στην πραγματικότητα, ήταν μια ακόμα μάχη μεταξύ Βόρειων και Νότιων για το ποιος θα πρέπει να διαχειριστεί τον… κουμπαρά του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού. Τελικά, αν και επιχειρήθηκαν συμβιβασμοί, αν και συμφωνήθηκαν αποκλεισμοί υποψηφιοτήτων λόγω… εθνικότητας, πού καταλήξαμε; Στον πρώην υπουργό Οικονομικών του Λουξεμβούργου, Πιέρ Γκραμένια, και, για όσους δεν γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, τους διαβεβαιώνουμε ότι ο κουμπαράς έμεινε υπό γερμανικό έλεγχο…

Η απόβαση των υπουργών στο Παρίσι και ο Αλιάγας

Μπορεί τα φώτα της δημοσιότητας να είναι στραμμένα σήμερα και αύριο στο επενδυτικό φόρουμ στο Λονδίνο, προχωρούν όμως οι προετοιμασίες και για το ελληνο-γαλλικό φόρουμ «Συνεργασία Ελλάδας – Γαλλίας 2.0: Επενδύοντας στο μέλλον», της 13ης Δεκεμβρίου στο Παρίσι, στο οποίο θα μιλήσουν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, και το μισό υπουργικό συμβούλιο. Χρήστος Σταϊκούρας, Άδωνις Γεωργιάδης, Κυριάκος Πιερρακάκης, Κώστας Καραμανλής, Κώστας Σκρέκας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Γιάννης Πλακιωτάκης από πλευράς υπουργών και Σοφία Ζαχαράκη και Κώστας Φραγκογιάννης από πλευράς υφυπουργών, πρόκειται να συμμετάσχουν σε πάνελ με τους Γάλλους ομολόγους τους, καθώς και εκπροσώπους ελληνικών και γαλλικών εταιρειών. Στο συνέδριο πρόκειται να μιλήσει και η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου, η οποία θα μετάσχει σε πάνελ με προέδρους γαλλικών επιμελητηρίων. Το συγκεκριμένο πάνελ έχει προσκληθεί να συντονίσει ο Νίκος Αλιάγας, ενώ συντονίστρια στο πάνελ θα είναι και η δημοσιογράφος της “Le Figaro” Αλεξία Κεφαλά.

Τα πάνω και τα κάτω των τιμών τον Δεκέμβριο

Ο κύβος ερρίφθη. Οι επιδοτήσεις του Δεκεμβρίου για το ρεύμα κρατάνε την κιλοβατώρα στα ίδια επίπεδα με αυτά του Νοεμβρίου, άρα όσοι καίνε ηλεκτρικές συσκευές για να ζεσταθούν, μπορούν να κάνουν τα κουμάντα τους. Αντιθέτως, τα περίπου 700 χιλιάδες νοικοκυριά που ζεσταίνονται με φυσικό αέριο θα πρέπει να προσέξουν πώς χειρίζονται τον θερμοστάτη, καθώς η μείωση της επιδότησης για τον Δεκέμβριο ανεβάζει το κόστος της κιλοβατώρας κατά περίπου 2 λεπτά. Όσο για τους πολλούς, που χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης, αν γεμίσουν δεξαμενές έως το τέλος του μήνα θα πληρώσουν λιγότερα σε σχέση με τις πολυκατοικίες που έχουν φυσικό αέριο. Από την 1η Δεκεμβρίου, όμως, το κόστος θα εξαρτηθεί από το αν διυλιστήρια και εταιρίες θα συνεχίσουν την ειδική εκπτωτική πολιτική.

! Επέστρεψαν τα χαμόγελα στην οδό Νίκης και στην πλατεία Κοραή, παίρνοντας τα στοιχεία από τη διακύμανση των τιμών του πετρελαίου κίνησης. Η μέση τιμή έπεσε, επιτέλους, κάτω από τα 2 ευρώ κι αυτό αφενός θα αποσυμπιέσει το κόστος των μεταφορικών, αφετέρου θα ανακόψει τον ρυθμό των ανατιμήσεων στα ράφια. Με αυτό το δεδομένο, ξορκίζονται τα σενάρια πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο και οι αναλύσεις για νέο ράλι των διεθνών τιμών.

«Μισθοί Βαλκανίων»

Πολλές φορές έχουμε ακούσει για «μισθούς Βαλκανίων», αλλά λίγοι γνωρίζουμε πόσα παίρνουν καθαρά στο χέρι οι εργαζόμενοι γειτονικών χωρών ή ποιος είναι ο βασικός τους μισθός. Σύμφωνα με στοιχεία της Κρατικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Βόρειας Μακεδονίας, ο μέσος καθαρός μισθός τον Αύγουστο ήταν 31.871 δηνάρια (514 ευρώ), ο οποίος παρουσίασε αύξηση 11,3% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2021. Αντίστοιχα, ο κατώτατος μισθός ανέρχεται σήμερα σε 18.000 δηνάρια (290 ευρώ).

! Δεν βγήκε καλά καλά το πρόγραμμα «Ανακαινίζω-Ενοικιάζω» και άρχισαν τα αιτήματα για βελτίωση των όρων. Το πρόγραμμα επιδοτεί το 40% για δαπάνες αναβάθμισης έως 10.000 ευρώ, εφόσον πρόκειται για κλειστά ακίνητα, τα οποία στη συνέχεια θα εκμισθωθούν για τουλάχιστον τρία χρόνια. Αυτό που λένε μεσίτες, μηχανικοί και φυσικά οι άμεσα ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες, είναι ότι πλέον το κόστος των οικοδομικών υλικών έχει εκτιναχθεί και ως εκ τούτου και το ταβάνι των δαπανών θα πρέπει να διπλασιαστεί και το ύψος της επιδότησης θα πρέπει να ανέβει πάνω από το 50%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!