Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ΗΣΑΠ: Επόμενη στάση της Γραμμής 1 το Κέντρο Πολιτισμού Στ. Νιάρχος

Με τη δημοπράτηση των τοπογραφικών και γεωτεχνικών εργασιών μέσα στους επόμενους μήνες προχωρά το σχέδιο για την υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, από το Θησείο μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Όπως είπε προ ημερών ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Ν. Ταχιάος, έχει ήδη ολοκληρωθεί η συγκοινωνιακή μελέτη τεκμηρίωσης ενώ προβλέπεται η δημιουργία τεσσάρων σταθμών (Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Τζιτζιφιές, ΚΠΙΣΝ) που θα εξυπηρετούν 65.000 επιβάτες την ημέρα.

Η νέα χρονιά φέρνει σημαντικές εξελίξεις για την Αττικό Μετρό, πέρα από την πλήρη ενεργοποίηση των εργοταξίων της γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκού – Γουδή). Κατ’ αρχήν το καλοκαίρι του 2022 θα παραδοθεί σε κυκλοφορία ολόκληρη η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά, μήκους 7,6 χιλιομέτρων με έξι σταθμούς. Ηδη λειτουργούν οι τρεις πρώτοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) και βρίσκονται σε τελικό στάδιο οι τρεις άλλοι (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο). Με την πλήρη λειτουργία της συγκεκριμένης επέκτασης θα εξυπηρετούνται 132.000 επιβάτες ημερησίως ενώ ο Πειραιάς μετατρέπεται σε συγκοινωνιακό κόμβο αφού, όπως είπε ο κ. Ταχιάος, «θα συνδέει τις γραμμές 1 και 3, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και το Τραμ» ενώ εξασφαλίζεται η απευθείας σύνδεση του λιμανιού με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Μέσα στο 2022 δημοπρατείται και η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, συνολικό μήκος τέσσερα χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές εργασίες και διερευνήσεις και συντάσσεται η προμελέτη ώστε να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός εντός του νέου έτους. Προβλέπεται πως με την επέκταση θα εξυπηρετούνται καθημερινά 51.000 επιβάτες. Αυτή τη στιγμή η Αττικό Μετρό σχεδιάζει και την περαιτέρω επέκταση της γραμμής 2 με τρεις πρόσθετους σταθμούς για την εξυπηρέτηση των περιοχών Καματερού, Νέων Λιοσίων – Ζεφυρίου και Αχαρνών. Σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει η τοπογραφική αποτύπωση σε αυτές τις νέες περιοχές.

Για την επόμενη …γενιά σχεδιάζονται οι επεκτάσεις της γραμμής 4 του μετρό (οι εργασίες για την οποία βρίσκονται σε προκαταρκτικό στάδιο). Έτσι στην Αττικό Μετρό ξεκίνησαν πρόσφατα τις τοπογραφικές εργασίες (θα ακολουθήσουν οι γεωτεχνικές έρευνες) για την επέκταση από το Άλσος Βεϊκου προς την Πετρούπολη. Πρόκειται για τμήμα που θα διαθέτει έξι σταθμούς (Νέα Ιωνία – Πευκάκια – Νέα Φιλαδέλφεια – Πάρκο Τρίτση – Ίλιον – Πετρούπολη), μήκος οκτώ χιλιόμετρα και εκτιμώμενο κόστος 600 εκατ. ευρώ.

Ακόμα πιο πίσω πάει ένα έργο που θα ανακούφιζε την υπερφορτωμένη Λεωφόρο Κηφισίας, η άλλη επέκταση της γραμμής 4 από Γουδή προς Μαρούσι και εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας. Για το συγκεκριμένο τμήμα έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές εργασίες αλλά και οι γεωτεχνικές έρευνες μέχρι το Μαρούσι, ενώ κατά τον κ. Ταχιάο υπάρχουν και στοιχεία προμελέτης. Ωστόσο ο προϋπολογισμός του έργου προσεγγίζει το 1,4 δισ. ευρώ καθώς θα χρειαστεί και νέο αμαξοστάσιο για τη γραμμή 4. Η επέκταση προβλέπεται πως θα περιλαμβάνει οκτώ σταθμούς μέχρι το Μαρούσι και άλλους τρεις σταθμούς μέχρι την εθνική οδό, με συνολικό μήκος 12,7 χιλιόμετρα. Όπως είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, το έργο θα εξυπηρετεί πυκνοδομημένες περιοχές κατά μήκος του άξονα της Λεωφόρου Κηφισίας, καθώς και των δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης με αναμενόμενη ημερήσια κίνηση 195.000 επιβάτες.

Το σχέδιο για μετεγκατάσταση υπουργείων στο συγκρότημα της πρώην ΠΥΡΚΑΛ στις παρυφές του Υμηττού πιθανώς θα φέρει και πιο μπροστά μια άλλη επέκταση της γραμμής 4. Πρόκειται για την επέκταση από τον Ευαγγελισμό προς Παγκράτι, Βύρωνα και Υμηττό με τρεις νέους σταθμούς και συνολικό μήκος 4,5 χιλιόμετρα. Ο σταθμός Υμηττού σχεδιάζεται στην περιοχή του παλαιού εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές εργασίες και τα γεωτεχνικά μέχρι τον Βύρωνα, με τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό του έργου στα 350 εκατ. ευρώ. Ο κ. Ταχιάος είπε στην ίδια παρουσίαση πως αυτός ο κλάδος μελλοντικά θα κατευθυνθεί νότια προς τις Λεωφόρους Αγίου Δημητρίου και Καλαμακίου και θα αποτελέσει τμήμα μιας νέας γραμμής, της γραμμής 5.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!