Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Σούπερ μάρκετ: Η αντεπίθεση των προϊόντων private labels

Η τέλεια καταιγίδα που έχει προκύψει μετά από τις κατακόρυφες αυξήσεις στις τιμές των λογαριασμών ενέργειας και στα καύσιμα, αλλά και στα βασικά είδη κατανάλωσης, οδηγούν τους καταναλωτές να αναθεωρούν σταθερές που είχαν έως τώρα. Μία από αυτές είναι η επιλογή των αγαπημένων τους προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, καθώς όπως δείχνουν όλες οι πρόσφατες έρευνες, αυξάνεται σταθερά η κατανάλωση προϊόντων private labels (ιδιωτικής ετικέτας).

Όπως ανέφερε η κα Δήμητρα Κατσίπη, Εμπορική Διευθύντρια της εταιρείας μετρήσεων IRI Hellas κατά την διάρκεια της ημερίδας Food Retail CEO Forum, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνουν τα μερίδια τους και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον. «Μία από τις πρώτες αλλαγές που εντοπίσαμε στην έρευνα του πρώτου διμήνου του 2022 είναι η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα private labels. Η συγκεκριμένη κατηγορία μεγαλώνει και τρέχει με μία αύξηση της τάξης του 1,7% και έχει φτάσει να καταλαμβάνει ένα μερίδιο της τάξης του 15,7% στο σύνολο των προϊόντων». Σύμφωνα με την κα. Κατσίπη η τάση αυτή συνέχισε να παρατηρείται και τον Μάρτιο.

© IRI Hellas
© IRI Hellas

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010, οπότε η Ελλάδα άρχιζε να αισθάνεται τις πιέσεις από το πρώτο μνημόνιο, το μερίδιο των προϊόντων private label ήταν της τάξης του 11,9% εμφανίζοντας εντυπωσιακή άνοδο (την μεγαλύτερη έως σήμερα) κατά 35,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το υψηλότερο ποσοστό που κατέγραψαν ήταν το 2014 όταν και έφτασαν να καταλαμβάνουν το 19% του όγκου των προϊόντων που πωλούνταν μέσα από σούπερ μάρκετ. Ακολούθησε τα επόμενα χρόνια μία πλαγιοκαθοδική πορεία με αποτέλεσμα πέρυσι το μερίδιο τους να πέσει στο 14,8% που είναι και το χαμηλότερο της τελευταίας δεκαετίας.

Η Ελλάδα μπορεί σήμερα να είναι ελάχιστα κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι στο 16,5% όμως βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τις οποίες έχει αρκετά κοινά κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα η Πορτογαλία όπου το μερίδιο των private label στην συνολική πίτα των προϊόντων που πωλούνται μέσω των σούπερ μάρκετ κινείται στο 45% ενώ στην γειτονική Ισπανία είναι στο 44%. Πρωταθλήτρια στην Ευρώπη είναι η Ελβετία με το ποσοστό των ανώνυμων προϊόντων να φτάνει το 50% ενώ πολύ υψηλά ποσοστά καταγράφεται σε Βέλγιο, Αυστρία (43%) και Γερμανία (38%). Από τις χώρες στην Ευρώπη με τα μικρότερα ποσοστά είναι η Ιταλία όπου τα private label καταλαμβάνουν το 27% των συνολικών πωλήσεων σε όγκο.

© Έρευνα ΙΕΛΚΑ - Απρίλιος 2022
© Έρευνα ΙΕΛΚΑ – Απρίλιος 2022

Το ότι τα private labels αναμένεται να αυξήσουν περαιτέρω τα μερίδια τους στην ελληνική αγορά προκύπτει και από την πρόσφατη (Απρίλιος 2022) έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Σύμφωνα με αυτή οι καταναλωτές στην Ελλάδα αναδεικνύουν (με ποσοστό 52%) ως πρώτη επιλογή τους για τις αγορές τους τα χρήματα που δίνουν. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο (29%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2021 και υπερτριπλάσιο (14%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020. Στον αντίποδα τελευταία επιλογή για τις αγορές των καταναλωτών έχει πέσει φέτος η επωνυμία ή η μάρκα των προϊόντων.

Παράλληλα στην ίδια έρευνα ποσοστό 74% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι για την αντιμετώπιση της κατάστασης θα προχωρούσαν σε αγορές οικονομικότερων – φθηνότερων εναλλακτικών προϊόντων από αυτά που αγόραζαν συνήθως.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!