Γ.Δ.
1422.75 -0,14%
ACAG
0,00%
6
CENER
+2,78%
7.39
CNLCAP
-2,55%
7.65
DIMAND
+1,11%
10.05
OPTIMA
+0,93%
7.6
TITC
+0,95%
26.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7.6
ΑΒΑΞ
-0,12%
1.672
ΑΒΕ
-1,57%
0.5
ΑΔΜΗΕ
+2,19%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,98%
1.03
ΑΛΜΥ
-0,37%
2.71
ΑΛΦΑ
-0,89%
1.7215
ΑΝΔΡΟ
+0,86%
7.04
ΑΡΑΙΓ
+1,27%
12.74
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+1,75%
11.65
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.15
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,17%
6.07
ΒΙΟΚΑ
-0,36%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+2,02%
1.265
ΒΙΟΤ
0,00%
0.398
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
+0,89%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,82%
1.81
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,70%
14.34
ΔΑΑ
-1,03%
8.61
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,08%
11.93
ΔΟΜΙΚ
-2,62%
4.46
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,78%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,20%
1.69
ΕΕΕ
-1,96%
28.51
ΕΚΤΕΡ
+1,25%
4.04
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,28%
2.37
ΕΛΛ
+1,05%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,37%
2.675
ΕΛΠΕ
-2,26%
8.22
ΕΛΣΤΡ
+1,55%
2.62
ΕΛΤΟΝ
+1,02%
1.98
ΕΛΧΑ
-1,55%
2.225
ΕΝΤΕΡ
+1,90%
7.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
+0,59%
10.24
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.145
ΕΤΕ
-0,47%
7.21
ΕΥΑΠΣ
+0,60%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+2,54%
5.66
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
1.9105
ΕΧΑΕ
+1,82%
5.59
ΙΑΤΡ
0,00%
1.8
ΙΚΤΙΝ
-2,08%
0.517
ΙΛΥΔΑ
+0,37%
1.345
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-1,28%
1.234
ΙΝΤΕΚ
-0,77%
6.43
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+1,01%
4.02
ΚΑΜΠ
-4,22%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
-2,44%
1.6
ΚΟΡΔΕ
+3,33%
0.62
ΚΟΥΑΛ
+4,34%
0.866
ΚΟΥΕΣ
+1,25%
5.68
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+0,42%
1.205
ΛΑΒΙ
+2,17%
0.94
ΛΑΜΔΑ
+0,96%
6.825
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.318
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+0,49%
4.1
ΜΕΝΤΙ
+0,98%
3.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-1,36%
4.34
ΜΙΝ
+1,45%
0.7
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,27%
27
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.6
ΜΟΤΟ
+0,34%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-1,76%
0.835
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
-9,56%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+0,89%
36.32
ΝΑΚΑΣ
-2,78%
2.8
ΝΑΥΠ
+0,89%
1.13
ΞΥΛΚ
-0,26%
0.385
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
-0,19%
25.8
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.81
ΟΠΑΠ
+1,36%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.905
ΟΤΕ
-1,86%
13.7
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
13.58
ΠΑΙΡ
-0,76%
1.31
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-2,06%
3.986
ΠΕΤΡΟ
-0,20%
9.78
ΠΛΑΘ
-0,36%
4.175
ΠΛΑΚΡ
-1,90%
15.5
ΠΡΔ
+3,66%
0.34
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+4,07%
4.35
ΡΕΒΟΙΛ
+0,86%
1.76
ΣΑΡ
+3,38%
9.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,40%
0.053
ΣΕΝΤΡ
+3,17%
0.39
ΣΙΔΜΑ
+7,31%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+2,14%
7.64
ΣΠΙ
+1,56%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-0,54%
16.5
ΤΖΚΑ
+0,59%
1.71
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,47%
1.688
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.404
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,60%
0.336
ΦΡΛΚ
+0,70%
4.29
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Πρόκριμα για το Ηράκλειο η μεγάλη προσφορά Grimaldi στην Ηγουμενίτσα

Η κατά κράτος επικράτηση του ιταλικού ομίλου Grimaldi, με προσφορά που ξεπέρασε τα 84 εκατ. ευρώ, στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) αποτελεί για πολλούς πρόκριμα για αντίστοιχη επιθετική κίνηση των Ιταλών στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης. Ταυτόχρονα ο όμιλος Grimaldi, μέσω της Ηγουμενίτσας, μπαίνει σφήνα στα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ο οποίος επίσης κατέθεσε προσφορά για το λιμάνι Ηγουμενίτσας που υπολειπόταν σημαντικά (κοντά στα 30 εκατομμύρια…) έναντι των Ιταλών. Η διοίκηση του ΟΛΘ ελπίζει πλέον σε επικράτηση στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι του Βόλου, διαδικασία που ξεκίνησε προ ημερών.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) ενδιαφέρονται, πάντως, και αμερικανικά συμφέροντα, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται η στρατηγική του ομίλου Σαββίδη που ελέγχει τον ΟΛΘ. Ο τελευταίος βλέπει την Ηγουμενίτσα να αποκτά έναν ισχυρό διαχειριστή, τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος ελέγχει σήμερα περίπου 15 λιμάνια σε ολόκληρη την Ευρώπη και επενδύει στρατηγικά στην Ελλάδα όπου ήδη έχει σημαντική παρουσία και μέσω των Μινωϊκών Γραμμών.

Στην αγορά μεταφορών, υποστηρίζουν πως οι Ιταλοί θα επενδύσουν στην ενίσχυση του ρόλου της Ηγουμενίτσας ως δυτικής πύλης της χώρας, με αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού που σύντομα θα ανήκει επίσης σε ιδιώτη διαχειριστή (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects). Στην περίπτωση που υπάρξει αντίστοιχα σοβαρός διαχειριστής και στο λιμάνι του Βόλου, τότε η Θεσσαλονίκη θα βρεθεί σε δύσκολη θέση λένε τα ίδια στελέχη.

Μετά τον διαγωνισμό για την Ηγουμενίτσα και την αρκετά υψηλή προσφορά του ομίλου Γκριμάλντι, ο οποίος ήδη χρησιμοποιεί το λιμάνι για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Ιταλία, όλοι περιμένουν πως θα κινηθεί για τη διεκδίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, που συμμετέχουν ηχηρά επιχειρηματικά ονόματα, έχει προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού, έχουν προκριθεί η Olete Limited, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A. – Μινωικές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, η κοινοπραξία Portek International Private Limited – GPH Cruise Port Finance LTD, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. – Attica Grοup, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Aviareps Ελλάς Α.Ε., η κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. – Goldenstep Shipping Limited, ο OΛΘ και η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. – JCC S.A.L.

Πριν από λίγες ημέρες, κατατέθηκαν και δύο δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης για τον οποίο υπάρχει ισχυρό αμερικανικό ενδιαφέρον. Δεσμευτικές προσφορές υπέβαλλαν η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς και η LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. (που ελέγχεται από την αμερικανική επενδυτική εταιρεία QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!