Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Κουμπαράς για νέα έργα μέσω ιδιωτικοποιήσεων

Μια πρόταση του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) προς την κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση νέων έργων βλέπουν με καλό μάτι στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η πρόταση, που είχε διατυπωθεί δημοσίως προ μηνών από τον πρόεδρο του ΣΤΕΑΤ και επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ Γιώργο Συριανό, προβλέπει τη δημιουργία ενός «κουμπαρά» στον οποίο θα συγκεντρώνεται ποσοστό των «υπερεσόδων» που έχει το ΤΑΙΠΕΔ από νέες συμβάσεις παραχώρησης υποδομών, όπως η Εγνατία Οδός και η Αττική Οδός.

Μόνο από τις δύο συγκεκριμένες συμβάσεις, χωρίς να υπολογίζονται μελλοντικές παραχωρήσεις, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συγκεντρώσει περισσότερα από 3,5 δισ. ευρώ. Τμήμα αυτών των εσόδων μπορούν να χρηματοδοτήσουν νέα έργα υποδομών στην Αττική (όπως η σήραγγα Ηλιούπολης που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης) και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Μπορούν επίσης να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση των λεγόμενων «πληρωμών διαθεσιμότητας» που θα πληρώνει το δημόσιο στους αναδόχους έργων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πλήθος έργων υποδομής προωθούνται αυτή την περίοδο με το συγκεκριμένο μοντέλο, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα κονδύλια για την καταβολή των πληρωμών διαθεσιμότητας.

Το επιχείρημα των ισχυρών κατασκευαστών και των άλλων υποστηρικτών αυτής της πρότασης είναι πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει «υπερέσοδα» λόγω της καλής πορείας της οικονομίας, που δεν είχαν υπολογιστεί όταν συμφωνήθηκε με τους δανειστές πως το σύνολο αυτών των εσόδων θα πήγαινε για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Συνεπώς, οι δανειστές πρέπει να είναι πιο ελαστικοί και να επιτρέψουν να διατεθεί για αναπτυξιακές επενδύσεις ένα τμήμα αυτών των εσόδων και να μην κατευθυνθεί στη «μαύρη τρύπα» του χρέους. Ούτως ή άλλως η συμφωνία της προηγούμενης κυβέρνησης με τους δανειστές ανέφερε πως ένα τμήμα από τα έσοδα αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας, που θα συγκέντρωνε το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) θα κατευθύνονταν για επενδύσεις.

Η αναζήτηση πρόσθετων πόρων είναι μονόδρομος για την κυβέρνηση, αφού στο Μέγαρο Μαξίμου (που δίνουν μάχη ώστε να μην αυξηθούν φέτος τα διόδια επειδή είναι προεκλογική χρονιά) επιδιώκουν να προχωρήσουν ως δημόσιο έργο τη σήραγγα Ηλιοπούλεως. Θα ήταν δύσκολο σε οποιαδήποτε κυβέρνηση να προχωρήσει ένα δεύτερο έργο με διόδια στο Λεκανοπέδιο όπου ήδη λειτουργεί η Αττική Οδός. Έτσι, η σύμβαση παραχώρησης και το μοντέλο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θεωρείται η τελευταία λύση για την υπόγεια οδική σύνδεση του Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Το έργο ανακοινώνεται επί δεκαετίες χωρίς να προχωρούν ούτε οι μελέτες. Μάλιστα την τελευταία 25ετία προκηρύχθηκαν και δύο διαγωνισμοί για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την παραλιακή (που ευτυχώς ακυρώθηκαν) χωρίς να υπάρχουν οι στοιχειώδεις μελέτες. Μέσα στις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και η Lamda Development προγραμματίζουν εκδήλωση για την ανακοίνωση της συμφωνίας με βάση την οποία η τελευταία θα χρηματοδοτήσει τις μελέτες τόσο για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως, όσο και για τη μετατροπή της Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρο (χωρίς φανάρια), κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού.

Χωρίς τα συγκεκριμένα έργα αναμένεται κυκλοφοριακό χάος στην περιοχή του Ελληνικού με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του επενδυτικού σχεδίου της Lamda Development που προβλέπει πως θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας, ξενοδοχειακά συγκροτήματα, κτίρια γραφείων, κ.α.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!