Γ.Δ.
1451.24 +0,17%
ACAG
-0,67%
5.95
CENER
-2,43%
9.22
CNLCAP
0,00%
7.55
DIMAND
-0,48%
8.22
NOVAL
+0,73%
2.77
OPTIMA
-0,50%
11.96
TITC
+0,16%
30.5
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.468
ΑΒΕ
0,00%
0.468
ΑΔΜΗΕ
+0,93%
2.16
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.735
ΑΛΜΥ
+0,36%
2.76
ΑΛΦΑ
+1,22%
1.618
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,86%
11.68
ΑΣΚΟ
-1,87%
2.62
ΑΣΤΑΚ
-1,71%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.42
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,12%
6.26
ΒΙΟΚΑ
-1,58%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,75%
1.34
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
+0,83%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,67%
1.485
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,33%
16.72
ΔΑΑ
-0,54%
8.154
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
+0,09%
11.11
ΔΟΜΙΚ
+0,91%
4.42
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.337
ΕΒΡΟΦ
-0,63%
1.57
ΕΕΕ
+1,52%
32.08
ΕΚΤΕΡ
+3,06%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,43%
2.36
ΕΛΛ
-1,43%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,21%
2.405
ΕΛΠΕ
+1,28%
8.325
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-2,71%
1.722
ΕΛΧΑ
+2,61%
1.89
ΕΝΤΕΡ
-0,38%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+4,55%
1.38
ΕΤΕ
-1,40%
8.176
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+1,22%
2.157
ΕΧΑΕ
+1,71%
5.07
ΙΑΤΡ
+7,92%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-6,55%
0.371
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.695
ΙΝΚΑΤ
-1,17%
5.05
ΙΝΛΙΦ
-1,03%
4.8
ΙΝΛΟΤ
+0,53%
1.128
ΙΝΤΕΚ
+1,70%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,44%
4.6
ΙΝΤΕΤ
-1,21%
1.22
ΙΝΤΚΑ
-2,93%
3.48
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-3,52%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,53%
1.61
ΚΟΡΔΕ
-1,56%
0.506
ΚΟΥΑΛ
+12,28%
1.28
ΚΟΥΕΣ
+2,27%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.22
ΛΑΒΙ
-1,31%
0.907
ΛΑΜΔΑ
-0,30%
6.65
ΛΑΜΨΑ
+1,10%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
0,00%
0.308
ΛΕΒΠ
0,00%
0.29
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,74%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-0,64%
0.928
ΜΕΒΑ
-2,76%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,03%
2.88
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,66%
3.785
ΜΙΝ
-1,20%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,55%
25.36
ΜΟΝΤΑ
-1,69%
3.49
ΜΟΤΟ
+2,13%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-2,01%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.38
ΜΠΡΙΚ
-4,57%
1.88
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
36.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.98
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
-0,46%
21.6
ΟΛΠ
-0,19%
25.6
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.56
ΟΠΑΠ
-0,07%
14.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,54%
0.93
ΟΤΕ
-0,07%
13.72
ΟΤΟΕΛ
+0,35%
11.6
ΠΑΙΡ
-1,80%
1.09
ΠΑΠ
-1,20%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,06%
3.82
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15
ΠΡΔ
+9,57%
0.252
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,47%
4.82
ΡΕΒΟΙΛ
-0,60%
1.66
ΣΑΡ
-0,72%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,40%
0.352
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.84
ΣΠΕΙΣ
-0,29%
6.8
ΣΠΙ
+2,06%
0.694
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,91%
18.92
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.704
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,84%
0.24
ΦΡΛΚ
-0,87%
3.995
ΧΑΙΔΕ
+0,77%
0.655

Σούπερ μάρκετ: Ανατιμήσεις 10% με αύξηση ζήτησης στα private label

Διατηρείται διψήφια η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ, φτάνοντας το 10% στο α’ τρίμηνο, και ενισχύεται περαιτέρω το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αγγίζοντας το 18%, ενώ οι πωλήσεις της αγοράς αυξήθηκαν κατά 8,6% στο ίδιο διάστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI Ελλάς), αν και η αύξηση τιμών δεν είναι ενδεικτική ανατιμήσεων που έγιναν στο α’ τρίμηνο, γίνεται ξεκάθαρο ότι οι αυξήσεις τιμών είναι αυτές που τροφοδοτούν την ανάπτυξη της αγοράς. Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η σύγκριση γίνεται με ένα διάστημα που δεν είχαν μετακυλισθεί σε μεγάλο εύρος οι ανατιμήσεις, οι οποίες μεταφέρονταν κατά κύματα στο ράφι την περσινή χρονιά.

Η ανάλυση της Circana δείχνει αύξηση της τιμής ανά προϊόν της τάξης του 10%, με την αξία να ενισχύεται κατά 8,5% και τον όγκο να υποχωρεί 1,3% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2022. Παρατηρώντας τις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων του σούπερ μάρκετ, τρόφιμα, προϊόντα περιποίησης και σπιτιού, διαπιστώνουμε αύξηση τιμής ανά μονάδα προϊόντος της τάξης του 9,2%, 10,1% και 14,5% αντίστοιχα.

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl) συνεχίστηκε με μεγαλύτερη ένταση η άνοδος που καταγράφηκε το 2022 (16,4%), με αύξηση 19% στο α’ τρίμηνο του 2023. Το μερίδιο της κατηγορίας φτάνει πλέον το 17,7% και προσεγγίζει τα επίπεδα που γνώρισε στα μέσα της κρίσης της περασμένης δεκαετίας 2014-2015 (19%-18%).

Στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), η αύξηση πωλήσεων 8,6% που σημειώνεται στο α’ τρίμηνο του 2023 προήλθε από την αύξηση των πωλήσεων τυποποιημένων προϊόντων (fixed barcode) κατά 8,5% και την αύξηση κατά 8,8% των χύμα (με το ζύγι). Το μερίδιο των τυποποιημένων προϊόντων ανήλθε σε 76,1% και των χύμα σε 23,9%. Η αξία της αγοράς υπολογίζεται σε 2,228 δισ. ευρώ από 2,051 δισ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2022.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ειδικά τον Μάρτιο ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς αποκλιμακώθηκε από το 17% του Φεβρουαρίου και ανήλθε σε 3,5%.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε σε 6,2%, προερχόμενη τόσο από τις επιδόσεις τυποποιημένων προϊόντων, που σημείωσαν άνοδο 5,8%, όσο και των χύμα, με αύξηση 7,5%. Η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο τέλος της χρονιάς σε 8,56 δισ. ευρώ από 8,059 δισ. ευρώ το 2021 και 7,999 δισ. ευρώ το 2020.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!