Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Σούπερ μάρκετ: Ανατιμήσεις 10% με αύξηση ζήτησης στα private label

Διατηρείται διψήφια η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ, φτάνοντας το 10% στο α’ τρίμηνο, και ενισχύεται περαιτέρω το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αγγίζοντας το 18%, ενώ οι πωλήσεις της αγοράς αυξήθηκαν κατά 8,6% στο ίδιο διάστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI Ελλάς), αν και η αύξηση τιμών δεν είναι ενδεικτική ανατιμήσεων που έγιναν στο α’ τρίμηνο, γίνεται ξεκάθαρο ότι οι αυξήσεις τιμών είναι αυτές που τροφοδοτούν την ανάπτυξη της αγοράς. Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η σύγκριση γίνεται με ένα διάστημα που δεν είχαν μετακυλισθεί σε μεγάλο εύρος οι ανατιμήσεις, οι οποίες μεταφέρονταν κατά κύματα στο ράφι την περσινή χρονιά.

Η ανάλυση της Circana δείχνει αύξηση της τιμής ανά προϊόν της τάξης του 10%, με την αξία να ενισχύεται κατά 8,5% και τον όγκο να υποχωρεί 1,3% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2022. Παρατηρώντας τις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων του σούπερ μάρκετ, τρόφιμα, προϊόντα περιποίησης και σπιτιού, διαπιστώνουμε αύξηση τιμής ανά μονάδα προϊόντος της τάξης του 9,2%, 10,1% και 14,5% αντίστοιχα.

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl) συνεχίστηκε με μεγαλύτερη ένταση η άνοδος που καταγράφηκε το 2022 (16,4%), με αύξηση 19% στο α’ τρίμηνο του 2023. Το μερίδιο της κατηγορίας φτάνει πλέον το 17,7% και προσεγγίζει τα επίπεδα που γνώρισε στα μέσα της κρίσης της περασμένης δεκαετίας 2014-2015 (19%-18%).

Στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), η αύξηση πωλήσεων 8,6% που σημειώνεται στο α’ τρίμηνο του 2023 προήλθε από την αύξηση των πωλήσεων τυποποιημένων προϊόντων (fixed barcode) κατά 8,5% και την αύξηση κατά 8,8% των χύμα (με το ζύγι). Το μερίδιο των τυποποιημένων προϊόντων ανήλθε σε 76,1% και των χύμα σε 23,9%. Η αξία της αγοράς υπολογίζεται σε 2,228 δισ. ευρώ από 2,051 δισ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2022.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ειδικά τον Μάρτιο ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς αποκλιμακώθηκε από το 17% του Φεβρουαρίου και ανήλθε σε 3,5%.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε σε 6,2%, προερχόμενη τόσο από τις επιδόσεις τυποποιημένων προϊόντων, που σημείωσαν άνοδο 5,8%, όσο και των χύμα, με αύξηση 7,5%. Η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο τέλος της χρονιάς σε 8,56 δισ. ευρώ από 8,059 δισ. ευρώ το 2021 και 7,999 δισ. ευρώ το 2020.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!