Γ.Δ.
1449.35 -0,42%
ACAG
-0,15%
6.59
CENER
0,00%
7.85
CNLCAP
-0,63%
7.9
DIMAND
0,00%
9.55
OPTIMA
-0,38%
10.6
TITC
0,00%
29.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,40%
1.498
ΑΒΕ
-0,62%
0.479
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,16%
0.905
ΑΛΜΥ
+0,69%
2.9
ΑΛΦΑ
-1,30%
1.599
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-0,16%
12.34
ΑΣΚΟ
+2,66%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,19%
1.25
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,83%
16.64
ΔΑΑ
+0,36%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,79%
11.25
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,79%
0.369
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.69
ΕΕΕ
+1,06%
30.4
ΕΚΤΕΡ
-0,90%
4.41
ΕΛΒΕ
+3,24%
5.1
ΕΛΙΝ
-1,60%
2.46
ΕΛΛ
-0,35%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,39%
2.595
ΕΛΠΕ
+0,61%
8.285
ΕΛΣΤΡ
-2,86%
2.38
ΕΛΤΟΝ
-1,44%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,62%
1.938
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,17%
1.35
ΕΤΕ
-1,28%
7.572
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,40%
2.018
ΕΧΑΕ
-0,77%
5.13
ΙΑΤΡ
+1,20%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+1,50%
1.695
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.34
ΙΝΛΙΦ
+1,59%
5.12
ΙΝΛΟΤ
-0,87%
1.146
ΙΝΤΕΚ
-0,63%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,46%
4.36
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.27
ΙΝΤΚΑ
-0,40%
3.705
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.555
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,98%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.56
ΚΟΥΑΛ
-4,49%
1.318
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,35%
10.9
ΚΤΗΛΑ
+4,44%
1.88
ΚΥΡΙΟ
+1,40%
1.45
ΛΑΒΙ
-2,11%
0.836
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.87
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
-1,72%
4
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-2,46%
3.97
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,07%
27.18
ΜΟΝΤΑ
+5,26%
3.4
ΜΟΤΟ
-1,48%
3.005
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
28.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.35
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,05%
38.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
0,00%
1.03
ΞΥΛΚ
+1,06%
0.286
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.336
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
-0,35%
2.84
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
-0,07%
14.4
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.84
ΠΑΙΡ
-5,00%
1.14
ΠΑΠ
-0,38%
2.64
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.812
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,88%
4.035
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,43%
4.62
ΡΕΒΟΙΛ
+1,55%
1.635
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.38
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.72
ΣΠΙ
+1,95%
0.732
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,27%
18.32
ΤΖΚΑ
+4,08%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,47%
1.726
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,23%
0.35
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
-0,61%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Εκπτώσεις: Αισιοδοξία εμπόρων για μεγαλύτερη κατανάλωση

Υπερεπάρκεια προϊόντων, μεγάλες εκπτώσεις, πολύ καλές τιμές και έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον συνθέτουν την εικόνα της πρώτης εβδομάδας των θερινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν την Δευτέρα 10 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως και την Τετάρτη 31 Αυγούστου. Σημειώνεται ότι τα εμπορικά καταστήματα, βάσει νόμου, μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την ερχόμενη Κυριακή 16 Ιουλίου.

Ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας βρέθηκε δίπλα σε εμπόρους και εργαζόμενους κατά την επίσημη έναρξη της περιόδου, επισκέφθηκε μικρά και μεγάλα καταστήματα της Αθήνας και διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο διασφαλίζει με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ότι θα υπάρχουν δίκαιες εκπτώσεις για τους καταναλωτές.

«Θέλουμε να αποτρέψουμε φαινόμενα των παραπλανητικών εκπτώσεων και θέλω να διαβεβαιώσω τους καταναλωτές ότι ο κρατικός μηχανισμός θα κάνει ό,τι χρειάζεται για την προστασία τους από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές» ανέφερε σε δηλώσεις του ο υπουργός. «Το προηγούμενο διάστημα, με έναν νέο μηχανισμό, έχουμε συλλέξει ως υπουργείο τιμές προϊόντων από εκατοντάδες καταστήματα και αλυσίδες καταστημάτων. Αυτές οι τιμές θα συγκριθούν με τις τιμές στα καταστήματα από σήμερα και μετά και στις περιπτώσεις που θα διαπιστωθεί ότι υπάρχουν πλασματικές ή εικονικές εκπτώσεις, θα επιβληθούν πολύ αυστηρά πρόστιμα. Συνεπώς, οι έλεγχοι στην αγορά, πέρα από τα επιτόπια κλιμάκια των ελεγκτών, γίνονται και με ηλεκτρονικά μέσα κι έτσι αναπτύσσουμε ένα πλήρες σύστημα ελέγχων» υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας.

Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος παρά τον καύσωνα

Ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, παρά τον καύσωνα που λειτουργεί αποτρεπτικά στην επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα καταστήματα εμπορικών δρόμων, διατηρεί ακέραια την αισιοδοξία του και τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις εκπτώσεις, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.

Όπως αναφέρει ο ίδιος, «η αύξηση του στόχου για τζίρο στα 7 δις το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου στηρίζεται και στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση». Το επιθυμητό είναι όλοι οι καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις συμφέρουσες τιμές για τις αγορές τους και οι επιχειρήσεις λιανικής να ρευστοποιήσουν το εποχικό εμπόρευμά τους. Το λιανικό εμπόριο για μια ακόμη φορά θα «βάλει πλάτη» για να ξεπεραστούν τα εμπόδια του επίμονου πληθωρισμού, αλλά και του προσωρινού καύσωνα.

«Υπάρχει αισιοδοξία» σημειώνει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος GRECA. «Περιμένουμε να επιβεβαιωθούν οι ελπίδες που έχει εναποθέσει ο εμπορικός κόσμος στην θερινή εκπτωτική περίοδο. Πέρυσι το δίμηνο των εκπτώσεων Ιουλίου-Αυγούστου ο τζίρος άγγιξε τα 6 δισ. ευρώ. Εφέτος ελπίζουμε σε τζίρο 7 δισ. ευρώ για το ίδιο χρονικό διάστημα. Ευελπιστούμε να πετύχουμε τον στόχο με τη βοήθεια και του ποιοτικού τουριστικού ρεύματος που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις» επισημαίνει ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, οι καταναλωτές έχουν διάθεση να κάνουν τις αγορές τους εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές παρά το γεγονός ότι το διαθέσιμο εισόδημά τους είναι πιεσμένο. «Δυστυχώς το εισόδημα των Ελλήνων καταναλώνεται κυρίως στα σούπερ μάρκετ για την αγορά βασικών προϊόντων διατροφής, οι ανατιμήσεις των οποίων συνεχίζονται. Είναι αξιοσημείωτο ότι ενώ ο πληθωρισμός τον Ιούνιο διαμορφώθηκε στο 1,8% από 2,8% τον Μάιο, στα είδη διατροφής κατέγραψε τον Ιούνιο αύξηση 12,2% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2022. Πρόκειται για αδικαιολόγητες αυξήσεις που πιέζουν περαιτέρω τον καταναλωτή» αναφέρει ο κ. Σαββίδης.

Προσθέτει επίσης ότι από την αρχή του έτους το εμπόριο σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών του κατά 2%, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν ανέβασε τις τιμές στα προϊόντα. Αντιθέτως, τις συγκράτησε ή και τις μείωσε. «Δεν συνέβη όμως το ίδιο με τον τζίρο των σούπερ μάρκετ ο οποίος αυξήθηκε. Τα σούπερ μάρκετ έχουν μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τους καθώς έχουν μετακυλίσει όλο το κομμάτι του πληθωρισμού το οποίο κατά 45% είναι επιχειρηματικό κέρδος και όχι πληθωριστική πίεση, σύμφωνα και με τα συμπεράσματα έρευνας του ΔΝΤ» τονίζει ο αντιπρόεδρος του ΕΣΑ.

Εντείνονται οι έλεγχοι για την προστασία των καταναλωτών

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ΕΣΑ, οι εμπορικές επιχειρήσεις καλούνται να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή καθώς σύμφωνα με την παράγραφο 2α άρθρου 15 ν. 4177/2013, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 5039/2023, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Επίσης, πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.

Ο κ. Σαββίδης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ παραδέχεται ότι «ο τελευταίος νόμος περί εκπτώσεων είναι πολύ αυστηρός». Ωστόσο σημειώνει ότι «από την έρευνα που έκανε ο ΕΣΑ δεν διαπιστώνονται παρατυπίες». Στο πλαίσιο αυτό, χαρακτηρίζει πολύ θετικό το γεγονός ότι ο καταναλωτής πλέον είναι πολύ ενημερωμένος και πριν ολοκληρώσει μία αγορά διερευνά πολύ προσεκτικά τόσο στα ηλεκτρονικά όσο και στα φυσικά καταστήματα και είναι ενήμερος για το επίπεδο των τιμών των προϊόντων που αναζητά. «Τα τελευταία χρόνια με την επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν περιοριστεί, αν όχι μηδενιστεί, αυτά τα φαινόμενα, διότι υπάρχει σωστή ενημέρωση από την πλευρά των καταναλωτών» υπογραμμίζει.

Μάλιστα, ως αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) τονίζει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να κινείται παράλληλα με το φυσικό εμπόριο. «Το 85% των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι προέκταση αναλογικών καταστημάτων και η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων αυτών κινούνται με ενιαία τιμή (ηλεκτρονικά και αναλογικά)» αναφέρει και συμπληρώνει: «Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς έδαφος και ενδυναμώνεται. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εισέρχονται στο κανάλι αυτό και όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τις ηλεκτρονικές πωλήσεις».

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Σε ό,τι αφορά στους καταναλωτές, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Υπενθυμίζεται ότι, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν. Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Επίσης, κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Τα καταστήματα Stock ή Outlet υποχρεούνται να αναγράφουν την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Εάν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!