Το φθινόπωρο προκηρύσσονται με ΣΔΙΤ οι δύο κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού

Η αναβάθμιση των αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης θα γίνει με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, χωρίς διόδια.

Πηγή: EUROKINISSI

Μέσα στο καλοκαίρι θα εγκριθούν από τη διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Εδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης με στόχο να προκηρυχθούν το φθινόπωρο. Τα δύο έργα παρουσιάστηκαν το Σάββατο από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος εξήγησε πως οι χρήστες των δύο οδικών αξόνων δεν θα καταβάλλουν διόδια.

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χιλιομέτρων, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χιλιομέτρων από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας.

Συγκεκριμένα προβλέπεται η κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χιλιομέτρων και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών. Στο τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα προβλέπεται κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.

Το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων.

Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιομέτρων και κατασκευή περίπου 29,5 χιλιομέτρων νέων τμημάτων. Τα 16,5 χιλιόμετρα της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χιλιόμετρα αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας. Το έργο περιλαμβάνει επίσης σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στα δύο νέα έργα δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ. Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, «ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια. Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλά στάνταρντς λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο». Ο υπουργός είπε πως στην πράξη ΣΔΙΤ «σημαίνει ότι το δημόσιο ενώνει δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, για καλύτερα αποτελέσματα. ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το έργο θα γίνει στην ώρα του και με το μικρότερο δυνατό κόστος για την τσέπη του φορολογούμενου».

Με τα δύο έργα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη. Πόσο διευκολύνεται η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μας. Πόσο διευκολύνει για παράδειγμα ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την ΑνατολικήΩΜακεδονία» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

«Τα έργα τα οποία παρουσιάζουμε σήμερα, έχουν κεντρική θέση στο σχεδιασμό μας, για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας» είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης. «Πρόκειται για δύο έργα με ισχυρό αποτύπωμα στις μεταφορές, τον τουρισμό και την οικονομία της ευρύτερης περιοχής, ιδίως μάλιστα στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον».

ΟΛΘ
0.00%
33.50
ΑΣΤΑΚ
6.10%
7.30
ΞΥΛΠ
12.72%
0.39
ΜΠΕΛΑ
-1.08%
27.50
ΟΛΥΜΠ
-0.45%
2.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.85%
5.95
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.95%
6.38
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.31%
1.63
ΜΥΤΙΛ
0.77%
41.92
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.78
ΚΡΙ
1.05%
15.40
ΡΕΒΟΙΛ
0.92%
1.64
ΠΛΑΘ
1.19%
3.83
ΑΤΤ
2.31%
0.75
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
2.99%
6.90
ΒΙΟΚΑ
0.64%
1.58
ΔΟΜΙΚ
0.85%
2.37
ΑΚΡΙΤ
-2.69%
0.98
AEM
1.08%
4.13
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.77
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
1.37%
8.86
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
1.70%
2.03
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
0.91%
1.66
ΕΚΤΕΡ
7.07%
2.05
OPTIMA
-0.75%
15.88
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
EVRR
-3.29%
0.19
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
3.99%
2.21
ΙΛΥΔΑ
14.66%
2.19
ΕΤΕ
2.22%
9.50
ΠΑΙΡ
3.41%
0.85
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.84%
1.20
ΙΝΛΟΤ
0.00%
1.04
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
1.32%
2.00
ΕΛΠΕ
0.46%
7.66
ΕΛΣΤΡ
0.00%
2.14
ΠΕΤΡΟ
0.92%
8.74
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.81
ΜΕΒΑ
2.68%
4.60
ΦΑΙΣ
0.12%
3.80
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.00%
18.28
ΑΤΕΚ
6.80%
1.10
ΕΛΙΝ
0.92%
2.19
ΝΑΥΠ
2.65%
0.70
ΣΑΡ
-1.78%
13.26
ΕΒΡΟΦ
0.00%
1.88
ΕΛΛ
1.09%
13.85
ΔΡΟΜΕ
-2.72%
0.29
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0.26%
3.88
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
BOCHGR
1.75%
5.80
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
2.31%
1.33
ΟΠΑΠ
0.66%
19.70
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.67%
1.21
ΒΙΟΣΚ
2.00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0.61%
0.33
ΜΠΡΙΚ
0.39%
2.57
ΑΛΜΥ
0.79%
5.12
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.76
ΑΒΕ
-0.46%
0.43
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
2.01%
5.57
ΙΝΛΙΦ
2.92%
4.93
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
-3.38%
1.86
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.64%
6.32
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.24
ΑΤΤΙΚΑ
-0.92%
2.15
ΞΥΛΚ
1.65%
0.25
ΛΑΒΙ
3.14%
0.82
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
1.23%
11.48
ΣΙΔΜΑ
0.71%
1.42
ΑΣΚΟ
0.00%
3.45
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
0.00%
2.40
ΦΡΛΚ
1.00%
4.03
ΕΥΑΠΣ
0.00%
3.30
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
1.14%
5.32
DIMAND
-0.47%
8.40
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
-9.86%
1.28
ΔΑΑ
0.60%
9.20
ΜΙΓ
2.67%
3.08
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
-4.76%
2.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
2.13%
13.45
ΙΝΤΚΑ
1.30%
3.11
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
0.36%
5.55
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
2.00%
3.57
TITC
0.12%
40.80
ΕΣΥΜΒ
2.12%
1.15
ACAG
0.68%
5.92
ΣΠΕΙΣ
-0.34%
5.78
ΑΡΑΙΓ
1.19%
11.94
ΚΑΡΕΛ
0.00%
314.00
ΑΔΜΗΕ
0.69%
2.90
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΟΤΕ
1.02%
16.89
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
1.83%
5.55
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
2.50%
2.54
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
0.51%
4.97
ΜΟΤΟ
0.00%
2.73
ΕΕΕ
0.00%
45.18
EVR
3.00%
1.55
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.09%
21.32
ΜΙΝ
-2.13%
0.46
ΠΑΠ
0.00%
2.50
ΛΑΜΔΑ
1.36%
6.71
ΟΛΠ
0.25%
39.60
ΚΟΡΔΕ
-1.44%
0.41
ΚΟΥΑΛ
0.90%
1.12
ΠΕΙΡ
3.77%
5.09