Γ.Δ.
1422.75 -0,14%
ACAG
0,00%
6
CENER
+2,78%
7.39
CNLCAP
-2,55%
7.65
DIMAND
+1,11%
10.05
OPTIMA
+0,93%
7.6
TITC
+0,95%
26.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7.6
ΑΒΑΞ
-0,12%
1.672
ΑΒΕ
-1,57%
0.5
ΑΔΜΗΕ
+2,19%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,98%
1.03
ΑΛΜΥ
-0,37%
2.71
ΑΛΦΑ
-0,89%
1.7215
ΑΝΔΡΟ
+0,86%
7.04
ΑΡΑΙΓ
+1,27%
12.74
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+1,75%
11.65
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.15
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,17%
6.07
ΒΙΟΚΑ
-0,36%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+2,02%
1.265
ΒΙΟΤ
0,00%
0.398
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
+0,89%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,82%
1.81
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,70%
14.34
ΔΑΑ
-1,03%
8.61
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,08%
11.93
ΔΟΜΙΚ
-2,62%
4.46
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,78%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,20%
1.69
ΕΕΕ
-1,96%
28.51
ΕΚΤΕΡ
+1,25%
4.04
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,28%
2.37
ΕΛΛ
+1,05%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,37%
2.675
ΕΛΠΕ
-2,26%
8.22
ΕΛΣΤΡ
+1,55%
2.62
ΕΛΤΟΝ
+1,02%
1.98
ΕΛΧΑ
-1,55%
2.225
ΕΝΤΕΡ
+1,90%
7.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
+0,59%
10.24
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.145
ΕΤΕ
-0,47%
7.21
ΕΥΑΠΣ
+0,60%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+2,54%
5.66
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
1.9105
ΕΧΑΕ
+1,82%
5.59
ΙΑΤΡ
0,00%
1.8
ΙΚΤΙΝ
-2,08%
0.517
ΙΛΥΔΑ
+0,37%
1.345
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-1,28%
1.234
ΙΝΤΕΚ
-0,77%
6.43
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+1,01%
4.02
ΚΑΜΠ
-4,22%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
-2,44%
1.6
ΚΟΡΔΕ
+3,33%
0.62
ΚΟΥΑΛ
+4,34%
0.866
ΚΟΥΕΣ
+1,25%
5.68
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+0,42%
1.205
ΛΑΒΙ
+2,17%
0.94
ΛΑΜΔΑ
+0,96%
6.825
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.318
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+0,49%
4.1
ΜΕΝΤΙ
+0,98%
3.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-1,36%
4.34
ΜΙΝ
+1,45%
0.7
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,27%
27
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.6
ΜΟΤΟ
+0,34%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-1,76%
0.835
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
-9,56%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+0,89%
36.32
ΝΑΚΑΣ
-2,78%
2.8
ΝΑΥΠ
+0,89%
1.13
ΞΥΛΚ
-0,26%
0.385
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
-0,19%
25.8
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.81
ΟΠΑΠ
+1,36%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.905
ΟΤΕ
-1,86%
13.7
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
13.58
ΠΑΙΡ
-0,76%
1.31
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-2,06%
3.986
ΠΕΤΡΟ
-0,20%
9.78
ΠΛΑΘ
-0,36%
4.175
ΠΛΑΚΡ
-1,90%
15.5
ΠΡΔ
+3,66%
0.34
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+4,07%
4.35
ΡΕΒΟΙΛ
+0,86%
1.76
ΣΑΡ
+3,38%
9.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,40%
0.053
ΣΕΝΤΡ
+3,17%
0.39
ΣΙΔΜΑ
+7,31%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+2,14%
7.64
ΣΠΙ
+1,56%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-0,54%
16.5
ΤΖΚΑ
+0,59%
1.71
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,47%
1.688
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.404
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,60%
0.336
ΦΡΛΚ
+0,70%
4.29
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Η ενεργειακή κρίση και η πρόκληση των ηλεκτρικών ΙΧ

Η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης γίνεται όλο και πιο δύσκολος στόχος για τον μέσο καταναλωτή με περιβαλλοντικές ανησυχίες και η ηλεκτροκίνηση κινδυνεύει να εξελιχθεί σε ανέφικτο στόχο, τουλάχιστον, βραχυπρόθεσμα. Ο υψηλός πληθωρισμός επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε κατηγορία πρώτων υλών, εξαρτημάτων και τελικών προϊόντων, με αποτέλεσμα οι εταιρείες που έχουν αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην ηλεκτροκίνηση να έχουν αυξήσει τις τιμές.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει το Bloomberg για τις ΗΠΑ, με την τιμή της πιο οικονομικής έκδοσης του Model 3 της Tesla να ξεκινά από τα 47.000 δολάρια μετά τις αυξήσεις που έλαβαν χώρα μόλις αυτόν τον μήνα. Η τιμή του Lyriq της Cadillac ξεκινά από τα 60.000 δολάρια.

Σύμφωνα με πηγές του αμερικανικού πρακτορείου, ο μέσος όρος μιας μηνιαίας δόσης για ένα αυτοκίνητο, όχι απαραιτήτως ηλεκτροκίνητο ή πολυτελείας, κινείται στα 691 δολάρια το μήνα. Τυπικά ένας καταναλωτής θα πρέπει να διαθέτει το 10% του μηνιαίου μισθού του για την αποπληρωμή ενός αυτοκινήτου, σύμφωνα με την NerdWallet.com. Σε αυτήν την περίπτωση, το μηνιαίο εισόδημα θα πρέπει να κινείται στα 7.000 δολάρια και άρα το ετήσιο ακαθάριστο στα 110.000 δολάρια. Όμως, ο μέσος όρος των εισοδημάτων για τα αμερικανικά νοικοκυριά κινείται στα 65.000 δολάρια.

Μόνον το ένα τρίτο των Αμερικανών κερδίζει πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως, και το 15% κερδίζει έως και 150.000 δολάρια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα νοικοκυριό μπορεί να αγοράσει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Για να καταφέρει ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να αποκτήσουν δυο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τότε δυο άτομα θα πρέπει να κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως.

Την ίδια ώρα, ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών αντιμετωπίζει προβλήματα και από την πλευρά της προσφοράς λόγω της ανεπάρκειας των τσιπ. Εκεί αποδίδεται η μείωση των πωλήσεων κατά 22% στην Ευρώπη μόνον κατά τη διάρκεια του περασμένου Δεκεμβρίου. Ήταν μια πτώση που καταγράφηκε επί έκτο διαδοχικό μήνα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ετήσια υποχώρηση των πωλήσεων κατά 1,5% το 2021. Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις της αγοράς από το 1999, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ξεκίνησε να καταγράφει την πορεία της αγοράς. Φέτος τον Φεβρουάριο, μάλιστα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 6,7% στην Ε.Ε σε λιγότερο από 720.000 καθώς και οι καταναλωτές γίνονται επιφυλακτικοί λόγω του πολέμου που έχει κηρύξει η Ρωσία στην Ουκρανία. «Η ζήτηση είχε αρχίσει ήδη να γίνεται υποτονική πριν την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία, αλλά τώρα ο πόλεμος έχει οδηγήσει στο κλείσιμο εργοστασιακών μονάδων», σχολιάζει ο Μάικλ Ντιν, αναλυτής του Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!