Γ.Δ.
1218.65 -0,52%
ACAG
+0,72%
13.9
CENER
+0,35%
5.69
CNLCAP
0,00%
7.45
DIMAND
0,00%
12.95
TITC
+0,73%
16.6
ΑΑΑΚ
0,00%
9.15
ΑΒΑΞ
+6,55%
1.138
ΑΒΕ
-1,85%
0.532
ΑΔΜΗΕ
-1,13%
1.92
ΑΚΡΙΤ
-15,00%
0.476
ΑΛΜΥ
+1,36%
2.24
ΑΛΦΑ
-1,42%
1.3855
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.98
ΑΝΕΚ
+1,90%
0.214
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
-17,76%
0.25
ΑΡΑΙΓ
+1,32%
9.99
ΑΣΚΟ
0,00%
2.39
ΑΣΤΑΚ
-1,56%
7.58
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
+1,65%
6.15
ΑΤΤ
+0,32%
12.7
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,22%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟΣΚ
+0,28%
0.718
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
-3,45%
0.168
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,39%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,46%
13.54
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
-0,75%
9.905
ΔΟΜΙΚ
-0,75%
0.794
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.339
ΕΒΡΟΦ
-0,57%
0.87
ΕΕΕ
-1,25%
27.65
ΕΚΤΕΡ
+2,78%
1.665
ΕΛΒΕ
+0,82%
4.94
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,33%
0.456
ΕΛΙΝ
-0,44%
2.26
ΕΛΛ
-0,92%
16.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.29
ΕΛΠΕ
+0,63%
7.99
ΕΛΣΤΡ
-0,72%
2.75
ΕΛΤΟΝ
+0,74%
2.72
ΕΛΧΑ
-1,52%
1.81
ΕΝΤΕΡ
+3,48%
5.06
ΕΠΙΛΚ
+0,63%
0.16
ΕΠΣΙΛ
+1,38%
8.06
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.67
ΕΤΕ
-3,17%
5.8
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.44
ΕΥΔΑΠ
-3,97%
6.53
ΕΥΡΩΒ
-1,88%
1.46
ΕΧΑΕ
-4,10%
4.91
ΙΑΤΡ
+1,37%
1.48
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.554
ΙΛΥΔΑ
-2,27%
1.29
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.856
ΙΝΛΙΦ
+0,82%
3.71
ΙΝΛΟΤ
+4,92%
0.64
ΙΝΤΕΚ
+0,50%
5.02
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,56%
6.5
ΙΝΤΕΤ
-2,67%
1.095
ΙΝΤΚΑ
-0,21%
1.922
ΚΑΜΠ
-0,80%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+3,03%
340
ΚΕΚΡ
+16,13%
1.26
ΚΕΠΕΝ
-1,80%
2.18
ΚΛΜ
+0,20%
0.984
ΚΟΡΔΕ
-1,92%
0.612
ΚΟΥΑΛ
+1,13%
0.714
ΚΟΥΕΣ
+1,21%
5.87
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,23%
8.06
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+1,20%
1.01
ΛΑΒΙ
+4,80%
0.48
ΛΑΜΔΑ
-1,16%
6.38
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
+5,17%
0.915
ΛΕΒΚ
0,00%
0.264
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-3,00%
0.97
ΛΟΥΛΗ
+2,62%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
+1,09%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-0,83%
3.6
ΜΕΡΚΟ
+2,42%
33.8
ΜΙΓ
+3,67%
5.08
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,29%
24.12
ΜΟΝΤΑ
+0,72%
0.7
ΜΟΤΟ
+4,29%
3.65
ΜΟΥΖΚ
-1,40%
0.705
ΜΠΕΛΑ
-2,25%
21.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.42
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
+1,45%
29.48
ΝΑΚΑΣ
-6,25%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
1
ΞΥΛΚ
+1,41%
0.288
ΞΥΛΠ
0,00%
0.362
ΟΛΘ
0,00%
24.3
ΟΛΠ
-0,74%
20
ΟΛΥΜΠ
+1,79%
2.27
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.98
ΟΤΕ
+0,85%
14.32
ΟΤΟΕΛ
+0,28%
14.38
ΠΑΙΡ
+1,89%
0.972
ΠΑΠ
-0,43%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,29%
2.76
ΠΕΤΡΟ
+1,69%
8.44
ΠΛΑΘ
-2,36%
4.34
ΠΛΑΚΡ
+7,19%
17.9
ΠΡΔ
-7,55%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
+3,34%
1.3
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,90%
3.9
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.395
ΣΑΡ
-4,38%
7.42
ΣΑΡΑΝ
-9,81%
0.965
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,34%
0.294
ΣΙΔΜΑ
+0,75%
2.67
ΣΠΕΙΣ
+1,75%
6.96
ΣΠΙ
+1,59%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.165
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
20.14
ΤΖΚΑ
+0,77%
1.965
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
-4,53%
0.4
ΦΛΕΞΟ
+3,01%
8.55
ΦΡΙΓΟ
-5,66%
0.05
ΦΡΛΚ
-3,08%
4.4
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.515
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Η ενεργειακή κρίση και η πρόκληση των ηλεκτρικών ΙΧ

Η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης γίνεται όλο και πιο δύσκολος στόχος για τον μέσο καταναλωτή με περιβαλλοντικές ανησυχίες και η ηλεκτροκίνηση κινδυνεύει να εξελιχθεί σε ανέφικτο στόχο, τουλάχιστον, βραχυπρόθεσμα. Ο υψηλός πληθωρισμός επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε κατηγορία πρώτων υλών, εξαρτημάτων και τελικών προϊόντων, με αποτέλεσμα οι εταιρείες που έχουν αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην ηλεκτροκίνηση να έχουν αυξήσει τις τιμές.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει το Bloomberg για τις ΗΠΑ, με την τιμή της πιο οικονομικής έκδοσης του Model 3 της Tesla να ξεκινά από τα 47.000 δολάρια μετά τις αυξήσεις που έλαβαν χώρα μόλις αυτόν τον μήνα. Η τιμή του Lyriq της Cadillac ξεκινά από τα 60.000 δολάρια.

Σύμφωνα με πηγές του αμερικανικού πρακτορείου, ο μέσος όρος μιας μηνιαίας δόσης για ένα αυτοκίνητο, όχι απαραιτήτως ηλεκτροκίνητο ή πολυτελείας, κινείται στα 691 δολάρια το μήνα. Τυπικά ένας καταναλωτής θα πρέπει να διαθέτει το 10% του μηνιαίου μισθού του για την αποπληρωμή ενός αυτοκινήτου, σύμφωνα με την NerdWallet.com. Σε αυτήν την περίπτωση, το μηνιαίο εισόδημα θα πρέπει να κινείται στα 7.000 δολάρια και άρα το ετήσιο ακαθάριστο στα 110.000 δολάρια. Όμως, ο μέσος όρος των εισοδημάτων για τα αμερικανικά νοικοκυριά κινείται στα 65.000 δολάρια.

Μόνον το ένα τρίτο των Αμερικανών κερδίζει πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως, και το 15% κερδίζει έως και 150.000 δολάρια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα νοικοκυριό μπορεί να αγοράσει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Για να καταφέρει ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να αποκτήσουν δυο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τότε δυο άτομα θα πρέπει να κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως.

Την ίδια ώρα, ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών αντιμετωπίζει προβλήματα και από την πλευρά της προσφοράς λόγω της ανεπάρκειας των τσιπ. Εκεί αποδίδεται η μείωση των πωλήσεων κατά 22% στην Ευρώπη μόνον κατά τη διάρκεια του περασμένου Δεκεμβρίου. Ήταν μια πτώση που καταγράφηκε επί έκτο διαδοχικό μήνα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ετήσια υποχώρηση των πωλήσεων κατά 1,5% το 2021. Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις της αγοράς από το 1999, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ξεκίνησε να καταγράφει την πορεία της αγοράς. Φέτος τον Φεβρουάριο, μάλιστα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 6,7% στην Ε.Ε σε λιγότερο από 720.000 καθώς και οι καταναλωτές γίνονται επιφυλακτικοί λόγω του πολέμου που έχει κηρύξει η Ρωσία στην Ουκρανία. «Η ζήτηση είχε αρχίσει ήδη να γίνεται υποτονική πριν την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία, αλλά τώρα ο πόλεμος έχει οδηγήσει στο κλείσιμο εργοστασιακών μονάδων», σχολιάζει ο Μάικλ Ντιν, αναλυτής του Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!