Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Η ενεργειακή κρίση και η πρόκληση των ηλεκτρικών ΙΧ

Η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης γίνεται όλο και πιο δύσκολος στόχος για τον μέσο καταναλωτή με περιβαλλοντικές ανησυχίες και η ηλεκτροκίνηση κινδυνεύει να εξελιχθεί σε ανέφικτο στόχο, τουλάχιστον, βραχυπρόθεσμα. Ο υψηλός πληθωρισμός επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε κατηγορία πρώτων υλών, εξαρτημάτων και τελικών προϊόντων, με αποτέλεσμα οι εταιρείες που έχουν αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην ηλεκτροκίνηση να έχουν αυξήσει τις τιμές.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει το Bloomberg για τις ΗΠΑ, με την τιμή της πιο οικονομικής έκδοσης του Model 3 της Tesla να ξεκινά από τα 47.000 δολάρια μετά τις αυξήσεις που έλαβαν χώρα μόλις αυτόν τον μήνα. Η τιμή του Lyriq της Cadillac ξεκινά από τα 60.000 δολάρια.

Σύμφωνα με πηγές του αμερικανικού πρακτορείου, ο μέσος όρος μιας μηνιαίας δόσης για ένα αυτοκίνητο, όχι απαραιτήτως ηλεκτροκίνητο ή πολυτελείας, κινείται στα 691 δολάρια το μήνα. Τυπικά ένας καταναλωτής θα πρέπει να διαθέτει το 10% του μηνιαίου μισθού του για την αποπληρωμή ενός αυτοκινήτου, σύμφωνα με την NerdWallet.com. Σε αυτήν την περίπτωση, το μηνιαίο εισόδημα θα πρέπει να κινείται στα 7.000 δολάρια και άρα το ετήσιο ακαθάριστο στα 110.000 δολάρια. Όμως, ο μέσος όρος των εισοδημάτων για τα αμερικανικά νοικοκυριά κινείται στα 65.000 δολάρια.

Μόνον το ένα τρίτο των Αμερικανών κερδίζει πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως, και το 15% κερδίζει έως και 150.000 δολάρια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα νοικοκυριό μπορεί να αγοράσει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Για να καταφέρει ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να αποκτήσουν δυο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τότε δυο άτομα θα πρέπει να κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια, ετησίως.

Την ίδια ώρα, ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών αντιμετωπίζει προβλήματα και από την πλευρά της προσφοράς λόγω της ανεπάρκειας των τσιπ. Εκεί αποδίδεται η μείωση των πωλήσεων κατά 22% στην Ευρώπη μόνον κατά τη διάρκεια του περασμένου Δεκεμβρίου. Ήταν μια πτώση που καταγράφηκε επί έκτο διαδοχικό μήνα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ετήσια υποχώρηση των πωλήσεων κατά 1,5% το 2021. Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις της αγοράς από το 1999, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ξεκίνησε να καταγράφει την πορεία της αγοράς. Φέτος τον Φεβρουάριο, μάλιστα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 6,7% στην Ε.Ε σε λιγότερο από 720.000 καθώς και οι καταναλωτές γίνονται επιφυλακτικοί λόγω του πολέμου που έχει κηρύξει η Ρωσία στην Ουκρανία. «Η ζήτηση είχε αρχίσει ήδη να γίνεται υποτονική πριν την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία, αλλά τώρα ο πόλεμος έχει οδηγήσει στο κλείσιμο εργοστασιακών μονάδων», σχολιάζει ο Μάικλ Ντιν, αναλυτής του Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!