Γ.Δ.
1454.59 -0,03%
ACAG
-1,21%
6.52
CENER
+1,72%
7.7
CNLCAP
-3,03%
8
DIMAND
-0,52%
9.49
OPTIMA
-0,37%
10.64
TITC
+1,91%
29.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,13%
1.496
ΑΒΕ
+2,12%
0.481
ΑΔΜΗΕ
-0,68%
2.205
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
+3,75%
2.905
ΑΛΦΑ
-1,61%
1.6215
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
+1,32%
12.3
ΑΣΚΟ
+2,31%
2.66
ΑΣΤΑΚ
-2,41%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-0,90%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+7,08%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,59%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-1,56%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
16.7
ΔΑΑ
-0,19%
8.334
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,39%
11.32
ΔΟΜΙΚ
-1,72%
4.58
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,41%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,60%
1.685
ΕΕΕ
+0,80%
30.18
ΕΚΤΕΡ
-1,32%
4.49
ΕΛΒΕ
+1,21%
5
ΕΛΙΝ
+2,47%
2.49
ΕΛΛ
+0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,72%
2.575
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.225
ΕΛΣΤΡ
+1,23%
2.47
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,62%
1.94
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+7,09%
1.36
ΕΤΕ
-0,68%
7.648
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,84%
2.003
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,48%
1.655
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
-2,33%
1.68
ΙΝΚΑΤ
+3,76%
5.24
ΙΝΛΙΦ
+0,80%
5.02
ΙΝΛΟΤ
+2,12%
1.158
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
6.36
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-2,65%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+4,66%
3.705
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
-0,95%
1.565
ΚΕΠΕΝ
+1,00%
2.02
ΚΛΜ
+3,14%
1.64
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.386
ΚΟΥΕΣ
-1,33%
5.92
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,08%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.857
ΛΑΜΔΑ
-0,86%
6.91
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-8,85%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+3,52%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,99%
4.1
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.99
ΜΕΡΚΟ
-1,30%
45.6
ΜΙΓ
-0,49%
4.05
ΜΙΝ
+0,79%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,95%
27.14
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
+1,16%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,32%
29.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
38.06
ΝΑΚΑΣ
-4,79%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-1,18%
0.336
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
-1,38%
2.86
ΟΠΑΠ
-3,05%
15.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,78%
0.899
ΟΤΕ
+0,28%
14.38
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.76
ΠΑΙΡ
-3,28%
1.18
ΠΑΠ
+1,53%
2.65
ΠΕΙΡ
-1,68%
3.913
ΠΕΤΡΟ
-0,46%
8.58
ΠΛΑΘ
-0,73%
4.06
ΠΛΑΚΡ
+1,30%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.15
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,43%
4.62
ΡΕΒΟΙΛ
+0,63%
1.6
ΣΑΡ
+1,02%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,06%
0.383
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.84
ΣΠΙ
+1,97%
0.724
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,71%
18.36
ΤΖΚΑ
-1,21%
1.63
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,70%
1.706
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,43%
0.362
ΦΛΕΞΟ
-4,17%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,73%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,74%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

EV: Λάθη στο λογισμικό φρενάρουν την ηλεκτροκίνηση

Η General Motors έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να διαγνώσει και να επιλύσει προβλήματα στο λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων της, που προκαλούν μία σειρά από ζητήματα, όπως οθόνες που αναβοσβήνουν, επανεμφανιζόμενα μηνύματα λάθους και προβλήματα κατά τη φόρτιση. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι η μόνη. Κατά τη μετάβαση του κλάδου στην ηλεκτρονική εποχή, με τα IX να μεταμορφώνονται σε «υπερκομπιούτερ με τροχούς», όπως σχολιάζει χαρακτηριστικά το Axios, τα λογισμικά λάθη αναδεικνύονται σε σημαντικό πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς στα EVs επηρεάζουν πολύ περισσότερες λειτουργίες και θα μπορούσαν να αποδειχθούν ακόμη και επικίνδυνα για τους οδηγούς.

Τον Δεκέμβριο οι ελεγκτικές αρχές στις ΗΠΑ πίεσαν την Tesla να ανακαλέσει περί τα 2 εκατ. οχήματα για να ενημερώσει τα συστήματα αυτόματης οδήγησης Autopilot, έπειτα από μία σειρά δυστυχημάτων. Και μία αναβάθμιση λογισμικού της αμερικανικής Rivian, που είχε στόχο να βελτιώσει τη λειτουργία του αυτόματου κλειδώματος, προκάλεσε πρόβλημα στο σύστημα ψυχαγωγίας (infotainment) των οχημάτων.

Σύμφωνα με το Axios, εκτός από την GM, και οι Volkswagen, Volvo Cars και Polestar έχουν καθυστερήσει νέα μοντέλα, καθώς επανασχεδιάζουν την προσέγγισή τους στην ανάπτυξη του λογισμικού.

Πριν από την ηλεκτροκίνηση το εξειδικευμένο λογισμικό ήταν ενσωματωμένο σε εκατοντάδες μικροϋπολογιστές που ήλεγχαν μεμονωμένα χαρακτηριστικά στα αυτοκίνητα, όπως τα αυτόματα παράθυρα ή το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου. Τα EVs όμως βασίζονται σε κεντρικές υπολογιστικές μονάδες και ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές που ελέχγουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, από τη λειτουργία των αυτοκινήτων έως το infotainment.

Έτσι, παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν διαθέτουν τα εξειδικευμένα ταλέντα λογισμκού προσπαθούν τώρα να επαναπροσδιορίσουν τη γραμμή παραγωγής σε αυτήν την κατεύθυνση, σχολιάζει ο Σαμ Αμπουελσαμίντ, επικεφαλής ερευνητικός αναλυτής στην Guidehouse Insights.

Πού παρουσιάστηκε το πρόβλημα

Συγκεκριμένα, η General Motors σταμάτησε να πωλεί το νέο Chevrolet Blazer EV τον Δεκέμβριο, καθώς οι πρώτοι ιδιοκτήτες και οι πρώτες κριτικές έκαναν λόγο για ζητήματα με το λογισμικό. Η ομάδα λογισμικού και εξυπηρέτησης της GM, υπό το πρώην στέλεχος της Apple, Μάικ Άμποτ, εργάζεται «με τεράστια αίσθηση κατεπείγοντος» για να ξαναφέρει το Blazer EV στην αγορά, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος, Μέρι Μπάρα, στους επενδυτές, στη διάρκεια των ανακοινώσεων για το τέταρτο τρίμηνο του 2023. «Απογοητεύσαμε αυτούς τους πελάτες και το γνωρίζουμε», δήλωσε. «Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε το λογισμικό και θα το κάνουμε».

Ανακοίνωσε επίσης «βελτιώσεις στην οργάνωση και τις διαδικασίες» στην ομάδα λογισμικού και υπηρεσιών, μεταξύ αυτών ένα νέο τμήμα για την ποιότητα του λογισμικού και αναβαθμισμένες διαδικασίες ελέγχου ποιότητας λογισμικού και δοκιμών.

Η εταιρεία ανέβαλε την ενημέρωση των επενδυτών του Μαρτίου, εν μέρει και για να δώσει περισσότερο χρόνο στην ομάδα να ολοκληρώσει τη δουλειά της. Ωστόσο, η καθυστέρηση κόστισε στην GM περί το 1,7 δισ. δολάρια, τα οποία η CEO σκοπεύει να αντισταθμίσει με σχεδιαζόμενη αύξηση της παραγωγής των υπόλοιπων μοντέλων (Cadillac Lyriq, GMC Hummer EV, Chevy Blazer EV και του φορτηγού Chevy Silverado EV).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!