Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Πλακιωτάκης: Η ελληνόκτητη ναυτιλία διασφαλίζει την ενεργειακή ασφάλεια

Τον στρατηγικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, ιδιαίτερα στην παρούσα ενεργειακή κρίση, ανέδειξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας στις εργασίες του επιχειρηματικού – επενδυτικού Φόρουμ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου «Συνεργασία Ελλάδας – Γαλλίας 2.0: Επενδύοντας στο μέλλον», που πραγματοποιείται στο Παρίσι. «Η ελληνόκτητη ναυτιλία διασφαλίζει την ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση την παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια και επάρκεια» υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης.

Περαιτέρω, τόνισε πως η Ελλάδα, εδώ και δεκαετίες, παραμένει η πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και ανέφερε αναλυτικά: «Είναι χαρακτηριστικό πως τα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα πλοία ανέρχονται σήμερα στο ιστορικό υψηλό των 5.100 πλοίων. Η Ελλάδα ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας, το 59% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σχεδόν το 1/3 των πετρελαιοφόρων, το 1/4 των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Εντυπωσιακά είναι επίσης τα ποσοστά στα LNG, περίπου το 23%, τα lpg στο 14% και στα πλοία μεταφοράς χημικών προϊόντων πετρελαίου 15%. Περίπου 9% του παγκοσμίου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων».

Ειδική αναφορά έκανε στους τρεις διεθνείς διαγωνισμούς για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας, όπου στους δύο υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, στο λιμάνι της Καβάλας και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Εν συνεχεία, επισήμανε τη σημασία ενός ισχυρού ναυτιλιακού cluster. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που βρίσκονται εγκατεστημένες στην Ελλάδα είναι περίπου στις 1.500, σημείωσε και συμπλήρωσε πως υπάρχουν κι άλλες 3.600 ναυτικές εταιρείες που διαχειρίζονται μικρότερα πλοία. Σε αυτό το πλαίσιο, ανέδειξε τη συμβολή της ναυτιλίας και στην αντιμετώπιση της απασχόλησης, με 200.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στον χώρο της ναυτιλίας.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις «πρωτοφανείς προκλήσεις» που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, αναφερόμενος στην πανδημία και στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Μάλιστα, διαμήνυσε πως η Ελλάδα έπαιξε καθοριστικό ρόλο και σε διεθνές, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. «Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ασφαλείας διαδρόμους» τόσο για τα πλοία όσο και για τους ναυτικούς, επεξήγησε.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στην προσαρμοστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας. «Έχει μετατρέψει τα προβλήματα σε ευκαιρίες» ανέφερε. Επίσης, ανέδειξε τον «πρωταγωνιστικό ρόλο» που παίζει η ελληνική ναυτιλία στον τομέα της απανθρακοποίησης, χαρακτηρίζοντάς την ως τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλία εδώ και πάνω από έναν αιώνα. Αναφερθείς στις σχέσεις Ελλάδας και Γαλλίας, ο κ. Πλακιωτάκης είπε πως είναι δύο χώρες που ενώνονται με δεσμούς φιλίας, αλληλοεκτίμησης και αλληλοϋποστήριξης. Αναδεικνύοντας τη σημασία του Φόρουμ, είπε πως αποτελεί μια ακόμα σημαντική ευκαιρία για να ενδυναμωθούν περαιτέρω οι διμερείς σχέσεις στον οικονομικό και στον βιομηχανικό τομέα.

Εξίσου, ειδική μνεία έκανε στο Ελληνικό Λιμενικό, σημειώνοντας πως μία από τις σημαντικότερες αρμοδιότητες είναι η φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της Ελλάδας, που είναι ευρωπαϊκά σύνορα. Αυτό είναι ένα μήνυμα που το σύνολο της Ευρώπης θα πρέπει να το συνειδητοποιήσει, ότι η Ελλάδα προστατεύει και τα ευρωπαϊκά σύνορα. Επιπροσθέτως, είπε πως «έχουμε καταφέρει τα τελευταία χρόνια να μειώσουμε τις μεταναστευτικές ροές περισσότερο από 80%», διαμηνύοντας πως η θάλασσα έχει θαλάσσια σύνορα.

Τέλος, ο Γιάννης Πλακιωτάκης χαιρέτισε την πρωτοβουλία για τη σύσταση και δημιουργία ναυτιλιακής επιτροπής του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου και την υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας με τη Maritime France, εκφράζοντας την ελπίδα η Επιτροπή αυτή να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την δημιουργία συνεργιών, ανταλλαγή ιδεών και την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών συνεργασιών. Ξεκαθάρισε πως το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στηρίζει αυτή την πρωτοβουλία και διαβεβαίωσε πως θα σταθεί αρωγός στο έργο της.

Σημειώνεται πως το ελληνογαλλικό επιχειρηματικό-επενδυτικό φόρουμ διοργανώνουν στο Παρίσι από κοινού, το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό Επιμελητήριο Παρισίων και η ελληνική κυβέρνηση. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που εγκαινιάστηκε το 2020 με στόχο τη διεύρυνση της ελληνογαλλικής συνεργασίας σε σειρά κρίσιμων τομέων της οικονομίας και την προώθηση κοινών εγχειρημάτων μεταξύ ελληνικών και γαλλικών εταιρειών. Ενδεικτικά, στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή συμμετέχουν επιχειρήσεις από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας, των κατασκευών, της φαρμακοβιομηχανίας, της τεχνολογίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!