Γ.Δ.
1400.61 0,00%
ACAG
0,00%
6.49
CENER
0,00%
7.05
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.98
OPTIMA
0,00%
9.79
TITC
0,00%
26.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7.5
ΑΒΑΞ
0,00%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.5
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
2.55
ΑΛΦΑ
0,00%
1.595
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.16
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.66
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.42
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.22
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.85
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.175
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.216
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.625
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.6
ΔΑΑ
0,00%
8.204
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.59
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.364
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.515
ΕΕΕ
0,00%
28.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.84
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
15.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.45
ΕΛΠΕ
0,00%
8.14
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.914
ΕΛΧΑ
0,00%
1.85
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.19
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.23
ΕΤΕ
0,00%
7.374
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.33
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.67
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.85
ΕΧΑΕ
0,00%
5.07
ΙΑΤΡ
0,00%
1.63
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.46
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.585
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.15
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.83
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.084
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.295
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.35
ΚΑΜΠ
0,00%
2.5
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.54
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.328
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.42
ΛΑΒΙ
0,00%
0.83
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.96
ΛΕΒΚ
0,00%
0.36
ΛΕΒΠ
0,00%
0.36
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.72
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.14
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.965
ΜΙΝ
0,00%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.955
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.545
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.56
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.74
ΝΑΥΠ
0,00%
1.015
ΞΥΛΚ
0,00%
0.295
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0038
ΞΥΛΠ
0,00%
0.304
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.01
ΟΛΘ
0,00%
22.8
ΟΛΠ
0,00%
25.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.64
ΟΠΑΠ
0,00%
16.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.876
ΟΤΕ
0,00%
14.36
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.34
ΠΑΙΡ
0,00%
1.175
ΠΑΠ
0,00%
2.56
ΠΕΙΡ
0,00%
3.8
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.7
ΠΛΑΘ
0,00%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.32
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.09
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.6
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.388
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.02
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.56
ΣΠΙ
0,00%
0.826
ΣΠΥΡ
0,00%
0.206
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.655
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.686
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.372
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.296
ΦΡΛΚ
0,00%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ακτοπλοΐα: Δημιουργία κρατικού ταμείου για ανανέωση του στόλου

Το έργο του υπουργείου του και τις πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναληφθούν για την ακτοπλοΐα, επισκόπησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στο Πλωτό Μουσείο Hellas Liberty στο λιμάνι του Πειραιά για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Ο υπουργός προανήγγειλε τη δημιουργία ενός ταμείου υπο την εποπτεία του Δημοσίου, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για το «πρασίνισμα» του ακτοπλοϊκού στόλου, ενώ τόνισε ότι μετά από διεθνή διαγωνισμό θα επιλεγεί σύμβουλος για να προχωρήσει η σχετική διαδικασία.

Τόνισε ότι η ελληνική κυβέρνηση μέσα σε αυτό το ασταθές περιβάλλον, όχι μόνο άντεξε, αλλά και προσέλκυσε παγκόσμιους κολοσσούς, και υπογράμμισε ότι η ναυτιλία, αυτά τα τρία χρόνια, όχι μόνο κράτησε δυνάμεις, αλλά πρωταγωνιστεί σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ ανέλαβε πρωτοβουλίες για την εφαρμογή παγκόσμιων κανόνων τιμολόγησης του άνθρακα, ενώ πρόσθεσε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από πρόταση θα συμπεριληφθει στο κόστος συμμόρφωσης ο εμπορικός διαχειριστής του πλοίου. Σ’ αυτό το σημείο ευχαρίστησε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος για την πολύτιμη συνεισφορά του, ιδιαίτερα στη δημιουργία του νέου νομοθετικού πλαισίου για το γιώτινγκ. Αναφέρθηκε εξάλλου στη στενή συνεργασία του υπουργείου Ναυτιλίας με το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τη δρομολόγηση της πρώτης πλατφόρμας διαχείρισης για του χρήστες του λιμανιού του Πειραιά.

Για τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για την ανταγωνιστικότητα και ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, τόνισε ότι σε σχέση με το 2020, οι εγγραφές πλοίων ήταν αυξημένες κατά 23,8% το 2021 και κατά 42,8% το 2022. Για τη ναυτική εκπαίδευση αναφέρθηκε στη κατάστρωση ενός νομοσχεδίου που θα αντιμετωπίζει καθολικά τα ζητήματά της, ενώ για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας, είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε και εξασφάλισε μετά από διαπραγμάτευση με την ΕΕ, πάνω από 200 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Για τον Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου είπε ότι αλλάζει μετά από 64 χρόνια και πως την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να κατατεθεί σχετικό νομοθέτημα.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Πατέρας, είπε ότι στο διάστημα της πανδημίας η ναυτιλία αντιμετώπισε με επιτυχία πολλαπλές προκλήσεις και υπηρέτησε με επιτυχία τις θαλάσσιες μεταφορές εντός και εκτός της χώρας, παρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην επάνδρωση των πλοίων και στα λιμάνια.

Για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου εκτίμησε ότι μέσα στο 2023 θα υπάρχουν θετικά αποτελέσματα, ενώ ευχαρίστησε το υπουργείο Ναυτιλίας για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών, όπως τα ηλεκτρονικά ναυλοσύμφωνα, την ηλεκτρονικη δήλωση απόπλου και κατάπλου και την ηλεκτρονική παραγγελία και πληρωμή πλοηγών. Αναφερόμενος στην ιστορία του πλοίου Hellas Liberty, είπε ότι οι εποχές τότε ήταν δύσκολες και το ναυτικό επάγγελμα περιζήτητο, παρά τις δύσκολες συνθήκες στα πλοία. Σήμερα, παρ’ όλες τις ανέσεις και τις δυνατότητες, η θάλασσα δεν προσελκύει τους νέους και τις νέες και γι’ αυτό το Ναυτικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με την ΕΕΕ, οργανώνει μία καμπάνια ενημέρωσης των νέων για το ναυτικό επάγγελμα.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, είπε ότι όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν την σημασία, το ρόλο και την ισχύ που μας δίνει η ναυτιλία των Ελλήνων. Εκτίμησε ότι για να γίνουν πράξη η ελπίδα και τα όνειρα που φέρνει η θάλασσα, απαιτείται συναντίληψη του συνόλου του cluster της ναυτιλίας και κυρίως της Πολιτείας. «Οφείλουμε να επενδύσουμε στην ναυτιλιακή καινοτομία που είναι τομέας έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης, αλλά και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση του γνωσιακού επιπέδου του έμψυχου δυναμικού που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σε ξηρά και θάλασσα, πάνω στις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλίας», τόνισε ο ίδιος.

Βραβεύθηκε ο πρώην πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης

Για την πολύτιμη προσφορά του στην ελληνική ναυτιλία, βραβεύτηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.

Σε δηλώσεις του, ο κ.Βενιάμης είπε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του πάλεψε για το καλό της ελληνικής ναυτιλίας, ενώ ήρθε και σε σύγκρουση με υπουργούς. Μίλησε για την αγαστή συνεργασία του με το Ναυτικό Επιμελητήριο, ενώ ευχήθηκε η νέα πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού να συνεχίσει το έργο της Ένωσης, πάντα για το καλό της ναυτιλίας, καθώς «έχουμε να αντιμετωπίσουμε μπροστά μας δύσκολες καταστάσεις».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!