Λιμένας Λαυρίου: Ενδιαφέρον από MSC Cruises και Royal Caribbean Cruises

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι η πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου. Ο λιμένας σήμερα έχει πολλαπλές δραστηριότητες

Λιμάνι Λαυρίου ©Eurokinissi

Ξεκινά κατά πάσα πιθανότητα σήμερα η διαδικασία αξιοποίησης του Λιμένα Λαυρίου από το ΤΑΙΠΕΔ. To Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση τριών διαγωνισμών για την πρόσληψη τριών συμβούλων, νομικού, τεχνικού και χρηματοοικονομικού, προκειμένου να προχωρήσει την ιδιωτικοποίηση του λιμένα.

Όλα δείχνουν ότι και στη περίπτωση αυτήν στόχος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι η πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου (ΟΛΛ). Ο λιμένας σήμερα έχει πολλαπλές δραστηριότητες, π.χ. κρουαζιέρα, ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, ακτοπλοϊκές, εμπορευματικές κ.λπ. Ωστόσο, η αξιοποίησή του στόχο έχει τον μετασχηματισμό του σε έναν τουριστικό λιμένα, δηλαδή σε λιμένα που θα δώσει έμφαση στις δραστηριότητες ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής κάθε μεγέθους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδιαφέρον για τις κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ δείχνουν πολλοί, μεταξύ άλλων και οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, όπως  η Royal Caribbean Cruises και η MSC Cruises. Οι εταιρείες αυτές «καλοβλέπουν» τον μετασχηματισμό του Λιμένα Λαυρίου σε home port κρουαζιερόπλοιων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η δυνατότητα, ωστόσο, αυτή θα πρέπει να περιλάβει την αναβάθμιση των υποδομών του, καθώς σήμερα στο λιμάνι πιάνουν μικρά και μεσαία κρουαζιερόπλοια.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συμβάλει καθοριστικά η γειτνίαση του λιμένα με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η εγγύτητα αυτή μπορεί να εξυπηρετήσει όσους θέλουν να επισκεφθούν είτε τα ελληνικά νησιά, είτε την ευρύτερη ΝΑ Ευρώπη (Τουρκία, Ισραήλ, Ελλάδα κ.λπ.). Επίσης, βρίσκεται πολύ κοντά σε πολλά αξιοθέατα, όπως Σούνιο, Βραυρώνα κ.λπ.

Η οδική πρόσβαση στο λιμάνι σήμερα είναι πολύ καλή, ενώ η προοπτική να φτάσει και ο προαστιακός σιδηρόδρομος διευκολύνει περαιτέρω την πρόσβαση σε αυτό. Η αξιοποίηση όμως αυτή συνδέεται άμεσα με την αξιοποίηση του Λιμένα Ραφήνας. Συγκεκριμένα, ο μετασχηματισμός του Λιμένα Λαυρίου σε τουριστικό λιμένα θα οδηγήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε άλλα λιμάνια, με εστίαση σε εκείνο της Ραφήνας. Το λιμάνι αυτό, όπως αναφέρουν παράγοντες κοντά στο έργο, θα μετεξελιχθεί σε αμιγώς λιμάνι ακτοπλοΐας.

Ο ΟΛΛ είναι ο έκτος σε μια σειρά 10 περιφερειακών λιμένων, για τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ ξεκινά μια διαδικασία αξιοποίησης. Είχαν προηγηθεί οι οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Βόλου και Ηρακλείου.

Το προφίλ του ΟΛΛ

Το 2022 η ΟΛΛ ΑΕ είχε έσοδα 6,32 εκατ. ευρώ και πλεόνασμα 2,32 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα αυτά, όπως αναφέρει η διοίκηση του οργανισμού, προέρχονται από 100 % επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς η εταιρεία δεν λαμβάνει καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.

Στον τομέα της κρουαζιέρας, πέρυσι υπήρξαν 86 αφίξεις-αναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων και διακινήθηκαν 84.000 επιβάτες homeporting και 10.600 επιβάτες transit. Ως μαρίνα ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, διαθέτει 200 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ φαίνεται να υπάρχει λίστα αναμονής εκατοντάδων σκαφών.

Για τον λόγο αυτόν ο ΟΛΛ προωθεί το έργο «Προμήθεια και Εγκατάσταση Πλωτών Κυματοθραυστών και Πλωτών Προβλητών», ώστε να προστεθούν επιπλέον 200 θέσεις ελλιμενισμού. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα 2 εκατ. ευρώ, καθώς και επιπλέον ετήσιο τζίρο στην τοπική οικονομία της τάξης των 35 εκατ. ευρώ, ενώ θα δημιουργήσει τουλάχιστον 200 νέες θέσεις εργασίας. Τέλος, η διοίκηση του ΟΛΛ προωθεί τη δημιουργία υδατοδρομίου στην περιοχή του λιμανιού.

ΟΛΘ
-0.90%
33.00
ΑΣΤΑΚ
-1.61%
7.34
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
-0.63%
28.32
ΟΛΥΜΠ
-0.44%
2.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
8.47%
6.40
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
-0.41%
7.25
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.30%
1.69
ΜΥΤΙΛ
-1.50%
43.24
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.50
ΚΡΙ
0.22%
17.90
ΡΕΒΟΙΛ
3.40%
1.68
ΠΛΑΘ
-0.26%
3.86
ΑΤΤ
-1.03%
0.77
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.77%
6.55
ΒΙΟΚΑ
-1.87%
1.84
ΔΟΜΙΚ
1.08%
1.88
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.86%
4.17
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.24%
0.82
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
-0.75%
9.25
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.98%
2.03
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
1.15%
1.77
ΕΚΤΕΡ
-1.67%
2.06
OPTIMA
-0.67%
17.84
ΜΑΘΙΟ
7.83%
0.62
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-1.75%
2.63
ΙΛΥΔΑ
-0.74%
2.68
ΕΤΕ
-0.82%
10.27
ΠΑΙΡ
0.99%
0.82
ΚΕΠΕΝ
10.00%
1.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.95%
1.05
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.44
ΕΛΧΑ
-0.69%
2.17
ΕΛΠΕ
0.33%
7.71
ΕΛΣΤΡ
-3.52%
2.19
ΠΕΤΡΟ
0.00%
9.42
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.17%
5.79
ΜΕΒΑ
-2.86%
5.10
ΦΑΙΣ
-0.42%
3.59
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.41%
19.28
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-1.82%
2.16
ΝΑΥΠ
0.00%
0.69
ΣΑΡ
1.02%
13.84
ΕΒΡΟΦ
-0.25%
1.99
ΕΛΛ
0.00%
13.80
ΔΡΟΜΕ
-0.94%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.91
ΦΡΙΓΟ
-1.38%
0.29
BOCHGR
-0.30%
6.58
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.62%
1.29
ΟΠΑΠ
-0.98%
20.20
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.31%
1.31
ΒΙΟΣΚ
1.49%
1.71
ΙΚΤΙΝ
0.14%
0.35
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.63
ΑΛΜΥ
-1.41%
4.90
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.72
ΑΒΕ
-1.09%
0.46
ΣΕΝΤΡ
-1.25%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-1.34%
5.88
ΙΝΛΙΦ
-1.56%
5.04
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.32%
6.25
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.25
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
2.12
ΞΥΛΚ
0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
-1.51%
0.78
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.85%
11.82
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.38
ΑΣΚΟ
0.56%
3.57
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-1.16%
2.56
ΦΡΛΚ
0.50%
4.04
ΕΥΑΠΣ
0.63%
3.21
ΝΑΚΑΣ
1.34%
3.02
ΕΧΑΕ
-1.19%
5.83
DIMAND
0.48%
8.46
ΠΛΑΚΡ
-2.68%
14.50
ΤΖΚΑ
0.39%
1.30
ΔΑΑ
0.93%
9.75
QLCO
-1.00%
5.94
ΜΙΓ
-2.33%
3.35
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
-1.87%
2.10
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
-3.56%
13.28
ΙΝΤΚΑ
-1.27%
3.10
ΜΕΡΚΟ
2.34%
35.00
ΠΡΟΦ
-0.17%
5.81
ΚΥΡΙΟ
-1.35%
1.10
ΛΟΥΛΗ
-1.77%
3.89
TITC
-2.15%
41.05
ΕΣΥΜΒ
0.34%
1.19
ACAG
0.00%
5.62
ΣΠΕΙΣ
0.31%
6.50
ΑΡΑΙΓ
-0.97%
12.24
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
-1.32%
2.98
ΜΕΝΤΙ
1.65%
2.46
ΟΤΕ
-1.13%
16.69
ΛΕΒΚ
-7.89%
0.21
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.16
ΒΙΟ
-1.21%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-1.61%
2.62
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-3.73%
0.46
AKTR
-1.11%
5.33
ΜΟΤΟ
1.82%
2.80
ΕΕΕ
-0.81%
46.60
EVR
-3.18%
1.68
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.44%
22.74
ΜΙΝ
0.87%
0.46
ΠΑΠ
-0.36%
2.75
ΛΑΜΔΑ
0.00%
6.54
ΟΛΠ
0.33%
45.65
ΚΟΡΔΕ
-0.71%
0.42
ΚΟΥΑΛ
1.40%
1.16
ΠΕΙΡ
-0.53%
5.67