Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Πειραιάς: Ανακάμπτει η διακίνηση containers για πρώτη φορά μετά το 2019

Σε τροχιά ανάκαμψης, για πρώτη φορά από το 2019, φαίνεται πως έχει εισέλθει κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μητρικής Cosco Shipping Ports, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο του 2023, μέσω των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, έχουν διακινηθεί 2,24 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που είναι κατά 4,9% υψηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Μάλιστα, κατά το δεύτερο τρίμηνο καταγράφεται ακόμα καλύτερη εικόνα, καθώς διακινήθηκαν 1,197 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν κατά 14,5% υψηλότερος σε σχέση με την αντίστοιχή περίοδο του 2022.

Μόνο τον Ιούνιο η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco, κατέγραψε 407,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ξεπέρασε τον αντίστοιχο περσινό μήνα κατά 14%. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν ήταν το ίδιο θετικοί και οι δύο πρώτοι μήνες του 2023, η φετινή ανάκαμψη θα ήταν ακόμα εντονότερη. Υπενθυμίζεται ότι το 2022 αποτέλεσε τον τρίτο διαδοχικό χρόνο υποχώρησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, καθώς ολοκληρώθηκε με πτώση κατά 7,3% σε 4,35 εκατ. Το 2021 είχαν διακινηθεί 4,69 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το 2020, παρά το ξέσπασμα της πανδημίας, 4,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια θετική εξέλιξη, ιδίως αν συνεκτιμηθεί ότι η κινεζική οικονομία ακόμα δεν έχει κατορθώσει να επιστρέψει σε τροχιά πλήρους ανάκαμψης, μετά την πανδημία και τη χαλάρωση των μέτρων για τον περιορισμό της, στο τέλος του 2022.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που ανακοινώθηκαν, κατά το φετινό δεύτερο τρίμηνο η αύξηση του κινεζικού ΑΕΠ έναντι του πρώτου τριμήνου περιορίστηκε σε 0,8%, έναντι αύξησης κατά 2,2% που είχε καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο σύγκρισης το 2022. Πάντως, σε ετήσια βάση καταγράφεται επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης σε 6,3%, από 4,5% κατά το πρώτο τρίμηνο. Η πρόβλεψη, πάντως, έκανε λόγο για ανάπτυξη της τάξεως του 7,3%. Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, ένας από τους παράγοντες που συγκρατούν την περαιτέρω επιτάχυνση της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας είναι «οι χαμηλές πτήσεις» της ιδιωτικής κατανάλωσης, καθώς σε ονομαστική βάση η αύξηση των λιανικών πωλήσεων κατά το δίμηνο του Απριλίου και του Μαΐου δεν ξεπέρασε το 3,1% σε ετήσια βάση.

Σε κάθε περίπτωση, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, φαίνεται πως η σημαντική μείωση του μεταφορικού κόστους από την Κίνα προς την ΕΕ, σε επίπεδο χαμηλότερο ακόμα και συγκριτικά με την περίοδο πριν από την πανδημία, έχει συντελέσει στην αύξηση του εισαγωγικού εμπορίου, τόσο προς την Ελλάδα, όσο και προς άλλες αγορές της Ευρώπης, αυξάνοντας αντίστοιχα και τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που εισέρχονται στον Πειραιά.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Drewry, το μέσο κόστος για τη μεταφορά ενός κοντέινερ από τη Σαγκάη προς τη Μεσόγειο έχει υποχωρήσει σε μόλις 1.932 δολάρια, 83% χαμηλότερα σε σχέση με πριν από 12 μήνες. Σημειωτέον ότι στο απόγειο της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, το αντίστοιχο κόστος ήταν σχεδόν δεκαπλάσιο!
Ρόλο στην εκ νέου ενίσχυση του ρόλου του λιμανιού του Πειραιά μεταξύ των υπόλοιπων λιμένων του «χαρτοφυλακίου» της Cosco ενδέχεται να διαδραματίσει μία ακόμα σημαντική εξέλιξη. Όπως έγινε γνωστό τον προηγούμενο μήνα, η Cosco έχει συμφωνήσει για την πώληση του 49% του ποσοστού που ελέγχει στον τερματικό σταθμό διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων CSP Iberian Valencia, στο ομώνυμο ισπανικό λιμάνι της Βαλένθια.

Αγοραστής του μεριδίου του κινεζικού ομίλου είναι η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, εκ των βασικότερων ανταγωνιστών της Cosco Shipping. Έτσι, ο Πειραιάς θα αποτελεί πλέον τη μεγαλύτερη λιμενική εγκατάσταση του κινεζικού ομίλου στη Μεσόγειο, εξέλιξη που ενδεχομένως να διαδραματίσει και αυτή τον ρόλο της στη μελλοντική ανάπτυξη του ελληνικού λιμανιού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!