Γ.Δ.
1464.96 +0,58%
ACAG
0,00%
5.4
BOCHGR
+0,67%
4.54
CENER
-1,85%
9
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-1,09%
8.19
NOVAL
+2,19%
2.335
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
-0,63%
39.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,17%
1.51
ΑΒΕ
-0,66%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,82%
2.425
ΑΚΡΙΤ
+0,72%
0.7
ΑΛΜΥ
+0,72%
4.2
ΑΛΦΑ
+0,33%
1.6485
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,29%
10.18
ΑΣΚΟ
+1,84%
2.77
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.684
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.3
ΒΙΟ
+2,22%
5.53
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.915
ΒΙΟΣΚ
+2,82%
1.46
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,87%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
18.66
ΔΑΑ
+0,57%
8.146
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,51%
11.93
ΔΟΜΙΚ
-2,88%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,58%
0.32
ΕΒΡΟΦ
+1,36%
1.495
ΕΕΕ
-1,81%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+0,40%
1.52
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
+4,41%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,23%
1.832
ΕΛΠΕ
+3,41%
7.135
ΕΛΣΤΡ
+1,50%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.848
ΕΛΧΑ
0,00%
1.928
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,32%
1.155
ΕΤΕ
+3,83%
7.746
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-1,19%
5.83
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+2,17%
0.3295
ΙΛΥΔΑ
-1,03%
1.92
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.77
ΙΝΛΙΦ
+0,91%
4.44
ΙΝΛΟΤ
+0,62%
0.974
ΙΝΤΕΚ
+0,85%
5.94
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.91
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+7,86%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,87%
5.79
ΚΡΙ
+0,66%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.757
ΛΑΜΔΑ
+2,39%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.3
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,97%
2.09
ΜΕΡΚΟ
+4,00%
41.6
ΜΙΓ
-2,02%
2.905
ΜΙΝ
-6,67%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,29%
20.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.63
ΜΟΤΟ
+1,13%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,46%
26.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,80%
32.86
ΝΑΚΑΣ
-2,48%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,46%
0.872
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
+0,46%
22
ΟΛΠ
-0,66%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+0,85%
2.37
ΟΠΑΠ
+0,31%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
-0,73%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.52
ΠΑΙΡ
-3,96%
0.97
ΠΑΠ
+0,85%
2.36
ΠΕΙΡ
+1,11%
3.919
ΠΕΡΦ
-0,19%
5.29
ΠΕΤΡΟ
+1,26%
8.02
ΠΛΑΘ
+1,05%
3.865
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
-5,06%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
+9,68%
6.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.65
ΣΑΡ
+1,12%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.34
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.92
ΣΠΙ
-2,90%
0.536
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.51
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-4,85%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+6,25%
0.238
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.745
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Λιμάνι Ραφήνας: Τι προβλέπει το master plan του ΤΑΙΠΕΔ

Η δημιουργία ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού του κυρίως λιμένα Ραφήνας, συνολικής έκτασης 2.800 τ.μ., η κατασκευή ενός τριώροφου parking και η επέκταση του προσήνεμου μόλου που θα ενισχύσει την ασφάλεια πλοίων και επιβατών, είναι τα βασικά έργα που θα γίνουν στο λιμάνι της Ραφήνας. Αυτό προβλέπει το Βασικό Σχέδιο (Master Plan) ανάπτυξης του λιμένα, λεπτομέρειες του οποίου αποκάλυψαν χθες πηγές του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι αποκαλύψεις είναι αποτέλεσμα της αρνητικής γνωμοδότησης της Περιφέρειας Αττικής και των αλγεινών χαρακτηρισμών για το προωθούμενο έργο από το ΤΑΙΠΕΔ, που διατύπωσε ο περιφερειάρχης της Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς. Ο τελευταίος χαρακτήρισε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΣΑ) τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση ως «εκτρωματική», γεγονός που οδήγησε σε ομόφωνη αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου.

Όσον αφορά τα έργα, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι το master plan περιλαμβάνει την:

  • Κατασκευή ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού του κυρίως λιμένα συνολικής έκτασης 2.800 τ.μ., οποίος θα αναπτύσσεται σε τέσσερις ορόφους. Η ανάπτυξη θα γίνει σε 3 συν έναν όροφο, όπου στον 4ο όροφο θα στεγάζεται το κέντρο Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (Vessel Trafic System-VTS).
  • Κατασκευή τριώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στο βορειοδυτικό τμήμα του κυρίως Λιμένα, συνολικής επιφάνειας 5.100 τ.μ., επιφάνειας κάλυψης 1.700 τ.μ. και συνολικής δυναμικότητας 210 οχημάτων. Τα δύο κτίρια, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, δεν προκαλούν οπτική όχληση στην πόλη, δεδομένου ότι το μέγιστο ύψος που έχει δοθεί στους όρους δόμησης είναι μικρότερο από το πρανές που βρίσκεται όπισθέν τους και χωρίζει το λιμάνι από την πόλη.

Η κύρια παρέμβαση, ωστόσο, στο λιμάνι Ραφήνας θα είναι η επέκταση του προσήνεμου μόλου, έτσι ώστε να μειωθεί ο κυματισμός στο εσωτερικό του λιμένα. Με τον τρόπο αυτόν, εκτός από τα παραδοσιακά ro-ro πλοία, θα μπορούν να πιάνουν και ταχύπλοα επιβατικά σκάφη. Επίσης, θα υπάρξουν έργα που θα αυξάνουν τις θέσεις ελλιμενισμού, κυρίως σε ταχύπλοα επιβατικά σκάφη.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ είναι τα έργα κατασκευής κρηπιδωμάτων και των αναγκαίων επιχώσεων, που θα γίνουν σε συνεννόηση και με τον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου. Επίσης, προκρίνεται η λύση της προηγούμενης ολοκλήρωσης των βασικών οδικών και σιδηροδρομικών έργων υποδομής (επέκταση Αττικής Οδού και προαστιακού σιδηροδρόμου) πριν από την έναρξη εκτέλεσης των έργων αυτών. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ, η ένταξη των συγκεκριμένων λιμενικών έργων στο Master Plan θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης για την υλοποίηση των οδικών και σιδηροδρομικών έργων.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη το σχέδιο έχει δεσμεύσει ζώνη επιφανείας 1.500 τ.μ. στη λιμενολεκάνη του λιμένα Ραφήνας, στην οποία μελλοντικά θα κατασκευαστεί το κτίριο του σταθμού απόληξης του προαστιακού σιδηρόδρομου.

Ακόμη, το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ προσβλέπει στη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμένα με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης με την τοποθέτηση ηλεκτροφορτιστών, τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου με ζώνες πρασίνου στο φυσικό πρανές πάνω από τα καταστήματα του Λιμένα Ραφήνας (δασάκι Σπορούλα) και στον αδιαμόρφωτο περιβάλλοντα χώρο έναντι της Πλατείας Ταχυδρομείου, μετά την κατεδάφιση που έγινε τον Μάιο 2024. Στην 1η περίπτωση θα πραγματοποιηθεί επέμβαση για τη συγκράτηση του επιφανειακού χώματος και θα δρομολογηθεί αναβάθμιση μέσω της πλήρωσης φυτικής γης και βαθύρριζων φυτών. Στη 2η περίπτωση θα πραγματοποιηθεί φύτευση χαμηλών θαμνωδών φυτών και λουλουδιών, ώστε να βελτιωθεί αισθητικά το σημείο της πόλης χωρίς να περιοριστεί η πανοραμική θέα.

Επίσης, δεν προβλέπει την καθαίρεση τοπόσημων, ενώ διατηρεί την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Τέλος, η διαδικασία εκπόνησης του Βασικού Σχεδίου δεν συνδέεται με την οριοθέτηση του ρέματος, η οποία είναι αυτοτελής. Άλλωστε, εντός της χερσαίας ζώνης λιμένος υφίσταται μόνο ένα μικρό τμήμα του ρέματος, για το οποίο το Master Plan λαμβάνει επαρκή μέριμνα. Επισημαίνεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας, όποτε έχει απαιτηθεί να συνδράμει στη διαδικασία οριοθέτησης του ρέματος, έχει ανταποκριθεί θετικά.

Τα επόμενα βήματα για το λιμάνι Ραφήνας

Από τα προαναφερόμενα φαίνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ επιμένει στην πρόταση και στο βασικό σχέδιο αξιοποίησης του λιμένα. Όπως αναφέρουν στελέχη του, η Δημόσια Διαβούλευση επί της ΣΜΠΕ  θα ολοκληρωθεί με τη γνωμοδότηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στη συνέχεια, η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις γνωμοδοτήσεις, θα προχωρήσει στη σύνταξη της εισήγησής της, προκειμένου να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων στη σύνταξη του Προεδρικού Διατάγματος.

Πριν από την έγκριση του ΠΔ από το Συμβούλιο της Επικρατείας, γίνεται ο έλεγχος και παρέχεται τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το ΠΔ συνυπογράφεται από τους αρμόδιους υπουργούς (Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά την ισχύουσα νομοθεσία, στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ προσκαλείται και ο οικείος δήμος για να εκφράσει τις απόψεις του.

Διαβάστε επίσης

Οι παρατάσεις για τον Δαίδαλο, τα μπόνους στους δημοσίους υπάλληλους για το Ταμείο Ανάκαμψης και οι συζητήσεις της Hellenic Properties για affordable housing

ΟΚΑΑ: Τα ενοίκια ενισχύουν τον τζίρο της κεντρικής αγοράς του Ρέντη

Προ των πυλών μελέτη για την ανάπτυξη υβριδικών συστημάτων

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!