Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Το φθινόπωρο οι προσφορές για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Προς το τέλος του φθινοπώρου αναμένεται να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α) και την παραχώρηση του εμπορευματικού λιμένα «Φίλιππος Β» στην Καβάλα. Η εικόνα που μεταφέρουν τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και οι υποψήφιοι επενδυτές δείχνει πως πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης καταλαμβάνει τεράστια έκταση, έχει αναξιοποίητα περιουσιακά στοιχεία (π.χ. μαρίνα) και το μεγάλο στοίχημα για τον επενδυτή θα είναι να βρει φορτία. Αντίθετα το «Φίλιππος Β» είναι ένα λιμάνι – φάντασμα που σήμερα χρησιμοποιείται από ελάχιστες επιχειρήσεις, ενώ υπάρχουν και εμφανή ή αφανή τεχνικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο διαχειριστής. Τις τελευταίες ημέρες βρίσκονται σε εξέλιξη οι επί τόπου επισκέψεις ενδιαφερόμενων επενδυτών ενώ θα ακολουθήσουν νέες συσκέψεις με το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να διαμορφωθούν οι τελικές προσφορές.

Μέχρι το χειμώνα προβλέπεται πως θα έχουν επιλυθεί και κάποιες από τις εκκρεμότητες για την ανάπτυξη των δύο λιμανιών. Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένονται τον Οκτώβριο δύο δικαστικές αποφάσεις για τις τιμές με τις οποίες θα πραγματοποιηθούν οι απαλλοτριώσεις τόσο των 200 στρεμμάτων εντός του Ο.Λ.Α. που κατείχαν ιδιώτες, αλλά και για την κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού που θα συνδέει το λιμάνι με την Εγνατία Οδό. Ο διαγωνισμός για την ανατολική περιφερειακή οδό Αλεξανδρούπολης, προϋπολογισμού κοντά στα 55 εκατ. ευρώ και μήκους 5,8 χιλιομέτρων, προβλέπεται πως θα προκηρυχθεί μέσα στο καλοκαίρι. Το έργο εξασφαλίζει τη σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό μέσω κλειστής οδού.

Τμήμα του νότιου προβλήτα του Ο.Λ.Α. χρησιμοποιείται σήμερα από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ μέσω της συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας με την Ελλάδα και γι’ αυτό το λόγο υπάρχει έντονο αμερικανικό ενδιαφέρον για το διαγωνισμό. Στα πλεονεκτήματα του λιμανιού περιλαμβάνεται και η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο (κατασκευάστηκε το 2015 αλλά λειτούργησε για πρώτη φορά πρόσφατα…) καθώς και ο σχεδιασμός για τη σιδηροδρομική σύνδεση με τρία βουλγαρικά λιμάνια και το ρουμανικό λιμάνι Ρούσε στον Δούναβη.

Το συγκεκριμένο έργο μπορεί να έχει μακρύ ορίζοντα υλοποίησης αλλά ορισμένα τμήματα προχωρούν. Η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 815 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται στα έξι έργα (συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ) διασύνδεσης λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και αναμένεται να προκηρυχθούν σύντομα.

Ο Ο.Λ.Α. διαχειρίζεται επιπλέον τρία λιμάνια, δύο στη Σαμοθράκη και το αλιευτικό καταφύγιο Μάκρης, ενώ στα πλεονεκτήματα του οργανισμού προστίθενται οι μεγάλοι αναξιοποίητοι χώροι, αλλά και η δυνατότητα για ανάπτυξη μαρίνας. Στο διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ συμμετέχουν, στο δεύτερο στάδιο, οι η αμερικανική Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου (μέσω της Cameron) με τον όμιλο Goldair και τον γαλλικό κολοσσό Bollore, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την αμερικανική Black Summit Financial Group, την Euroports και την EFA Group.

Η οικονομική προσφορά θα κρίνει τον επενδυτή που θα επικρατήσει, αλλά το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως οι υποψήφιοι πρέπει να καταθέσουν και επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) για την ανάπτυξη του Ο.Λ.Α. Δεν είναι γνωστό αν στο business plan περιλαμβάνονται και δεσμευτικές επενδύσεις κατά το πρότυπο του Ο.Λ.Π.

Εντελώς διαφορετική περίπτωση είναι ο διαγωνισμός παραχώρησης του εμπορευματικό λιμένα «Φίλιππος Β» στην Καβάλα ο οποίος σήμερα υπολειτουργεί με ελάχιστους χρήστες. Η εγκατάσταση, που γειτονεύει με τη μονάδα της ELFE (πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων), χρησιμοποιείται σήμερα από τοπικές εταιρείες μαρμάρων και εξόρυξης μεταλλευμάτων. Στην πλευρά του νέου προβλήτα εκκρεμούν αποφάσεις για τη χερσαία ζώνη, κ.α. Για την ουσιαστική ανάπτυξη του «Φίλιππος Β» απαιτούνται και άλλες αποφάσεις, όπως τονίζουν στο ΤΑΙΠΕΔ, που θα επιτρέψουν, για παράδειγμα, να χρησιμοποιείται από βουλγαρικές επιχειρήσεις.

Ενδιαφέρον για την παραχώρηση του «Φίλιππος Β» έχουν εκδηλώσει η κοινοπραξία της Imerys (θυγατρικές της οποίας χρησιμοποιούν σήμερα το λιμάνι) με τον όμιλο Goldair, η Quintana, ο ΟΛΘ και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Black Summit Financial Group και την EFA Group. Όπως εξηγούν από το ΤΑΙΠΕΔ, και τα δύο λιμάνια «χρειάζονται φορτία», πρέπει δηλαδή οι επενδυτές να αναπτύξουν τη δραστηριότητα στον τομέα της μεταφοράς εμπορευμάτων που σήμερα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Στο Ταμείο έχουν σε εξέλιξη και δύο ακόμα διαγωνισμούς στα λιμάνια, για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.) που βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο με επτά υποψηφίους και του 67% του Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου (Ο.Λ.Η.). με την εκδήλωση ενδιαφέροντος να έχει προγραμματιστεί για τις 30 Ιουλίου. Ακολουθούν τα λιμάνια Κέρκυρας και Βόλου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!