Γ.Δ.
1404.11 -0,20%
ACAG
+1,21%
5.84
CENER
+0,67%
8.97
CNLCAP
+1,35%
7.5
DIMAND
-0,61%
8.2
NOVAL
-0,84%
2.71
OPTIMA
0,00%
11.78
TITC
-2,36%
29
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-1,39%
1.414
ΑΒΕ
-1,36%
0.434
ΑΔΜΗΕ
+0,71%
2.12
ΑΚΡΙΤ
+25,33%
0.94
ΑΛΜΥ
+1,30%
2.735
ΑΛΦΑ
-1,04%
1.524
ΑΝΔΡΟ
+0,92%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-1,59%
11.12
ΑΣΚΟ
+1,12%
2.7
ΑΣΤΑΚ
+2,06%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
-0,91%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
-1,74%
2.26
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.96
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-2,27%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+3,39%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,73%
16.3
ΔΑΑ
-1,01%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
+0,28%
10.63
ΔΟΜΙΚ
+2,05%
3.98
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.32
ΕΒΡΟΦ
+0,34%
1.465
ΕΕΕ
+0,82%
31.82
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.16
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
-0,37%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,86%
2.35
ΕΛΠΕ
-0,19%
8.015
ΕΛΣΤΡ
+0,93%
2.18
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.664
ΕΛΧΑ
-0,98%
1.812
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,03%
1.28
ΕΤΕ
-0,56%
7.846
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,54%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-0,64%
2.034
ΕΧΑΕ
+0,80%
5.02
ΙΑΤΡ
-1,96%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-2,94%
0.347
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.64
ΙΝΚΑΤ
+2,83%
5.08
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,26%
1.1
ΙΝΤΕΚ
+2,33%
5.71
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,43%
4.68
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-1,67%
3.235
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
+1,97%
1.295
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,64%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+1,24%
0.489
ΚΟΥΑΛ
+0,53%
1.144
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,95%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-4,64%
1.13
ΛΑΒΙ
-2,70%
0.866
ΛΑΜΔΑ
+3,38%
6.72
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,11%
0.93
ΛΕΒΚ
+0,72%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
-0,75%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.87
ΜΕΝΤΙ
+2,91%
2.83
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,92%
3.75
ΜΙΝ
+2,08%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
24.4
ΜΟΝΤΑ
-0,86%
3.45
ΜΟΤΟ
+1,25%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,64%
26.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+1,63%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
+1,48%
35.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-2,55%
0.916
ΞΥΛΚ
+0,39%
0.259
ΞΥΛΠ
+8,30%
0.535
ΟΛΘ
+0,94%
21.5
ΟΛΠ
-0,60%
24.85
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.45
ΟΠΑΠ
-0,20%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.923
ΟΤΕ
-0,44%
13.49
ΟΤΟΕΛ
+0,70%
11.52
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,33%
3.516
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,29%
4.49
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,18%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-2,07%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.815
ΣΠΕΙΣ
-1,22%
6.46
ΣΠΙ
+0,62%
0.646
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,11%
18.62
ΤΖΚΑ
+0,70%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.666
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+5,77%
0.22
ΦΡΛΚ
-1,28%
3.85
ΧΑΙΔΕ
+3,36%
0.615

Πώς η AI θα μπορούσε να αλλάξει τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να δώσουν στις επιχειρήσεις κοινής ωφελείας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να κάνουν το ηλεκτρικό δίκτυο και τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιο αξιόπιστα, σύμφωνα με πρώιμη μελέτη από το University of Michigan Transportation Research Institute (UMTRI) και την startup Utilidata.

Οι ερευνητές, σύμφωνα με το The Verge, χρησιμοποίησαν την AI για να αναλύσουν τη συμπεριφορά των οδηγών όσον αφορά στη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ελπίζοντας ότι αυτές οι πληροφορίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν την εμπειρία τους και να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να προετοιμαστούν για την απότομη αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Μέχρι στιγμής, έχουν διαπιστώσει ότι η φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να αντλεί ρεύμα με ασυνεπή και χαμηλότερη ποιότητα ισχύος, γεγονός που μπορεί να φθείρει τον εξοπλισμό φόρτισης.

Αυτά τα προβλήματα σπαταλούν ενέργεια και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καταστροφή φορτιστών EV που έχουν γίνει όλεθρος για τους οδηγούς. Έτσι, η δυνατότητα άμεσης αναγνώρισης και ακόμη και πρόβλεψης αυτών των προβλημάτων με την τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι. Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να προειδοποιήσουν τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας για το πώς η φόρτιση μπορεί να επηρεάσει το ηλεκτρικό δίκτυο, λέει η έρευνα. Και μπορούν επίσης να συμβουλεύουν τους οδηγούς για το πού και πότε να φορτίζουν και να βοηθούν τις εταιρείες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συντηρούν καλύτερα τον εξοπλισμό τους.

Για αυτήν τη μελέτη, οι ερευνητές εγκατέστησαν ηλεκτρικούς προσαρμογείς μετρητών εξοπλισμένους με την πλατφόρμα AI Karman της Utilidata σε έξι σταθμούς φόρτισης EV στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Η Karman ανέλυσε την τάση, το ρεύμα, την ισχύ και άλλες δυναμικές μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου του περασμένου έτους. Οι συγγραφείς της μελέτης εγκατέστησαν επίσης συσκευές στα οχήματα 10 οδηγών που συχνάζουν στην πανεπιστημιούπολη για να παρακολουθούν τις συνήθειες φόρτισής τους.

Ενώ αυτό το έργο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, οι ερευνητές ελπίζουν ότι μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να προετοιμαστούν για τις προκλήσεις που έρχονται με τους ηλεκτρικούς στόλους οχημάτων. Στις ΗΠΑ, τα γηρασμένα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας καταπονούνται ήδη για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας από κέντρα δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης, εξόρυξη κρυπτογράφησης και τεχνολογίες καθαρής ενέργειας. Αλλά σε σύγκριση με ένα κέντρο δεδομένων, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας δυσκολεύονται να προβλέψουν πότε και πού θα συνδεθούν τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά οχήματα στο δίκτυο.

Τα βοηθητικά προγράμματα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτήν την απρόβλεπτη κατάσταση χωρίς δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να τους βοηθήσουν να προσαρμοστούν. Αυτά τα τυφλά σημεία γίνονται μεγαλύτερο πρόβλημα, όταν οι πελάτες συνδέουν όλο και περισσότερο τις δικές τους συσκευές στο δίκτυο όπως μπαταρίες για ηλεκτρικά ηλεκτρικά και ηλιακά πάνελ.

Ένα θέμα που εντόπισαν οι ερευνητές με αυτήν τη μελέτη ήταν η σύντομη, ασυνεπής κατανάλωση ρεύματος από οχήματα που σταματούσαν και άρχιζαν να φορτίζουν ακόμη και μετά την πλήρη εξάντληση της μπαταρίας. Αυτό όχι μόνο καίει την ενέργεια αναποτελεσματικά, αλλά μπορεί επίσης να υπερθερμανεί τα καλώδια και τους μετασχηματιστές. Διαπίστωσαν επίσης ότι η φόρτιση EV μειώνει την ποιότητα ισχύος, όταν η ηλεκτρική ενέργεια αποκλίνει από το ιδανικό εύρος τάσης και συχνότητας. Το τρεμόπαιγμα είναι ένα ενδεικτικό σημάδι χαμηλής ποιότητας ισχύος, το οποίο μπορεί επίσης να προκαλέσει μεγαλύτερη φθορά στον εξοπλισμό.

«Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα, νομίζω, είναι ότι επιβεβαιώσαμε ότι υπάρχουν πολλές συμπεριφορές από ηλεκτρικά οχήματα που δεν είναι γνωστές σε κανέναν -δεν είναι γνωστές στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, δεν είναι γνωστές στους χειριστές δικτύου, δεν είναι γνωστές στους κατασκευαστές φορτιστών», λέει ο Yingchen Zhang, αντιπρόεδρος λύσεων προϊόντων της Utilidata των. «Έτσι, υπάρχει μεγάλη ανάγκη να ανοίξουμε πραγματικά όλα αυτά τα δεδομένα».

Διαβάστε επίσης:

Bulgari: Η πολυτελέστερη συλλογή στην επέτειο των 140 χρόνων

Κάννες: Τα ρολόγια που εντυπωσίασαν στο “κόκκινο χαλί”

Σιάμισιης: Αμφισβητούμε τον τρόπο και την ταχύτητα της ενεργειακής μετάβασης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!