Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Goldman Sachs: Πόσο θα επηρεάσει τις τιμές η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών έχει αυξηθεί ραγδαία εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με το κόστος μεταφοράς από την Ασία στην Ευρώπη να ενισχύεται κατά 350% και από την Ασία στις ΗΠΑ κατά 100%, όπως σημειώνει σε έκθεσή της η Goldman Sachs.

Ορισμένοι σχολιαστές και επενδυτές ανησυχούν ότι η άνοδος του κόστους θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική άνοδο τον πληθωρισμό των παγκόσμιων αγαθών, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι πληθωριστικές πιέσεις από τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες, είναι πρόσφατες στη μνήμη τους.

Η Goldman Sachs έρχεται να υποβαθμίσει τις ανησυχίες αυτές, σημειώνοντας ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών δεν θα οδηγήσει σε αξιοσημείωτη άνοδο τον πληθωρισμό για δύο λόγους. Πρώτον, η τρέχουσα αύξηση των θαλάσσιων μεταφορών δεν συμπίπτει με το γενικευμένο κλείσιμο εργοστασίων και την άνοδο της ζήτησης που συνέβαλε στην εκτίναξη του πληθωρισμού στον απόηχο της πανδημίας. Συνεπώς, είναι λιγότερα τα περιθώρια ενίσχυσης των τιμών σήμερα.

Δεύτερον, το κόστος διεθνών μεταφορών αντιστοιχεί σε μικρό μέρος της τιμής των αγαθών τελικής κατανάλωσης (γύρω στο 1,5% κατά μέσο όρο), με το κόστος θαλάσσιων μεταφορών να αντιστοιχεί σε ακόμη χαμηλότερο ποσοστό της τελικής τιμής (γύρω στο 0,7%). Άρα, με λογικές υποθέσεις για τον τρόπο επιρροής της τιμής, μία άνοδος της τάξης του 100% στο κόστος θαλάσσιων μεταφορών μπορεί να οδηγήσει τον πληθωρισμό σε άνοδο κατά περίπου 0,4 ποσοστιαίες μονάδες και τον συνολικό δομικό πληθωρισμό κατά περίπου 0,1 ποσοστιαία μονάδα.

Επίσης, η Goldman Sachs εκτιμά ότι το αυξημένο κόστος θαλάσσιων μεταφορών από τον περασμένο Δεκέμβριο μπορεί να οδηγήσει τον παγκόσμιο δομικό πληθωρισμό σε άνοδο κατά 12 μονάδες βάσης, με ελαφρώς μεγαλύτερες επιπτώσεις για την Ευρώπη (+24 μονάδες βάσης στη Μ. Βρετανία και +21 μονάδες βάσης στην Ευρωζώνη) και ελαφρώς μικρότερες για τις ΗΠΑ (+6 μονάδες βάσης).

Το βασικό σενάριο της Goldman Sachs προβλέπει ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών θα προσθέσει 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο παγκόσμιο ετήσιο δομικό πληθωρισμό έως το τέλος του 2024, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστούν τα προβλήματα. Σε ένα ακραίο σενάριο, όπου το αυξημένο κόστος μεταφοράς θα περάσει πλήρως στους καταναλωτές, ένα ενδεχόμενο που η GS θεωρεί απίθανο, η τράπεζα προβλέπει ότι ο παγκόσμιος πληθωρισμός θα ενισχυθεί κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η ώθηση του δομικού πληθωρισμού θα είναι πολύ μικρότερη.

Έτσι, οι αναλυτές της αμερικανικής τράπεζας καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι θα υπάρξουν μόνο ήπιες ανοδικές πληθωριστικές πιέσεις από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την ανακατεύθυνση των εμπορικών πλοίων, οι οποίες εμποδίζουν μία πιο μεγάλη άνοδο στο μεταφορικό κόστος στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!