Γ.Δ.
860.06 +1,04%
CENER
-0,30%
3.31
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
+0,66%
12.24
ΑΑΑΚ
-1,18%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
6.65
ΑΒΑΞ
-0,64%
0.775
ΑΒΕ
+4,92%
0.405
ΑΔΜΗΕ
+0,47%
2.15
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,64%
1.878
ΑΛΦΑ
+3,35%
0.9144
ΑΝΔΡΟ
+2,19%
7
ΑΝΕΚ
0,00%
0.0725
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
-0,19%
5.13
ΑΣΚΟ
+0,95%
2.13
ΑΣΤΑΚ
-0,97%
8.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+1,23%
0.074
ΑΤΤΙΚΑ
-1,08%
0.916
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-1,97%
3.725
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.49
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.651
ΒΙΟΤ
+0,59%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.96
ΒΟΣΥΣ
0,00%
1.99
ΒΥΤΕ
+4,10%
3.05
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.175
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,18%
9.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
+2,26%
6.33
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,35%
0.582
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.252
ΔΡΟΜΕ
+5,78%
0.348
ΕΒΡΟΦ
-7,56%
0.758
ΕΕΕ
+1,91%
20.28
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.04
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-3,28%
0.443
ΕΛΙΝ
+0,60%
1.69
ΕΛΛ
+2,57%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
1.69
ΕΛΠΕ
-1,47%
6.7
ΕΛΣΤΡ
-0,86%
2.31
ΕΛΤΟΝ
-1,98%
1.735
ΕΛΧΑ
+0,26%
1.554
ΕΝΤΕΡ
-2,65%
4.77
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.19
ΕΠΣΙΛ
-0,69%
5.72
ΕΣΥΜΒ
+3,35%
0.556
ΕΤΕ
+4,46%
3.3
ΕΥΑΠΣ
-0,70%
4.24
ΕΥΔΑΠ
-0,28%
7.01
ΕΥΠΙΚ
+0,27%
7.56
ΕΥΡΩΒ
+5,48%
0.9386
ΕΧΑΕ
+1,09%
3.71
ΙΑΤΡ
+1,36%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-0,53%
0.56
ΙΛΥΔΑ
+0,84%
1.2
ΙΝΚΑΤ
-1,57%
2.2
ΙΝΛΙΦ
-0,48%
4.14
ΙΝΛΟΤ
+1,87%
0.545
ΙΝΤΕΚ
+3,16%
3.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
+4,32%
7.25
ΙΝΤΕΤ
+1,88%
0.866
ΙΝΤΚΑ
+0,64%
1.582
ΚΑΜΠ
+6,95%
2
ΚΑΡΕΛ
-2,21%
266
ΚΕΚΡ
-1,01%
1.174
ΚΕΠΕΝ
-7,41%
2.5
ΚΛΜ
0,00%
0.618
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+3,26%
0.475
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
0.427
ΚΟΥΕΣ
+1,78%
5.14
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.15
ΚΡΙ
+1,59%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+2,88%
1.07
ΛΑΒΙ
+6,80%
0.44
ΛΑΜΔΑ
+1,89%
5.93
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.4
ΛΑΝΑΚ
-3,00%
0.84
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
+1,00%
1.01
ΛΟΥΛΗ
+3,30%
2.19
ΛΥΚ
-0,30%
1.645
ΜΑΘΙΟ
-0,93%
0.53
ΜΕΒΑ
+3,81%
2.18
ΜΕΝΤΙ
+0,58%
3.49
ΜΕΡΚΟ
+4,55%
57.5
ΜΙΓ
+0,78%
0.0259
ΜΙΝ
0,00%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,52%
16.04
ΜΟΝΤΑ
+1,47%
0.688
ΜΟΤΟ
+0,49%
2.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.554
ΜΠΕΛΑ
+2,08%
15.2
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.94
ΜΠΤΚ
+11,76%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+2,26%
15.87
ΝΑΚΑΣ
+4,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.095
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-1,44%
0.205
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
-0,39%
25.5
ΟΛΠ
+4,42%
17
ΟΛΥΜΠ
+1,45%
1.75
ΟΠΑΠ
-2,30%
13.15
ΟΤΕ
-3,11%
17.42
ΟΤΟΕΛ
+2,30%
8.45
ΠΑΙΡ
+5,30%
0.874
ΠΑΠ
-3,41%
2.55
ΠΕΙΡ
+1,69%
1.1155
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.3
ΠΛΑΘ
+2,56%
4.41
ΠΛΑΙΣ
+0,80%
3.76
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
+0,37%
1.36
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,91%
6.55
ΡΕΒΟΙΛ
+3,59%
1.155
ΣΑΡ
+0,60%
6.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.19
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.03
ΣΕΝΤΡ
+0,72%
0.28
ΣΙΔΜΑ
+2,30%
2
ΣΠΕΙΣ
-0,85%
9.3
ΣΠΙ
+1,36%
0.746
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
+2,18%
16.85
ΤΖΚΑ
+2,23%
2.29
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΥΑΛΚΟ
+19,23%
0.31
ΦΙΕΡ
0,00%
0.596
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.25
ΦΡΙΓΟ
-5,32%
0.089
ΦΡΛΚ
-3,61%
3.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-1,74%
0.565
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X εξοπλίζεται με σύστημα Steer-by-wire

Στο τέλος του 2022 αναμένεται στην ελληνική αγορά το νέο Toyota bZ4X. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της ιαπωνικής μάρκας. Η εταιρεία, ανακοίνωσε ότι ένα άνετο και ευρύχωρο SUV, που θα παράγεται σε δυο εκδόσεις, η μια θα είναι δικίνητη και η άλλη τετρακίνητη. Η τελευταία θα φέρει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης. Σχετικά με την μπαταρία που είναι το πιο σημαντικό τμήμα κάθε αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου γιατί ουσιαστικά καθορίζει και την αυτονομία του αυτοκινήτου, η μάρκα ανακοίνωσε ότι θα το εξοπλίσει με μια νέα μπαταρία υψηλής ανθεκτικότητας. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 71,4 kWh και αναμένεται να επιτρέψει εμβέλεια οδήγησης μηδενικών εκπομπών άνω των 450 χλμ.(WLTP).

Το προσθιοκίνητο bZ4X εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης. Η ισχύς του φθάνει τους 204 ίππους και η ροπή τα 26.8 χλγμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4” και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η τετρακίνητη έκδοση έχει μέγιστη ισχύ 217,5 ίππους και ροπή 33,8 χλγμ. Η τελική ταχύτητα παραμένει στα 160 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα μειώνεται στα 7,7”.

Σύστημα θέρμανσης που χρησιμοποιεί αντλία θερμότητας

Για να μειωθεί η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος όταν απαιτείται η θέρμανση του εσωτερικού χώρου του αυτοκινήτου, τοποθετήθηκε ένα σύστημα θέρμανσης, που χρησιμοποιεί μια αντλία θερμότητας, η οποία αντλεί θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα για να ζεστάνει το αυτοκίνητο. Ανακοινώθηκε ότι είναι αποδοτική ακόμη και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και πως χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από τα τυπικά συστήματα κλιματισμού.

Για πρόσθετη ζεστασιά στην καμπίνα, παρέχεται θέρμανση με υπέρυθρη ακτινοβολία για τον οδηγό και τον συνοδηγό, η οποία είναι εγκατεστημένη κάτω από την κολόνα του τιμονιού και τον πίνακα οργάνων για τη θέρμανση των ποδιών. Παρέχεται προαιρετικά και σύστημα θέρμανσης των καθισμάτων.

Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Toyota παραγωγής που προσφέρει το σύστημα steer-by-wire. Καταργώντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα προσαρμόζει τη γωνία του ελαστικού ακριβώς σύμφωνα με την πρόθεση του οδηγού. Όντας πιο συμπαγές, παρέχει επίσης περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας την θέση οδήγησης και την ευκολία στην είσοδο και έξοδο από την καμπίνα.

Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται με το One Motion Grip-control, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ομαλή και ευκολότερη, χωρίς να χρειάζεται πλήρης στροφή του τιμονιού με το χέρι. Το πλήρες κλείδωμα του τιμονιού μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια στροφή 150 μοιρών.

Χωρίς φυσική σύνδεση στο σύστημα, οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί από τα ελαστικά μπλοκάρονται, αλλά ο οδηγός εξακολουθεί να λαμβάνει πολύτιμη ανατροφοδότηση. Η αίσθηση του τιμονιού βελτιώνεται μέσω του ανεξάρτητου ελέγχου της ροπής του τιμονιού. Η επιλογή διαφορετικών τρόπων οδήγησης μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης ώστε να ταιριάζουν στις συνθήκες οδήγησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!