Γ.Δ.
1033.44 +0,37%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
-0,81%
3.68
CNLCAP
-1,95%
7.55
DIMAND
+7,06%
13.65
TITC
-0,55%
14.54
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
0,00%
6.2
ΑΒΑΞ
+1,08%
0.94
ΑΒΕ
+3,38%
0.55
ΑΔΜΗΕ
-0,31%
1.94
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.585
ΑΛΜΥ
-1,20%
2.465
ΑΛΦΑ
-0,40%
1.255
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΝΕΚ
-2,73%
0.178
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+3,82%
6.8
ΑΣΚΟ
+1,38%
2.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.6
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.82
ΑΤΤ
+30,00%
0.182
ΑΤΤΙΚΑ
-10,23%
1.975
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+1,33%
4.56
ΒΙΟΚΑ
+3,07%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-0,77%
0.645
ΒΙΟΤ
0,00%
0.26
ΒΙΣ
-9,71%
0.186
ΒΟΣΥΣ
+2,80%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,62%
1.255
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,13%
11.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.18
ΔΕΗ
+0,33%
7.525
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,27%
0.774
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,56%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+4,94%
0.808
ΕΕΕ
+0,27%
22.18
ΕΚΤΕΡ
+0,64%
1.57
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,23%
0.41
ΕΛΙΝ
+2,43%
2.11
ΕΛΛ
-0,29%
17.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+6,34%
2.18
ΕΛΠΕ
+0,52%
7.73
ΕΛΣΤΡ
-1,19%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-1,32%
2.25
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.73
ΕΝΤΕΡ
-0,73%
4.09
ΕΠΙΛΚ
-1,48%
0.133
ΕΠΣΙΛ
+0,87%
6.94
ΕΣΥΜΒ
+4,25%
0.638
ΕΤΕ
-2,56%
4.38
ΕΥΑΠΣ
+0,86%
3.52
ΕΥΔΑΠ
+0,84%
7.2
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.32
ΕΧΑΕ
-1,50%
3.94
ΙΑΤΡ
+1,83%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+1,51%
0.605
ΙΛΥΔΑ
+1,71%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+4,00%
1.666
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.635
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
3.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
-3,82%
6.3
ΙΝΤΕΤ
+2,43%
1.055
ΙΝΤΚΑ
+5,37%
1.924
ΚΑΜΠ
-0,40%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+2,67%
308
ΚΕΚΡ
+4,67%
1.254
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+4,55%
0.92
ΚΟΡΔΕ
-2,55%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,00%
0.49
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.2
ΚΡΕΚΑ
-1,96%
0.2
ΚΡΙ
-2,52%
6.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
+7,14%
1.2
ΛΑΒΙ
+1,65%
0.43
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
6.3
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
+0,43%
0.944
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.29
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
-0,94%
1.05
ΛΟΥΛΗ
+2,40%
2.56
ΛΥΚ
+0,79%
2.54
ΜΑΘΙΟ
+6,92%
0.695
ΜΕΒΑ
-0,73%
2.72
ΜΕΝΤΙ
-0,27%
3.74
ΜΕΡΚΟ
+4,00%
46.8
ΜΙΓ
+4,83%
0.076
ΜΙΝ
+6,38%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,61%
22.76
ΜΟΝΤΑ
-2,32%
0.674
ΜΟΤΟ
0,00%
2.31
ΜΟΥΖΚ
+0,57%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,88%
16.81
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,52%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-0,50%
24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.36
ΝΑΥΠ
-1,35%
1.095
ΞΥΛΚ
+0,84%
0.24
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
+1,71%
23.8
ΟΛΠ
+0,35%
17.3
ΟΛΥΜΠ
+0,49%
2.07
ΟΠΑΠ
+4,03%
14.46
ΟΤΕ
+0,97%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+1,75%
10.48
ΠΑΙΡ
+1,03%
0.98
ΠΑΠ
+0,82%
2.46
ΠΕΙΡ
-0,86%
1.9
ΠΕΤΡΟ
+1,31%
6.18
ΠΛΑΘ
+0,46%
4.39
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
+1,85%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+6,19%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,96%
3.08
ΡΕΒΟΙΛ
+2,36%
1.3
ΣΑΡ
+1,43%
7.81
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
-0,33%
0.299
ΣΙΔΜΑ
-0,38%
2.59
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.62
ΣΠΙ
+0,65%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,07%
18.9
ΤΖΚΑ
+3,23%
1.915
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,86%
1.08
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
0,00%
0.42
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+12,12%
0.111
ΦΡΛΚ
+1,40%
3.63
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,95%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

KPMG: Αισιοδοξία για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας

Τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκφράζουν βεβαιότητα πως ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα επιτύχει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια, με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως το 2030 να γίνονται πιο ρεαλιστικές. Ταυτόχρονα, τα στελέχη παραμένουν ιδιαίτερα προβληματισμένα για τον εφοδιασμό πρώτων υλών και εξαρτημάτων.

Σύμφωνα με την 23η ετήσια έρευνα της KPMG «Global Automotive Executive Survey» με τη συμμετοχή 915 στελεχών αυτοκινητοβιομηχανιών και συναφών κλάδων, το 83% εκφράζει αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα καταγράψει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια, σε σύγκριση με 53% το προηγούμενο έτος. Από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 207 CEOs και πρόεδροι, φαίνεται ότι δείχνουν μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα σχετικά με τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, δεδομένου των ενδεχόμενων δυσκολιών που θα αντιμετωπίσει η μακροοικονομία.

Τα στελέχη αναμένουν, σύμφωνα με την έρευνα, ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί σε περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2030. Πέρυσι, οι προβλέψεις άγγιξαν το 70%. Οι προσδοκίες για πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, την Ινδία και τη Βραζιλία είναι πλέον πολύ πιο επιφυλακτικές.

Υπάρχει, ωστόσο, μεγαλύτερη βεβαιότητα ότι το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξισωθεί με αυτό των κινητήρων εσωτερικής καύσης χωρίς κρατική βοήθεια. Σε ποσοστό 82% θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα υιοθετηθούν ευρέως τα επόμενα 10 χρόνια, χωρίς κρατικές επιδοτήσεις.

Με μια πληθώρα νέων μοντέλων, νεοεισερχόμενων και νέων τεχνολογιών, τα στελέχη πιστεύουν ότι οι αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών τα επόμενα πέντε χρόνια θα εστιάσουν στη σημασία της οδηγικής απόδοσης και της φήμης της επωνυμίας. Το απόρρητο και η ασφάλεια των δεδομένων αποτελούν επίσης βασικούς παράγοντες σε κάθε αγοραστική απόφαση.

Οι πελάτες αυτοκινήτων αναμένεται, σύμφωνα με την έρευνα, να αγοράζουν ολοένα περισσότερο διαδικτυακά, αλλά και να είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν μηνιαίες συνδρομές για υπηρεσίες λογισμικού. Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτων θεωρείται ευκαιρία ανάπτυξης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τα στελέχη εξακολουθούν να προβληματίζονται σε μεγάλο βαθμό για τις προμήθειες πρώτων υλών και εξαρτημάτων, ιδιαίτερα των ημιαγωγών, αλλά και υλικών όπως ο ηλεκτρικός χάλυβας και άλλα ελαφριά υλικά ζωτικής σημασίας για την αποδοτικότητα των καυσίμων και τη διάρκεια των μπαταριών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται σε αυτή την αδυναμία, επιδιώκοντας εξωτερικές αναθέσεις σε κοντινές χώρες αλλά και εντός της χώρας τους (nearshoring και onshoring), σε μια προσπάθεια να μειώσουν την εξάρτηση αποκλειστικά από μία ή δύο χώρες.

Πολλά στελέχη πιστεύουν ότι η Apple θα εισέλθει στην αγορά αυτοκινήτων και θα βρεθεί στην κορυφή του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Επιπλέον, 9 στους 10 αναφέρουν ότι οι startup εταιρείες θα έχουν σημαντική επίδραση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Περισσότεροι από 1 στους 5 λένε ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να εκποιήσουν μη στρατηγικά κομμάτια των επιχειρήσεών τους. Η κατ’ ανάθεση παραγωγή θα αποκτήσει ακόμα πιο στρατηγική σημασία στο μέλλον, σύμφωνα με την έρευνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!