Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

ACEA: Περίπου 9,8 εκατ. αυτοκίνητα θα πουληθούν φέτος στην Ευρώπη

Η φετινή χρονιά για την αυτοκίνηση μπορεί να χαρακτηριστεί κομβική, καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η ανάκαμψη, μετά από δύο δύσκολα χρόνια. Η κατάσταση στις γραμμές παραγωγής σταδιακά βελτιώνεται και σύντομα θα δούμε μικρότερη αναμονή. Η ACEA προβλέπει ότι την φετινή χρονιά θα πουληθούν περίπου 9,8 εκατ. νέα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 5% από το 2022. Όμως αυτό το ποσοστό παραμένει 25% κάτω από τα επίπεδα που επικρατούσαν πριν από την κρίση του 2019. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ακόμη πιο σημαντικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν τις θέσεις στην παγκόσμια σκηνή. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά αυξάνει και τον ανταγωνισμό. Η Κίνα είναι έτοιμη να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά με πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχοντας παράλληλα το πλεονέκτημα των πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών, αλλά και της ανάλογης τεχνογνωσίας, καθώς κατασκευάζονται σε αυτήν αρκετές δεκάδες μοντέλα των υπολοίπων κατασκευαστών.

Οι ανταγωνιστές έχουν πολλούς άσους στα χέρια τους

«Ο κλάδος μας έχει από καιρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλη την αλυσίδα αξίας των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως αυτό δεν συμβαίνει πλέον με τα ηλεκτρικά οχήματα. Τουλάχιστον τώρα. Οι ανταγωνιστές μας έχουν πολλούς άσους στα χέρια τους που δεν έχουμε ακόμη, ενώ έχουν και υποστήριξη από τις εθνικές και τοπικές αρχές. Αυτή μάλιστα εξακολουθεί να αυξάνεται στην Κίνα και τις ΗΠΑ, αναφέρει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault, Luca de Meo.

Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 για παράδειγμα, επιβάλλουν «μη ρεαλιστικούς περιορισμούς στη βιομηχανία και θα επιβραδύνουν ακόμη και την προσπάθεια για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η συμμόρφωση με το Euro 7 έφερε αυξήσεις κόστους που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους πελάτες από την αγορά αυτών των νέων αυτοκινήτων», προειδοποίησε ο Luca de Meo.

Επίσης, το θέμα είναι τι θα γίνει με όλα τα παλιά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, τα οποία είναι παλιότερης τεχνολογίας και ρυπαίνουν με μεγάλο βαθμό. Ίσως το στοίχημα σε αυτή την περίπτωση να βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το σημείο, όπου θα πρέπει να δοθούν μια σειρά κινήτρων για να μπορέσουν να ανανεωθούν οι στόλοι των ευρωπαϊκών χωρών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!