Γ.Δ.
1054.59 +0,84%
ACAG
+0,42%
12.04
CENER
0,00%
3.91
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
+0,42%
12.05
TITC
+0,69%
14.66
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.7
ΑΒΑΞ
+0,52%
0.772
ΑΒΕ
+0,76%
0.528
ΑΔΜΗΕ
+2,33%
1.76
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.165
ΑΛΦΑ
-0,71%
1.125
ΑΝΔΡΟ
+4,07%
6.4
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
7.6
ΑΣΚΟ
+0,45%
2.22
ΑΣΤΑΚ
+0,48%
8.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.35
ΑΤΡΑΣΤ
+1,94%
5.25
ΑΤΤ
+1,83%
13.32
ΑΤΤΔ
+41,99%
1.4
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,60%
4.22
ΒΙΟΚΑ
-3,43%
1.97
ΒΙΟΣΚ
+0,65%
0.617
ΒΙΟΤ
-6,90%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.179
ΒΟΣΥΣ
-3,67%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,50%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,37%
10.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
+2,57%
7.98
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,29%
0.788
ΔΟΥΡΟ
-3,85%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,64%
0.311
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.77
ΕΕΕ
+0,84%
25.23
ΕΚΤΕΡ
+2,14%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,97%
0.407
ΕΛΙΝ
0,00%
2.1
ΕΛΛ
+0,30%
16.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,50%
2.025
ΕΛΠΕ
+2,16%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΤΟΝ
+0,88%
2.29
ΕΛΧΑ
+0,49%
1.652
ΕΝΤΕΡ
+1,06%
3.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
+0,27%
7.48
ΕΣΥΜΒ
+1,31%
0.618
ΕΤΕ
+0,27%
4.47
ΕΥΑΠΣ
-1,18%
3.36
ΕΥΔΑΠ
-0,61%
6.5
ΕΥΡΩΒ
-0,65%
1.217
ΕΧΑΕ
-0,13%
3.925
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+0,52%
0.577
ΙΛΥΔΑ
-0,42%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+0,63%
1.59
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.62
ΙΝΛΟΤ
+1,56%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+1,64%
4.34
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
+2,62%
1.02
ΙΝΤΚΑ
+1,22%
1.82
ΚΑΜΠ
-5,43%
2.44
ΚΑΡΕΛ
0,00%
314
ΚΕΚΡ
+3,83%
1.084
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
+0,83%
0.968
ΚΟΡΔΕ
+1,74%
0.586
ΚΟΥΑΛ
+0,74%
0.544
ΚΟΥΕΣ
-0,39%
5.05
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.308
ΚΡΙ
+1,60%
6.34
ΚΤΗΛΑ
+5,45%
1.74
ΚΥΡΙΟ
+3,20%
1.13
ΛΑΒΙ
+0,99%
0.407
ΛΑΜΔΑ
+3,09%
5.83
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
-9,62%
0.282
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
+1,96%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
3.14
ΜΕΝΤΙ
-0,28%
3.56
ΜΕΡΚΟ
0,00%
51
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
-0,81%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,87%
23.68
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.716
ΜΟΤΟ
-0,33%
2.98
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
19.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,89%
2.28
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.56
ΜΥΤΙΛ
+1,55%
26.2
ΝΑΚΑΣ
+7,14%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
0.998
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
+1,65%
24.7
ΟΛΠ
+1,05%
19.18
ΟΛΥΜΠ
-0,49%
2.04
ΟΠΑΠ
-1,47%
14.79
ΟΤΕ
+0,97%
13.49
ΟΤΟΕΛ
-0,82%
12.16
ΠΑΙΡ
0,00%
0.924
ΠΑΠ
+1,29%
2.36
ΠΕΙΡ
+2,23%
1.9975
ΠΕΤΡΟ
+0,89%
6.8
ΠΛΑΘ
+1,13%
4.045
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-1,31%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
+1,93%
2.9
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.275
ΣΑΡ
+0,44%
6.83
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+1,80%
0.283
ΣΙΔΜΑ
+1,30%
2.34
ΣΠΕΙΣ
-2,42%
6.44
ΣΠΙ
+1,69%
0.6
ΣΠΥΡ
-2,70%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+1,55%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,53%
1.89
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,91%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.19
ΦΙΕΡ
0,00%
0.425
ΦΛΕΞΟ
-0,58%
8.55
ΦΡΙΓΟ
+2,73%
0.0565
ΦΡΛΚ
+1,14%
3.54
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+2,94%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ACEA: Περίπου 9,8 εκατ. αυτοκίνητα θα πουληθούν φέτος στην Ευρώπη

Η φετινή χρονιά για την αυτοκίνηση μπορεί να χαρακτηριστεί κομβική, καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η ανάκαμψη, μετά από δύο δύσκολα χρόνια. Η κατάσταση στις γραμμές παραγωγής σταδιακά βελτιώνεται και σύντομα θα δούμε μικρότερη αναμονή. Η ACEA προβλέπει ότι την φετινή χρονιά θα πουληθούν περίπου 9,8 εκατ. νέα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 5% από το 2022. Όμως αυτό το ποσοστό παραμένει 25% κάτω από τα επίπεδα που επικρατούσαν πριν από την κρίση του 2019. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ακόμη πιο σημαντικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν τις θέσεις στην παγκόσμια σκηνή. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά αυξάνει και τον ανταγωνισμό. Η Κίνα είναι έτοιμη να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά με πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχοντας παράλληλα το πλεονέκτημα των πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών, αλλά και της ανάλογης τεχνογνωσίας, καθώς κατασκευάζονται σε αυτήν αρκετές δεκάδες μοντέλα των υπολοίπων κατασκευαστών.

Οι ανταγωνιστές έχουν πολλούς άσους στα χέρια τους

«Ο κλάδος μας έχει από καιρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλη την αλυσίδα αξίας των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως αυτό δεν συμβαίνει πλέον με τα ηλεκτρικά οχήματα. Τουλάχιστον τώρα. Οι ανταγωνιστές μας έχουν πολλούς άσους στα χέρια τους που δεν έχουμε ακόμη, ενώ έχουν και υποστήριξη από τις εθνικές και τοπικές αρχές. Αυτή μάλιστα εξακολουθεί να αυξάνεται στην Κίνα και τις ΗΠΑ, αναφέρει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault, Luca de Meo.

Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 για παράδειγμα, επιβάλλουν «μη ρεαλιστικούς περιορισμούς στη βιομηχανία και θα επιβραδύνουν ακόμη και την προσπάθεια για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η συμμόρφωση με το Euro 7 έφερε αυξήσεις κόστους που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους πελάτες από την αγορά αυτών των νέων αυτοκινήτων», προειδοποίησε ο Luca de Meo.

Επίσης, το θέμα είναι τι θα γίνει με όλα τα παλιά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, τα οποία είναι παλιότερης τεχνολογίας και ρυπαίνουν με μεγάλο βαθμό. Ίσως το στοίχημα σε αυτή την περίπτωση να βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το σημείο, όπου θα πρέπει να δοθούν μια σειρά κινήτρων για να μπορέσουν να ανανεωθούν οι στόλοι των ευρωπαϊκών χωρών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!