Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Πώς αναστήθηκαν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας εν μέσω πανδημίας

Με την προκήρυξη του μεγάλου διαγωνισμού των 372 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων στις αρχές του καλοκαιριού, αφού ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση με την αγορά που είναι σε εξέλιξη, θα ολοκληρωθεί ένας κύκλος μεγάλων αλλαγών στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Στην ουσία θα έχουν γίνει μέσα σε ένα χρόνο όσα δεν έγιναν τα τελευταία δέκα, όπως υποστηρίζουν στελέχη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) με την προσπάθεια να επικεντρώνεται στα λεωφορεία που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ ΑΕ).

Τα στοιχεία του ΟΑΣΑ και οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή που βρέθηκε την Παρασκευή μαζί με τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη και τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, δείχνουν τις αλλαγές που έχουν γίνει. Όπως είπε και αυτή την εβδομάδα ο κ. Καραμανλής «Σε ενάμισι χρόνο κάναμε 609 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, βγάζουμε 3.000 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα, ως τώρα αυξήσαμε κατά 50% τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σχεδόν τα διπλασιάσαμε στη Θεσσαλονίκη. Και προχωράμε για την προμήθεια 1.300 νέων, σύγχρονων λεωφορείων. Δεν λέμε φυσικά ότι έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα, αλλά έχουμε σχέδιο, το εφαρμόζουμε μέρα με τη μέρα και συνεχίζουμε την προσπάθεια».

Όπως δηλώνει στο powergame.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νίκος Αθανασόπουλος, «είναι γνωστές οι ελλείψεις σε προσωπικό και οχήματα τις οποίες καλούνταν να αντιμετωπίσει ο ΟΑΣΑ προ πανδημίας. Η πρωτόγνωρη κατάσταση που δημιουργήθηκε τον τελευταίο χρόνο με την υγειονομική κρίση, ενέτεινε τα προβλήματα που δημιούργησε η δεκαετής έλλειψη επενδύσεων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας».

«Δεν μείναμε όμως αδρανείς» προσθέτει ο κ. Αθανασόπουλος. «Ο σχεδιασμός για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών που περιλαμβάνει τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, την απόκτηση οχημάτων με τη μέθοδο leasing και τις προσλήψεις προσωπικού, μας έδωσε τη δυνατότητα να πυκνώσουμε τα δρομολόγια, βελτιώνοντας συνολικά το επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών για τους πολίτες της Αθήνας». Το σχέδιο θα ολοκληρωθεί με τη σταδιακή ανανέωση του στόλου μέσω του μεγάλου διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί τις επόμενες εβδομάδες.

Με τη συνεργασία μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής για την εκτέλεση των δρομολογίων σε περιφερειακές γραμμές, οι Αστικές Συγκοινωνίες ενισχύθηκαν με 200 επιπλέον οχήματα σε καθημερινή βάση. Τα οχήματα και οδηγοί της ΟΣΥ που απελευθερώθηκαν αξιοποιούνται στην πύκνωση των δρομολογίων σε κεντρικές γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση.

Συνολικά, εκτελούν δρομολόγια περισσότερα από 1.220 οχήματα σε ημερήσια βάση, αυξημένα κατά 20% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020, γεγονός που συνεπάγεται βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και στην παρούσα συγκυρία καλύτερες συνθήκες αποφυγής συνωστισμού. Σημαντικό γεγονός και για τον λόγο ότι για πρώτη φορά μετά από πέντε και πλέον χρόνια -και συγκεκριμένα από τον Νοέμβριο του 2015- υπάρχουν τόσα οχήματα σε ημερήσια βάση.

Στην Αθήνα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020 έχει επιτευχθεί μια αύξηση των εκτελουμένων δρομολογίων κατά περισσότερα από 3.000 ημερησίως
Ο στόλος της ΟΣΥ ανανεώνεται και ενισχύεται με την προμήθεια μέσω leasing 300 λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας. Από την περασμένη εβδομάδα έχουν βγει στους δρόμους περίπου 40 οχήματα ενισχύοντας το συγκοινωνιακό έργο. Σταδιακά στο αμέσως προσεχές διάστημα θα ενταχθούν και τα υπόλοιπα οχήματα leasing.

Η κάλυψη της πολυετούς υποπένδυσης στις αστικές συγκοινωνίες, δεν αφορά μόνο προμήθεια μέσων, αλλά και επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό. Οι δύο εταιρείες του ομίλου ενισχύονται με νέο προσωπικό, 609 άτομα συνολικά, στις ειδικότητες πεδίου, οδηγοί, ηλεκτροδηγοί και τεχνίτες. Η ενίσχυση του προσωπικού σε αυτές τις ειδικότητες συνεπάγεται πύκνωση των δρομολογίων και καλύτερες χρονοαποστάσεις στα οδικά και τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Η τελευταία φορά που ενισχύθηκε ο στόλος των οχημάτων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ήταν την περίοδο 2009-2010. Συγκεκριμένα, το 2009 αποκτήθηκαν 320 οχήματα Solaris(220 8μετρα και 100 αρθρωτά 18μετρα) και το 2010 αποκτήθηκαν 200 λεωφορεία φυσικού αερίου. Η τελευταία φορά που έγιναν προσλήψεις προσωπικού στην ΟΣΥ ήταν το 2006 και αφορούσαν 350 οδηγούς, 250 τεχνίτες και 50 διοικητικούς μέσω ΑΣΕΠ.

Λεωφορειολωρίδες που θα λειτουργούν

Η διασφάλιση ενός επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβάτη λεωφορείων και τρόλεϊ προϋποθέτει την απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες, λένε στον ΟΑΣΑ. Για το σκοπό αυτό ο οργανισμός, πρόκειται να εκσυγχρονίσει πλήρως το σύστημα εποπτείας των λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων, με την προμήθεια νέων ψηφιακών καμερών. Το έργο αφορά την προμήθεια νέων ψηφιακών κάμερών προς αντικατάσταση του υφιστάμενου απαρχαιωμένου συστήματος φωτογραφικών καμερών ηλικίας άνω των είκοσι ετών κατά μ.ό.
Η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος θα διασφαλίσει την αυτόματη καταγραφή και βεβαίωση των παραβάσεων – χωρίς την παρουσία της Αστυνομίας – Η βεβαίωση και καταγραφή των παραβάσεων θα γίνεται με RADAR και ταυτόχρονη φωτογράφηση των οχημάτων. Το σύστημα θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως.Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 490.800 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ποσό για το οποίο ο ΟΑΣΑ εξασφάλισε χρηματοδότηση 100% από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!