Γ.Δ.
823.18 -1,40%
CENER
-4,01%
2.63
CNLCAP
0,00%
8.1
TITC
-0,89%
11.2
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-5,05%
0.715
ΑΒΕ
0,00%
0.39
ΑΔΜΗΕ
-4,40%
1.91
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
-1,76%
1.67
ΑΛΦΑ
-2,64%
0.835
ΑΝΔΡΟ
-1,53%
6.45
ΑΝΕΚ
+5,17%
0.061
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.06
ΑΣΚΟ
+1,47%
2.07
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
-2,22%
0.088
ΑΤΤΙΚΑ
-0,22%
0.928
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-1,32%
3.36
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.62
ΒΙΟΣΚ
-3,41%
0.51
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
+7,92%
2.18
ΒΥΤΕ
-0,68%
2.9
ΓΕΒΚΑ
+3,51%
1.18
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,47%
9.36
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-4,59%
5.2
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,53%
0.53
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-3,54%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+9,14%
0.74
ΕΕΕ
0,00%
21.1
ΕΚΤΕΡ
+1,47%
0.964
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-5,18%
0.403
ΕΛΙΝ
0,00%
1.665
ΕΛΛ
+0,33%
15.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,12%
1.716
ΕΛΠΕ
-2,29%
6.4
ΕΛΣΤΡ
-0,43%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+1,60%
1.91
ΕΛΧΑ
-1,72%
1.37
ΕΝΤΕΡ
0,00%
4
ΕΠΙΛΚ
-5,11%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.58
ΕΣΥΜΒ
+0,34%
0.586
ΕΤΕ
+0,03%
2.952
ΕΥΑΠΣ
-0,69%
4.33
ΕΥΔΑΠ
-1,71%
7.46
ΕΥΠΙΚ
-1,30%
7.6
ΕΥΡΩΒ
-0,11%
0.895
ΕΧΑΕ
-1,46%
3.37
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-4,44%
0.517
ΙΛΥΔΑ
+1,45%
0.98
ΙΝΚΑΤ
-0,24%
2.04
ΙΝΛΙΦ
+1,95%
4.18
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
0.54
ΙΝΤΕΚ
-5,48%
3.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-9,69%
0.82
ΙΝΤΚΑ
-4,00%
1.296
ΚΑΜΠ
0,00%
1.97
ΚΑΡΕΛ
+2,38%
258
ΚΕΚΡ
-6,16%
1.036
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
0,00%
0.576
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.47
ΚΟΥΑΛ
-2,20%
0.4
ΚΟΥΕΣ
-0,47%
4.27
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
+1,41%
5.74
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
-1,78%
5.785
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.05
ΛΥΚ
+0,31%
1.605
ΜΑΘΙΟ
+7,59%
0.78
ΜΕΒΑ
-3,94%
2.44
ΜΕΝΤΙ
-4,29%
2.9
ΜΕΡΚΟ
-5,66%
50
ΜΙΓ
+0,81%
0.0249
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,65%
17.9
ΜΟΝΤΑ
+5,45%
0.696
ΜΟΤΟ
0,00%
1.9
ΜΟΥΖΚ
+0,32%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,31%
14.35
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-2,59%
1.88
ΜΠΤΚ
-4,96%
0.67
ΜΥΤΙΛ
-3,65%
14
ΝΑΚΑΣ
-1,53%
1.93
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-3,02%
0.1925
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
+1,63%
25
ΟΛΠ
-0,64%
15.6
ΟΛΥΜΠ
-0,30%
1.67
ΟΠΑΠ
+0,65%
14.02
ΟΤΕ
-0,31%
16.32
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
8.55
ΠΑΙΡ
-1,99%
0.79
ΠΑΠ
+2,77%
2.6
ΠΕΙΡ
-3,89%
0.9596
ΠΕΤΡΟ
+1,06%
5.7
ΠΛΑΘ
-0,56%
3.55
ΠΛΑΙΣ
+0,28%
3.56
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,76%
1.32
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-1,45%
3.4
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
-0,59%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.26
ΣΙΔΜΑ
+2,84%
1.99
ΣΠΕΙΣ
-3,90%
7.4
ΣΠΙ
+1,59%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-2,56%
17.54
ΤΖΚΑ
-2,75%
2.12
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-5,77%
0.49
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
-5,00%
0.095
ΦΡΛΚ
-1,88%
3.14
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΕΛΠΕ: Υγρά καύσιμα χωρίς πετρέλαιο θα παράγουν τα διυλιστήρια

Την παραγωγή υγρών καυσίμων χωρίς πετρέλαιο προωθεί ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης και της πολιτικής μείωσης των εκπομπών άνθρακα.

Στόχος είναι η παραγωγή καυσίμων που δεν θα προέρχονται από ορυκτούς υδρογονάνθρακες, αλλά από βιομάζα, δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα, απόβλητα κλπ., θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα υφιστάμενα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα έχουν χαμηλό ή μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

Οι νέες τεχνολογίες των πράσινων καυσίμων παρουσιάστηκαν σε σειρά εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο στην πόλη Pau της Γαλλίας, όπου έγινε, μεταξύ άλλων, και αγώνας ταχύτητας αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα ενώ παρουσιάστηκε και το πρώτο αστικό λεωφορείο που κινείται με υδρογόνο.

Στο Grand Prix της Pau, διοργανώθηκαν 6 διαφορετικές κατηγορίες αγώνων με οχήματα που χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνηση, υδρογόνο και βιοκαύσιμα.

Στις εκδηλώσεις συμμετείχε ο ευρωπαϊκός οργανισμός διύλισης FuelsEurope, μέλος του οποίου είναι τα Ελληνικά Πετρέλαια.

Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο γενικός διευθυντής της FuelsEurope John Cooper, ο συνδυασμός της ηλεκτροκίνησης με τεχνολογίες χαμηλού άνθρακα μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτερη απανθρακοποίηση των μεταφορών και, επιπλέον, σε ανεκτό κόστος για τους καταναλωτές και τους φορολογούμενους, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις περισσότερες αγορές του κόσμου είναι ακριβότερα από τα συμβατικά χωρίς επιδότηση της τιμής αγοράς.

Αίτημα της FuelsEurope προς τα ευρωπαϊκά όργανα και τις κυβερνήσεις των χωρών – μελών είναι να δοθούν φορολογικά κίνητρα για την παραγωγή των νέων καυσίμων τα οποία μπορούν ως το 2050 να εισφέρουν 160 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου, από τους 350 εκατ. που είναι σήμερα η κατανάλωση στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην κατάργηση των ορυκτών καυσίμων.

Οι νέες πρώτες ύλες για την παραγωγή υγρών καυσίμων αντί για το αργό πετρέλαιο θα μπορούν να είναι η βιομάζα, οι ΑΠΕ, τα απόβλητα και το δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα που θα αξιοποιούνται για την παραγωγή βιώσιμων βιοκαυσίμων, HVO (υδρογονωμένων φυτικών ελαίων), συνθετικών καυσίμων, καθαρού υδρογόνου ή/και καυσίμων από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Το «Διυλιστήριο του μέλλοντος» θα είναι ο κόμβος όπου όλα αυτά τα διαφορετικά καύσιμα θα υποβάλλονται σε επεξεργασία ώστε να συμμορφώνονται με τις βιομηχανικές προδιαγραφές, π.χ. της αυτοκινητοβιομηχανίας ή της πετροχημικής βιομηχανίας.

Το πρόγραμμα «Vision 2025» των ΕΛΠΕ, όπως έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 3,5-4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 5 με 10 χρόνια, που κατανέμονται 50 – 50 αφενός στη νέα ενέργεια και σε κλάδους με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αφετέρου τη διατήρηση της παραδοσιακής δραστηριότητας και τη βελτιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζουν τα ΕΛΠΕ, «το διυλιστήριο Ελευσίνας θα αναδειχθεί σε υπόδειγμα της ενεργειακής μετάβασης και μείωσης των εκπομπών άνθρακα, μέσω επενδύσεων σε ενέργειες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, σε μονάδα συμπαραγωγής για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών και διευκόλυνση έργων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, σε μονάδα μπλε υδρογόνου μέσω δέσμευσης άνθρακα στην υπάρχουσα παραγωγή υδρογόνου, σε πιλοτική μονάδα πράσινου υδρογόνου μέσω της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και σε μονάδα παραγωγής ηλιακής ενέργειας.

Παράλληλα, το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης θα αναβαθμιστεί μέσω μονάδας συμπαραγωγής βιοντιζέλ 2ης γενεάς, για την αύξηση βιώσιμων πρώτων υλών των προϊόντων μας».

Τα πλεονεκτήματα των πράσινων καυσίμων

Στα πλεονεκτήματα των πράσινων καυσίμων περιλαμβάνονται ακόμη τα εξής:

Μειώνουν τις εκπομπές CO2 κατά 90% στον τομέα των μεταφορών σε σχέση με τη βενζίνη και το diesel

Αποτελούν την πλέον αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών από τα περίπου 200 εκ. οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα παραμείνουν σε κυκλοφορία μετά το 2030

Μειώνουν την πίεση για τα δημόσια οικονομικά που ενέχει ο πλήρης εξηλεκτρισμός του στόλου και η ανάπτυξη νέων υποδομών διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και ταχείας φόρτισης
Δίνουν τη δυνατότητα επιλογής στους καταναλωτές μεταξύ των τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών CO2, καθιστώντας την μετάβαση προσιτή σε όλους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!