Γ.Δ.
1496.35 -0,43%
ACAG
+1,32%
6.16
CENER
+3,28%
8.82
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
-0,32%
9.27
OPTIMA
+2,46%
11.68
TITC
+0,16%
31.4
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,12%
1.638
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+3,61%
2.295
ΑΚΡΙΤ
-0,59%
0.845
ΑΛΜΥ
-2,47%
2.76
ΑΛΦΑ
+0,94%
1.768
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.82
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.68
ΑΣΚΟ
0,00%
2.72
ΑΣΤΑΚ
+1,41%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
-0,24%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,01%
6.5
ΒΙΟΚΑ
+1,53%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+8,13%
2.66
ΓΕΒΚΑ
-1,26%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.5
ΔΑΑ
-2,44%
8.154
ΔΑΙΟΣ
-2,65%
3.68
ΔΕΗ
-0,67%
11.9
ΔΟΜΙΚ
-0,22%
4.51
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,54%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-3,55%
1.63
ΕΕΕ
-0,37%
32.64
ΕΚΤΕΡ
-1,06%
4.185
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.46
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,47%
2.695
ΕΛΠΕ
-0,63%
8.66
ΕΛΣΤΡ
-2,07%
2.37
ΕΛΤΟΝ
-0,42%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,71%
2.085
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,33%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,45%
1.36
ΕΤΕ
-0,82%
8.45
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.03
ΕΥΡΩΒ
-0,42%
2.132
ΕΧΑΕ
+0,95%
5.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.695
ΙΚΤΙΝ
+0,74%
0.408
ΙΛΥΔΑ
-2,62%
1.67
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.22
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
-1,35%
1.17
ΙΝΤΕΚ
+0,82%
6.16
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,38%
4.42
ΙΝΤΕΤ
+1,21%
1.255
ΙΝΤΚΑ
-1,46%
3.72
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+0,67%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.675
ΚΟΡΔΕ
-1,47%
0.536
ΚΟΥΑΛ
+3,70%
1.288
ΚΟΥΕΣ
+0,52%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,58%
1.345
ΛΑΒΙ
+1,87%
0.98
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.84
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-0,94%
1.05
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
+2,59%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-1,01%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-2,25%
3.91
ΜΙΝ
+0,89%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,30%
26.92
ΜΟΝΤΑ
+3,34%
3.4
ΜΟΤΟ
0,00%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-1,45%
27.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+1,01%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,15%
38.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,41%
0.974
ΞΥΛΚ
-1,79%
0.274
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-2,39%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,72%
2.76
ΟΠΑΠ
-1,11%
15.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.93
ΟΤΕ
-0,21%
14.21
ΟΤΟΕΛ
-1,27%
12.4
ΠΑΙΡ
-1,74%
1.13
ΠΑΠ
-1,19%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,16%
3.844
ΠΕΤΡΟ
-3,23%
8.98
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.04
ΠΛΑΚΡ
-3,75%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-2,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,69%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.67
ΣΑΡ
-0,53%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
+7,94%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+0,26%
7.74
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.18
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,90%
1.764
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
+1,94%
4.2
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.635

Αεροδρόμια: Ξεκινά η παραχώρηση στην Καλαμάτα – Ενδιαφέρον για τα υπόλοιπα 22

Την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκε από τη διοίκηση του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) το τελικό σχέδιο για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας και φαίνεται πως πλησιάζει η ώρα του διαγωνισμού. Ταυτόχρονα, η λήξη συναγερμού για την πανδημία αυξάνει και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχουν ενταχθεί στη σημερινή σύμβαση παραχώρησης της Fraport Greece.

Στην αγορά υποστηρίζουν πως ενδιαφέρον για κάποια από τα 22 μικρότερα αεροδρόμια έχει εκδηλώσει τόσο η Fraport, όσο και άλλοι ξένοι όμιλοι όπως η γαλλική EGIS. Η τελευταία συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό στην κοινοπραξία υπό τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που επικράτησε στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ενώ διεκδικεί και τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Στην Καλαμάτα είχε εκδηλωθεί στο παρελθόν ενδιαφέρον για την παραχώρηση του αεροδρομίου από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου που διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, το τουριστικό συγκρότημα Costa Navarino στη Μεσσηνία. Δεν είναι γνωστό αν ο όμιλος βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης διεθνούς εταίρου με τεχνογνωσία στη διαχείριση αεροδρομίων. Προϋπόθεση βέβαια είναι να αποφασιστεί η λύση της παραχώρησης και όχι η αναβάθμιση μέσω παραδοσιακού διαγωνισμού δημοσίου έργου.

Στα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια (πλην των 14 μεγαλύτερων που διαχειρίζεται η Fraport Greece), η έκρηξη της τουριστικής κίνησης τη φετινή χρονιά ανέδειξε την ανάγκη έργων αναβάθμισης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αεροδρόμια όπως της Πάρου (που αναβαθμίστηκε προ διετίας και είναι ήδη κορεσμένο…), της Μήλου, της Νάξου, της Χίου και άλλων νησιών που ήδη βρίσκονται στον διεθνή τουριστικό χάρτη ή επιδιώκουν να μπουν.

Στελέχη της αγοράς αερομεταφορών επισημαίνουν πως το πρόβλημα που πρέπει να διαχειριστεί το Υπερταμείο κατά την αναζήτηση του βέλτιστου μοντέλου παραχώρησης των 22 αεροδρομίων είναι το γεγονός πως κάποια δεν μπορούν να αναβαθμιστούν για χωροταξικούς, περιβαλλοντικούς και άλλους λόγους. Η εταιρεία συμβούλων Kantor είχε αναλάβει να αναμορφώσει παλαιότερη μελέτη (του 2016) για την αξιοποίηση των μικρότερων αεροδρομίων.

Στο παρελθόν είχαν εξεταστεί σενάρια όπως η παραχώρηση των 22 αεροδρομίων σε ομάδες (clusters). Στο τραπέζι είχαν πέσει και άλλα σενάρια όπως η επιλογή μιας ομάδας αεροδρομίων που είναι ελκυστικά και μπορούν να αναβαθμιστούν. Είχε εξεταστεί επίσης η παραχώρηση του συνόλου των αεροδρομίων ώστε ο διαχειριστής να συντηρεί τα μικρότερα και μη ελκυστικά από τα έσοδα που θα έχει μέσω της εκμετάλλευσης των πέντε – έξι αερολιμένων σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς.

Εκτός από την Καλαμάτα, τα μικρά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του Υπερταμείου είναι: Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Άραξος, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Καστοριά, Κύθηρα, Λέρος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Χίος, Σύρος, Νέα Αγχίαλος, Σητεία, Νάξος, Κοζάνη και Λήμνος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!